Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214 16v 97r.] Problem z układem chłodzenia, grzeje się
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214 16v 97r.] Problem z układem chłodzenia, grzeje się
Autor Wiadomość
CoreyT 



Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 18
Skąd: SK



Wysłany: Wto Mar 03, 2009 09:52   [R214 16v 97r.] Problem z układem chłodzenia, grzeje się

Witam,
Mam straszny problem z autem, może któryś z użytkowników miał coś podobnego albo będzie w stanie mi pomóc. Może będzie trochę długie ale chcę jak najlepiej naświetlić sprawę.
Krótka historia mojego auta: Ok 1,5 roku po zakupie wywaliło mi olej przez zbiorniczek wyrównawczy, po naprawie ciągle olej dostawał się do płynu chłodniczego - tworząc jasnobrązowy "budyń", dodatkowo ciągle olej sączył się spod dekla. Auto przechodziło 2 albo 3 gruntowne remonty silnika (planowanie głowicy, ciągle nowe uszczelki itp. itd.) - po każdym z nich po paru tygodniach ciągle te same objawy. Ostatnio w akcie rozpaczy w nadziei że może jeszcze się coś da zrobić oddałem auto do znajomego mechanika, który ma malutki zakładzik i sam zajmuje się naprawami. Ku mojemu zdziwieniu rozwiązał on problem z olejem! Zamiast oryginalnej uszczelki (metalowej z elementami gumowymi) założył całkowicie gumową. I od tego czasu nie było ani kropelki oleju w miejscu gdzie jej nie powinno być. Byłoby zbyt pięknie więc musiało się popsuć coś następnego - mianowicie zacząłem mieć problem z wężami układu chłodzenia oraz z chłodnicą - co chwile miałem niebieskie plamy pod autem (pewnie dlatego że po kontakcie z olejem węże zrobiły się jak kondony). Jakimś cudem opanowaliśmy sprawę z wężami (przez ok miesiąc, odpukać ani kropelki pod samochodem). Została jeszcze sprawa chłodnicy. Była ona w opłakanym stanie, chcąc jak najbardziej ciąć koszty naprawy (które już na pewno przekroczyły wartość auta) mechanik wsypał do chłodnicy jakiś proszek uszczelniający - owszem rozwiązało to problem cieknącego płynu ale zaczęły się nowe - brak ogrzewania w samochodzie oraz przegrzewanie się auta. Podejrzewaliśmy że ten proszek aż za dobrze wykonał swoją pracę zapychając chłodnice. Po namyśle zdecydowałem się założyć nową chłodnicę - mając nadzieję że moje remonty się skończą. Ale niestety po zakupie oryginalnej chłodnicy Valeo nie ma żadnej poprawy. Ciągle nie ma ogrzewania (tzn. zaraz po tym jak wyjadę z garażu i kiedy auto się nagrzeje wszystko jest w porządku przez ok 10 min - czyli nagrzewnica ok) i auto cały czas się grzeje.
Już naprawdę nie wiem co można zrobić, i mój portfel nie wytrzyma kolejnej naprawy w ciemno. Może wie ktoś co należy zrobić żeby auto zaczęło normalnie jeździć.
z góry dzięki za odpowiedzi
Pozdrawiam

P.S. może ktoś zna jakiegoś "śpeca" od Roverków koło Częstochowy?? dalej o własnych siłach nie dojadę.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Mar 03, 2009 09:52   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Wto Mar 03, 2009 10:53   

Kolego, a jak autko się już nagrzeje, to czy masz ciepłą chłodnicę?
Jeśli z tą ciepłotą chłodnicy jest problem, to może być problem z termostatem...
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
CoreyT 



Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 18
Skąd: SK



Wysłany: Wto Mar 03, 2009 10:59   

truten23 napisał/a:
czy masz ciepłą chłodnicę?


Chłodnica jest ciepła, termostat był wymieniany ok 2 tygodni temu , zapomniałem o tym napisać. Dodatkowo została wywiercona w nim mała dziurka żeby się szybciej odpowietrzał (? nie wiem dokładnie o co chodzi ale coś takiego mówił mechanik). Dodam jeszcze, że wentylator się załącza tak jak powinien.
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Wto Mar 03, 2009 11:42   

CoreyT napisał/a:
Dodatkowo została wywiercona w nim mała dziurka żeby się szybciej odpowietrzał

:shock: pierwsze słyszę...
Jak rozumiem, rośnie Ci temperatura pod czerwone pole i włącza Ci się wentylator?
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Wto Mar 03, 2009 12:33   

truten23 napisał/a:
CoreyT napisał/a:
Dodatkowo została wywiercona w nim mała dziurka żeby się szybciej odpowietrzał

:shock: pierwsze słyszę...
Jak rozumiem, rośnie Ci temperatura pod czerwone pole i włącza Ci się wentylator?


Ta dodatkowa dziurka ma na celu umożliwić jakiś tam przepływ płynu nawet przy zamkniętym termostacie, co (w teorii) ma zapobiec gwałtownemu wyziębieniu silnika gdy termostat już się otworzy. Chodziło też chyba o to, aby złagodzić "szok termiczny" jakiemu poddawana jest głowica w tym momencie :wink: (przynajmniej taką teorię gdzieś kiedyś wyczytałem).
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
CoreyT 



Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 18
Skąd: SK



Wysłany: Wto Mar 03, 2009 16:40   

truten23 napisał/a:
Jak rozumiem, rośnie Ci temperatura pod czerwone pole i włącza Ci się wentylator?

Wentylator włącza się gdy wskazówka jest ledwo ponad połowę skali - czyli domniemam w momencie w którym powinien się włączać. I w tym momencie albo temperatura spadnie i wszystko dalej w kółko lub temperatura ciągle idzie do góry na 3/4 (i więcej) skali, wtedy jedyne co mi zostaje to zjechać na pobocze i poczekać aż auto trochę przestygnie.

[ Dodano: Wto Mar 03, 2009 16:46 ]
PTE napisał/a:
co (w teorii) ma zapobiec gwałtownemu wyziębieniu silnika gdy termostat już się otworzy. (przynajmniej taką teorię gdzieś kiedyś wyczytałem).

Być może masz rację, nie będę się spierał, ale w tym przypadku chodziło chyba bardziej o to żeby auto się szybciej schładzało w momencie kiedy temperatura lekko wzrośnie.
Hmmm czyli wychodzi na to że przynosi to zupełnie odwrotny skutek aniżeli miało przynieść?? Czy te całe wariacje z temperaturą mogą być spowodowane tą dziurka??
Jednakże te same objawy (brak ogrzewania i przegrzewanie się silnika) miałem przed wymianą termostatu i chłodnicy.
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Wto Mar 03, 2009 20:54   

PTE napisał/a:
Ta dodatkowa dziurka ma na celu umożliwić jakiś tam przepływ płynu nawet przy zamkniętym termostacie, co (w teorii) ma zapobiec gwałtownemu wyziębieniu silnika gdy termostat już się otworzy. Chodziło też chyba o to, aby złagodzić "szok termiczny" jakiemu poddawana jest głowica w tym momencie (przynajmniej taką teorię gdzieś kiedyś wyczytałem).


Aha :ok:

Hmm... A korek od zbiorniczka trzyma cięnienie w układzie ?? :hm:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
CoreyT 



Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 18
Skąd: SK



Wysłany: Wto Mar 03, 2009 22:46   

truten23 napisał/a:
Hmm... A korek od zbiorniczka trzyma cięnienie w układzie ?? :hm:


właśnie o tym też zapomniałem napisać, korek chyba tak, natomiast jest problem z odpowietrzaniem układu. W miejscu "u góry dekla", gdzie zawór odpowietrzania można odkręcać zwykłym śrubokrętem po odkręceniu na zimnym silniku słychać jak ucieka powietrze i dalej nic, na ciepłym ucieka powietrze a dalej leci płyn (czyli chyba tak jak powinno być). Niestety "po prawej stronie dekla" gdzie jest zawór do którego potrzebny jest klucz nasadowy na zimnym i na ciepłym silniku ani śladu powietrza i ani śladu płynu. I tak za każdym razem, czyli chyba układ cały czas się zapowietrza
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Mar 03, 2009 23:19   

otworek w termostacie ma powodowac latwiejsze odpowietrzenie ukladu, gdy termostat jest zamkniety jest to znacznie trudniejsze

CoreyT napisał/a:
Auto przechodziło 2 albo 3 gruntowne remonty silnika (planowanie głowicy, ciągle nowe uszczelki itp. itd.) - po każdym z nich po paru tygodniach ciągle te same objawy.


producent okresla zdjecie max 0,2 mm z glowicy przy planowaniu
jaka zostala zastosowana procedura dokrecania glowicy, jaki moment ??

CoreyT napisał/a:
Była ona w opłakanym stanie, chcąc jak najbardziej ciąć koszty naprawy (które już na pewno przekroczyły wartość auta) mechanik wsypał do chłodnicy jakiś proszek uszczelniający - owszem rozwiązało to problem cieknącego płynu ale zaczęły się nowe - brak ogrzewania w samochodzie oraz przegrzewanie się auta.


a no wlasnie, dlatego zawsze odradzam stosowanie takich wynalazkow, chyba ze jestesmy 300 km od domu, o 24:00 w srodku lasu :-)
dzialanie takie okreslam jako skrobanie d..py szklem :lol:

a zaworek zwrotny na kolektorze ssacym dziala ?? jest na nim cienki przewod, ktory laczy sie z trojnikiem, a potem idzie do zbiorniczka wyrownawczego
moze ten srodek go zaklajstrowal :-(
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
CoreyT 



Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 18
Skąd: SK



Wysłany: Sro Mar 04, 2009 09:53   

AndrewS napisał/a:
jaka zostala zastosowana procedura dokrecania glowicy, jaki moment ??

Oj tego to nie wiem, ale skłaniałbym się że z głowicą będzie ok, mój znajomy mechanik sam zawoził głowicę do sprawdzania i cały czas przy tym był i gwarantował że wszystko jest ok (chociaż tak na dobrą sprawę nigdy nic nie wiadomo)
AndrewS napisał/a:
dlatego zawsze odradzam stosowanie takich wynalazkow

Wiem, wiem ale wpakowałem w to auto tyle kasy że masakra i chodziło mi o jak najtańsze zrobienie go, choć teraz to chcę żeby tylko to zrobić, a wydatku i tak nie ominąłem :(
AndrewS napisał/a:
a zaworek zwrotny na kolektorze ssacym dziala ?? jest na nim cienki przewod, ktory laczy sie z trojnikiem, a potem idzie do zbiorniczka wyrownawczego
moze ten srodek go zaklajstrowal :-(

To jest ten trójnik z węży bezpośrednio pod zbiorniczkiem wyrównawczym?? Bo inny trójnik mi teraz nie przychodzi do głowy. A jak to można sprawdzić?? Trzeba rozmontowywać wszystkie wężyki i sprawdzać drożność?? Jak tylko uda się to sprawdzić to poinformuje o efektach.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Mar 04, 2009 21:42   

CoreyT napisał/a:

Oj tego to nie wiem, ale skłaniałbym się że z głowicą będzie ok, mój znajomy mechanik sam zawoził głowicę do sprawdzania


pytam, bo w przypadku tego silnika jest to istotna sprawa i dokreca sie ja duzo mniejszym momentem niz zwykle

CoreyT napisał/a:
To jest ten trójnik z węży bezpośrednio pod zbiorniczkiem wyrównawczym?


no ten trojnik to jest na tych cienkich przewodach

zaworek jest na wyjsciu z glowicy, przechodzi przez kolektor ssacy przy 1 cylindrze, od strony paska,
u mnie go slychac jak pyka, jak sciskam grube weze przy chlodnicy
jesli sie dmucha w strone glowicy to puszcza , a od glowicy to blokuje, na logike nie wyglada to ok, ale tak ma byc, ewentualne powietrze jest puszczane, a plynu kulka juz nie pusci
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
CoreyT 



Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 18
Skąd: SK



Wysłany: Czw Mar 05, 2009 09:41   

AndrewS napisał/a:
no ten trojnik to jest na tych cienkich przewodach

Czyli myśleliśmy o tym samym :) ale na moje nieszczęście z tym wężykiem wydaje się być wszystko ok.

Ale niestety wczoraj opadły mi już ręce, ale chyba tak że nie będę ich już mógł podnieść :(
Pojechałem na jedna z cieszących się dobrą opinią stacje obsługi w Częstochowie, gdzie przedstawiłem swój problem z układem chłodzenia. Pan mnie ładnie wysłuchał i powiedział że albo układ jest zapowietrzony i on może jedynie to odpowietrzyć albo jest trachnięta uszczelka pod głowicą - ale on się takiej roboty nie podejmie. Po prostu masakra, jakby się bali tego samochodu. Pojechałem potem do mechanika który robił mi samochód i niestety ten też już nie miał pomysłu co można zrobić - jedyną ideą jaka się zrodziła to mikropęknięcie na którejś z tulei ...
Czy to może być powodem tych objaw?? Czy da się je jakoś sprawdzić czy trzeba od razu wymieniać 4??

[ Dodano: Czw Mar 05, 2009 09:43 ]
Czy tylko jedyną rzeczą jaką mi zostaje to odwiedzenie ASO Bmw (Rovera) ?? :cry:
Raz tam byłem z siłownikami do centralnego i zdarli ze mnie tyle że szok ;/ to co dopiero za taką robotę ;/
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Czw Mar 05, 2009 09:44   

CoreyT napisał/a:
jakby się bali tego samochodu

bo tak niestety jest :sad:
zwykle był tekst:"to jest angielskie auto i ja w nim grzebał nie będę"
ja u siebie też się z tym spotkałem nie raz ale w końcu znalazłem mechanika który nie boi się Roverów :smile:

[ Dodano: Czw Mar 05, 2009 09:47 ]
CoreyT można dać głowicę do prześwietlenia ale niestety tanie to nie jest i wtedy powinno pokazać mikro pęknięcie jak takowe jest
 
 
CoreyT 



Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 18
Skąd: SK



Wysłany: Sob Mar 07, 2009 10:40   

Już zapadła decyzja: wymiana silnika ... mam nadzieje że będzie żyło ... to ostatnia deska ratunku. Właśnie wróciłem z oględzin poloneza :) w poniedziałek albo wtorek będę miał silnik.
Orientuje się ktoś czy trzeba po takiej wymianie zgłaszać coś w wydziale komunikacji?? czy jeżdżę bez niczego??

[ Dodano: Sob Mar 07, 2009 10:43 ]
szosownik napisał/a:
można dać głowicę do prześwietlenia ale niestety tanie to nie jest
już za dużo włożyłem w ten silnik, głowice z resztą miałem tak sprawdzaną, problem chyba jest na tulejach, chociaż ja znam się na tym jak łysy na grzebieniach hehe.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sob Mar 07, 2009 13:02   

CoreyT napisał/a:
Orientuje się ktoś czy trzeba po takiej wymianie zgłaszać coś w wydziale komunikacji?? czy jeżdżę bez niczego??

przepisy się zmieniły już jakiś czas temu i silnik jest traktowany jako część zamienna i nikomu nie musisz tego zgłaszać :smile:
 
 
CoreyT 



Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 18
Skąd: SK



Wysłany: Sob Mar 07, 2009 13:40   

szosownik napisał/a:
przepisy się zmieniły już jakiś czas temu

Właśnie też mi się coś takiego obiło o uszy ale chciałem się upewnić :) Dzięki
Oby się wszystko udało.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sob Mar 07, 2009 14:08   

CoreyT napisał/a:
Oby się wszystko udało

powodzenia :smile:
 
 
CoreyT 



Dołączył: 04 Kwi 2006
Posty: 18
Skąd: SK



Wysłany: Nie Mar 08, 2009 10:56   

szosownik napisał/a:
powodzenia :smile:

Jeszcze nie dziękuje :) zrobię to dopiero po "operacji" :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214] 97r problem z układem chłodzenia
themartino Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 18 Czw Maj 08, 2008 13:39
adrian23
Brak nowych postów [214 1,4 8v+LPG] Problem z układem chłodzenia.
0916 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 33 Nie Mar 03, 2013 15:52
Adrian
Brak nowych postów [MG ZR] problem z układem chłodzenia
intruzone Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Wto Cze 19, 2012 20:52
intruzone
Brak nowych postów [214] Problem z układem chłodzenia
Mardok19 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 14 Nie Sty 11, 2015 20:01
robsson78
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [Problem z układem chłodzenia]
berrcik1988 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pon Kwi 22, 2013 15:35
Raptile



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink