Wysłany: Pon Paź 20, 2008 22:40 [220 d '97] intercooler
Witam
Szukałem na forum dokładnego opisu jaki intercooler kopić do mojego roverka żeby pasował ale nie mogę znaleźć.
Więc pytam może odpowie ktoś kto już zakładał taki do takiego roverka jak mój.
Nie mam intercoolera więc chcę założy ale nie wiem jak się za bardzo do tego zabrać to znaczy jakiego szukać, wiem że musi być chłodnica i że na pewno pokrywa silnika nie będzie pasować ale co jeszcze? Co kopić żeby był cały komplet. Jak się za to zabrac znalazłem mniej więcej ale może taki konkretny poradnik co dokładnie musi byc.
No i pytanie chyba bardzo głupie ale muszę się zapytac czy warto takie coś robić ?
SPAMU¦
Wysłany: Pon Paź 20, 2008 22:40 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
matlacz na forum ktoś opisywał mniej wiecej co i jak zrobić, żeby dołożyć intercooler do wersji 220SD a czy warto .... napewno chyba najłatwiej kupic graty z wersji SDi i dorzucić z małymi przeróbkami
Tak znalazłem właśnie temat i wiem że chyba remi takie coś zrobił. Tylko nie wiem co muszę dokładnie kupić i czy da się samemu to zrobić. Chce coś zrobić w moim roverku żeby był troszkę "mocniejszy"
A to chyba na początek jest najszybszy i najprostszy sposób. Mam nadzieje że mi się uda i pomożecie
Witam,
wiec napisalem tobie msg Ja oraz pgrad z tego co wiem dokladalismy intercoolera. Ale on swojego sprzedaj z tego co wiem i kupil 400'tke
Chodz jest w tematach moich oraz pgrad opisane co trzeba w tej sprawie ja wszystko robiłem sam, chodz jak sie tobie nie chce moze tez mechanik to zrobić. Niestety jednej śruby od kolektora urwałem bo przyrdzewiała
Ale sie nic nie dzieje
Trzeba tak z 220 SDi kupic:
• Intercooler
• węzę gumowe do intercoolera, chodz mozna to tez z zrobić jak ja, z rur od Hondy Accord bo są tanie oraz rury aluminium i kolanek 90° (Tylko ze dużo roboty to podłączyć)
• kolektor ssaczy (przednia cześć gdzie gumowa rurę podłącza się oraz jest do silnika z gory mocowane i tylna cześć co się przykręca do silnika z tylu)
• Czarna rurę metalowa co idzie od turbiny
• rurke metalowa do EGR
• uszczelkę nowa pomiędzy kolektora ssaczego (Honda), sie jakoś tez uszczelka pod EGR nazywa.
• uszczelkę nowa pomiędzy kolektora ssaczego a silnik, jest ona metlowa ( mozna dostac w salonie Land Rover'a )
• Elementy mocujące do kolektora oraz intercoolera (samemu tez mozna dorobic )
• Pokrywę na silnik z SDI
koszty tego:
• Intercooler 115 zł
• LKJ100790 - Uszczelka kolektora dol/wyd 17 €
• IC - waz 2x z Hondy nowy 2x20 € = 40 €
• Ladeluftkühlerrohr Turbo-IC 65 zł
• EGR-rurka uzyw. + kol. ssaczy 135 zł
• uszczelka nowa 38 zł
• pokrywa silnika 114 zł
• opaski na rury gumowe 15 zł
• rury alu oraz kolanka dostałem za free od znajomego
Aha, i wazne jest przewiercenie nowej dziury na linke od gazu Ale o tym poszukaj bo sie nie da bez tego obejsc i moim zdaniem najlepiej to idzie wiertlem stożkowym
[ Dodano: Wto Paź 21, 2008 01:08 ]
Jeszcze dodam ze miałem na hamownie jechać Ale jakoś na razie nie znalazłem na to czasu.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
A ja mam takie pytanie: skoro juz doklada IC to nie lepiej dac go w inne miejsce? bo to co jest w seryjnych SDI to spelnia swoje zadanie tylko na poczatku jak IC jest zimny, ale jak sie nagrzeje to juz dupa zbita bo nie ma odpowiedniego chlodzenia. Dlatego lepszym rozwiązaniem jest umiejscowienie go na środku.
czyli:
Remi: no faktycznie, nie dobrze z tą klimatyzacją A widziales moze jakies fotki takiego IC z klimą? inne rozwiązanie to moze przewody od klimy jakos inaczej poprowadzic, jak sie da?
Remi: no faktycznie, nie dobrze z tą klimatyzacją A widziales moze jakies fotki takiego IC z klimą? inne rozwiązanie to moze przewody od klimy jakos inaczej poprowadzic, jak sie da?
No nie znam nikogo lub nigdzie ani na forum .uk lub .de lub .pl (czyli tutaj) nie czytałem żeby ktoś miał takie coś z klima. Jest po prostu chłodnica z wentylatorem od klimy w miejscu i już nie upchnie większego IC pod błotnik przedni
Bez klimy się ma o wiele więcej miejsca, już nad tym tez myślałem. A drugie problem jaki jest jak by się nawet dało upchnąć, to ten ze będzie w tedy uklad chlodnic taki:
Intercoolera-Klimy-Silnika
I ciężko mi w tedy uwierzyć ze będzie dobrze ta chłodnice od silnika dobrze chłodziło na trasie.
Jak nie masz klimy montuj inny IC jak masz to sie nie da
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
O ile poprawily sie osiagi auta ? (ma ktos wyniki z hamowni przed i po zabiegu)
Zastanawiam sie nad dolozeniem IC do swojego roverka i chcialbym wiedziec ile zyskam przez to i o ile popeawia sie osiagi auta
Osobiście mam Oryginal SDI ale kiedyś czytałem na forum wypowiedzi osób które dokładały IC wykresów z hamowni nie było ale Mówiono że auto jest bardzej elastyczne lepiej przyśpiesza ogolnie ale zakładając IC do SD nie licz ze będziesz mógł rywalizować z SDI Pompa ci nie pozwoli SDI-ka dogonić Ale poprawę Odczujesz z IC
Pozatym lepiej dla silnika Chlodne powietrze mu nie zaszkodzi Pozdrawiam Firq
No ja u siebie dokładałem IC Daje to przy wyprzedzaniu większego kopa, tak to reszta w sumie bez zmian jest. Jak dla mnie się opłacało bo się droga wyprzedzania teraz skraca
Na hamowni nie bylem jeszcze bo droga inwestycja Chcesz SDI dorównać wystarczy tylko śrubką przy pompie pokręcić oraz ciśnienie na 1.3bara podkręcić
Nie robiłem tego bo się jak wiadomo spalanie zwiększa, a mi chodziło o małe ulepszenie mocy przy małym spalaniu. Jest do tego Tuning Guide po angielsku z forums.mg-rover.org
Jak chcesz mogę to tobie wysłać, lub nawet na forum gdzie byl link do tego.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Oczywiście Remi55, Nie chce być złośliwy ale Fakty sa takie ze sdi mają wiekszy potencjał
Oczywiście ze ma większy potencjał, dzięki elektr. pompy Nie twierdziłem inaczej, źle to zrozumieliście
xmen38 napisał/a:
A co powiecie na takie cos Pompa Paliwa + Komputer od SDI.
Da rade to zamontowac w SD ?
Chodzi i mi oto aby moj roverek sie lepiej zbieral wtedy kiedy potrzeba.
Da rade zamontować, ale za dużo zachodu jest, bo trzeba do jakiegoś Testbooka jechać, żeby alarm i piloty od nowa nastroić. I jest dużo przeróbki nad elektryka, i w sumie nie warto zachodu. Dołożenie IC da lepsze zbieranie się, i jest najtańsza opcja oraz prosta.
Mi wystarcza IC i jestem happy tak jak mam teraz
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
A co powiecie na takie cos Pompa Paliwa + Komputer od SDI.
Da rade to zamontowac w SD
Lepiej sprzedaj SD i kup SDI Bo jak napisał Remi55, Szkoda zachodu!!
zresztą jak będziesz sprzedawał i klijent bedzie kumaty to spojrzy w dowód 86hp a popma od sdi-ka intercooler i sobie pomysli "przeszczep"...
Wiec nie Kombinuj za dużo wstaw cooler i już
Pozdrawiam Firq
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum