Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214i LPG 97r] Mój Roverek słabnie...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214i LPG 97r] Mój Roverek słabnie...
Autor Wiadomość
Mayday 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 199
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Pon Mar 23, 2009 15:55   [R214i LPG 97r] Mój Roverek słabnie...

Witam serdecznie :)
Mój Roverek od jakiegoś czasu jest trochę mułowaty na benzynie i gazie... Przepustnica i jej czujnik ok, krokowy ok, filtry pozmieniane, płyny ok, hamulce sprawdzone (nie trzymają). Paliwa tankowane na różnych stacjach. Na postoju obroty równe.
Wrażenie jest takie jakby trochę go coś trzymało, do 3000obr cienko przyspiesza, powyżej lepiej, ale też za słabo, a przy prędkości 90km/h na prostej z gazem w podłodze oczekując 110km/h można umrzeć z nudów...
Macie jakieś pomysły??
_________________
Tom
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Mar 23, 2009 15:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Pon Mar 23, 2009 15:58   Re: [R214i LPG 97r] Mój Roverek słabnie...

Mayday napisał/a:
Witam serdecznie :)
Mój Roverek od jakiegoś czasu jest trochę mułowaty na benzynie i gazie... Przepustnica i jej czujnik ok, krokowy ok, filtry pozmieniane, płyny ok, hamulce sprawdzone (nie trzymają). Paliwa tankowane na różnych stacjach. Na postoju obroty równe.
Wrażenie jest takie jakby trochę go coś trzymało, do 3000obr cienko przyspiesza, powyżej lepiej, ale też za słabo, a przy prędkości 90km/h na prostej z gazem w podłodze oczekując 110km/h można umrzeć z nudów...
Macie jakieś pomysły??

jaki to mam przelot ?? ?
za duzo to nie pali ?? ?
 
 
Mayday 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 199
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Pon Mar 23, 2009 16:03   

95tyś, ale kuzyn od którego kupiłem autko mówi, że podejrzewa że był skręcony. Nie sprawdzałem ile pali, bo dzieje się tak od około tygodnia.
_________________
Tom
 
 
 
arturky 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 254
Skąd: Białystok



Wysłany: Pon Mar 23, 2009 17:03   

Mayday, sprawdź na podnośniku czy koła obracają się bez większego oporu, z tyłu masz bębny czy tarcze?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Mayday 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 199
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Pon Mar 23, 2009 17:12   

Zaglądałem tylko do przednich, ale sprawdzałem na podnośniku wszystkie czy się obracają bez oporów i tak właśnie jest. Auta nie ściąga na żadną stronę przy jeździe i hamowaniu.
_________________
Tom
 
 
 
bandieta 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 145
Skąd: śląsk



Wysłany: Pon Mar 23, 2009 20:47   

A próbowałeś dać po !@!$# :D ? Btw 1 .. do 7k, 2 do 7k, 3 do 7k ... i tak dalej ? Powyzej 4k nadal muli ?
 
 
Mayday 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 199
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Sro Kwi 01, 2009 14:59   

Ostatnio mam wrażenie, że jest ciut lepiej ;) Wydaje mi się, że trochę gorzej na rozgrzanym silniku. Muli na każdych obrotach, choć powyżej 3tyś trochę mniej, aczkolwiek nadal.

A przy okazji, czy to normalne, że na gorącym silniku po zgaszeniu i odkręceniu korka płynu chłodniczego, powietrze zostaje z niego wyparte i poziom podnosi się o jakieś 2cm?
_________________
Tom
 
 
 
namiko 




Pomogła: 17 razy
Dołączyła: 26 Sty 2009
Posty: 392
Skąd: Toruń



Wysłany: Sro Kwi 01, 2009 16:47   

Mayday napisał/a:
na gorącym silniku po zgaszeniu i odkręceniu korka płynu chłodniczego, powietrze zostaje z niego wyparte i poziom podnosi się o jakieś 2cm?

Moim zdaniem całkowicie normalne. Zdarzyć się może nawet, że Ci się w zbiorniczku nie zmieści. Po prostu prawa fizyki - ciśnienie jest większe. Jak wystygnie to zachowuje się normalnie? Na zimnym może robić tylko delikatne sss.
 
 
Mayday 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 199
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Sro Kwi 01, 2009 18:08   

Tak, na zimnym spada do normalnego poziomu, czasem trochę niżej ;) Podokręcałem ostatnio wężyki i płyn już prawie nie znika, ale jednak czasem trzeba dolać, a wszędzie sucho...
_________________
Tom
 
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sro Kwi 01, 2009 18:33   

Mam dokładnie identyczne odczucia, mój Roverek od kilku dni słabnie w oczach. Na LPG i PB zachowuje się tak samo. Filtr powietrza ma może 2 miesiące, świece trochę więcej, czasami mam wrażenie, że trzymają go hamulce ale koła nie są gorące jak sprawdzam. Czekam na propozycje bo ja nie wiem co może być nie tak.
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
Mayday 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 199
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Czw Kwi 02, 2009 18:47   

Dzisiaj miał chwile większej słabości... A 2 razy na moment zapaliła się kontrolka akumulatora (wcześniej to nie występowało, a akumulator jest naładowany raczej dobrze). Coś się źle dzieje, pomóżcie...
_________________
Tom
 
 
 
wild_weasel 




Pomógł: 114 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 807
Skąd: Poznań

Rover 200

Wysłany: Czw Kwi 02, 2009 19:26   

Mayday napisał/a:
A 2 razy na moment zapaliła się kontrolka akumulatora

Też tak miałem dwa razy (na prawie rok z Roverkiem). Pierwsze moje skojarzenie - czujnik położenia wału korbowego. link. Filtr paliwa wymieniłeś, prawda?
_________________
It's all right...
 
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Czw Kwi 02, 2009 22:13   

Ja dzisiaj swojego przegoniłem na A4 (odcinek Bielany - Kąty Wrocławskie) i powiem szczerze, że mu się poprawiło, ale coś zaczęło brzęczeć jak mocno przyśpieszam w przedziale obrotowym 3000 - 4000.
Możliwe aby katalizator w środku jakoś się oberwał?
To taki dziwny dźwięk jakby jakaś metalowa część wpadała w drgania i obijała się o inny metal. Miał może ktoś coś takiego?
_________________
Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
 
 
 
Mayday 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 199
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Pią Kwi 03, 2009 15:06   

Filtr paliwa wymieniony, ale problem dotyczy Pb i LPG. Czy przez ten czujnik położenia wału Roverek może być słabszy? Czym jeszcze objawić się może jego padnięcie?
_________________
Tom
 
 
 
ronaldo_poznan 




Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 16
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Kwi 09, 2009 12:06   

:???:
Przyłączam się do problemu... mam podobne odczucia co do mojego Poldo-rovera...
Wymienilem: świece, przewody, kopulke, palec, filtr paliwa i powietrza.
Zjawisko nasila sie po rozgrzaniu silnika.
Auto do 3-4 tysiecy slabo sie zbiera, powyzej 4 nagle jest kopniecie i troche lepiej idzie, aczkolwiek wydaje mi sie ze slabo.
Macie jakies segestie??
 
 
 
Pat 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 175
Skąd: Jelenia Góra



Wysłany: Czw Kwi 09, 2009 12:41   

aiwer napisał/a:
To taki dziwny dźwięk jakby jakaś metalowa część wpadała w drgania i obijała się o inny metal. Miał może ktoś coś takiego?


odgłos wlasnie jak przy wypalonym katalizatorze ktory peka w srodku

Cytat:
Auto do 3-4 tysiecy slabo sie zbiera, powyzej 4 nagle jest kopniecie i troche lepiej idzie, aczkolwiek wydaje mi sie ze slabo.
Macie jakies segestie??


u mnie katalizator i sondy lambda .. cos podejrzewam ze moze byc i u was w tej kwestii problem
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
Mayday 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 199
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Wto Kwi 14, 2009 14:40   

Katalizator był we wrześniu tamtego roku wymieniany...
Na zimnym silniku jest lepiej, na ciepłym gorzej...
_________________
Tom
 
 
 
des 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 1080
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Wto Kwi 14, 2009 17:15   

U mnie wróciło wszystko do normy z jedną rzeczą, a mianowicie, miałem wymienianą dwu-rurkę i mechanik na bank coś "popsuł" bo od tamtej pory brzęczy coś nie tylko między 3-4 tyś. obr. tylko praktycznie cały czas. Jestem na 80% pewny że to katalizator. Pytanie czy można jeździć z takim oberwanym katalizatorem? Nie wpływa to "niszcząco" na silnik?
 
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Wto Kwi 14, 2009 21:29   

aiwer napisał/a:
Mam dokładnie identyczne odczucia, mój Roverek od kilku dni słabnie w oczach. Na LPG i PB zachowuje się tak samo. Filtr powietrza ma może 2 miesiące, świece trochę więcej, czasami mam wrażenie, że trzymają go hamulce ale koła nie są gorące jak sprawdzam. Czekam na propozycje bo ja nie wiem co może być nie tak.
Co do hamulców też mam podobne wrażenie u siebie - ale koła zimne, klocki wymienione, wyczyszczone prowadnice, rozruszane tłoczki, prowadnice.. :/ Spróbuję jeszcze przewody w oplocie wsadzić, może zmniejszy się bezwładność i po zdjęciu nogi z pedału hamulca nie będzie pozostawać lekkie ciśnienie... A co do muła, to zawracałem głowę PHJowi i Pawłowi Midowiczowi, podejrzewałem słabą masę albo pad lambdy lub jakiegoś czujnika, ale nie wychodziło nic... Muł przeszedł całkowicie jak zatankowałem poza opolem....
 
 
Mayday 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 199
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Czw Kwi 16, 2009 20:40   

No a mój muł nie przechodzi... Czy to na PB czy na LPG, tak samo... :/ Jeśli jest lepiej na zimnym silniku to może to być sonda lambda? I czy jest ona jedna czy dwie?
_________________
Tom
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214i v8 97r.] Roverek nie schodzi z obrotów
strala1 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Czw Sty 17, 2008 13:27
piter34
Brak nowych postów [r214i 8v LPG] Roverek nie chce zapalić
Joshua121 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 17 Wto Cze 22, 2010 15:44
felipe321
Brak nowych postów [R 214 SI] Słabnie moc nawiewu i wyłącza się sam
violinerpl Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pon Lis 09, 2015 00:11
violinerpl
Brak nowych postów [R25 iDT 2000r.]słabnie, gdy ciepły, czyżby egr?
maras83 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Wto Wrz 09, 2008 09:55
lineumaciel
Brak nowych postów [Seria 200] Roverek z LPG
Jak to się sprawuje?
hrysio Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Lut 06, 2008 17:05
azor77



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink