Wysłany: Pon Mar 02, 2009 21:31 [R416] Buczy przy 2 tys obrotów na każdym biegu
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: wszystkie
Witam wszystkich. Map problem z moim autem. Mianowicie strasznie buczy przy 2 tys obrotów zarówno na luzie jak też na każdym innym biegu. Ziększenie lub zmniejszenie obrotów powoduje zanik buczenia. Jedynie przy 4 tys obrotów problem znowu występuje i jeszcze bardziej się nasila. Kupiłem nowego kata bo myśłałem ze to może to wymieniłem łącznik elastyczny sprawdzałem poduszki z wyjątkim tej z tyłu silnika do której nie ma się jak dostać. Nic nie pomogło także wymiana filtra powietrza i uszczelnienie jego obudowy. Buczy w okolicach wtryskiwaczy [z tyłu silnika bo nie jestem pewien czy tam dokładnie]. Hałas promieniuje i powoduje drżenie podłogi pasażera. Już nie mam siły sam dochodzić co to może być więc praoszę forumowiczów o pomoc... Problem pojawił się po wymianie PASKA ROZRZĄDU wcześniej go nie było.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Mar 14, 2011 22:36, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Mar 02, 2009 21:31 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wydaje mi się że może to być przyczyna gumowego zawieszenia wydechu, dlatego że rezonanse powstają przy konkretnych obrotach.
Biorąc pod uwagę sprawne poduszki silnika. Sprawdź czy dolne boczne poduszki nie opierają się na odbojach.
_________________ Tomasz 416 Lublin tel. 691508162
Zdejmowałem gumy wydechu i nic dalej to samo. Poduszki skrzyni biegów[ jeśli o to Ci chodzi] też są całe i nie opieraja sie o nic. Wydaje mi się że dźwięk dochodzi z okolic rozrządu. Pompa wody może tak hałasować???
Pompa wody może tak hałasować , można to sprawdzić , zdjąć pasek na próbę.
Przy wymianie rozrzadu zalecane jest wymienić kółko pasowe dolne, może tym tropem.
_________________ Tomasz 416 Lublin tel. 691508162
...a pasek rozrządu powinien być sztywno naciągnięty? Może to jego wina lub napinacza
[ Dodano: Wto Mar 03, 2009 13:47 ]
Chyba że to pasek alternatora jest za mocno naciągnięty, ale czy wtedy wydawałby dzwiek, takie swoiste [buuuu...] najgłośniej słyszlne przy 4 tys obrotów?
Uszczelniłem filtr powietrza i zdemowałem obudowe rozrządu myśląc że to może ona tak rezonuje. Poruszłem jeszcze poduszką silnika tą od strony rozrżadu i o dziwo zrobiło sie o połowę ciszej Ta poduszka jest trochę naderwana od góry już parę msc temu myślałem że to buczenie to wina tej poduszki jednak znajomy mechanik stwierdził że to nie to bo silnik dobrze pracuje na niej wię dałem spokój. Przejechałem jakieś 200 km i znowu problem powrócił po dzisiejszym podnoszeniu silnika lekko do góry lewarkiem od strony tej poduszki. Jak powinna prawidłowo wyglądać ta poduszka? Jej wersje jakie widziałem np. na Allegro różnią się od siebie. Może ktoś zamieścić link?
[ Dodano: Sob Mar 07, 2009 22:45 ]
I jeszcze takie pytanko. Która to prawa a która to lewa poduszka. Patrzymy stojąc przodem do silnka czy z perspektywy kierowcy?
jeszcze jedno pytanko do forumowiczów. Czy poduszka od strony rozrządu po zamontowaniu powinna mieć u góry prześwit [tak jak na zdjęciu] czy też może stykać sie z górną obudową poduszki???
zdjęcie poduszki
Wiem że to nie jest ta poduszka ale podałem ją jako przykład bo innej podobnej lub takiej jaką mam nie mogłem znaleźć.
Moja nie ma prześwitu od góry i widać że jest trochę naderwana-to może być przyczyną. Mam prośbę mógłby ktoś zamieścić zdjęcie swojej poduszki przy rozrządzie. Wtedy zobaczyłbym [porównał] czy moja moja jest sprawna...
tez nie mam przeswitu, ale wiadomo na niej wisi caly silnik. Zreszta ona po wyciagnieciu nie ma takich wolnych luk jak poducha od skrzyni.
Też nie masz? I nic nie dudni, buczy przy 2 tys. a najbardziej tak przy prawie 4 tys. obrotów podczas wyprzedzania i zmiany biegu na niższy? U mnie tak się dzieje, jednak jak poruszam tą poduszką do góry np. za pomocą jakiegoś preta to przez jakiś czas to buczenie jest o połowę mniejsze, a i slinik ogólnie ciszej pracuje...
Panowie szlachta, ta poduszka od rozrządu jest inna i nie ma prześwitu.
To jest poduszka olejowa w której jest olej. Jeżeli widać pęknięcia lub sparciałą gumę to olej dawno wyciekł i tłumienie takiej poduszki jest mniejsze. Ale nawet taka bez oleju jest lepsza od poduszki zamienionej z prawej strony.
Mam poduszkę od rozrządu wykonaną z poliuretanu mogę oddać za marne pieniądze.
_________________ Tomasz 416 Lublin tel. 691508162
Pomógł: 297 razy Dołączył: 24 Mar 2007 Posty: 1792
Wysłany: Wto Mar 10, 2009 11:35
etimark napisał/a:
To jest poduszka olejowa w której jest olej
powiem szczerze, ze pierwsze slysze i nie moge sobie tego jakos wyobrazic nawet po ogledzinach, aby byly poduszki olejowe (gdzie niby ten olej by mial byc?) . Jesli sie nie myle to w klekocie sa jakies olejowe. Jesli ktos ma jakas wiedze na temat tych poduch to prosze o rozjasnienie sytuacji.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum