Doszedlem do wniosku ze kupie mocniejszy silniki. Mysle ze robil ktos tu swapa. Pytanie czy mocowanie silnika 2.0 tubro jest takie samo jak 1.4 (taki mam teraz) i czy sie zmiesci... ewentualnie 2.0 bez turbo. Co wypada zmienic jeszcze nie liczac silnika,wydechu,zawieszenia? Prosze o pomoc bo mi na czasie zalezy. Pozdrawiam
(Mam rovera 414 sli w starej budzie z 1994 roku)
-----------------------------------------
Witam. Od kilku dni jestem posiadaczem Rovera 414 1.4 sli z 1994 (mam identyczengo http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C5347764) i interesuje mnie podniesienie mocy. Prosze mi dokladnie napisac co by sie przydalo kupic/wymienic o ile sie oplaca lub da. Szukalem tematu ale nie znalazlem nic konkretnego.
Ostatnio zmieniony przez Szajba Pon Mar 30, 2009 17:19, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lut 16, 2009 21:27 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
fearless [Usunięty]
Wysłany: Pon Lut 16, 2009 21:36
Najlepiej swap na 2.0
A tak serio - mocy za bardzo nie podniesiesz, z mojego oczytania na forum - możesz spróbować "uturbić" silnik - bardzo dużo zabawy
Jedyny sposób, nie tyle podniesienia mocy, co zmiany przebiegu krzywej momentu obrotowego to: zastosowanie filtra powietrza o zwiększonej przepustowości powietrza (sportowy wkład - nie mylić ze stożkiem) oraz zastosowanie power rury(dolot zimnego powietrza do filtra) - dzięki której zapewnisz lepsze dopowietrzenie silnika a co za tym idzie lepsze i bardziej efektywne spalanie (nie mylić z efektownym ) Te zabiegi pozwolą na zmianę przebiegu krzywej spalania o 4 do 10 % na lepsze, a co za tym idzie - polepszenie kultury pracy silnika i większe możliwości co do wykorzystania mocy silnika.... czyli tak po chłopsku - moment maksymalny będzie dostępny wcześniej niż był i będzie większy niż był..... Ja w swoim R416si jestem na etapie projektowania power rury, filtr sportowy już jest
Poza tym nic więcej nie wskórasz, jeśli nie masz większej gotówki
Szajba nie chcesz chyba powiedziec ze szukales?
Naprawde tematow o tym bylo duuuuzo.
A sposoby to np.
caly wydech (kolektor + reszta) koszt w granicach 4000zl
dolot np BMC DIA (wersja tansza) lub BMC CDA, Pipercroos Viper, Maxogen(duzo drozsze)
sportowe walki od Pipercamsa (ok 400£)
lzejsze kolo zamachowe PTP(200£)
a tak na serio to lepiej sprzedac tego i szukac Tomcata, bo robic swap na 2.0 turbo to trzeba umiec i miec tez spoooro gotowki
_________________ Don't drink and drive, just smoke and fly
Szajba nie chcesz chyba powiedziec ze szukales?
Naprawde tematow o tym bylo duuuuzo.
A sposoby to np.
caly wydech (kolektor + reszta) koszt w granicach 4000zl
dolot np BMC DIA (wersja tansza) lub BMC CDA, Pipercroos Viper, Maxogen(duzo drozsze)
sportowe walki od Pipercamsa (ok 400£)
lzejsze kolo zamachowe PTP(200£)
a tak na serio to lepiej sprzedac tego i szukac Tomcata, bo robic swap na 2.0 turbo to trzeba umiec i miec tez spoooro gotowki
a tam nie siedzi silnik hondy??
_________________ Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
Silniki od 1.1 do 1.5 są bardziej podatne na podniesienie mocy i to dosyć spory, nie będe spekulował ale myśle że do 40%/50% to (spokojnie) niż silniki 1.6 wzwysz. Także można śmiało tuningować ale lepiej jest przed ingerencją w silniku sprawdzić na chamowni żeby sprawdzić osiągi i po wymianach poszczególnych podzespołów w silniku sprawdzić ponownie na chamowni żeby nie było rozczarowań bo zamiast zwiększyć moc można też ((pogorszyć to dla tych co nie wiedzą)).
Silniki od 1.1 do 1.5 są bardziej podatne na podniesienie mocy i to dosyć spory, nie będe spekulował ale myśle że do 40%/50% to (spokojnie) niż silniki 1.6 wzwysz. Także można śmiało tuningować ale lepiej jest przed ingerencją w silniku sprawdzić na chamowni żeby sprawdzić osiągi i po wymianach poszczególnych podzespołów w silniku sprawdzić ponownie na chamowni żeby nie było rozczarowań bo zamiast zwiększyć moc można też ((pogorszyć to dla tych co nie wiedzą)).
chyba nie mowisz o k-seriies... niestety ale tutaj zaczyna sie mozliwosc NA dopiero od 1.6. Wieksze zawory, inna glowica itp. Mialem kilka linkow z dokladymi przerobkami ale niestety wygasly, wszedzie anglicy pisali ze do 1.4 nie ma sensu wprowadzac tych modow.
_________________ Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
Oooo, kanciaczek, ponieważ mój poprzedni motor SIĘ uszkodził (nawet nie wiem jakie oznaczenia miał, ale oczywiście od Hondy) na jego miejsce zamontowany został D16A (120-130 KM) przy wadze tego autka można poszaleć.
Nie będę ściemniał, ale może kiedyś w przyszłości 2.0 T od Tomcia
Wracając do tematu.. najlepiej SWAP na 1.6 z wyższej półki.. jakiś dwu-wałkowy..
Jednak doszedłem do wniosku, że nie będę się bawił tylko bym mu swapa robił teraz jaki tam wejdzie silnik ? Interesuje mnie od 140 KM w górę... http://allegro.pl/item568..._gwarancja.html Co będzie trzeba jeszcze zmienić/wymienić ? (nie znam się mechanice) Proszę o podanie mi silników oraz co do nich.. Dziękuje za pomoc. (rover 414 w starej budzie)
Wg mnie pasuje.. ale nie myśl sobie, że zmienisz silnik i będziesz śmigał, nie dość, że do silnika musisz mieć osprzęt to zwracam uwagę na to, że to jest silnik 2.0 ze śmigiełkiem znany z Tomcia Licz się z tym, że musisz powymieniać b. dużo rzeczy... zawieszenie ustawić, rozpórki to podstawa etc.
Jak zaczniesz za to się zabierać to daj znać jak Ci idzie, jestem ciekaw co z tego wyniknie
To coś w stylu 118
A ile potrzebuje kasy na to zeby dzialalo ? Oczywiscie wydech wiekszy+ amortyzatore nowe sportowe i tego nie licze tylko ile na silknik + czesci. Silnik tak z 1500 zl a reszta? Ile koni 2.0 ma bez turbo?
To już poważny projekt.. Ładnie wygląda ten 420 GSi Turbo, ale wolałbym wygląd fabryczny, jak podjeżdżasz na światła to nie trudno się domyślić, że coś było grzebane
Silniki od 1.1 do 1.5 są bardziej podatne na podniesienie mocy i to dosyć spory, nie będe spekulował ale myśle że do 40%/50% to (spokojnie) niż silniki 1.6 wzwysz
BZDURY!!!!
mniejsze silniki, mniejsze zawory itp itd. Wtedy z takich silnikow mozna zrobic rozwścieczone kosiarki!!!! Ktore beda wyly a moc znikoma beda mialy!!!
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Silniki od 1.1 do 1.5 są bardziej podatne na podniesienie mocy i to dosyć spory, nie będe spekulował ale myśle że do 40%/50% to (spokojnie) niż silniki 1.6 wzwysz
BZDURY!!!!
mniejsze silniki, mniejsze zawory itp itd. Wtedy z takich silnikow mozna zrobic rozwścieczone kosiarki!!!! Ktore beda wyly a moc znikoma beda mialy!!!
ee tam jest przyklad kilku silnikow o malych pojemnosciach ktore zabijaja moca np 1.4 tfsi
_________________ Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
Konrad_Zr160 [Usunięty]
Wysłany: Wto Kwi 14, 2009 09:04
no to radze sie zapoznac z legenda silnikow 4AGE toyoty i porownac to do dokonan panow z VAGA dodajmy tylko, ze jest to technologia z poznych lat 80tych:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum