Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200vi K16 VVC] Iskra na nowych kablach wysokiego napięcia.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200vi K16 VVC] Iskra na nowych kablach wysokiego napięcia.

Czy to norma ? Tym razem na wolnych obrotach 'dyskoteka'.
Autor Wiadomość
secio 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 387
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Pią Lut 13, 2009 19:20   [R200vi K16 VVC] Iskra na nowych kablach wysokiego napięcia.

Witam!

Po wymianie uszczelki pod głowicą wsłuchiwałem i wczuwałem się w pracę silnika. Tak odczułem, że silnik nie chodzi jak zegarek, ale trochę nierówno na wolnych obrotach. Zapala bez problemu, nie gaśnie. Parę razy na wolnych jakby się zadławił ale silnik zdążył podnieść obroty przed zgaśnięciem.
Generalnie nie powiem, że chodzi jak traktor ;) .
Szukając przyczyny, zacząłem od kabli WN. Przeskakiwały iskry. Wydaje mi się, że bardziej po podgazowaniu.
Kupiłem nowe kable WN w TomaTeam firmy ElectroSpark. W zasadzie nic to nie dało. Dzisiaj sprawdzam. Tak samo jak wtedy przeskakują iskry, ale zdecydowanie bardziej na wolnych obrotach. Na podwyższonych może nawet w ogóle.
Zmieniłem świece. Co prawda nie nowe, ale te które były w samochodzie jak go kupiłem. To samo. Na wolnych obrotach przeskakuje iskra.
Te same objawy są zarówno na LPG jak i PB. Szczelina w świecach 0.75mm (że niby mniejsza bo na gazie).
Czy to możliwe, że nowe kable są po prostu wadliwe ?

Jakieś rady ?
Mariusz
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 13, 2009 19:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sob Lut 14, 2009 08:06   

Ja w moim poldasie zmieniłem przewody zapłonowe z oryginałów w 2008 roku, a samochód jest z 1996, czyli miały 12 lat. Przewody przebijały radośnie w co się dało, nawet w plastik podszybia. Oczywiście, mam gaz, na benzynie silnik już wogóle nie chodzi, zdaje się, pompa umarła, choć przekaźnik silnika ją włącza.
Zminiłem je na badziewne, najtańsze Janmory za jakieśtam 50 PLN. Świece mam od ponad trzech i pół roku, przejechałem na nich jakieś 81 tys. km przez ten okres. "Regulację" przerwy pomiędzy elektrodami zrobiłem śrubokrętem, na tzw. "oko". Ale lekko patrząc, nie mierząc, jest dobry milimetr, jak nie więcej.
I nic się złego z przewodami i cewką nie dzieje, kopułka też jest stara (palec oryginał, ma 13 lat, kopułkę zmieniłem po rozwaleniu starej w listopadzie 2006 - gdy robiłem HGF'a, ale na używaną, w całkiem znośnym stanie) cewka od nowości nie ruszana, choć mam od sierpnia nową, nieużywaną, francuską, marki Ducielier, za skromne 35 PLN na Alledrogo kupioną.
Silnik chodzi pięknie, na gazie super, spaliny są takie, że można sobie nimi inhalacje robić,a silnik, pomimo 13 lat i prawie 158 kkm przebiegu, nie bierze oleju nic, choć zmieniam go co jakieś 25 kkm (choć na obecnym mam już przez półtora roku nakręcone prawie 32 kkm).
WSZYSTKO zależy, w jakim stanie jest silnik i jego osprzęt oraz jak się go eksploatuje.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Sob Lut 14, 2009 08:29   

Pewnie przewody WN. Jeżeli masz gdzie sprawdź napięcie przebicia.
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Lut 14, 2009 13:46   

secio, może spróbuj podmienić tylko ten przewód na którym widzisz przebicie. Jeśli masz jeszcze drugi zestaw kabli WN.
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Sob Lut 14, 2009 13:58   

secio napisał/a:
Czy to możliwe, że nowe kable są po prostu wadliwe ?

jak najbardziej, nieraz mozna pare kompletow wymienic zanim sie trafi na dobre (widac, ze oprocz kabli Boscha tez bywaja wtopy)
 
 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Sob Lut 14, 2009 14:02   

Kazde kable "swieca", nawet te dobre. Pisalem kiedys jak najlatwiej sprawidzic. odpalasz auto, bierzesz jakis atomizer z woda (np. takie cos do podlewania kwiatkow) i psikasz ta mgielka na kable. Jak silnik zaczyna nierowno pracowac, krztusic sie itp. to wina kabli. Jak nie to trzeba szukac gdzie indziej.
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Sob Lut 14, 2009 14:17   

gpredki napisał/a:
Kazde kable "swieca", nawet te dobre.
zlapal bys w dlon swiecace kable? bo ja nie. Dobre kable nie powinny nawet polaskotac.
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sob Lut 14, 2009 14:25   

Nawet nowe kable moga byc uwalone. W Polderze BOSH przejechal mi 1k km i padl.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Sob Lut 14, 2009 15:24   

Lechos napisał/a:
gpredki napisał/a:
Kazde kable "swieca", nawet te dobre.
zlapal bys w dlon swiecace kable? bo ja nie. Dobre kable nie powinny nawet polaskotac.


A gdzie ja pisalem o lapaniu kabla reka? Moj sposob jest prosty i skuteczny. Ktos tutaj nawet wklejal link ze strony producenta w ktorym napisane bylo, ze kazde kable swieca.
 
 
secio 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 387
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Sob Lut 14, 2009 16:14   

Konix napisał/a:
Pewnie przewody WN. Jeżeli masz gdzie sprawdź napięcie przebicia.

Chodzi o napiecie przebicia izolacji kabla ? Skoro nie wiem, to pewnie sam nie mam mozliwosci sprawdzic;-) gdzie ewentualnie szukac takiego 'mogącego" ? Elektrycy samochodowi ?

Pzdr,
Mariusz

[ Dodano: Sob Lut 14, 2009 16:19 ]
Lechos napisał/a:
gpredki napisał/a:
Kazde kable "swieca", nawet te dobre.
zlapal bys w dlon swiecace kable? bo ja nie. Dobre kable nie powinny nawet polaskotac.


To te moje chyba faktycznie nie kopią tylko świecą... bo dotykałem je, żyję i w zasadzie nie czułem żeby chociaż łaskotały ;) .

Cytat:
A gdzie ja pisalem o lapaniu kabla reka? Moj sposob jest prosty i skuteczny. Ktos tutaj nawet wklejal link ze strony producenta w ktorym napisane bylo, ze kazde kable swieca.

Znalazłem ten link : http://www.sentech.pl/index.php?cms=18#3

Kod:
UWAGA:

Świecenie i iskrzenie przewodów widoczne w ciemności niekoniecznie musi być powodem "przebicia" kabla i jego złego funkcjonowania. Specyficzna konstrukcja przewodu powoduje, że powietrze wokół niego ulega silnej jonizacji i występują zewnętrzne wyładowania elektryczne. Takie wyładowania nie powodują porażenia elektrycznego ("przewody nie kopią").


Ostatecznie poczekam czy problem będzie się nasilał i wrócę do tematu. Jak wina kabli, to chyba maja gwarancję dłuższą niż 14 dni ;) .

Dzięki za uwagi,
Pzdr - Mariusz
 
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Sob Lut 14, 2009 16:36   

Dokładnie o napięcie przebicia izolacji. Praktycznie każdy elektryk niesamobójca powinien mieć czym sprawdzić. Teraz izolację robią z silikonu, a silikon to sobie można w cycki wsadzić :wink: Kiedyś izolacja do przewodów WN była robiona z igielitu, nowe były dość sztywne i z czasem jeszcze twardniały, ale izolowały dobrze. Teraz już chyba nikt takich nie robi, ale można zastosować coś takiego zakładając na te aktualnie produkowane.
http://www.kurant.pl/weze_termo125.html
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Lut 14, 2009 17:24   

Napięcie przebicia p. zapł. w zależności od dedykowanej marki to 25-40 kV , rezystancja w temp. 20 st. C < 2000 plus minus 200 om/m . Norma wymaga jeszcze odpowiedniej pojemności i tłumienności przewodu.( pracowałem w dużych Zakładach Kablowych )

[ Dodano: Sob Lut 14, 2009 17:29 ]
Konix napisał/a:
Teraz izolację robią z silikonu
też izolacja dwuwarstwowa polietylenowo-polwinitowa

[ Dodano: Sob Lut 14, 2009 17:37 ]
najlepszy syntetyczny elastomer
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214 1.4Si 95r] Kable wysokiego napięcia
ReFLeX Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 15 Pon Lut 01, 2010 16:03
ReFLeX
Brak nowych postów [r25] Układ zapłonowy bądź wysokiego napięcia
damianos016ns Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Czw Wrz 12, 2013 21:38
damianos016ns
Brak nowych postów [R200 1.6 97r] Jak wymienic kabel wysokiego napięcia cewki
dziki Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pon Sty 11, 2010 14:36
Kozik
Brak nowych postów [214i 97r] Przebicia na kablach WN i wysokie spalanie
Lisa Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 25 Sro Lis 25, 2009 21:00
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [r200 1,4 16v] Iskra na dwóch Garach
bula21 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Pią Sie 20, 2010 20:01
Vesper416



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink