Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Termo wyłącznik wentylatora chłodnicy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420] Termo wyłącznik wentylatora chłodnicy

foto! czemu są dwa? przy drugim obcięte kable!
Autor Wiadomość
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

  Wysłany: Pon Mar 09, 2009 14:10   [R420] Termo wyłącznik wentylatora chłodnicy
Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Witam
Chodzi mi o ten termo wyłącznik wentylatora chłodnicy a konkretnie dlaczego patrząc po prawej stronie jest drugi i są obcięte kable przy nim a ten patrząc po lewej jest podłączony.Po co są dwa?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Mar 14, 2011 23:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Mar 09, 2009 14:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Pon Mar 09, 2009 16:51   

szosownik, sa rozne biegi i zalaczaja sie przy roznych temperaturach, jeden przy 90 a drugi przy 120 chyba
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Mar 09, 2009 16:54   

NEOSSS napisał/a:
szosownik, sa rozne biegi i zalaczaja sie przy roznych temperaturach, jeden przy 90 a drugi przy 120 chyba

dziwne :roll:
w każdym innym aucie jest jeden termo wyłącznik z dwoma biegami :smile:
a tu zagadka dla mnie po kiego grzyba dwa :wink:
i który jest który?
i czemu jeden odcięty?
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Pon Mar 09, 2009 17:00   

Czerwony to chyba ten od 120 a czarny lub niebieski od 90
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Mar 09, 2009 18:58   

A więc pytałem się mechanika i powiedział mi że to jest nie możliwe żeby tak było z dwoma czujnikami i żeby ten drugi załączał dopiero przy 120* bo byłby zbędny bo silnik przy 120* gotowałby się i mijało by się to z celem.Twierdzi że to może być taka zaślepka i że chłodnica może być przystosowana pod inny motor na podłączenie z drugiej strony.
I dowiedziałem się jeszcze że jeśli byłyby dwa czujniki choć to wykluczył to w tym podłączonym byłyby 3 kable a nie 2 jak są teraz :smile:
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Mar 09, 2009 20:31   

problem nierozwiazany ogolnie ... przegląd rave pod tym kątem moze da odpowiedź :roll: są modele z obydwoma podpiętymi czujnikam, z jednym a w nowszych R chyba oba służą jako zaślepki :roll: u mnie jest jeden podpięty. Co ciekawe były przypadki, ze odpięcie czujnika powoduje nierównomierną pracę silnika :ok: powodzenia w poszukiwaniach ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Mar 10, 2009 10:50   

Brt napisał/a:
u mnie jest jeden podpięty. Co ciekawe były przypadki, ze odpięcie czujnika powoduje nierównomierną pracę silnika

u mnie właśnie też jest jeden podpięty
silnik pracuje równo jak zegarek
a czy check engine nie sygnalizowałby jeśli faktycznie ktoś odciął ten drugi czujnik?
muszę zdjąć przewód z intercoolera i się dokładniej przyjrzeć temu drugiemu niby czujnikowi
Ostatnio zmieniony przez szoso Wto Mar 10, 2009 11:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Mar 10, 2009 10:56   

szosownik napisał/a:
a czy check engine nie sygnalizowałby jeśli faktycznie ktoś odciął ten drugi czujnik?

nie sądze ... chceck reaguje świeceniem tylko na pewne usterki ... przepływkę jak odepniesz to chceck się nie zaswieci, tylko błąd zostanie zapamiętany :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Mar 10, 2009 11:50   

Opisywałem już gdzieś te czujniki i nawet pytałem czemu w 200 i 400 ten na niższą temperaturę ma ją inną niż w 600ce. Ogólnie sprawa ma się tak, że pierwszy włącza wentylatory na wolnym biegu w temperaturze 92-97 *C (w 600ce 97-102 *C), a drugi włącza je na szybkim w zakresie 105-115 *C.

Co do tego, dlaczego w jednych są oba, a w innych nie, to nie mam pojęcia, podejrzewam, że te z jednym mają albo tylko szybki bieg, albo została ta sama chłodnica a zmieniono sterowanie wentylatorami.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Mar 10, 2009 12:54   

Ja myślę że mam założoną taką chłodnicę bo ewidentnie drugi czujnik jest dziabnięty a na sterowanie wentylatora idą tylko 2 przewody.Jeśli drugi czujnik powinien być u mnie podłączony to na sterowanie wentylatora szły by co najmniej 3 przewody a nie 2 jak mam teraz.Wiem że mój Rover miał kiedyś przygodę i być może była zmieniana chłodnica i została założona taka ze zbędnym drugim czujnikiem który nie pełni żadnej roli :smile:
Co myślicie o tym co napisałem?
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Mar 10, 2009 14:13   

szosownik napisał/a:
.Jeśli drugi czujnik powinien być u mnie podłączony to na sterowanie wentylatora szły by co najmniej 3 przewody a nie 2 jak mam teraz.
A tu się sugerujesz przypuszczeniem mechanika, a niepotrzebnie. Oba "czujniki" to włączniki termiczne i po prostu zamykają obwód przy określonej temperaturze, zatem mają dwa przewody - wejście i wyjście.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Mar 10, 2009 14:22   

thef napisał/a:
zatem mają dwa przewody - wejście i wyjście.

spoko czujniki może i tak ale na zasilenie wentylatora idą tylko 2 przewody a powinny być 3 jeśli obydwa czujniki powinny byc podłączone(zdjecie numer 3) :wink:
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Wto Mar 10, 2009 14:46   

...w moim są dwa takie i żaden nie jest podłączony,tez mnie to zdziwiło deczko,ale Brt rzekł,co bym się nie martwił-po prostu mogą słuzyć jako zaślepki.Jestem spokojniejszy,a zresztą z temp. wszystko oki,wsio lotto rewelacyjnie,to już się tym nie martwię :ok:
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Mar 10, 2009 14:58   

szosownik napisał/a:
spoko czujniki może i tak ale na zasilenie wentylatora idą tylko 2 przewody a powinny być 3 jeśli obydwa czujniki powinny byc podłączone(zdjecie numer 3) :wink:
A tak, oczywiście, za szybko przeczytałem ;) Widocznie, tak jak wspomniano, chłodnica jest uniwersalna, a ktoś wkręcił włącznik jako zaślepkę, z braku tej drugiej.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Mar 10, 2009 15:04   

thef napisał/a:
chłodnica jest uniwersalna, a ktoś wkręcił włącznik jako zaślepkę, z braku tej drugiej

i tak raczej jest i mogę już spać spokojnie :wink:
dla wszystkich po punkciku-dzięki :smile:

ps.dobrze że zajrzałem dzisiaj pod maskę bo od tego podłączonego czujnika przewód się upierniczył przy wsuwce a z pozoru wyglądał na podłączony :razz:
i tak rzadko się załącza u mnie wentylator nawet latem ale lepiej żeby działał :wink:
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Mar 21, 2009 18:35   

U mnie tez sa 2, ale podlaczony jest tylko jeden.
Ja jednak pisze w innej sprawie.

Otoz nie bylo takiej sytuacji, nawet w najbardziej gorace letnie dni stojac w korku, zeby wlaczyl mi sie wentylator na chlodnicy. Dzis zlaczylem na krotko kabelki od tego czujnika temperatury (symulujac osiagniecie wysokiej temperatury) i wentylator zaczal sie krecic - czyli nie jest uszkodzony. Temperatura silnika zawsze jest jakis 1mm ponizej srodka skali. Tak ma byc czy moze mam uwalony ten czujnik w chlodnicy?
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sob Mar 21, 2009 19:01   

xtek napisał/a:
Temperatura silnika zawsze jest jakis 1mm ponizej srodka skali. Tak ma byc czy moze mam uwalony ten czujnik w chlodnicy?

ja mam mniej więcej na połowie skali :smile:
u mnie bardzo rzadko się włącza wentylator,w lato w mieście może z raz :wink:
jakbyś miał uwalony czujnik to byś widział że na skali temperatura znacznie wzrasta stojąc w korku :cool:
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Mar 21, 2009 19:04   

Aha, czyli nie mam sie czym przejmowac, dzieki ;)
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Mar 21, 2009 20:41   

Tak .... nie masz się czym przejmować ;) :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Wyłącznik poduszki pasażera
Czy w Roverach stosowano?
szoso Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Wto Mar 17, 2009 09:14
Gość
Brak nowych postów [R416] Symbol przekaźnika wentylatora chłodnicy.
damian74 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Wto Maj 15, 2007 10:49
Gość
Brak nowych postów [R45]Brak pierwszego biegu wentylatora chłodnicy
szymek1982 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pią Paź 31, 2014 00:45
szymek1982
Brak nowych postów [R400] Obniżenie temp załączania wentylatora chłodnicy
T0LDI Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pon Maj 11, 2020 16:06
T0LDI
Brak nowych postów [R416] Wymiana uszczelniaczy wałków i uszczelka termo
prezes_jelonek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sob Cze 02, 2007 21:51
prezes_jelonek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink