Wysłany: Pon Lut 23, 2009 11:44 [R416] Pomoc przy diagnozie (wynik z komputera KTS)
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1998
Witam przejde odrazu do rzeczy: od pewnego czasu auto mi szarpie. wymienilem cewke kable swiece itp az wkoncu stwierdzilem ze poszukam komputera w mojej okolicy i o dziwo znalazlem bosch'a kts 520. wiec postanowilem ze wybiore sie na badanie. po odczekaniu ok30 min i zaplacie 50 zl i pokazaniu mechanikowi wtyczki obd (bo nie mogl znalesc) wykrylo dwa bledy oczywiscie poprosilem o wydruk.
i teraz sam nie wiem co z tym zrobic. za wszystkie pomysly z gory dziekuje.
Mam jeszcze jedno pytanie czy czujnik halla to jest czujnik polozenie przepustnicy? i czy jest wykrywalny przez komputer ? bo rozmawialem z znajomym i on mial problem z czujnikiem halla(ponoc nie wykrywalny blad przez komputer) i dlatego mu szarpalo (tylko ze w innym aucie nie Rover bodajze wtedy mial golfa III).
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Mar 12, 2011 22:06, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lut 23, 2009 11:44 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 27 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 372 Skąd: z gór
Wysłany: Pon Lut 23, 2009 12:00
wtyczke EOBD w r400 ?-cuda panie,cuda....
muniek11d napisał/a:
czujnik halla to jest czujnik polozenie przepustnicy
-nie to nie to samo-czujnik hala "zczytuje" impulsy i znajduje się w aparacie zapłonowym (głównie auta japońskie i niemieckie-te starsze),czujnik połozenia przepustnicy jest zamocowany na ośce przepustnicy -jest to potencjometr-dzieki niemu komp w aucie "wie" jak bardzo jest przepustnica uchylona....
w r400 z tym silnikiem nie ma czujnika halla-jego rolę pełni impulastor połozony na wale korbowym-od strony skrzyni biegów....
czujnik cisnienia w tym aucie jest umieszczony podobno w kompie-tak twierdzą koledzy z forum,moim zdaniem jest to osobny map-sensor-tak jak w większości aut....trzeba sprawdzić rzewody podciśnienia z kolektora gdzie idą ,i dojdziesz do tego czujnika.......
w układzie elektrycznym który jest stosowany w roverku wszystkie czujniki podlegają diagnostyce.....co nie znaczy że jeśli komp.pokaże że uszkodzony jest czujnik,to tak jest....(wystarczy że nie ma styku w kostce,lub jest przerawny kabel do czujnika).......
komputer diagnostyczny to nie wyrocznia-to tylko narzędzie ułatwiające prace........ -niektórzy mechanicy o tym zapominają....jeśli nawet pojawiły sie takie błedy to dobry mechanik powinien sprawzdić przewody podciśnieniowe i elektryczne idące do czujników których bład okazał komp.,nastepnie powinien podłaczyć wakuometr i sprawdzić napiecia na map sensorze przy odpowiednim podciśnienu,a dopiero powinien określić która czesc jest uszkodzona........ale jak on nie płaci,to wiadomo jak jest.......
Pomógł: 27 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 372 Skąd: z gór
Wysłany: Pon Lut 23, 2009 12:37
[quote="sTERYD"]a czujnik położenia wału nie korzysta przypadkiem z efektu halla
-nie ,efekt halla to zjawisko polegające na wystąpieniu różnicy potencjałów w półprzewodniku po przyłożeniu zmiennego pola magnetycznego....,natomiast czujnik położenia wału korzysta ze zjawiska indukcji magnetycznej-powstawaniu napiecia w cewce,która znajduje się w zmiennym polu magnetycznym (występ,lub występy na wale korbowym)........
http://pl.wikipedia.org/wiki/Hallotron
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum