Wysłany: Wto Lut 24, 2009 20:57 [R400] Soczewka w reflektorze
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: wszystkie
Czy ktoś wie i może się podzielić wiedzą jak zamontować soczewkę w R400, jeden z klubowiczów takie coś zamontował, ale nie mogę się z nim skontaktować. Może ktoś inny wie i może poradzić co i jak, za co się zabrać na pierwszy ogień, jakie soczewki wybrać, no i najważniejsze czy sobie można poradzić samemu bez udziałów jakiś zakładów. Fakt nawiązałem kontakt z jedną osobą która takie rzeczy robi ale powiedział taką cenę że lepiej nie mówić.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Mar 13, 2011 00:03, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lut 24, 2009 20:57 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ja tez chcialem zrobic sobie soczewki ale poki co zostalem przy normalnych....
Generalnie wydaje sie to bardzo proste, nie wiem czy rozbierales lampy (ja juz rozebralem 3 sztuki). Wystarczylo by w miejsce jak jest zarowka mijania zamontowac soczewke i zdjac plytke z uzebrowaniem. Z tym, ze na allegro masz takie soczewki do kupienia np cos takiego
http://www.moto.allegro.p...el_calibra.html
i tutaj za srobkami masz nie estetyczny "stelaz" i dopiero soczewke a nie wiem czy zauwazyles w nowych autach widac sama soczewke i taka ladna obudowe.
Wiec jest to kwestia zamontowania soczewki+jakas ladna obudowa i kwestia dobrego swiecenia. By Ci przypadkiem jedna bardziej w prawo a druga w lewo nie swiecily:/
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Dzięki za info! Ale zastanawia mnie właśnie jak przykręcić tą soczewkę do reflektora od środka. Trochę się obawiam czy czasem nie zepsuje reflektora, bo jak zauważyłem różne soczewki od różnych samochodów mają jakieś mocowanie. I jak to mocowanie przystosować do mego reflektora w R400. Szkoda że na forum nie mogę się skontaktować z tym forumowiczem który montował te soczewki on na pewno by powiedział jak to dokładnie zrobić bez jakiegoś ryzyka szkód.
Co do montazu to trzeba by bylo zamontowac soczewke do lustra wewnatrz ref. Lustro jest zrobione jakby z utwardzonej tektury i nie wiem czy by dobrze trzymalo na wkreciki. Mozna by tez jakos przykleic.
Konieczny jest montaz soczewki w lustrze poniewaz lustro jest zaczepione na takich 3 zaczepach (popularnie zwanymi jablkami gruszkami itp) i dzieki temu zachowujemy regulacje pion poziom, zarowno srobokretem krecac jak i wlaczajac regulacje w kabinie samochodu:)
PS generalnie z montazem i poprawnym ustwiaeniem soczewki w reflektorze jest rzezba a reszta to bajka:)
truten23 : Tak, skontaktowałem się z kolesiem który montuje zawodowo te soczewki i powiedział mi że za montaż soczewek na bi-xenony + okablowanie i przetwornice razem z ustawianiem chce 550 PLN do kosztu należy doliczyć koszt wysyłki refl. i kupno we własnym zakresie żarników bi-xenonowych. Prawdopodobnie się zdecyduje.
nie wiem po co Ci bixenon? by miec podwojne dlugie?
Przeciesz nasze reflektory maja oddzielnie mijania i oddzielnie dlugie. Jezeli zrobi Ci mijania na soczewke to dlugie zostana po staremu. Zakladajac bixenon to bedziesz (chyba) mial raz mijania i dwa razy dlugie.
Chyba, ze gościu calkowicie wywali lustro z lampy i wsadzi tylko soczewke...ale wtedy mysle, ze bedzie sporo przerobek by zachowac regulacje:/
Mnie interesuje wlasnie to ustawienie, jak oni ustawiaja te soczewki:/
PS co do ustawiania swiatel na odleglosc to nie bylbym tego taki pewien poniewaz reflektor zamontowany w aucie nie ma idealnie poziomego swojego pochylenia. Najlepiej regulowac swiatla na zalozonym reflektorze;)
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
kolega ma racje, jak będzie bardziej bystry policjant to zabierze dowód rejestracyjny. Zeby miec xenony musiałbyś mieć z homologacją, robione w warsztacie, który tez bedzie mógł taka homologacje wystawić, inaczej łamiesz przepisy dotyczace dopuszczenia pojazdu do ruchu.
_________________ Najlepszym dowodem na to, że w kosmosie istnieje inteligecja jest to, że się z nami nie kontaktują.
Ja tylko napisałem ile z najdroższej opcji będzie to kosztować, a jeżeli o mnie chodzi to cały czas zastanawiam się czy akurat chcę bi-xeno, jeżeli dojdzie do instalacji to prawdopodobnie zdecyduje się na dobrą soczewkę, tak abym miał później wybór czy jeździć na samych soczewkach czy do nich wsadzić palniki xenonowe po jakimś czasie. Co do ceny myślę że jest do zaakceptowania, dowiadywałem się we Wro ile sobie liczą, to jeden powiedział razem z palnikami na bi-xenon to 1300 zł, a drugi 1900 zł.
Ktos ma jakies niuanse jak sie poprawnie montuje soczewki? a co do homologacji to musi to byl taki rys na forum, ze przy odleglosci tam powiedzmy 1 m od sciany odleglosc miedzy __/ __/ ma wynosic iles tam bla bla bla....o to cho i to wszycho...
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 27 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 372 Skąd: z gór
Wysłany: Sob Lut 28, 2009 07:28
co do homologacji,to nie tylko rys i odległosci wystarczą-trzeba jeszcze tę homologacje zrobić i pewnie cię zaskoczę ale trzeba za nią zapłacić.....
zorientuj się ile.....
Pomógł: 63 razy Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 1452 Skąd: Busko-Zdrój
Wysłany: Sob Lut 28, 2009 14:31
tetryk napisał/a:
co do homologacji,to nie tylko rys i odległosci wystarczą-trzeba jeszcze tę homologacje zrobić i pewnie cię zaskoczę ale trzeba za nią zapłacić.....
zorientuj się ile.....
Niestety, ale to prawda...
_________________ >lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum