Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Lut 2008 Posty: 53 Skąd: Berlin
Wysłany: Pią Lut 27, 2009 00:14 [R416] Po HGF nadal ucieka płyn chłodniczy
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997
1. przed HGF
- czeste dolewanie plynu chlodniczego (olej w plynie i maslo pod korkiem)
- ciezko palil
- czesto gasl po wcisnieciu sprzegla
- obroty falowaly
po wymianie uszczelki i szlifie plaszczyzny prawie wszystko ustapilo... problem jest z plynem ktory ciagle ucieka niema najmniejszych sladow oleju i masla tez niema... i tak sie zastanawiam czy niemam gdzies chlodnicy dziurawej.. auto mi pali elegancko, problem z obrotami ustal no i w oleju brak zadnych oznak po plynie i jakim kolweik ubytku.. niema teraz pogody zeby sprawdzic na parkingu czy sa jakies plamy po plynie.. sa moze jakies uszczelniacze do ukladu chlodzenia moze by to cos pomoglo??
2. od dluzszego czasu pod czas jazdy na roznych biegach przy 3 tys/obr( im wieksze obroty tym bardziej slychac) gdy puszcze noge z gazu i auto hamuje silnikiem slychac takie klekotanie niewiem jak to nazwac moze lepiej opisze do czego to porownac.... wujek mi mowi zeby jedzic z tym tak dlugo az sie to calkiem rozwali..ale wkurze mnie jaki kolwiek klekot w mojim lowelku bylem u 3 mechanikow to tez niewiedzieli co i jak .... moze ktos z was spotkal sie z czyms takim??
cos podobnie jak ci kolesie w tym filmiku gdy zaczyna jechac tym rowerem
ODGLOS
podobny dzwiek jak kolo odroweru sie kreci i lekko jakis patyk do szprych przylozyc i wtedy wydobywa sie ten dzwiek... troche trudne w opisaniu ale mysle ze bedziecie wiedziec o co mi chodzi
z gory dzieki za pomoc
PS kto ma swiece NGK irdium w rowerku i jaka ich cena byla tu w berlinie 92€
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Mar 13, 2011 00:03, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lut 27, 2009 00:14 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wysłany: Pią Lut 27, 2009 07:09 Re: [R416Si 16v 97r] Po HGF nadal ucieka plyn chlodniczy
Lapa napisał/a:
1. przed HGF
- czeste dolewanie plynu chlodniczego (olej w plynie i maslo pod korkiem)
- ciezko palil
- czesto gasl po wcisnieciu sprzegla
- obroty falowaly
po wymianie uszczelki i szlifie plaszczyzny prawie wszystko ustapilo... problem jest z plynem ktory ciagle ucieka niema najmniejszych sladow oleju i masla tez niema... i tak sie zastanawiam czy niemam gdzies chlodnicy dziurawej.. auto mi pali elegancko, problem z obrotami ustal no i w oleju brak zadnych oznak po plynie i jakim kolweik ubytku.. niema teraz pogody zeby sprawdzic na parkingu czy sa jakies plamy po plynie.. sa moze jakies uszczelniacze do ukladu chlodzenia moze by to cos pomoglo??
2. od dluzszego czasu pod czas jazdy na roznych biegach przy 3 tys/obr( im wieksze obroty tym bardziej slychac) gdy puszcze noge z gazu i auto hamuje silnikiem slychac takie klekotanie niewiem jak to nazwac moze lepiej opisze do czego to porownac.... wujek mi mowi zeby jedzic z tym tak dlugo az sie to calkiem rozwali..ale wkurze mnie jaki kolwiek klekot w mojim lowelku bylem u 3 mechanikow to tez niewiedzieli co i jak .... moze ktos z was spotkal sie z czyms takim??
cos podobnie jak ci kolesie w tym filmiku gdy zaczyna jechac tym rowerem
ODGLOS
podobny dzwiek jak kolo odroweru sie kreci i lekko jakis patyk do szprych przylozyc i wtedy wydobywa sie ten dzwiek... troche trudne w opisaniu ale mysle ze bedziecie wiedziec o co mi chodzi
z gory dzieki za pomoc
PS kto ma swiece NGK irdium w rowerku i jaka ich cena byla tu w berlinie 92€
Terkotanie?
To wina nierównych palców sprężyny talerzowej (słoneczka) sprzęgła. Któryś wystaje i łożysko wyciskowe zahacza o niego i powstaje terkot. Powinien się wzmóc po wciśnięciu sprzęgła do końca.
Ratunek - odpuszczenie linki sprzęgła albo - jeśli jest sterowanie hydrauliczne - regulacja dźwigni.
Odnośnie uciekającego płynu - sprawdź przede wszystkim zawór nagrzewnicy. One często ciekną. No i szczelność wszystkich węży, opasek, itd.. Chłodnica jak jest nieszczelna - to widać na niej zacieki.
Jeśli nie będzie przecieków, a woda nadal będzie znikać - to sprawa jest w zasadzie jasna - woda ucieka spod głowicy, tzn. że czoło głowicy i bloku nie zostało właściwie splanowane (chropowatość) i woda przesącza się pomiędzy ścieżkami silikonowymi.
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Lut 2008 Posty: 53 Skąd: Berlin
Wysłany: Pią Lut 27, 2009 12:03
oprawca_1978 napisał/a:
Ratunek - odpuszczenie linki sprzęgła albo - jeśli jest sterowanie hydrauliczne - regulacja dźwigni.
moglbys opisa gdzie i jak bo jestem ciemny w tym temacie...
mechanik zapewnial mnie ze nagrzewnica niema zadnych przeciekow( po 3 krotnym plukaniu ukladu nic niewyciekalo i z wlaczona klima)... tak wic mysle ze to chlodnica bo na chlodnicy widzialem jakies zielone zacieki....
Pomógł: 27 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 372 Skąd: z gór
Wysłany: Sob Lut 28, 2009 11:03
jest taki fajny sposób na sprawdzenie szczelności-idzie kupić środek (marker,znacznik-różnie to nazywają)do sprawdzania szczelności układu klimatyzacji (pojawiły się saszetki,takie w sam raz na jedno sprawdzenie-koszt koło 5-7 pln)-dodajesz do płynu (ajeszcze lepiej płyn spuścis i dodac do samej wody na czas sprawdzania,chociaz wiem że ten środek nie szkodzi,ani gumie ,ani aluminium),wiec dodajesz środka,czekasz aż sie dobrze wymiesza,bierzerz lamke UV i gogle no i lukasz po wszystkich przewodach i komorze silnika gdzie zaczyna "świecić"......sposób bardzo prosty i skuteczny-często wycieki trudno zlokalizować (z nagrzanych elementów płyn szybko odparowuje,lub po nagrzaniu przestaje cieknąć)-a tym sposobem znajdziesz wyciek na 100 %
jest taki fajny sposób na sprawdzenie szczelności-idzie kupić środek (marker,znacznik-różnie to nazywają)do sprawdzania szczelności układu klimatyzacji (pojawiły się saszetki,takie w sam raz na jedno sprawdzenie-koszt koło 5-7 pln)-dodajesz do płynu (ajeszcze lepiej płyn spuścis i dodac do samej wody na czas sprawdzania,chociaz wiem że ten środek nie szkodzi,ani gumie ,ani aluminium),wiec dodajesz środka,czekasz aż sie dobrze wymiesza,bierzerz lamke UV i gogle no i lukasz po wszystkich przewodach i komorze silnika gdzie zaczyna "świecić"......sposób bardzo prosty i skuteczny-często wycieki trudno zlokalizować (z nagrzanych elementów płyn szybko odparowuje,lub po nagrzaniu przestaje cieknąć)-a tym sposobem znajdziesz wyciek na 100 %
A po co lampka UV? Wystarczy dioda UV. Koszt - ze 2 PLN max.
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
a pompa wody była wymieniona przy HGF-ie??ja też niedawno robiłem HGF i okazało się że pompa wody powoli też mi cieknie i trzeba pomyśleć o jej wymianie,narazie nie robiłem tego wraz z HGF-em bo nie było $$,ale na wiosnę muszę ją wymienić razem z rozrządem.
Przed zrobieniem uszczelki płynu ubywało dosyć dużo a teraz ubywa dużo mniej ale ubywa właśnie przez pompę wody więc u Ciebie może też jest do wymiany.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum