Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 400 2.0 D ]Zwiększenie dawki paliwa
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 400 2.0 D ]Zwiększenie dawki paliwa
Autor Wiadomość
michu1123 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 147
Skąd: Środa Wlkp.

Rover 400

Wysłany: Wto Mar 17, 2009 20:20   [R 400 2.0 D ]Zwiększenie dawki paliwa

Witam wszystkich :grin:
Mam pytanie czy ktoś próbował zwiększyć dawkę paliwa w roverku z mechaniczną pompą wtryskową :?:
Jakie są efekty podkręcenia i jakie osiągi :?:
Jestem ciekawy czy warto chociaż trochę podkręcić po wcześniejszym podkręceniu turbinki na cięgnie :rotfl:
Oto pompa mechaniczna w R 400 2.0 D model Bosch VP21







Na zdjęciu poniżej widać śrubę regulującą dawkę paliwa .


Czy wąż z końcówką widniejący na zdjęciu służy do odpowietrzenia pompy :?:
Jeśli nie to gdzie jest odpowietrzenie pompy :?:


Więc jak z tym podkręceniem pompy - ktoś robił. Czekam na opinie.
Ostatnio zmieniony przez Adrian Sro Sie 15, 2012 10:05, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Mar 17, 2009 20:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sro Mar 18, 2009 13:03   Re: [R 400 2.0 D 99r.]Zwiększenie dawki paliwa

michu1123 napisał/a:
Witam wszystkich :grin:
Mam pytanie czy ktoś próbował zwiększyć dawkę paliwa w roverku z mechaniczną pompą wtryskową :?:
Jakie są efekty podkręcenia i jakie osiągi :?:
Jestem ciekawy czy warto chociaż trochę podkręcić po wcześniejszym podkręceniu turbinki na cięgnie :rotfl:


a na jakiej podstawie będziesz wiedzial ze dawka jest prawidłowa? masz szerokopasmówke AFR? bez tego radze się za to nie brać...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Paź 02, 2009 18:43   

dobryziom, po co komu sonde Lamda w dieslu to nie benzyniak :lol:

michu1123 napisał/a:
Na zdjęciu poniżej widać śrubę regulującą dawkę paliwa .


Dokładnie teraz juz jest dla mnie wszystko jasne jak się reguluje :wink: Trzeba ten czarny plastik co jest zdjąć i w tedy będzie lepsze dojście do nakrętki oraz tej śruby. To co wystaje jest śruba i ona jest na ta nakrętkę nakręcona. A całość jest do pompy jeszcze wkręcone.

Wiec zaczynamy zabieg :grin:
0. silnik powinien być na temp roboczej. Nam będzie potrzebna druga osoba oraz jakieś miejsce na jazdy testowe :ok: Druga osoba stoi za autem i patrzy czy nie leci czarny dym. Polega to na tym ze kierowca rusza na 1. biegu do ok 10km/h daje dwójkę oraz gaz do dechy. I niech sobie ta 2. osoba zapamięta jak się na pozycji wyjściowej dymi z rury. (można tez zrobić filmik) :mrgreen:

    1. Mozę być ta śruba cala zaślepiona plastikiem albo być taki okrągły plastik jak na zdjęciu. Trzeba to sciagnac.

    2. Trzeba sobie zapisać pozycje całej śruby, liczymy wyzezbienia na śrubie. Mozna tez użyć markera. oraz ile

    3. Zewnętrzna nakrętkę trzeba poluzować o pól obrotu (w przeciwnym kierunku zegara). Zacznie nam się to cale wykręcać razem z ta środkowa śruba.

    4. Teraz trzymamy kluczem ta nakrętkę w pozycji i kręcimy środkowa śrubą płaskim śrubokrętem o 1/4 obrotu w kierunku zegara. (czyli wkręcamy śrubę w nakrętkę)

    5. Znów przykręcamy nakrętkę do pompy i cale to razem z śrubą się znów wkręca do środka.

    6. Wiec nasza zaznaczona pozycja powinna byc dalej z ruchem zegara niż na początku.

    7. Druga osoba stoi za autem i patrzy czy nie leci czarny dym. Polega to na tym ze kierowca rusza na 1. biegu do ok 10km/h daje dwójkę oraz gaz do dechy. Jeżeli 2. osoba widzi strasznie dużo czarnego dymu trzeba śrubkę środkowa trochę cofnąć w przeciwnym kierunku zegara.

    8. Jeżeli jest bez zmian kręcimy dalej środkową śrubką o jakieś 1/4 obrotu w kierunku zegara i patrzymy.

    9. W przypadku gdzie jest za dużo dymu z wydechu kręcimy delikatnie śruba w przeciwnym kierunku zegara.

    10. Kręcimy tak az uzyskamy przez nas oczekiwany wynik dymu z wydechu :mrgreen:

I to by było tyle :grin: Rożnicę powinno być czuć :grin:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Pią Paź 02, 2009 21:53   

Nie lepiej w przypadku gdy mocno dymi zamiast zmniejszać dawkę paliwa to podkręcić jeszcze nieco turbinkę?
_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Paź 02, 2009 22:01   

Aha, zapomniałem dodać ze przy podkrecaniu trzeba tez zwracać uwagę na doładowanie turbo bo może czasem się zmniejszy lub nawet podwyższyć.

Botanix, Nie bardzo, bo z ta modyfikacja się trzeba poruszać do max 1.3bar :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Pią Paź 02, 2009 22:32   

Cytat:
Aha, zapomniałem dodać ze przy podkrecaniu trzeba tez zwracać uwagę na doładowanie turbo bo może czasem się zmniejszy lub nawet podwyższyć.


Maksymalne ciśnienie dawane przez turbinę nie może się zwiększyć bo to cięgno ustala maksimum. Zwiększy się natomiast średnie ciśnienie doładowania.

Cytat:
Botanix, Nie bardzo, bo z ta modyfikacja się trzeba poruszać do max 1.3bar :wink:


Brałem pod uwagę fakt iż do tej pory nie było ustawione na 1.3 bara. Skoro jednak było no to pozostaje albo zmniejszyć dawkę paliwa albo nie :)
_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Paź 02, 2009 23:32   

Botanix, Zgadza sie :mrgreen:

Ja pomotałem bo wiem ze michu już podkręcał turbinę z tego co czytałem :wink:

Chodź z tego co pisali na angielskim forum to mówią żeby najpierw zwiększyć dawkę paliwa tak żeby nie kopciło za bardzo a potem dopiero podkręcić Turbo na 1.3 bar :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Sob Paź 03, 2009 00:18   

Cytat:
Chodź z tego co pisali na angielskim forum to mówią żeby najpierw zwiększyć dawkę paliwa tak żeby nie kopciło za bardzo a potem dopiero podkręcić Turbo na 1.3 bar :wink:


Tyle, że czy to się zrobi w tej kolejności czy na odwrót to efekt będzie taki sam bo z dwóch danych tylko jedna jest zmienną :wink:
_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Paź 03, 2009 02:47   

Botanix, Wyjdzie na to samo :wink: Bo zwiększenie ciśnienia nie daje takiego kopa jak sie nic kolo pompy robiło :neutral:

Problem polega na tym ze jak sie najpierw zwiększy dawkę bez dodania ciśnienia to będzie trochę kopa ale za mało bo A/R-Ratio nie będzie pasowało. :sad:

Ja uważam ze efekt będzie taki sam. Bo może sie zakres na więcej paliwa zmienił :smile:

[ Dodano: Sob Paź 03, 2009 02:47 ]
Tak to wygląda jak za duzo paliw idzie i sie nie spala:


[ Dodano: Sob Paź 03, 2009 03:47 ]
aha co jeszcze, jak się zwiększy dawkę paliwa to również obroty jajowe wzrastają i trzeba ta śrubka z tylu pompy wyregulować (na tej co jest taka sprężyna)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
michu1123 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 147
Skąd: Środa Wlkp.

Rover 400

Wysłany: Sob Paź 03, 2009 22:04   

Tak jak w temacie założonym przeze mnie - zwiększyłem dawkę paliwa na pompie o 1/2 obrotu (zgodnie ze wskazówkami zegara). Efekt jest taki, że od niższych obrotów lepiej ciągnie potem jest lekkie zachwianie i od 2,5 tys. obr. ciągnie już nieźle. Myślę, że turbinka za mało dmucha chodź i ona jest już podkręcona. Czy musi być stosunek dawki paliwa do powietrza?.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Lis 02, 2009 15:51   

michu1123, Napisałem tobie pw żebyś mi odpisał na GG :wink: Ale widzę ze już uciekłeś z forum :cry:

Wiec tak, z tego co pisałem tobie na innym wątku mam nadzieje ze zmieniłeś ten wężyk niebieski co idzie do pompy przed Boost Controller a Turbo a nie jak jest teraz na Wastegate bo będziesz miał za małe ciśnienie na pompie. :wink:

Jak z dymem kopci strasznie bo jak nie kopci za dużo to możesz jeszcze dalej kręcić :lol:

[ Dodano: Sob Paź 17, 2009 14:07 ]
Ok wiec tutaj dodaje zdjęcia jak ja mam skręcone linkę od Wastegate :wink: Juz wiem czemu nie nie dmucha więcej niz 1,1 bara na zegarze bo mi chyba waz wypadł bo słychać teraz w zegarze taki świst :wink: Musze to obadać.

Co do tych dziwnych odgłosów z pompy pryz zapalaniu lub gaszeniu auta to po przekręceniu na jeszcze większa dawkę trochę one ustały ale się czasem pojawiają niestety. Daje to taki odgłos jak by się metal pod ciśnieniem wyginał.

Kopcić autko nie kopci a ruszanie jest teraz miód cud i orzeszki :wink: :grin:

[ Dodano: Czw Paź 22, 2009 16:29 ]
dziwne dziś ten odgłos zniknął bo go chciałem nagrać, próbowałem godzinę i nic.



[ Dodano: Pon Lis 02, 2009 15:51 ]
dodałem jeszcze zdjęcia tej śrubki w tym UFO :mrgreen:





_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Ostatnio zmieniony przez Remigiusz Sro Mar 07, 2012 19:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
karol556 




Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 32
Skąd: Ełk



Wysłany: Pon Sty 04, 2010 09:37   

Odkopuje temat pytaniem

O ile zwieksza sie zuzycie paliwa? o 0.5L/100Km litr czy wiecej bo jak powyzej litra na 100 to raczej nie bede tego robic, no chyba ze minimalnie.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Sty 10, 2010 23:41   

karol556, Nie widać różnicy żadnej, chyba może 0.1-0.3l lub mniej. Ja roznicy nie widze w spalaniu a liczę każdy bak co na pełnie sobie i mam spalanie 5-6l :razz:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
goliat 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 84
Skąd: Anglia southampton



Wysłany: Wto Sty 19, 2010 07:51   

Witam.
Jak mierzy sie bary w turbo??
I co to jest szerokopasmówka AFR

[ Dodano: Wto Sty 19, 2010 07:51 ]
Remi55 napisał/a:
Wykręć trochę nakrętkę a ta śrubę kręć o 1/2 obrotu w przeciwnym kierunku zegara I max można ta śrubę 2.5 obrotu w przeciwnym kierunku zegara kręcić.


Czylij jak?
wykrecamy nakretne a srube krecimy 1/2 obrotu w przeciwnym kierunku zegara? czy wykrecamy nakretke i mozna krecic sruba na maxa 2.5 obrotu w przeciwnym kierunku zegara?

nie bardzo rozumiem...
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Sty 19, 2010 10:58   

goliat napisał/a:
wykrecamy nakretne a srube krecimy 1/2 obrotu w przeciwnym kierunku zegara


Dokładnie, bo bez odkręcenia tej security locknut śruba sie nie da kręcić. Krec najpierw tylko o pol obrotu, skrec wszystko do kupy i sie przejedz czy jest jaka roznica. A z tym kręceniem o pol obrotu chodzi tylko o to jak bardzo tobie poniżej 2000 O/min., w tym przypadku przy UFO, będzie kopciło z rury :wink:

Bo kopcenie na czarno jest nie spalone paliwo i nie chodzi o to żeby tracić ropę tylko ustawić jak najlepsze ustawienie :wink:

goliat napisał/a:
czy wykrecamy nakretke i mozna krecic sruba na maxa 2.5 obrotu w przeciwnym kierunku zegara

Po chyba 3 obrotach tobie śruba wypadnie całkiem :mrgreen: Ale możesz tez w taki sposób zrobić, ze ja na max zanim wypadnie wykręcasz i potem jedzis testy i ja wkręcasz az przestanie tobie z rury czarne chmur walic :lol:

goliat napisał/a:
Jak mierzy sie bary w turbo

Wskaźnikiem doładowania, trzeba dokupic i zamontować sobie. Jest o tym watem tez, poszukaj.

Jak zwkieszycz doladowanie:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
goliat 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 84
Skąd: Anglia southampton



Wysłany: Sro Sty 20, 2010 07:25   

kiedy poreguluje ta sróbke w "UFO" ( to juz nie bedzie orginalne ustawienie) ,to wykarze mi na przegladzie nieprawidłowe spaliny???

[ Dodano: Sro Sty 20, 2010 07:25 ]
Co? Nikt nie wie? :shock:
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Sty 20, 2010 08:28   

goliat, Poczytaj torche ta strone co tobie na PW wyslalem, tam pisze wszystko o regulacji i tym UFO co i kiedy to cos daje.

Regulacja przy ufo uwzględnia tylko dawkę paliwa poniżej 2.000 RPM czyli zanim Turbo zaczynasz odczuwać.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
goliat 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 84
Skąd: Anglia southampton



Wysłany: Sro Sty 20, 2010 22:34   

Literature przejrzałem niestety nic nie jest napisane o nieprawidłowym zwiekszeniu emisji spalin.
silnik jest narazony na wysoki obroty przy badaniu spalin
Wiec jak kolega napisał
Remi55 napisał/a:
Regulacja przy ufo uwzględnia tylko dawkę paliwa poniżej 2.000 RPM czyli zanim Turbo zaczynasz odczuwać.

Moim zdaniem autko powinno przejsc przeglad
To jest tylko moje zdanie
niech sie inni wypowiedza...
_________________
Veni, vidi, vici.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Sty 20, 2010 22:38   

goliat, Przegląd przejdzie czemu by miał nie przejść. Nie wiem co angole badają w spalinach :?:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
goliat 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 84
Skąd: Anglia southampton



Wysłany: Sro Sty 20, 2010 23:25   

A w Polce nie badaja spalin "CO2" ? tu jest bardzo rygorystyczne podejscie do przegladów .
a juz zapomnij ze mozesz sie dogadac,gdzies na boku
miałem sytuacje ,ze na szybie była przyklejona ta stopka od GPS. napisali mi ze przegladu nie przejdzie przez to- a oni nie moga ruszac cudzych przedmiotów w aucie.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r220 SD]Podnoszeni dawki paliwa na pompie mechaniczenj.
alexkret Tuning mechaniczny 26 Czw Lip 19, 2012 20:55
alexkret
Brak nowych postów R25 iDT Zwiększenie mocy
w jaki sposób?
gralu Tuning mechaniczny 11 Czw Mar 19, 2009 19:00
Brt
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R45] zwiększenie ciśnienia doładowania
kdamian1996 Tuning mechaniczny 3 Pon Mar 20, 2017 09:54
bociannielot
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R200] zwiększenie mocy?
Mia Tuning mechaniczny 6 Wto Sie 28, 2012 22:32
Harry
Brak nowych postów [R25 1.4 16v 84KM] Zwiększenie mocy.
Kocyk Tuning mechaniczny 34 Czw Lip 19, 2012 14:08
leszczu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink