Wysłany: Czw Lis 20, 2008 18:55 [R200, 2.0 sDi] Kilka pytań po kupnie rover'a
Czesc wszystkim. Jestem nowym użytkownikiem forum i rover'a. Kupiłem rover 200 sdi/tdci.
I kilka pytań:
1) po 1 jak tak na prawde nazywa sie moj silnik? W papierach mam tdi, ale chyba to nie jest tdi.
ok teraz ważniejsze:
jak wiadomo po kupnie auta uzywanego trzeba sporo rzeczy prewencyjnie wymienić. Polecono mi abym wymienił:
olej silnikowy, płyny: hamulcowy i chłodniczy, filtry: powietrza, oleju, paliwa. Kompletny rozrząd + pompe. Polecano mi firmy skf lub contitech. Co sądzicie?
Moje pytania:
1) jakie firmy polecacie poszczególnych rzeczy? Z tego co tu czytam w niemieckiej instrukcji trzeba wlewać olej 10W/40. Poprzednia wlascicielka z tego co widze w takiej prowizorycznej książce serwicowej lała Castrol 4+1 5L
Czyli jak z firmami tych filtrów itp?
2) gdzie to kupować żeby było tanio? Na alleero? A może znacie jakis dobry sklep w Krakowie gdzie takie rzeczy dostane i nie przeplace?
3) Ten rover to wersja taka niby sportowa: niskie i twarde seryjne zawieszenie + półkubełkowe fotele. Troche mnie to denerwuje, bo nei lubie niskich aut. Pytanie o dolna osłone silnika. Polecano mi metalową. Patrzyłem na allegro i znalazłem tylko plastikową. Gdzie ja taka kupie? Znacie jakies miejsca w Krakowie? Wlascicielka mi dała nrdo miejsca gdzies na rybitwach gdzie mają używane częsci do roverów.
Na chwile obecna tyle mam pytań. Z góry wielkie dzieki za odpowiedź i pozdro.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lis 20, 2008 18:55 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
1) po 1 jak tak na prawde nazywa sie moj silnik? W papierach mam tdi, ale chyba to nie jest tdi.
2.0 SDI albo SD, zobacz po VIN
User88 napisał/a:
olej silnikowy, płyny: hamulcowy i chłodniczy, filtry: powietrza, oleju, paliwa. Kompletny rozrząd + pompe. Polecano mi firmy skf lub contitech. Co sądzicie?
dokładnie to trzeba wymienić ja wstawiłem Gates'a, ale skf i contitech to też dobre firmy, mogą być.
User88 napisał/a:
olej 10W/40
najlepiej to co było poprzednio, byle 10W40.
ja używam Valvoline Max life 10W40 - jest super.
filtry Filtron robi bardzo dobre.
User88 napisał/a:
gdzie to kupować żeby było tanio?
najlepiej w filii jakiejś dużej firmy/hurtowni, np. intercars, fota, albo tomateam.pl (świetny "klubowy" sklep internetowy)
User88 napisał/a:
Gdzie ja taka kupie?
ciężko będzie pewnie dostać, ale ja bym szukał na allegro/ebay.
Zrób może zdjęcie tego twojego silnika. Ale wydaje mi sie ze jest to sdi
Czy to nie jest przypadkiem wersja Silverstone jak ma juz z salonu obniżone auto
Z tym rozrządem to ja bym Gates proponował. Contitech tez jest dobry. A filtry to już obojętne ja mam Filtrona wszystkie filtry i wszystko jest jak ma być.
A olej 10W40 jest ok sam mam Castrola i jest dobrze, nie ubywa oleju ani mm Ale co 10.000km wymieniam. Valvoline bym najbardziej proponował.
Nie znam Krakowa ale na pewno maja są jakieś sklepy motoryzacyjne. No allegro mozna tez kupić jak na razie mnie nie zawiodło. Ale masz tam w tedy koszty wysyłki. Np firma Filtron oferuje na swojej stronie katalog i cennik filtrow wiec mozesz porównać i potem w sklepie zapytac ile oni chca.
[ Dodano: Czw Lis 20, 2008 19:12 ]
Aha, i o metalowej pokrywie pod silnik to jeszcze nie slyszalem Wiem ze sa tylko te plastikowe.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Pomógł: 16 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 920 Skąd: Kraków
Wysłany: Czw Lis 20, 2008 21:46
User88 napisał/a:
A może znacie jakis dobry sklep w Krakowie gdzie takie rzeczy dostane i nie przeplace?
Z filtrami nie kombinowalbym i kupil w Intercars (ja korzystam z tego na Zmujdzkiej), jest wszystko w dobrych cenach.
Gosc na rybitwach (żaglowa) malo co ma, ale czasem sie cos trafi. Wczesniej do niego przedzwon. Numer jest na stronie klubowej w dziale z adresami warsztatow.
3) Ten rover to wersja taka niby sportowa: niskie i twarde seryjne zawieszenie + półkubełkowe fotele. Troche mnie to denerwuje, bo nei lubie niskich aut
Wersja silverstone jest o 30mm nizsza od serii. jak dasz ogloszenie w giełdzie forumowej, to napewno szybko znajdziesz chetnego na Twoje spręzyny A fotele masz normalne a nie sportowe Sportowe są w MG ZR. Zakupy spokojnie rób np. w Intercarsie. Podstawowe materiały też tam kupuję. Osłona silnika - z metalową się nie spotkalem, zreszta w R200 dieslu rzadko który egzemplarz ją ma, chociaż była seryjnie montowana. Z wrzucaniem wstecznego to normalne w tych skrzyniach - trzeba po prostu zrobić to z czuciem a nie siłowo i będzie ok.
A no i gratki z powodu zakupu oby się bezawaryjnie sprawował
No i juz pojawiają się pierwsze problemy z roverem:
1) coś jest z ogrzewaniem. Nawet jesli silnik jest nagrzany nie wieje ciepłe powietrze. Tzn mam wrażenie że wieje chwile ciepłe (ale nie tak ciepłe jak w innych autach) a potem juz tylko zimne. Bardzo mnie to denerwuje bo nie moge sobie nawet przedniej szyby odparować.
2) spryskiwacze - nie dość że musza się jakby rozkręcić, tzn działają dopiero ze 4 sekundy po naciśnieciu, to jeszcze spryskują beznadziejnie, tzn w każda z możliwych stron tylko nei tam gdzie trzeba, no i każda dziurka z inną siłą
3) tu problem który mnie najbardziej boli. Jak kupiłem auto do silnika na prawde nie mogłem sie przyczepić. Przez tydzien urzystkowania kiedy nei było takiej zimy palił extra - na zimnym kręcił 3-4 razy a na ciepłym palił praktycznie na dotyk. Teraz gdy jest zima i ujemne temperatury na ciepłym silniku dalej jest na dotyk, ale gdy odpalam rano jest masakra. Jesli nie dodam gazu to gaśnie, jak dodam gaz i utrzymuje przez 20 sekund 1,5 tys obrotów krztusi się i daje sporo dymu a potem jest ok.
Ad.1) To czytałeś?
Ad.3) To też czytałeś?
Ad.2) Wydaje mi się, że spryskiwacze mają regulowane położenie, tzn. wsadzasz doń igłę i delikatnie manipulujesz. Odnośnie opóźnionego działania, może masz niesprawny albo nie masz w ogóle zaworka zapobiegającemu cofaniu się płynu, i za każdym razem płyn musi przebyć drogę od zbiorniczka do sikawki. Oczywiście może to być też problem z pompką, ale z podanych przez Ciebie objawów obstawiałbym raczej coś innego.
Polecam wyszukiwarkę Przykładowe tematy o spryskiwaczach: ten albo ten.
Cześć znów mam problem. Jak zmienić lusterko elektryczne, ogrzewane od strony kierowcy w r 200 99'?
Zdaje się, ze jakos trzeba od środka tą trójkątną maskownice zdjąć, ale tam nie ma żadnych śrub, więc chyba trzeba odkręcić śruby od tych dużych "powierzchni" w drzwiach tak?
Wolę się upewnic i zaptać niż cos zepsuć.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum