Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214 1,4 16v 97r.] miarka oleju, dwie różne wartosci
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214 1,4 16v 97r.] miarka oleju, dwie różne wartosci
Autor Wiadomość
drlubicz 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 239
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Lut 14, 2009 21:38   [R214 1,4 16v 97r.] miarka oleju, dwie różne wartosci

Nie myślcie sobie ze nie mam większych problemów z roverkiem, ale zauważyłem że jak wkładam bagnet jedną stroną to jest inny poziom oleju od tego który odczytuje wkładając bagnet druga stroną , próbowałem sobie to wytłumaczyć tym ze bagnet ten druciany jest odpowiednio wygięty ale na plastikowym jest ten sam odczyt , jedna strona inaczej druga inaczej , idąc dalej spuściłem sobie olej i wyszła mi różnica ponad jednego litra. Proszę sprawdzić u siebie odczyty z bagnetu czy z każdej strony są takie same i czy tak jest we wszystkich czy tylko u mnie.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lut 14, 2009 21:38   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
TARADAJA 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 210
Skąd: Stobno k/Kalisza



Wysłany: Nie Lut 15, 2009 00:29   

Witam!
Zgadza się:)Na metalowej miarce do silnika 1.4 16v wchodzi prawie 5 litrów oleju :shock: a posiadan drugi taki sam samochód z takim samym silnikem z plastikową miarką i do uzyskania tego samego poziomu oleju wystarcza raptem 4,2litra oleju :roll: Dziwne ale prawdziwe. Widocznie te typy tak mają?!Pozdrowienka
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Nie Lut 15, 2009 10:08   

Z tego, co pamiętam, silnik suchy wymaga około 4,5 litra oleju, a międzywymiana około 4,2 litra.
Jak będziesz wymieniał olej, to po prostu, zlej stary (broń Boże do kanału!), zalej silnik nowym i dla spokoju ducha, ze starego oleju wlej w silnik szklanicę (ale po odstaniu, żeby cały syf z niego poszedł na dno, dzień, dwa potrzeba co najmniej) i tyle tego wszystkiego.
Ja w moim trzynastoletnim poldasie ostatnio olej zmieniłem w lipcu 2007 roku, i zrobiłem na obecnym olejku już prawie 32 tysiące km. Ale wlewam doń o wiele za dobry olejek (zamiast półsyntetyka 10W40, wlewam pełnego, 5W40, Lotosa) i jeżdżę namiętnie na gazie, który o wiele mniej psuje olejek niż benzynka, dla tego też nie przejmuję się zbytnio.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
secio 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 387
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Nie Lut 15, 2009 12:34   

oprawca_1978 napisał/a:
zalej silnik nowym i dla spokoju ducha, ze starego oleju wlej w silnik szklanicę

Czemu na służyć zalewanie silnika starym olejem ? ;)

Pzdr,
Mariusz
 
 
 
pcmirek 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Lis 2007
Posty: 82
Skąd: Kościan



Wysłany: Nie Lut 15, 2009 12:57   

jestem mechanikiem i też nie bardzo rozumiem czemu ma służyć dolanie starego oleju do nowego do silnika
 
 
TARADAJA 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 210
Skąd: Stobno k/Kalisza



Wysłany: Nie Lut 15, 2009 13:19   

oprawca_1978 napisał/a:
Z tego, co pamiętam, silnik suchy wymaga około 4,5 litra oleju, a międzywymiana około 4,2 litra.
Jak będziesz wymieniał olej, to po prostu, zlej stary (broń Boże do kanału!), zalej silnik nowym i dla spokoju ducha, ze starego oleju wlej w silnik szklanicę (ale po odstaniu, żeby cały syf z niego poszedł na dno, dzień, dwa potrzeba co najmniej) i tyle tego wszystkiego.
Ja w moim trzynastoletnim poldasie ostatnio olej zmieniłem w lipcu 2007 roku, i zrobiłem na obecnym olejku już prawie 32 tysiące km. Ale wlewam doń o wiele za dobry olejek (zamiast półsyntetyka 10W40, wlewam pełnego, 5W40, Lotosa) i jeżdżę namiętnie na gazie, który o wiele mniej psuje olejek niż benzynka, dla tego też nie przejmuję się zbytnio.
To rzeczywiście masz się czym chwalić :roll: To jak mieszasz stary olej z nowym to lepiej wogóle go nie wymieniać :/ bo po co?! Nowy olej oprócz roli smarowania spełnia także rolę chłodziwa jak i środka myjącego. Możesz mieć najlepszy olej ale bez wymiany ponad 30000km to czysta głupota i czekanie na efekty uboczne czyli pozapychanie kanałów olejowych a tym samym obniżenie efektywnośći smaorowania poszczególnych elementów silnika :shock: Kolega Oprawca widać ma przeważnie inne zdanie niż wszyscy na Forum więc jeśli masz dawać takie rady innym lepiej nic nie pisać! Nie pisze aby kogoś oczerniać albo coś w tym stylu ale czegoś takiego po prostu się nie robi :wink:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214 1,4 16V]dwie różne sytuacje przy otwieraniu auta
drlubicz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Czw Mar 04, 2010 11:38
sTERYD
Brak nowych postów [R 214 si 96' ] miarka oleju
WYMIARY MIARKI OLEJU ROVER 214
morpheus193 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pią Wrz 11, 2009 22:10
morpheus193
Brak nowych postów [214i] Bagnet/miarka oleju gdzie kupić? jaki zamiennik?
inzynier Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Wto Maj 12, 2015 23:32
sTERYD
Brak nowych postów [R214 1.4i 97r] Problem z pompą oleju lub czujnikiem oleju
Zimny Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Nie Lis 09, 2008 22:53
Zimny
Brak nowych postów [220 sdi] wartości przepływki
kaciorek1000 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Pią Cze 10, 2011 23:00
xtek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink