Wysłany: Wto Mar 03, 2009 13:14 [R416] Wsteczny bieg, klamka
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: wszystkie
Witam dwa pytanka.
1.od czasu do czasu mam problemy z wrzuceniem wstecznego biegu (pozostałe biegi wchodza dobrze)wlazłem pod auto i zauwarzyłem że w roverku nawalili tych sztywnych łączników z tymi małymi kulkami w obudowie (chyba wiadomo o co chodzi) wiec sprawdziłem je i wydaje mi sie że jest ok.nie wiem czemu jak próbuje go wrzucić to czuje opór na drążku i zawsze wrzucam najpierw 1 bieg a puźniej wsteczny i to pomaga.
2.zauwarzyłem że u pasażera w tylnych drzwiach od zewnątrz klamka przy otwarciu odstaje na 1cm od drzwi i tu moje pytanko czy to się odkręciło (i jak to tam jest zamocowane)czy cosik pękło i czeka mnie nowa klamka.
dzięki.
_________________ ŁYSY
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Mar 13, 2011 22:50, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Mar 03, 2009 13:14 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ja też mam problem z wbiciem wstecznego czasem słychać też takie trzeszczenie jakbym nie wcisnął sprzęgła u was też tak się robi?
Mam też czasem problem z wbiciem pierwszego biegu. Najbardziej uciążliwe jest to w mieście gdy stoję na światłach
Również miałem problem ze wstecznym pomogła wymiana sprzęgła i oleju w skrzyni. Teraz nic nie zgrzyta.
PS Sprzęgło musiałem juz wymienić ale słyszałem opinie ze wymiana samego oleju pomaga.
Ja też mam problem z wbiciem wstecznego czasem słychać też takie trzeszczenie jakbym nie wcisnął sprzęgła u was też tak się robi?
Mam też czasem problem z wbiciem pierwszego biegu. Najbardziej uciążliwe jest to w mieście gdy stoję na światłach
mam podobne problemy
ale na mieście to jest mega lipa czasami dlatego bieg wrzucam jak tylko widzę, że pieszym gaśnie zielone, albo jak czuje, że niedługo się światła zmienią i w razie czego poprawiam
nic innego chyba nie wskóramy w tym temacie
co do wstecznego to chyba nie ma pospiechu w wrzucaniu dlatego jak nie wchodzi wsteczny wrocic do pozycji luz, podniesc noge ze sprzegla, docisnac sprzeglo jeszcze raz i za 2gim razem na 100% wchodzi! PS Hondy maja to samo:D
A nie pytajcie co sie dzieje w daewoo nexia...jezdzilem tym, kolega kupil cos takiego to tam jest masakra z kazdym biegiem...nie ma co narzekac:D
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 27 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 372 Skąd: z gór
Wysłany: Sro Mar 04, 2009 07:31
kolego,sprawdz czy nie masz pekniętej łapy mocującej wysprzęglik na skrzyni-dlatego możesz mieć problemy z wrzucaniem biegów ,że zamiast być sztywny poddaje się przy wysprzęglaniu.....warto też zajrzeć czy nie ma luzów w elementach mechanizmu zmiany biegów.....
p.s.
nie wiem dlaczego w r400 tak chu...wo wchodzi wsteczny ,miałem tołdiego z 94 roku i tam biegi wchodziły niczym w aucie za 300 tys.pln-a miał najechane ponad 200 tys.km.......... ,ale w sumie jak żabojady maczały palce w skrzyni r65 to w sumie nie dziwi........
[ Dodano: Sro Mar 04, 2009 07:32 ]
faecd napisał/a:
PS Hondy maja to samo:D
-które ?
jak tam skrzynia była zupełnie inna........by w r400 była japońska skrzynia to by nie było problemów ze wstecznym.........
Pomógł: 63 razy Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 1452 Skąd: Busko-Zdrój
Wysłany: Sro Mar 04, 2009 17:51
U mnie czasem tak jakby nie zazębił się za dobrze i wtedy przy cofaniu może wyskoczyć. Pomaga taki sposób jak opisał faecd, puścić sprzęgło, wcisnąć i bieg wchodzi gladko
_________________ >lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
A na przyklad Honda Civic Vgen z lat 92-95. Sam mialem taka z 94 roku i przyzekam, ze skrzynia niemal taka sama jezeli chodzi o wrzucanie biegow. Co prawda tamta hondowska z modelu z silnika d13b2 miala fd4,25 chyba a tutaj mamy fd okolo 4,7 jak pamietam...
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
niestety norma w skrzyniach R65 z własnego doświadczenia powiem, ze warto dbać o olej w skrzyni, ale na cuda nie licz
ad2.
klamka jest mocowana na wklejonych tulejkach metalowych i to pewnie jedna z nich się oderwala... możesz spróbować przykleić, ale klamki nie są drogie
chyba wymienię olej a z klamką miałeś rację wypadła z niej metalowa tuleja z gwintem mama jeszcze jedno pytanie czy klamka jak zakupię ją z wersji angielskiej podejdzie bez problemów (chyba to to samo) nie ma tam żadnych niespodzianek.
dzięki wszystkim za pomoc.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum