Wysłany: Czw Lut 05, 2009 11:20 [Freelander] Nie odpala po przekładce.
Typ: TD4 Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Freelander 2.0 td4 po przekładce nie odpala.
Problem polega na tym ze silnik kręci grzeje świece, sprawdzałem już chyba
wszystko cała instalacje elektryczną.
W czasie prac akumulator był odłączony przez kilka dni i popaprało sie coś w imo.
Doszły mnie słuchy że w ropniakach trzeba zassać ropę czy to prawda?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Gru 18, 2010 22:55, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lut 05, 2009 11:20 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Czw Lut 05, 2009 13:57
Na początek trzeba by sprawdzić, czy pracują pompy paliwa, nie wiem dokładnie jak jest w LR, ale chyba powinny być dwie w baku i przy silniku druga(paliwowe, nie mylić z wysokiego ciśnienia CR). Generalnie sprawdzić sterowanie, impuls na wtryskiwacze. To na początek.
okazało si ze nie ma wogóle cisnienia paliwa na listwie wtrysków czyli trzeba szukac przyczyny w zbiorniku lub przy silniku czy ma ktos jakis schemat polaczen pomp paliwa
Czy auto jest już poskładane, czy też jest w trakcie przekładki.
Jeżeli przed przekładką auto odpalało bez problemu, to problem powstał na jej etapie.
Napisz mi czy w trakcie przekładania elektryki został podłączony akumulator ?
Jeżeli tak to może to oznaczać zakodowany immobiliser.
Polecam ściągnąć deskę tak by był dostęp do kabli.
Przyda się multimetr.
Sprawdź przy kolumnie kierowniczej uzwojenie od immobiliseru (Taki plastik z ponawianymi zwojami, jest tam też żarówka od podświetlana.
Przy przekręceniu kluczyka na 2 nóżce od masy powinien pojawić się impuls.
Jeżeli go nie ma to na 100% immobiliser.
Super ważna sprawa przy przekładce to nie podłączanie akumulatora jak nie są wpięte kostki od ABS, poduszek i od stacyjki a także kontroli zjazdu.
Ja miałem wypięty tunel środkowy w tym kostkę od przełącznika zjazdu i teraz mi się świeci lampka od trakcji i kontroli zjazdu i musze jechać na reset komputera.
Jeżeli to nie pomoże to niestety trzeba ściągnąć całą deskę.
I tu kluczowe pytanie:
Jak przekładałeś kable – Czy lutowanie było na zasadzie cynowanie 2 przewodów i potem jeden do drugiego, czy tez tak jak powinno się robić (tzw. punkt styku, czyli skręcenie ze sobą przewodów i zacynowanie co daje pewność połączenia).
Niektórzy wypinają kable z kostek, metoda ok. ale ma swoje minusy, możemy odwrotnie powpinać potem kabelki.
Zobacz kostka po kostce czy dobrze połączyłeś kable, czy nie pomyliłeś i nie zlutowałeś czegoś odwrotnie. Ustaw miernik w pozycję przejścia (Polecam miernik z piskiem – koszt ok. 20zł)
Zdaje sobie sprawę że to masa roboty no ale na zdrowy rozsądek coś jest nie tak na kablach.
Samochód przestał odpalać po przekladce świece żarowe dostają napięcia, na wtryskiwaczach jest impuls, problem polega na braku paliwa na listwie wtryskiwaczy a raczej ciśnienia paliwa.
Znalazłem nie podpiętą kostkę pod dmuchawą do której nie mogę znaleść drugiej proszę o pomoc poniżej załączam fotki. moje podejrzenia to ze jest to kostka od pompy paliwa w zbiorniku, może ktoś posiada schemat elektryczny połączenia całego układu paliwowego.
A Czasem nie podłączyłeś odwrotnie kostek bo jedna u mnie (Freelander) tez jest wolna i o mało nie podłączył bym ich odwrotnie.
Z tej kostki jeden kabel idzie do wiązki i potem wchodzi w immobilizer.
Z immobilizera idzie kabel do pompy wiec na logikę biorąc to tam powinieneś szukać problemu.
Nie da sie jej podłączyć odwrotnie bo nie pasuje żadna inna,
kostka przy pompie w zbiorniku wcale nie ma napięcia zasilania podłączając na krótko dalej nie mam ropy na listwie wtryskiwaczy wiec zobaczę jeszcze pompę przy silniku.
podejrzewam ze brakuje napięcia zasilającego na całym układzie paliwowym.
nie moglem żadnej kostki podłączyć odwrotnie bo wszystko działa ok: lusterka, szyby, światła dosłownie wszystko, Oprócz podawania paliwa
A dokonywałeś przeniesienia puszki bezpieczników
może jakaś kostka na przekaźniku nie łączy.
Zobacz dokładnie przy przekaźnikach czy coś się nie wysunęło.
Sprawdź bezpieczniki i przekaźniki, pryśnij wd40 w styki.
Zobacz puszkę bezpieczników pod maską.
Pamiętaj, ze obok tej dużej czarnej puszki z bezpiecznikami i przekaźnikami, jest tez taka mała czarna dopinana, w niej są 3 bezpieczniki, z tego co pamiętam to chyba 30A.
Sprawdź też styki przy komputerze, czy nie zaśniedziały, i czy dobrze siedzą.
Może gdzieś jest zimny lut jak przedłużałeś kable No ale wtedy to juz jest niezła zabawa z miernikiem
Skąd jesteś
Bo jak z okolic Łodzi to mógłbym podskoczyć i jakoś pomóc.
Sprawdz na krótko czy chodzi pompa paliwa przy silniku jeśli wogóle taka jest ale podejrzewam że jest tak samo jak w R 75 CDT często tu tkwi problem a mianowicie przy przekażniku tej pompy, jak ją znajdziesz podłącz dwa kable do alu odepnij kostkę zasilającą i podaj napięcie na pompę ostatnio taki problem miałem u kolegi w R 75 zanikał prąd z tej kostki. a tak wogóle ile wyniosła cię przekładka i czy robiłeś to w Lublinie u kogoś bo też się zastanawiam nad LR Freelanderem
_________________ ROVER 75 ......:::Lublin:::.......
Jeśli pomogłem kliknij POMÓGŁ
Koszty Przekładki na moim przykładzie:
Maglownica (używana z Francji - 1400zł)
Chłodniczka klimatyzacji - 100zł
Przewody klimatyzacji -150zł
Przewody hamulcowe – 90zł (2szt. Po 185 cm- miedziowe polakierowane na czarno)
Lampy Europa - 300zł komplet
Stara wiązka elektryczna różne przekroje (szrot - 20zł)
Komplet koszulek termokurczliwych - 22zł
Przewody ciśnieniowe (wspomaganie i pompa hamulcowa) zakute końcówki na nowo
cena z usługą 250zł
Maty wygłuszające od środka (nie są konieczne, ale teraz nie ma porównania auto jest cichutkie aż miło – 150zł
Dywan Europa (Nie jest konieczny – 200zł)
Wygłuszenie komory silnika (Ja zastosowałem matę i to rozwiązanie polecam - 100zł
Obudowa klimatyzacji – sam przerobiłem.
Robocizna 2000zł
Problem rozwiązany problemem był tzw. FUEL CUT OFF SWITCH czyli wyłącznik układu paliwa jest to wyłącznik wstrząsowy przy skrzynce bezpieczników czyli po prostu błaha sprawa a tyle zachodu. Rozłaczył dlatego ze go odkręciłem bo mi przeszkadzał i odrzuciłem na bok razem z wiązkami komputera, wystarczyło tylko wcisnąć i już pali jak marzenie. a tyle czasu straciłem 3 razy jeszcze raz zdejmowałem kokpit, sprawdzałem kostki przy pompach paliwa i wiele innych długotrwałych czynności na darmo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum