Wysłany: Sro Mar 04, 2009 17:16 [R618] Spalanie gazu
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: wszystkie
witam czy moglby mi ktos z was mniejwiecej powiedziec ile gazu by palił r 618 si po zamontowaniu instalacji i ile mniejwiecej by kosztowała taka instalacja
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 29, 2011 20:38, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sro Mar 04, 2009 17:16 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Załóż IV gen. - cena około 2200-2400, zależy od zakładu.
Powinna palić 20-30% więcej niż na benzynie.
Na moje oko będzie Ci palić 10l LPG/100 km w trasie, 12-13 w mieście.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Jak zle wyregulowana?! Wprowadzasz kolege w blad Na IV heneracji tj. sekwencja spalanie jest + 5% spalania benzyny Na II generacji jest ok 20% wiec....
Te 20-30% wynikają z właściwości fizycznych spalania mieszanki LPG (mniejsza prężność spalin w porównaniu ze spalaniem mieszanki benzyny) i nie zależą od typu instalacji.
Różnica między II, a IV generacją jest raczej w dokładności sterowania, która wpływa na bark strat mocy po zainstalowaniu LPG, co oczywiście też przekłada się na spalanie, ale nie w tak drastyczny sposób.
Dopiero instalacje V generacji zmieniają spalanie, bo tam ZTCP dochodzi jeszcze kwestia tego, że LPG dostarczane jest do cylindra w fazie ciekłej i następuje dodatkowa przemiana termodynamiczna, ale mogę się mylić, bo teorię do tego czyałem chyba ze 3, czy 4 lata temu.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Jak zle wyregulowana?! Wprowadzasz kolege w blad Na IV heneracji tj. sekwencja spalanie jest + 5% spalania benzyny Na II generacji jest ok 20% wiec....
To ciekawe.. Mi poldeusz, gdy jeszcze odbijał wielozawór w butli, ciągnął powtarzalnie gazu na poziomie 7,5 LPG, a trasy codziennie N.D.M. - W wa i z powrotem. Jeśli miałby ciągnąć jakąś 1/4 gazu więcej to wachy wciągałby - wg wyliczeń - niewiele ponad 5 litrów na stówę?
To byłoby już za piękne. Z moich doświadczeń wynika, że przy sprytnie wyregulowanej instalacji II generacji, gdyż taką mam, taką uznaję i z taką umiem się zabawiać, o ile silnik jest w dobrym stanie i umie się spokojnie jeździć, to silnik będzie ciągnął gazu jeszcze mniej, niż wachy. Byle elektronika gazowni była dobrze założona a elementy jej dobrze dobrane.
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
Pomógł: 47 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 1080 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Pon Mar 09, 2009 23:51
Mój silniczek 1,6 spala 8,5l gazu na 100km (przy dynamicznej jeździe w mieście). Miasto 30%, trasa 70%. Spokojna jazda, myślę że zejdzie do 7,5-8l i nie chce być inaczej. Jeżdżę co kilka miesięcy na regulację. Książkowe dane to 7,5l benzyny przy 120km/h. Ja jeżdżąc autostradą (głównie A4) poruszam się z prędkością 120-140km/h i spalanie wychodzi takie jak podałem. Czyli spala mniej więcej tyle samo co benzyny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum