Wysłany: Pon Mar 09, 2009 03:52 [r214si 97'] Czy to sprzęgło? Nie chce przyśpieszać...
Witam wszystkich.
Od pewnego czasu mam pewnien problem z moim "r".
Mianowicie, sprawa wygląda tak.
Ruszając na 1-wszym biegu, auto normalnie przyśpiesza, natomiast po wrzuceniu każdego wyżej, silnik nabiera obrotów do ponad 6000 (nie ma reguły, czasami do 7000 a czasami do 4000), i auto nie przyśpiesza (przyśpiesza, ale bardzo słabo), dojdzie do wysokich obrotów, po czym tak jakby zaskakuje, i przyśpiesza lepiej, ale to i tak nie jest tak jak ma być.
Jest jeszcze sprawa, która może nie mieć związku z w/w usterką, ale opiszę to bo ... a nuż.
Pedał sprzęgła, można wcisnąć palcem na głębokość ok 5 cm i dopiero potem napotyka się opór.
Proszę o pomoc, ponieważ bardzo dużo robię kilometrów dziennie i auto jest mi niezbędne do normalnego funkcjonowania.
Z góry dziękuje wszystkim za potencjalne odpowiedzi.
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Pon Mar 09, 2009 03:52 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Prawdopodobnie sprzęgło ci się ślizga i musisz wymienić tarcze sprzęgła , co do luzu na pedale to musisz go wyregulować , na pedale sprzęgła jest taka śruba którą jak będziesz dokręcał to wyeliminujesz ten luz . To czy to sprzęgło, można sprawdzić w bardzo prosty sposób , ruszamy autem z 3 i 4 biegu , jeśli uda nam się płynnie ruszyć to w 99 procentach jest tarcza do wymiany.
ja bym jeszcze sprawdził samoregulator na lince i czy łapa sprzęgła się nie zatarła (moze właśnie stąd ten 5cm luz na pedale sprzęgła) ... czy to dość nagle się zaczęło, czy tak stopniowo postępowało
Ten luz na pedale sprzęgła był już jak kupiłem jojego "r". Mam tylko wrażenie, że teraz jest większy.
Za chwilę idę sprawdazić jak zachowa się auto wg. rady drlubicz, tylko zastanawiam się czy mam ruszać w taki sposób aby ruszyć (mocno gaz i powoli zwalniać sprzęgło, czy poprostu tak jak z 1-wszego biegu).
Postaram się również wyregulować za pmocą tego pokrętła.
Zobaczymy jakie będą efekty.
Jak narazie to jest tak jakbym w połowie przyśpieszania jechał na półsprzęgle.
Jak juz na 2ce masz takie efekty to to sprzeglo jest w masakrycznym stanie. Zmieniaj, bo Ci przypali kolo zamachowe i bedzie wielki problem. A tego sposobu ruszania z 3 lub 4 nie polecam innym. Zdrowe sprzeglo dostaje wtedy solidnie po d...
Sprawdzilem.
Mogę bez problemu ruszyć na 3, 4 i 5-tym biegu. Wrzucam 4-kę i puszczam szybko sprzęgło, a auto przy lekkim dodaniu gazu normalnie rusza.
Nie wiem czy tel luz za przęgle nie ma z tym nic wspolnego. Bo wszystko wygląda tak jakbym ciągle jeździł na półsprzęgle, a właśnie to sprzęgło dostaje opór dopiero po ok. 1/3 drogi do podłogi.
Teraz pytanie dotyczące kosztów ewentualnej naprawy (wymiany) sprzęgła. Oriętuje się ktoś z Was jaki budżet muszę szykować na wymianę wraz z częściami?
zouza, wielkie dzieki, ale ogladalem sprzegla na tomateam i kosztowaly po 1400zł, a z moim mechanikiem dawno sie nie widzialem i nie moge sie dodzwonic, dlatego pytam o cene wymiany
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum