Wysłany: Pon Mar 02, 2009 18:36 [R620] Nierówna praca silnika
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995
Witam
Pisze do was w sprawie nie równej pracy silnika nieraz mi tak przerywa (mało kiedy). I zauważyłem ze kolo zbiorniczka znajduje się takie urządzenie z dwoma wężykami i wtyczką kiedy silnik zmienia prace słychać w tym urządzeniu (Pykanie, trykanie) nie wiem jak to nazwać wstawię również zdjęcie tego co daje taki odgłos i zmienia w tym momencie obroty silnika.
1 zdjęcie
2 zdjęcie
Proszę nie patrzeć śmiać się z brudnego silnika mieszkam na osiedlu gdzie znajduje się dużo błota
Z góry dziękuje
_________________ Pozdrawiam was Bardzo serdecznie
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Lut 06, 2011 23:34, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pon Mar 02, 2009 18:36 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
_________________ Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
Dzięki ale mało mi pomogły te posty u mnie pyka ten plastikowy jak piszecie sterownik wtedy kiedy np po zapaleniu silnika kilka sekund i na światłach w mieście słychać ten odgłos i wtedy leci biały dym z rury wydechowej jak przestaje pykać przestaje lecieć dym dziwna sprawa
_________________ Pozdrawiam was Bardzo serdecznie
Pomógł: 28 razy Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 564 Skąd: Wysokie Mazowieckie
Wysłany: Wto Mar 03, 2009 17:20
A doczytałeś od czego jest zawór EGR? To plastikowe tylko nim steruje, znaczy pyka, gdy otwiera EGR. A w momencie, gdy otwiera EGR, część spalin wędruje z powrotem do kolektora ssącego, na powtórne spalenie w cylindrze.
Jeśli więc zaślepisz EGR, problem powinien zniknąć, bo spaliny nie będą recyrkulowane.
_________________ Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
A doczytałeś od czego jest zawór EGR? To plastikowe tylko nim steruje, znaczy pyka, gdy otwiera EGR. A w momencie, gdy otwiera EGR, część spalin wędruje z powrotem do kolektora ssącego, na powtórne spalenie w cylindrze.
Jeśli więc zaślepisz EGR, problem powinien zniknąć, bo spaliny nie będą recyrkulowane.
ok spróbuje jutro jak coś dam znać co i jak narazie wam dziękuje
_________________ Pozdrawiam was Bardzo serdecznie
Witam
Nie zaślepiłem jeszcze tego zawodu ale ostatnio coraz bardziej buja mi silnik obrotami i mam bardzo ważne pytanie czy jeśli zawór ERG jest uszkodzony to samochód więcej będzie palił bo u siebie zauważyłem ze samochód sporo mi pali Oleju Napędowego wszędzie pisze ze w mieście pali 7litrów/100km a mój pali sporo więcej
To dla mnie bardzo ważne Proszę o wasze rady z góry bardzo dziękuje
_________________ Pozdrawiam was Bardzo serdecznie
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Wto Kwi 28, 2009 06:57
Przyczyną takiego szarpania i przy okazji przerywanej pracy zaworu EGR może być również wiązka przewodów, szczególnie ta 3pinowa kostka przy pompie. Wystarczy trochę wilgoci czy podłamany przewód i tak się dzieję. Kup sobie spray do styków (albo do potencjometrów) ładnie poczyść wszystkie kostki i posprawdzaj przewody w wiązce, a szczególnie przy wejściu do tej 3pinowej wtyczki od strony pompy (dobrze byłoby wyjąć czarny i brązowy z tej kostki i dokładnie wymacać palcami czy nie jest któryś złamany w izolacji, albo coś w tym stylu). Inną przyczyną może być także zabrudzony nastawnik pompy, ale tu już potrzeba jakiegoś speca, który potrafi to zrobić a potem ustawić nastawniki na pompie.
czyli zaślepienie zaworu nic nie pomoże samochód wtedy zaczyna dymić i zawór wtedy terkocze i obroty silnika skaczą.
Ok zaraz zobaczę czy nie są gdzieś zaśniedziałe styk
[ Dodano: Wto Kwi 28, 2009 13:09 ]
zauważyłem ze jak zdejmuje ten czerwony wężyk z tego zaworu co jest w kolektorze to silnik zaczyna pracować normalnie i jak wyjmę wtyczkę z tego urządzona co wstawiłem na samym poczatku zdjęcia to również zaczyna równą prace czy to możne być wina tego ze samochód wiecej pali paliwa??
_________________ Pozdrawiam was Bardzo serdecznie
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Wto Kwi 28, 2009 15:01
emo napisał/a:
czyli zaślepienie zaworu nic nie pomoże
Nie, nie, ja podałem tylko inną możliwą przyczynę, tym bardziej, że:
emo napisał/a:
zauważyłem ze jak zdejmuje ten czerwony wężyk z tego zaworu co jest w kolektorze to silnik zaczyna pracować normalnie i jak wyjmę wtyczkę z tego urządzona co wstawiłem na samym poczatku zdjęcia to również zaczyna równą prace czy to możne być wina tego ze samochód wiecej pali paliwa??
i oczywiście spalanie może być przez to także większe.
zaślepiłem zawór i samochód zrobił się dynamiczniejszy i nie pracował w nim silnik tak rowno jak teraz zobacze czy spalanie będzie mniejsze
[ Dodano: Czw Wrz 03, 2009 06:48 ]
jakiś czas miałem spokój i silnik pracował równo po zaślepieniu ale znów zaczęło skakać obrotami i to bardzo nie wiem czy to możne być przyczyna dziurawego węża (rury) górnej od intercoolera obroty skaczą jak silnik złapie temperatury nieraz pomagało jak dałem gaz i obroty mniej skakały ale za jakiś czas znów zaczynają skakać bardzo czy to wina węża od intercoolera?? z góry dziękuje
_________________ Pozdrawiam was Bardzo serdecznie
jakiś czas miałem spokój i silnik pracował równo po zaślepieniu ale znów zaczęło skakać obrotami i to bardzo nie wiem czy to możne być przyczyna dziurawego węża (rury) górnej od intercoolera obroty skaczą jak silnik złapie temperatury nieraz pomagało jak dałem gaz i obroty mniej skakały ale za jakiś czas znów zaczynają skakać bardzo czy to wina węża od intercoolera?? z góry dziękuje
Cześć może być przyczyna tego gdyż przewód łapie powietrze ale nie jestem pewien tego niech odpowiedzą eksperci rovera
Pomógł: 28 razy Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 564 Skąd: Wysokie Mazowieckie
Wysłany: Czw Wrz 03, 2009 08:50
emo napisał/a:
jakiś czas miałem spokój i silnik pracował równo po zaślepieniu ale znów zaczęło skakać obrotami i to bardzo nie wiem czy to możne być przyczyna dziurawego węża (rury) górnej od intercoolera
Myślę, że teraz powinieneś dostosować się do rad Thef'a i sprawdzić wiązkę. Tematów o tym na forum jest pełno więc na pewno znajdziesz jak to zrobić.
Osobiście wydaje mi się, że pęknięty przewód od IC będzie powodował spadek mocy, ale nie wydaje mi się, że szarpanie (choć nauka rosyjska zna różne przypadki ).
A.D. Odrobina interpunkcji ułatwiłaby czytanie Twoich postów.
[ Dodano: Czw Wrz 03, 2009 09:54 ]
Hmmm... I takie małe pytanie, choć może chybione: Czy konto selgro nie zostało stworzone tylko w celu podbicia wątku?
_________________ Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
Jeśli chodzi o styki kostki to sprawdzałem je wtedy jak zasklepiałem zawór i wyglądały na bardzo dobry stan wiem koledzy ze już marudzę ale to strasznie mnie denerwuje porostu mój rover zaczął mi się psuć a bylem z niego zadowolony i jeszcze wspomnie ze to się dzieje jak przejadę co najmniej 20km samochodem jak się dobrze temperatura podniesie
_________________ Pozdrawiam was Bardzo serdecznie
Ostatnio zmieniony przez emo Czw Wrz 03, 2009 17:45, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum