Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Błędy błędy błędy - pomocy !!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 22:15
[R416] Błędy błędy błędy - pomocy !!
Autor Wiadomość
fearless
[Usunięty]






Wysłany: Czw Lut 26, 2009 09:45   [R416] Błędy błędy błędy - pomocy !!
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1995

Witam.
Na początek mogę tylko pochwalić Stację Diagnostyczną za "komputer". Jak się okazuje nie tylko KTS czy Testbook potrafi się łączyć z Roverkiem.

Do mojego podpieli się przez DELPHI (nic więcej nie było napisane), a skasowali 50 zł za dwa podpięcia, czyli to co już było i to co będzie jak pojadę.

I do rzeczy, wyskoczyły mi 4 błędy.

1. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej.

2. Czujnik temperatury powietrza zasysanego.

9. Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym.

11. Potencjometr nastawnika przepustnicy.

Błędy zostały wykasowane. Na pewno usterkę posiada (chyba) czujnik temperatury powietrza zasysanego bo:

1. Na wyłączonym silniku wskazywał 48 stopni C.

2. Na zapalonym silniku wskazywał 39 stopni C.

Co do pozostałych błędów - prawdopodobnie są pozostałością po naprawach i ewentualnych usterkach z przeszłości bo:

Podczas testu pracy silnika parametry ich pracy wskazywały na poprawne działanie.

Jeszcze jedna sprawa: Sonda lambda pracowała od 0,3 do 0,8 V - czy tak powinno być (na biegu jałowym obroty około 900 rpm)

Dziś zamierzam pojechać drugi raz na kompa i sprawdzić czy nie wyskoczą wszystkie błędy.

Teraz pytanie - czego szukać, co robić ?? Diagnosta zasugerował, że wcale żaden czujnik nie musi być poniszczony :D - bo może to być wina instalacji....

Ale jeśli wyskoczą wszystkie błędy to co wtedy??

Czy bawić się w wymianę potencjometra przepustnicy - czy wymienić na nową (całą przepustnicę)

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - to wiem że są dwa, i uszkodzony może być tylko ten dedykowany do komputera, bo ten od wskazania temp - działa poprawnie.

A czujniki nr 2 i 9 to co z tym robić ?? Gdzie są ?? Może zanim pojadę to się do nich dobiorę, odłączę, popsikam WD 40 i może będzie grało....

Dołączam skan wydruku:
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Mar 12, 2011 23:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lut 26, 2009 09:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
maciekmpl 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 85
Skąd: Gdynia



Wysłany: Czw Lut 26, 2009 10:10   Re: [R416si 95] Błędy błędy błędy - pomocy !!

fearless napisał/a:
Witam.

Czy bawić się w wymianę potencjometra przepustnicy - czy wymienić na nową (całą przepustnicę)



Moje doświadczenia z potencjometrem przepustnicy w Audi 80 wyglądały tak. Samochód szarpał (jakby miał "turbodziurę" :wink: ) w jednym zakresie obrotów (ok. 3 tys.). Wizyta w warszatacie i diagnoza, żeby wymienić całą podstawę wtrysku, bo tego się nie rozbiera, itd. Zapłaciłem za używkę 500 PLN - po pół roku, znowu trakie same objawy. Mieszkałem wtedy w Lublinie, więc pojechałem do firmy ELECTRO-CAR Zemborzycka 62; Lublin tel.:0817438888 tel.kom.: 0602 633-214 i tam rozebrali mi ten teoretycznie nierozbieralny potencjometr, oczyścili zamontowali z powrotem i do końca mojego uzytkowania tego samochodu (czyli jeszcze przez 2 lata), nie było z nim problemów. Za wszystko wzięli 50 PLN. W razie problemów z elektroniką mogę Ci z całym przekonaniem polecić ten warsztat w Lublinie - jego właściciel zna się na tym jak mało kto, a naprawia najrózniejsze samochody, więc pewnie i Roverek mu nie straszny.

M
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Czw Lut 26, 2009 10:42   

Sonda pracuje poprawnie, czujnik ciśnienia w kolektorze to map sensor, TPS możesz sprawdzić miernikiem.
 
 
 
fearless
[Usunięty]






Wysłany: Czw Lut 26, 2009 11:33   

Tomek1212 napisał/a:
czujnik ciśnienia w kolektorze to map sensor, TPS możesz sprawdzić miernikiem.


Czy map sensor odpowiada też za pomiar temperatury powietrza w kolektorze dolotowym ??

Byłem już drugi raz na kompie i żaden błąd się nie powtórzył, czyściutko.... poza wskazaniem temperatury powietrza zasysanego - diagnosta stwierdził, że komputer przyjął zadaną wielkość temperatury....(on twierdzi że za pomiar temp jest odpowiedzialny map sensor) zalecił odłączyć aku na noc i sprawdzić jak się zachowa komputer autka. - co z Tym zrobić ??

I jeszcze jedna sprawa - czujnik biegu jałowego - nie działa, i czy w ogóle powinien działać czy coś takiego jest w R416si ??

Na moje oko to ta śrubka przy przepustnicy - i jeśli tak to co tam się mogło popsuć ?? bo ja tam żadnej elektroniki nie widzę...
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Czw Lut 26, 2009 13:13   

Map sensor może też mierzyć temperaturę powietrza zasysanego jednak nie wydaje mi się, żeby tak było.

Cytat:
I jeszcze jedna sprawa - czujnik biegu jałowego


Czujnik biegu jałowego jeśli już jest to powinien być w skrzyni biegów, ale to napewno nie o to chodzi. Myśle, że diagnosta miał na myśli czujnik położenia przepustnicy w pozycji obrotów biegu jałowego, czyli wspomniany wcześniej TPS. Powinien być przy przepustnicy i musi być do niego doprowadzona wiązka elektryczna.
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Czw Lut 26, 2009 13:16   

Za pomiar temp powietrza odpowiada czujnik temperatury w kolektorze dolotowym. MAP nie ma z nim nic wspolnego. Ten drugi umieszczony jest w ECU albo na kolektorze w nowszych wersjach. Polaczony jest z kolektorem dolotowym rurka i mierzy cisnienie/podcisnienie w dolocie. Jesli masz go na zewnatrz to mozesz go sprawdzic multimetrem. Dochodza do niego 3 przewody. Podlacz sie woltomierzem pod przewody Zolto-Zielony i Czrno-Niebieski. Na biegu jalowym powinienes odczytac okolo 0.5V, a na full gazie okolo 4V. Jesli masz go w ECU to sprawa sie komplikuje bo wchodzisz na teren elektroniki. Mozna zastosowac zewnetrzny MAP np. z poloneza GSI.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
fearless
[Usunięty]






Wysłany: Czw Lut 26, 2009 13:39   

Tomek1212 napisał/a:
Myśle, że diagnosta miał na myśli czujnik położenia przepustnicy w pozycji obrotów biegu jałowego, czyli wspomniany wcześniej TPS. Powinien być przy przepustnicy i musi być do niego doprowadzona wiązka elektryczna.


O to pewnie mu chodziło.
Fakt jest wiązka podprowadzona po przeciwnej stronie przepustnicy (od strony chłodnicy) a z drugiej strony przepustnicy jest ta śrubka - regulacyjna - no i na jakiej zasadzie działa to wszystko ?? w tej śrubce, od dołu jest niewielki otwór - czy może to działać na zasadzi dopływu powietrza ?? czy jakoś inaczej ?

Senn napisał/a:
Jesli masz go na zewnatrz to mozesz go sprawdzic multimetrem. Dochodza do niego 3 przewody. Podlacz sie woltomierzem pod przewody Zolto-Zielony i Czrno-Niebieski. Na biegu jalowym powinienes odczytac okolo 0.5V, a na full gazie okolo 4V.


No chyba jest na zewnątrz - taka czarna puszka do której dochodzą dwa przewody (jak mniemam z powietrzem) jeden z nich wędruje od kolektora dolotowego, a drugi wędruje do komputera, ale żadnej wiązki przewodów nie widzę ....
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Czw Lut 26, 2009 13:50   

TPS dziala w ten sposob ze wciskajac gaz ciagniesz za linke. Ona uchyla motylek w przepustnicy ktory osadzony jest na osce. Oska ta powoduje odchylenie potencjometru czyli na zasadzie zmiany rezystancji na wyjsciu pojawiaja sie rozne napiecia. Na tej podstawie ECU wie jak duzo jest uchylona przepustnica.

Co do tego MAPa to poka fotke
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Lut 26, 2009 13:53   

fearless napisał/a:
taka czarna puszka do której dochodzą dwa przewody


to nie to
to jest pulapka , zabezpiecza czujnik przed dostaniem sie oleju
czujnik masz w kompie
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
fearless
[Usunięty]






Wysłany: Czw Lut 26, 2009 14:17   

Senn napisał/a:
TPS dziala w ten sposob ze wciskajac gaz ciagniesz za linke. Ona uchyla motylek w przepustnicy ktory osadzony jest na osce. Oska ta powoduje odchylenie potencjometru czyli na zasadzie zmiany rezystancji na wyjsciu pojawiaja sie rozne napiecia. Na tej podstawie ECU wie jak duzo jest uchylona przepustnica.


No ok, to co tam się mogło popsuć i jak to naprawić, czy olać sprawę naprawy i szukać całej przepustnicy aluminiowej .... ??
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Czw Lut 26, 2009 15:04   

W TPS lubią padać ścieżki oporowe, jeśli się da, to lepiej wymienić sam TPS, niż cała przepustnicę, tym bardziej, że jak kupisz używaną to też nie wiadomo w jakim będzie stanie.
Oczywiście przed ewentualną wymiana należy koniecznie sprawdzić działanie tego czujnika.
 
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Czw Lut 26, 2009 15:33   

zmierz TPS zwyklym miernikiem
TU masz link do elektrody gdzie kolega dawidd zalozyl temat dotyczacy TPS i jest opisane jak sprawdzic rezystancje i napiecie
Ostatnio zmieniony przez Lechos Czw Lut 26, 2009 15:38, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
fearless
[Usunięty]






Wysłany: Czw Lut 26, 2009 15:34   

Lechos napisał/a:

TU masz link do elektrody.


Nie działa :(
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Czw Lut 26, 2009 15:36   

fearless napisał/a:
Nie działa
juz dziala
 
 
 
fearless
[Usunięty]






Wysłany: Czw Lut 26, 2009 15:37   

Lechos napisał/a:
fearless napisał/a:
Nie działa
juz dziala


He he nadal nie :) chyba coś ucięło bo jest błąd strony :D

Edit: o już działa - to chyba jakiś bug :D
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Czw Lut 26, 2009 15:44   

jesli przy pomiarze rezystancji bedziesz mial male odchyly w jedna czy w druga strone to poluzuj troszke te 2 wkrety i minimalnie dawaj czujnik w gore lub w dol i mierz (przy przesuwaniu czujnika mozna zmienic zakres oporu o jakies 15-20 omow na plus lub minus od wskazanej wartosci).
 
 
 
fearless
[Usunięty]






Wysłany: Pią Lut 27, 2009 13:28   

Sprawdziłem ten TPS i według wyniku - wszystko w normie, a komputer nadal wskazuje to samo - chyba ten problem sobie daruję, bo i tak nie wpływa znacząco na jazdę.

Na koniec jeszcze jedno pytanie, czy wykasowanie błędów, mogło spowodować, że silnik zaczął dobierać odpowiednie parametry pracy i dostosować odpowiednie dawkowanie paliwa??

Chodzi mi o to, że po przejechaniu zaledwie 300 km od wykasowania - widać wyraźną różnicę w ruchu wskazówki poziomu paliwa - wolniej opada.... Normalnie po 300 km miałbym wskazówkę tak prawie idealnie z połową(1mm poniżej), a teraz po wykasowaniu błędów - wskazówka jest jakiś 1 mm nad połową zbiornika.... - czy to możliwe że samo wykasowanie błędów ma na to wpływ ??
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Lut 27, 2009 13:42   

no jesli komp wyszedl z trybu powiedzmy awaryjnego i zaczal brac pod uwage wskazania z czujnikow, to pewnie jest to mozliwe
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
am_k 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 582
Skąd: Bychawa/Lublin

Rover 200

Wysłany: Pią Lut 27, 2009 13:50   

fearless,
A gdzie się podpinałeś?????
A DELPHI to nazwa firmy produkująca części do rovera.
_________________
Pozdrawiam.
Marcin
 
 
 
fearless
[Usunięty]






Wysłany: Pią Lut 27, 2009 13:56   

am_kowalski napisał/a:
fearless,
A gdzie się podpinałeś?????
A DELPHI to nazwa firmy produkująca części do rovera.


No i właśnie "DELPHI" - tak się nazywał program, zainstalowany na IBM Thinkpad, chyba - T23.
Później dla sprawdzenie poprawności odczytu przez DELPHI, podłączyli jeszcze pod KTS Boscha, i wyszło to samo.

Adres zakładu to: Auto Sereja
ul. Kościuszki 80
08-400 Garwolin
Jest to salon i serwis Peugeot-a.

[ Dodano: Pią Lut 27, 2009 14:01 ]
AndrewS napisał/a:
no jesli komp wyszedl z trybu powiedzmy awaryjnego i zaczal brac pod uwage wskazania z czujnikow, to pewnie jest to mozliwe


No on raczej wcześniej w trybie awaryjnym nie był, bo moc miał i wszystko grało...
Zastanawia mnie czy pojedyncze błędy czujników, traktowane są przez komp indywidualnie, czyli że jak wyskoczy usterka czujnika temp powietrza zasysanego - to komputer przyjmie zadaną wielkość tylko dla tego konkretnego czujnika....
Jeśli by tak było - to bardzo prawdopodobne staje się, że skasowanie błędów może mieć wpływ na pracę silnika.....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Komputer - błędy
Gość Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Czw Cze 30, 2016 18:12
waldixc
Brak nowych postów [R416 Si '97] nie odpala - błędy na kompie (czujnik temp.)
luqar Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Czw Gru 19, 2013 17:27
zdzichu
Brak nowych postów [R45] Błędy, kąt wtrysku
marcin731 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sro Lis 10, 2010 21:07
marcin731
Brak nowych postów [R420] Błędy 54 i 55
Sienio Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Pon Lip 07, 2008 14:07
Gość
Brak nowych postów [Rover 420 Di]błędy przepływki
arkadis Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pią Lut 25, 2011 00:50
adamsky



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink