Wysłany: Pon Mar 09, 2009 14:10 [R420] Termo wyłącznik wentylatora chłodnicy
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996
Witam
Chodzi mi o ten termo wyłącznik wentylatora chłodnicy a konkretnie dlaczego patrząc po prawej stronie jest drugi i są obcięte kable przy nim a ten patrząc po lewej jest podłączony.Po co są dwa?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Mar 14, 2011 23:42, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Mar 09, 2009 14:10 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
szosownik, sa rozne biegi i zalaczaja sie przy roznych temperaturach, jeden przy 90 a drugi przy 120 chyba
dziwne
w każdym innym aucie jest jeden termo wyłącznik z dwoma biegami
a tu zagadka dla mnie po kiego grzyba dwa
i który jest który?
i czemu jeden odcięty?
A więc pytałem się mechanika i powiedział mi że to jest nie możliwe żeby tak było z dwoma czujnikami i żeby ten drugi załączał dopiero przy 120* bo byłby zbędny bo silnik przy 120* gotowałby się i mijało by się to z celem.Twierdzi że to może być taka zaślepka i że chłodnica może być przystosowana pod inny motor na podłączenie z drugiej strony.
I dowiedziałem się jeszcze że jeśli byłyby dwa czujniki choć to wykluczył to w tym podłączonym byłyby 3 kable a nie 2 jak są teraz
problem nierozwiazany ogolnie ... przegląd rave pod tym kątem moze da odpowiedź są modele z obydwoma podpiętymi czujnikam, z jednym a w nowszych R chyba oba służą jako zaślepki u mnie jest jeden podpięty. Co ciekawe były przypadki, ze odpięcie czujnika powoduje nierównomierną pracę silnika powodzenia w poszukiwaniach
u mnie jest jeden podpięty. Co ciekawe były przypadki, ze odpięcie czujnika powoduje nierównomierną pracę silnika
u mnie właśnie też jest jeden podpięty
silnik pracuje równo jak zegarek
a czy check engine nie sygnalizowałby jeśli faktycznie ktoś odciął ten drugi czujnik?
muszę zdjąć przewód z intercoolera i się dokładniej przyjrzeć temu drugiemu niby czujnikowi
Ostatnio zmieniony przez szoso Wto Mar 10, 2009 11:03, w całości zmieniany 1 raz
a czy check engine nie sygnalizowałby jeśli faktycznie ktoś odciął ten drugi czujnik?
nie sądze ... chceck reaguje świeceniem tylko na pewne usterki ... przepływkę jak odepniesz to chceck się nie zaswieci, tylko błąd zostanie zapamiętany
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Wto Mar 10, 2009 11:50
Opisywałem już gdzieś te czujniki i nawet pytałem czemu w 200 i 400 ten na niższą temperaturę ma ją inną niż w 600ce. Ogólnie sprawa ma się tak, że pierwszy włącza wentylatory na wolnym biegu w temperaturze 92-97 *C (w 600ce 97-102 *C), a drugi włącza je na szybkim w zakresie 105-115 *C.
Co do tego, dlaczego w jednych są oba, a w innych nie, to nie mam pojęcia, podejrzewam, że te z jednym mają albo tylko szybki bieg, albo została ta sama chłodnica a zmieniono sterowanie wentylatorami.
Ja myślę że mam założoną taką chłodnicę bo ewidentnie drugi czujnik jest dziabnięty a na sterowanie wentylatora idą tylko 2 przewody.Jeśli drugi czujnik powinien być u mnie podłączony to na sterowanie wentylatora szły by co najmniej 3 przewody a nie 2 jak mam teraz.Wiem że mój Rover miał kiedyś przygodę i być może była zmieniana chłodnica i została założona taka ze zbędnym drugim czujnikiem który nie pełni żadnej roli
Co myślicie o tym co napisałem?
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Wto Mar 10, 2009 14:13
szosownik napisał/a:
.Jeśli drugi czujnik powinien być u mnie podłączony to na sterowanie wentylatora szły by co najmniej 3 przewody a nie 2 jak mam teraz.
A tu się sugerujesz przypuszczeniem mechanika, a niepotrzebnie. Oba "czujniki" to włączniki termiczne i po prostu zamykają obwód przy określonej temperaturze, zatem mają dwa przewody - wejście i wyjście.
spoko czujniki może i tak ale na zasilenie wentylatora idą tylko 2 przewody a powinny być 3 jeśli obydwa czujniki powinny byc podłączone(zdjecie numer 3)
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2341
Wysłany: Wto Mar 10, 2009 14:46
...w moim są dwa takie i żaden nie jest podłączony,tez mnie to zdziwiło deczko,ale Brt rzekł,co bym się nie martwił-po prostu mogą słuzyć jako zaślepki.Jestem spokojniejszy,a zresztą z temp. wszystko oki,wsio lotto rewelacyjnie,to już się tym nie martwię
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Wto Mar 10, 2009 14:58
szosownik napisał/a:
spoko czujniki może i tak ale na zasilenie wentylatora idą tylko 2 przewody a powinny być 3 jeśli obydwa czujniki powinny byc podłączone(zdjecie numer 3)
A tak, oczywiście, za szybko przeczytałem Widocznie, tak jak wspomniano, chłodnica jest uniwersalna, a ktoś wkręcił włącznik jako zaślepkę, z braku tej drugiej.
chłodnica jest uniwersalna, a ktoś wkręcił włącznik jako zaślepkę, z braku tej drugiej
i tak raczej jest i mogę już spać spokojnie
dla wszystkich po punkciku-dzięki
ps.dobrze że zajrzałem dzisiaj pod maskę bo od tego podłączonego czujnika przewód się upierniczył przy wsuwce a z pozoru wyglądał na podłączony
i tak rzadko się załącza u mnie wentylator nawet latem ale lepiej żeby działał
Pomógł: 16 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 920 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Mar 21, 2009 18:35
U mnie tez sa 2, ale podlaczony jest tylko jeden.
Ja jednak pisze w innej sprawie.
Otoz nie bylo takiej sytuacji, nawet w najbardziej gorace letnie dni stojac w korku, zeby wlaczyl mi sie wentylator na chlodnicy. Dzis zlaczylem na krotko kabelki od tego czujnika temperatury (symulujac osiagniecie wysokiej temperatury) i wentylator zaczal sie krecic - czyli nie jest uszkodzony. Temperatura silnika zawsze jest jakis 1mm ponizej srodka skali. Tak ma byc czy moze mam uwalony ten czujnik w chlodnicy?
Temperatura silnika zawsze jest jakis 1mm ponizej srodka skali. Tak ma byc czy moze mam uwalony ten czujnik w chlodnicy?
ja mam mniej więcej na połowie skali
u mnie bardzo rzadko się włącza wentylator,w lato w mieście może z raz
jakbyś miał uwalony czujnik to byś widział że na skali temperatura znacznie wzrasta stojąc w korku
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum