Wysłany: Pon Gru 29, 2008 12:34 [R214SEi 95r] Temperatura płynu chłodzącego, spalanie i inne
Witam forumowiczów,
po zakupie Rovera 214 SEi z 1995r próbuję wyprowadzić go nieco na prostą i w związku z tym proszę Was o kilka wyjaśnień w poruszanych tutaj kwestiach
DODAJĘ LEGENDĘ
nr. podpunkt - wciąż brak odpowiedzi lub tej udzielonej nie kumam
nr. podpunkt - zagadnienie uznane za rozwiązane
1. czujniki temperatury płynu chłodzącego
Z tego co udało mi się wywnioskować z obserwacji pod maską i kilku postów na forum silnik 1.4 16V rovera posiada 2 czujniki temperatury umieszczone na kolanku przy silniku...
1.1 pierwszy czujnik, znajdujący się bliżej przedniego pasa, odpowiada wyłącznie za wskazanie na desce rozdzielczej i jest to czujnik jednoprzewodowy korzystający dodatkowo z masy pojazdu...
czy to dokładnie ten czujnik? bo muszę niestety kupić (aukcja)
1.2 drugi czujnik, znajdujący się bardziej w głębi, gdzieś po prawej stronie kolanka (patrząc od przodu) wykorzystywany jest przez komputer m.in. do określania konieczności załączenia ssania, załączenia wentylatora chłodnicy itp.
nie wiem czy dobrze wyczytałem, ale czujnik wskaźnika na desce powinien mieć obudowę czarną, a czujnik komputera obudowę brązową?
czy w sposób kombinatorski da się te czujniki zamienić miejscami? pomijając ewentualnie niepasujące kostki przyłączeniowe? bo nie ma u mnie czujnika od wskaźnika, kostka z kabelka jest uwalona i sterczy sam przewód, a czujnik komputera ma czarną obudowę.. nie sprawdzałem jeszcze czy kostka przyłączeniowa była kombinowana, bo przed chwilą wymyśliłem taką możliwość...
dzwoniąc dzisiaj do sklepu z częściami gościu zaśpiewał mi prawie 200zł za czujnik temperatury płynu, więc zakładam że mógł to być ten czujnik do kompa, lepszej klasy NTC niż w przypadku wskaźnika i dlatego jest droższy.. zapomniałem zapytać, bo powalony kosztem tak rozbieżnym w stosunku do podanego wyżej linka, podziękowałem i się rozłączyłem a co za tym idzie, gdy padł czujnik od kompa jakiś fachura przełożył ten od wskaźnika, skoro mam czarny?
2. spalanie
co prawda obecnie jeżdżę głównie na krótkich trasach po mieście i silnik rozgrzewa się dopiero pod koniec (wnioskuję z obrotów ponizej 1k na postoju, bo jak już pisałem nie działa wskaźnik temp.), ale auto ma straszny apetyt (wcześniej miałem diesla ).. z moich kalkulacji wynika, że wsysa około 10-11l na 100km, co wydaje mi się trochę dużą wartością.. na forum widziałem cykle miejskie w okolicach 8-9l zimą...
czy ewentualnie zamiana czujników temperatury (jeśli możliwa) może mieć wpływ na spalanie? po zagrzaniu silnik schodzi na niższe obroty podczas postoju, ale może nieodpowiednia wartość temp z czujnika skutkuje wzbogacaniem mieszanki? czy raczej szukać gdzie indziej przyczyny? (np podpunkty wymienione w FAQ na stronie)
3. zdarzający się "muł" na zimnym silniku
sporadycznie zdarza się sytuacja, gdy po normalnym ruszeniu auto normalnie żywo reaguje (mimo że nie mam zwyczaju cisnąć auta na zimnym silniku.. po prostu czuć pod gazem, że jest chętne do jazdy ) i po kilkuset metrach łapie na chwilę muła.. spada moc, dociśnięcie gazu raczej nic nie daje, wręcz przeciwnie.. chwilowe odpuszczenie i po krótkim czasie zwykłe kontynuowanie jazdy sprawia, że mu się polepsza... po tym jednym razie raczej się to już nie zdarza.. co to może być? jakieś pomysły? filtry? świece?
jestem jeszcze przed wymianą tych rzeczy, bo jak na razie za krótko go mam, a wymiana kompletnego rozrządu z pompą wody oraz koła pasowego chwilowo zjadła moje fundusze na auto
czy jest sposób na sprawdzenie stanu świec? kiedy wymagają wymiany? tylko gdy nie dają iskry? czy jakieś inne oznaki wskazują na konieczność wymiany?
4. podświetlenie zegarka
czy ktoś wymieniał żarówkę podświetlenia zegarka w 214SEi? lub w jakimś innym jest podobnie to skonstruowane? po stwierdzeniu braku podświetlenia i przeczytaniu artykułu w FAQ uradowany poleciałem ze śrubokrętem do auta i... zonk
jakoś nie bardzo mi ten opis pasuje do mojego modelu, mimo że podpisany jest R200/400.. chyba że chodzi o okrąglaki, a nie kanciaki.. w każdym razie u siebie nie bardzo widzę możliwość podważenia ramki zegarka może niewiele tu widać, ale zegarek wygląda u mnie jak na tych zdjeciach:
obrazek 1 obrazek 2 - angol, ale zegarek ma w dobrą stronę
czyli z lewej strony jest klapka, pod którą są przyciski ustawiania czasu i w głębi jest wyświetlacz... ramki nie ma jak podważyć, jak to opisano w FAQ, bo dookoła zasłania ją drewno.. więc nawet nie przejdzie przez ten otwór.. przyglądałem się temu i nie widziałem możliwości podważenia czy odkręcenia czegokolwiek chyba że tą żarówkę wymienia się od strony silnika?
5. rozstaw śrub
udało mi się znaleźć info jakie gumki powinien mieć ten model, ale nadal nie wiem jaki ma być rozstaw śrub... w necie widziałem felgi do Rovera z rozstawem 4x100, chyba 4x114,3 i chyba jeszcze jakieś inne... wnioskuję więc że różne modele mają różny rozstaw.. jaki powinien być do 214SEi z 1995?
6. felgi do zalecanych gum
chciałbym kupić do letnich opon inne alusy, niż te które mam oryginalnie.. te mogą zostać na zimę teraz z głowy podaję, że na forum widziałem zalecane opony 180/55R15 (to auto i tak jest wystarczająco twarde, więc w 16" się nie bawię ) i pozostaje mi poszukać do nich felg.. przy takiej szerokości opon jaka ma być szerokość felg? 6J? no i jaki zakres ET
to narazie tyle.. pewnie z czasem będę miał kolejne powody do tworzenia esejów starając się wyeliminować jakieś małe usterki..
z góry bardzo dziękuję za wszelką pomoc w temacie
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Demmo Pon Gru 29, 2008 16:22, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Gru 29, 2008 12:34 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
aha, czyli dobre ssanie nie jest złe to powiedzmy że odrobinę mu w tym względzie odpuszczę chwilowo.. niech tylko latem spróbuje tak zasysać... może poza warunkami tez zimówki robią swoje? większe opory toczenia itp.
tak przy okazji, to muszę sprawdzić czy mnie prędkościomierz nie kantuje.. bo odczuwalna prędkość jest wyższa niż wskazywana, a dodatkowo skrzynia jakaś taka krótka.. więc podejrzewam, że wskazania są zaniżone... ale zobaczymy przy teście z nawigacją
Witam,
Rozstaw śrub jw.podał kolega to 4x100, typowy rozmiar opon to 185/55 R15, typowy rozmiar felg to 5,5Jx15 ET45 4x100, otwór 56,1mm. Felga szer. 6J do opony 185 jest nieco za szeroka i koło by trochę "głupio" wyglądało, pozdr......
no i teraz, gdy odnalazłem post dotyczący podświetlenia zegarka, o którym pisał zapal, zastanawiam się czy info o felgach też jest adekwatne.. bo patrząc na zdjęcie z wspomnianego postu: Fotka zapal'a, to ma zupełnie inną dechę.. ja mam taką: moja decha
Jak widać na pierwszym zdjęciu - tam jest jawnie widoczne co można podważać.. u mnie nie ma takiej opcji, bo obramówka zegarka nawet nie zmieści się przez otwór w drewnie a drewno zachodzi NA zegarek...
no i teraz nie wiem jak wiele rzeczy zmieniło się podczas przeskoku z kanciaka na okrąglaka... bo o ile rozmiar opon i felg będzie raczej adekwatny, to możliwe że zmienił się rozstaw śrub.. bo ten 214 był podobno kopią Hondy Concerto (czasami taka jedna stoi pod moim blokiem i faktycznie różnią się tylko detalami ) a kto ich tam wie jakie w japońcach mają rozstawy
co więcej tak jak przypuszczałem z tymi czujnikami temperatury... sprawdziłem i czujnika dla wskaźnika na desce nadal brak ale w miejsce tego od kompa jest wkręcony czujnik o jakiejś kombinowanej wtyczce, sklejonej taśmą izolacyjną... więc prawdopodobnie ktoś użył tam tego czujnika z dechy
pytałem w drugim sklepie i niestety za pierwszym razem nie przesłyszałem się.. czujnik temperatury płynu kosztuje 209zł dlatego pewnie ktoś coś majstrował wkręcając ten drugi czujnik... czy ktoś zna się na tym na tyle, żeby odpowiedzieć mi jakie mogą być skutki jeżdżenia z podmienionym czujnikiem temperatury? i czym one się właściwie różnią?
jakie mogą być skutki jeżdżenia z podmienionym czujnikiem temperatury?
Komputer sterujacy praca silnika nie majac prawidlowego sygnalu z czujnika moze zle dawkowac paliwo(myslac za silnik jest nierozgrzany)itp.Z reszta sam sobie wczesniej na to odpowiedziales.
hmm.. na czujniku temperatury podłączonym do kompa jest oznaczenie 5TT 73246A, czy ktoś ma możliwość sprawdzenia tych oznaczeń u siebie?
jedyne co udało mi się znaleźć w necie, to że jest to czujnik Lucasa, ale temat dotyczył Poldka... a z kolei słyszałem że czujnik w silnikach Poldka różni się wtyczką i trzeba kombinować przy podmianie...
sam już nie wiem czy to dobry czujnik czy nie... na tomateam.pl czujnik temperatury MEK100060 ma brązową obudową, ale już jego zamiennik EPS 1.830.248 jest czarny.. tylko że z kolei chyba żaden z nich nie jest do mojego modelu
tu z przodu zdaje sie powinna byc czarna wtyczka i czarny czujnik, ten glebiej do kompa jest brazowy z brazowa wtyczka
tu troche u mnie na fotce widac, niestety lepszych fotek nie zrobie, bo mam 50 km do dwóch silnikow serii K
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
znalazłem na alledrogo takie oto ustrojstwo jak na zdjęciu poniżej, czyli kolanko i 2 czujniki... sprzedającego poprosiłem jeszcze o sprawdzenie oznaczeń, bo chciałbym się upewnić że to podejdzie do mojego kanciaka
i kurde znowu oba czujniki czarne... tylko kształt jakiś inny.. może za bardzo się przyczepiłem do tego brązowego
czy w nowszym modelu R200 95-99 jest dokładnie ten sam silnik 1.4 16V? bo to niby kolanko z tego nowszego... ogólnie poszukując części do swojego czuję się odrobinę jak na safari.. za wiele to takich wózków nie ma i trzeba się nieźle napolować jakoś ten nowszy znacznie popularniejszy jest i pół allegro jest wyściełane częściami do niego
[ Dodano: Sro Gru 31, 2008 10:52 ]
czy felga 6,5*15" ET35 4x100 z oponami 195/50R15 to dobry zestaw dla R214? czy będzie wystawać poza obrys lub co gorsze ocierać o sprężyny?
bo oponki 195/50R15 mam jeszcze z Vectry i są w bdb stanie, a wg kalkulatora zamienników mogą być zastosowane zamiast standardowych 185/55R15... ATS Cup sobie tym razem podaruję i mam na oku felgi właśnie z podanymi wyżej parametrami
właśnie też szukałem, ale typowo pod 214 nie ma jest 200 series i 400 series, ale jak już zdążyłem się zorientować wtedy mają na myśli raczej te nowsze.. przynajmniej w wynikach wyszukiwania po zaznaczeniu mojego modelu nie ma ich na liście...
chyba że tak czy siak pasują...
w nowym roku przejdę się po okolicznych szrotach, może gdzieś mają takiego, bo i tak muszę znaleźć gdzieś wtyczkę do tego czujnika.. u mnie jest uwalona i sterczy sam przewód... ehh ci kombinatorzy
właśnie też szukałem, ale typowo pod 214 nie ma jest 200 series i 400 series,
musisz wybrac 200/400 od 89 do 96
ehh, nie wiem co ja piłem albo zbyt zmęczony jestem i mi się pokitrało... szukałem własnie tak jak mówisz Rover serii 200/400 (89-96) i tam nie ma tego czujnika Ale jak wyszukałem bez określania modelu "czujnik temperatury" to np w pojawiającym się EPS nie ma mojego Rovera w "PRZEZNACZONE DLA MODELI", ale pojawia się w "PRZEZNACZONE DLA SILNIKÓW" 1.4 16v -- moc 103KM -- produkowany w latach 04.93-01.96 -- symbol fabryczny 14K4 czyli jak na moje oko podejdzie teraz tylko muszę potwierdzić czy zamontowany u mnie czujnik do ECU jest dobry czy trzeba go wymienić...
a ten od wskazań na desce, to niestety mają tylko oryginał i jak za taki czujniczek, to dla mnie trochę drogo te 80 zyla poszperam jeszcze na alledrogo
[ Dodano: Sob Sty 03, 2009 16:34 ]
zdecydowałem się na nówkę sztukę z EPSa... jak już przyjdzie, to czeka mnie kombinowanie z wtyczką, bo niestety, jak już pisałem, jakiś magik coś mieszał i u mnie sam kabelek sterczy...
[ Dodano: Czw Sty 08, 2009 08:09 ]
odnośnie podświetlenia zegarka...
znalazłem zdjęcia zegarka na sprzedaż i sądząc po mocowaniach, to albo to jest przykręcane od wewnątrz i dobrać się do tego trzeba od strony licznika, albo zdemontować będzie trzeba to drewienko tapicerki... bo takie uszy na bank nie przejdą przez wycięty w drewnie otwór (skoro nawet sama ramka się tam nie mieści )
Dokladnie Mistrzu, podwadź listwę np. śrubokrętem zaczynając od prawego jej końca.
Co do czujnika to się podłączę. Opisany przez Ciebie 5TT 73246A wyglada wlasnie tak
i oprócz w/w symbolu lucasa posiada jeszcze nastpeujace numery:
ADU7161
55150 Intermotor
GTR185
i pod takimi sybolami jest jedwabiście trudny do dostania. W zwiazku z powyzszym, mam pytanko: czy MEK100060 dedykowany roverkom serii 200 od 95 roku wzwyz jest możliwym zamiennikiem do powyższego? Chodzi nie tylko o kwestię pasowania gwintu, ale też o działanie czujnika. Nadmienię tylko że powyższy ze zdjęcia znajduje się u mnie w 8v w kanciaku.
Co do drugiego czujnika podającego na wskaźnik, to jest to GTR179 wyświetlony poniżej, zamiennik FACET 7.3119, koszt to około 20-30 zeta.
Co do drugiego czujnika podającego na wskaźnik, to jest to GTR179 wyświetlony poniżej, zamiennik FACET 7.3119, koszt to około 20-30 zeta.
EPS którego kupiłem wygląda tak samo, tylko że ma złoty, a nie srebrny gwint.. problem z czujnikiem mam taki, że w kolanku tkwi urwana część starego czujnika więc prawdopodobnie trzeba będzie zdemontować kolanko, żeby od środka go jakoś cążkami wykręcić - z zewnątrz nie ma za co złapać
Mi również miło hehe .
Jaki masz nr tego EPSa? Nie sugeruj się kolorem, FACET którego zamówiłem jest złoty, mimo, że w ich katalogu - jak widać - jest srebrny .
Aha, i pisałeś coś o zamienianiu. Raczej nie ma szans, ten GTR179 co podaje na wskaźnik jest na innym gwincie niż ten ADU7161 [którego nie idzie dostać *wa mać!], który daje do ECU.
To masz spory problem z tym drugim czujnikiem. Nie da się go jakoś podejść kluczem? Urwało się tylko plastikowe gniazdo, czy również łeb śruby?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum