Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] Wypalił się RING (ANgel EYES)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200] Wypalił się RING (ANgel EYES)
Autor Wiadomość
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Lut 11, 2009 20:51   

AndrewS napisał/a:
tak wiec dalej sie bede upieral, ze najwazniejszym parmetrem dla diody jest prad!

Ale prąd wynika z oporu i napięcia. :)
AndrewS napisał/a:
a w ogole to diody powinny byc zasilane ze zrodla pradowego, nie napieciowego

No ale chyba to nie zadziała w samochodzie... ;)
Więc może dla diody ogólnie to lepiej liczyć prąd, ale w tym układzie lepiej liczyć napięcia, bo mamy źródło napięciowe. :D
Cytat:
jesli w samochodzie cos sie stanie z regulatorem napiecia i napiecie wzrosnie to niestety diody sie uszkodza i rezystor tu niestety nie pomoze,
chyba ze zastosuje sie rownolegle zenerke i dwa opory

Gdyby babcia miała wąsy... ;)
No nie sądzisz chyba, ze biedny Chinczyk umieścił tam 2 razy więcej elementów niż jest potrzebne, żeby wszystko działało przez pierwsze 15 minut po montażu. ;) :D
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lut 11, 2009 20:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Lut 11, 2009 22:58   

jak Wy pięknie piszecie :obłoki: :lol: :głupek: :D
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Lut 11, 2009 23:10   

Brt napisał/a:
jak Wy pięknie piszecie

To dopisz coś od siebie. ;)

Ja właśnie stwierdziłem, że przez te 8 lat od ostatnich zajęć z oporniczkami i źródełkami duuużżżoooo zapomniałem i muszę się dłuuugggooo zastanawiać zanim przypomnę sobie co i jak... :roll: :oops:
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Lut 11, 2009 23:24   

maciej nie tylko Ty tak masz .... ;) jak się nie pracuje na okragło z "wzorkami", to pewne rzeczy szybko umykają .... ale podstawy zostają 4ever :] .... źródła prądowe i napięciowe ... metoda oczkowa i węzłowa hehe ile to kół się oblało z tego :mrg: Nasz wykładowca zawsze dawał takie zadania z "chłytem" ... wystarczyło zauważyć jakiś drobiazg w zadaniu i dalej liczyło "się samo" ... a jak nie zauważyleś to .... 3 dni liczenia :lol:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Lut 11, 2009 23:25   

To jak mój nauczyciel w liceum. :D
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Lut 11, 2009 23:31   

sprawdzona metoda :] .... póxniej jeszcze miałem jednego, który mówił, że studenci powinni być dumni, że on ich oblał i że pewien poziom trzeba trzymać :) ..... w sumie jak patrzyłem na młodsze roczniki to ...... miał sporo racji :lol:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Czw Lut 12, 2009 13:14   

AndrewS napisał/a:
a w ogole to diody powinny byc zasilane ze zrodla pradowego, nie napieciowego
ehm.... A kakaja raznica ? :hm:

ZTCW, to bez napięcia nie ma prądu, a to, o czym piszesz to 2 potoczne określenia tego samego źródła :P
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Lut 12, 2009 13:36   

http://pl.wikipedia.org/wiki/Źródło_napięciowe
http://pl.wikipedia.org/wiki/Źródło_prądowe :]
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Czw Lut 12, 2009 15:42   

Brt, to tyle teorii :D :hihi:
Teraz wskaż, gdzie w aucie masz źródło prądowe a gdzie napięciowe ;p

Bo ja mam tylko alternator i akumulator i ŻADEN z nich nie jest idealnym źródłem ani prądu ani napięcia :hahaha:
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Lut 12, 2009 15:43   

No ale obu bliżej jest do źródła napięciowego. ;P ;)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Lut 12, 2009 15:49   

bo idealne jest tylko w teorii :D resztę napisał maciej ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Czw Lut 12, 2009 15:51   

Brt napisał/a:
bo idealne jest tylko w teorii
I własnie o to mi chodziło :diabeł:
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Lut 12, 2009 23:39   

Brt napisał/a:
bo idealne jest tylko w teorii


a po co odrazu idealne, jak moze i powinno byc takie :)

"Konieczne, więc staje się stosowanie stabilnych termicznie źródeł prądowych, zapewniających stały poziom prądu bez względu na zmiany wartości napięcia wejściowego. Takimi parametrami charakteryzują się tranzystorowe źródła prądowe (bipolarne i polowe), źródła prądowe ze wzmacniaczem operacyjnym, źródła prądowe ze stabilizatorami napięcia oraz tzw. LED drivers, czyli specjalne układy scalone przeznaczane do zasilania diod LED. Oferowane są również na rynku gotowe zasilacze dla diod LED mocy o stałym prądzie na wyjściu "
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [r200] Angel Eyes
lysy_Si Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Nie Sie 18, 2013 08:27
lysy_Si
Brak nowych postów [R200] Problem z angel eyes
Motyl22 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Sie 19, 2009 07:25
storm
Brak nowych postów [R200] Szpara pod Angel Eyes - jak zamaskować?
kumilek23 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Wto Sty 18, 2011 20:12
Yrek
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R214si 1.4 103 km] propblem z angel eyes
ringi
Motyl22 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sob Sie 01, 2009 09:19
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink