Forum Klubu ROVERki.pl :: [Freelander] Nie odpala po przekładce.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Freelander] Nie odpala po przekładce.
Autor Wiadomość
elektron85 



Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 6
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Lut 05, 2009 11:20   [Freelander] Nie odpala po przekładce.
Typ: TD4 Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Freelander 2.0 td4 po przekładce nie odpala.
Problem polega na tym ze silnik kręci grzeje świece, sprawdzałem już chyba
wszystko cała instalacje elektryczną.
W czasie prac akumulator był odłączony przez kilka dni i popaprało sie coś w imo.
Doszły mnie słuchy że w ropniakach trzeba zassać ropę czy to prawda?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 18, 2010 22:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lut 05, 2009 11:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Czw Lut 05, 2009 11:29   

elektron85, jak masz gruszke to pompuj... Sprawdz czujnik polozenia walu i dwie glowne kostki przy samej pompie
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Lut 05, 2009 13:52   

NEOSSS, td4 czyli BMW. Tam jest sporo możliwości dlaczego nie odpala.
 
 
 
elektron85 



Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 6
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Lut 05, 2009 13:55   

Rowan napisz mniej więcej jakie a bee sprawdzał w miarę możliwości.
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Czw Lut 05, 2009 13:57   

Na początek trzeba by sprawdzić, czy pracują pompy paliwa, nie wiem dokładnie jak jest w LR, ale chyba powinny być dwie w baku i przy silniku druga(paliwowe, nie mylić z wysokiego ciśnienia CR). Generalnie sprawdzić sterowanie, impuls na wtryskiwacze. To na początek.
 
 
 
elektron85 



Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 6
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Lut 12, 2009 18:20   

okazało si ze nie ma wogóle cisnienia paliwa na listwie wtrysków czyli trzeba szukac przyczyny w zbiorniku lub przy silniku czy ma ktos jakis schemat polaczen pomp paliwa
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Lut 12, 2009 21:28   

Czy auto jest już poskładane, czy też jest w trakcie przekładki.
Jeżeli przed przekładką auto odpalało bez problemu, to problem powstał na jej etapie.
Napisz mi czy w trakcie przekładania elektryki został podłączony akumulator ?
Jeżeli tak to może to oznaczać zakodowany immobiliser.
Polecam ściągnąć deskę tak by był dostęp do kabli.
Przyda się multimetr.
Sprawdź przy kolumnie kierowniczej uzwojenie od immobiliseru (Taki plastik z ponawianymi zwojami, jest tam też żarówka od podświetlana.
Przy przekręceniu kluczyka na 2 nóżce od masy powinien pojawić się impuls.
Jeżeli go nie ma to na 100% immobiliser.
Super ważna sprawa przy przekładce to nie podłączanie akumulatora jak nie są wpięte kostki od ABS, poduszek i od stacyjki a także kontroli zjazdu.
Ja miałem wypięty tunel środkowy w tym kostkę od przełącznika zjazdu i teraz mi się świeci lampka od trakcji i kontroli zjazdu i musze jechać na reset komputera.
Jeżeli to nie pomoże to niestety trzeba ściągnąć całą deskę.
I tu kluczowe pytanie:
Jak przekładałeś kable – Czy lutowanie było na zasadzie cynowanie 2 przewodów i potem jeden do drugiego, czy tez tak jak powinno się robić (tzw. punkt styku, czyli skręcenie ze sobą przewodów i zacynowanie co daje pewność połączenia).
Niektórzy wypinają kable z kostek, metoda ok. ale ma swoje minusy, możemy odwrotnie powpinać potem kabelki.
Zobacz kostka po kostce czy dobrze połączyłeś kable, czy nie pomyliłeś i nie zlutowałeś czegoś odwrotnie. Ustaw miernik w pozycję przejścia (Polecam miernik z piskiem – koszt ok. 20zł)
Zdaje sobie sprawę że to masa roboty no ale na zdrowy rozsądek coś jest nie tak na kablach.
 
 
elektron85 



Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 6
Skąd: Lublin



Wysłany: Sob Lut 14, 2009 10:20   

Samochód przestał odpalać po przekladce świece żarowe dostają napięcia, na wtryskiwaczach jest impuls, problem polega na braku paliwa na listwie wtryskiwaczy a raczej ciśnienia paliwa.
Znalazłem nie podpiętą kostkę pod dmuchawą do której nie mogę znaleść drugiej proszę o pomoc poniżej załączam fotki. moje podejrzenia to ze jest to kostka od pompy paliwa w zbiorniku, może ktoś posiada schemat elektryczny połączenia całego układu paliwowego.
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Lut 14, 2009 12:00   

A Czasem nie podłączyłeś odwrotnie kostek bo jedna u mnie (Freelander) tez jest wolna i o mało nie podłączył bym ich odwrotnie.
Z tej kostki jeden kabel idzie do wiązki i potem wchodzi w immobilizer.
Z immobilizera idzie kabel do pompy wiec na logikę biorąc to tam powinieneś szukać problemu.
 
 
elektron85 



Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 6
Skąd: Lublin



Wysłany: Sob Lut 14, 2009 12:38   

Nie da sie jej podłączyć odwrotnie bo nie pasuje żadna inna,
kostka przy pompie w zbiorniku wcale nie ma napięcia zasilania podłączając na krótko dalej nie mam ropy na listwie wtryskiwaczy wiec zobaczę jeszcze pompę przy silniku.
podejrzewam ze brakuje napięcia zasilającego na całym układzie paliwowym.
nie moglem żadnej kostki podłączyć odwrotnie bo wszystko działa ok: lusterka, szyby, światła dosłownie wszystko, Oprócz podawania paliwa
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Lut 14, 2009 13:00   

A dokonywałeś przeniesienia puszki bezpieczników ??
może jakaś kostka na przekaźniku nie łączy.
Zobacz dokładnie przy przekaźnikach czy coś się nie wysunęło.
Sprawdź bezpieczniki i przekaźniki, pryśnij wd40 w styki.
Zobacz puszkę bezpieczników pod maską.
Pamiętaj, ze obok tej dużej czarnej puszki z bezpiecznikami i przekaźnikami, jest tez taka mała czarna dopinana, w niej są 3 bezpieczniki, z tego co pamiętam to chyba 30A.
Sprawdź też styki przy komputerze, czy nie zaśniedziały, i czy dobrze siedzą.
Może gdzieś jest zimny lut jak przedłużałeś kable :( No ale wtedy to juz jest niezła zabawa z miernikiem :sad:
Skąd jesteś ??
Bo jak z okolic Łodzi to mógłbym podskoczyć i jakoś pomóc.
 
 
rafalg 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 177
Skąd: Lublin



Wysłany: Sob Lut 14, 2009 13:05   

Sprawdz na krótko czy chodzi pompa paliwa przy silniku jeśli wogóle taka jest ale podejrzewam że jest tak samo jak w R 75 CDT często tu tkwi problem a mianowicie przy przekażniku tej pompy, jak ją znajdziesz podłącz dwa kable do alu odepnij kostkę zasilającą i podaj napięcie na pompę ostatnio taki problem miałem u kolegi w R 75 zanikał prąd z tej kostki. a tak wogóle ile wyniosła cię przekładka i czy robiłeś to w Lublinie u kogoś bo też się zastanawiam nad LR Freelanderem
_________________
ROVER 75 ......:::Lublin:::.......
Jeśli pomogłem kliknij POMÓGŁ
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Lut 14, 2009 13:49   

Koszty Przekładki na moim przykładzie:
Maglownica (używana z Francji - 1400zł)
Chłodniczka klimatyzacji - 100zł
Przewody klimatyzacji -150zł
Przewody hamulcowe – 90zł (2szt. Po 185 cm- miedziowe polakierowane na czarno)
Lampy Europa - 300zł komplet
Stara wiązka elektryczna różne przekroje (szrot - 20zł)
Komplet koszulek termokurczliwych - 22zł
Przewody ciśnieniowe (wspomaganie i pompa hamulcowa) zakute końcówki na nowo
cena z usługą 250zł
Maty wygłuszające od środka (nie są konieczne, ale teraz nie ma porównania auto jest cichutkie aż miło – 150zł
Dywan Europa (Nie jest konieczny – 200zł)
Wygłuszenie komory silnika (Ja zastosowałem matę i to rozwiązanie polecam - 100zł
Obudowa klimatyzacji – sam przerobiłem.
Robocizna 2000zł
 
 
elektron85 



Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 6
Skąd: Lublin



Wysłany: Sob Lut 14, 2009 20:23   

Problem rozwiązany problemem był tzw. FUEL CUT OFF SWITCH czyli wyłącznik układu paliwa jest to wyłącznik wstrząsowy przy skrzynce bezpieczników czyli po prostu błaha sprawa a tyle zachodu. Rozłaczył dlatego ze go odkręciłem bo mi przeszkadzał i odrzuciłem na bok razem z wiązkami komputera, wystarczyło tylko wcisnąć i już pali jak marzenie. a tyle czasu straciłem 3 razy jeszcze raz zdejmowałem kokpit, sprawdzałem kostki przy pompach paliwa i wiele innych długotrwałych czynności na darmo.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] FAQ z nr częsci
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Czw Lut 08, 2018 14:05
SyntaX
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Linki do stron z przydasiami do Freelandera
sknerko Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Czw Cze 02, 2016 09:32
sknerko
Brak nowych postów Przyklejony: [Freelander] Foto poradnik demontaż konsoli środkowej.
Proszę o przypięcie do FAQ
SyntaX Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 0 Nie Wrz 09, 2012 07:21
SyntaX
Brak nowych postów [Freelander] Po przekładce nadmuch
amik Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 14 Wto Gru 29, 2009 15:00
marsel
Brak nowych postów [Freelander] Światła po przekładce
WOJT Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) 2 Sro Mar 31, 2010 15:18
Legion1349



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink