Jestem na etapie wymiany wszystkich filtrów i płynów w samochodzie. (Rover 214 Si 97')
Zamówiłem dziś filtr paliwa i chciałem również zamówić filtr kabinowy ale cena jaką usłyszałem w sklepie była szokująca - ponad 130 zł!! ...i nie był to nawet filtr węglowy!
(firmy nie pamiętam) Możecie polecić jakiś dla wersji z klimatyzacją? Czy taki będzie pasować:
http://allegro.pl/item570..._zs_zt_weg.html
Następna sprawa to płyn wspomagania i hamulcowy - jakich używacie?
Olej - roverek został przez poprzedniego właściciela zalany olejem mineralnym. Zastanawiam się czy nie przejść na syntetyka. Czytałem jakiś art na ten temat i pisali, że jak silnik jest ok to będzie z korzyścią dla niego. Mój ma przejechane 210 tys więc nie wiem czy to dobre rozwiązanie - miał ktoś z Was podobny dylemat?
I jeszcze filtr powietrza - facet w sklepie pokazywał dwa rodzaje - prostokątny i taki bardziej owalny a ja nie wiem który pasuje , sprawdzić mogę dopiero za tydzień ale może wczesniej ktoś z Was pomoże. ..?
Pozdro!
PS> Ze zdziwieniem odkryłem że roverek ma dosyć prymitywny "patent" - otóż zamiast jednego z plastikowych wsporników tylnej półki wsadzony jest kawałek drewna!! Dobrze, że można dokupić ten element. Polak to jednak potrafi heh
SPAMU¦
Wysłany: Pon Mar 23, 2009 18:44 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 37 Skąd: Leszno
Wysłany: Pon Mar 23, 2009 19:24
Ja tez zabieram sie za wymiane oleju i filtrów w moim Roverku którego mam od tygodnia, zaleje go tak jak poprzednik-Mobil polsyntetyk 10W40,
przy okazji chciałem się przywitać z wszystkimi
Wysłany: Nie Mar 29, 2009 12:30 Re: [R 200 97'] płyny eksploatacyjne, filtry itp
Tommy napisał/a:
Następna sprawa to płyn wspomagania i hamulcowy - jakich używacie?
A powiedzcie mi jeszcze, po prawej stronie pod maską jest zbiorniczek do wspomagania hamulców? I jaki tam płyn idzie? Będzie pasował ten sam co do kierownicy?
A powiedzcie mi jeszcze, po prawej stronie pod maską jest zbiorniczek do wspomagania hamulców? I jaki tam płyn idzie? Będzie pasował ten sam co do kierownicy?
Pomógł: 37 razy Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 530 Skąd: Warszawa/Magdalenka
Wysłany: Wto Mar 31, 2009 15:38
Jeśli był wlany olej mineralny to zasada jest taka że nie zmienia się na olej lepszy,szczególnie przy takim przebiegu.Półsyntetyk lub syntetyk wypłucze Ci nagar z silnika który w tej chwili go uszczelnia.Filtr powietrza prawdopodobnie prostokątny taki miałem w Rover 214 rok 1998 i taki mam w ZR z 2002 roku. Oczywiście mogę się mylić w obukwestiach
Dzięki za wszystkie podpowiedzi. Został mi jeszcze do wymiany filtr powietrza i płyny.
Jak to zrobię to wstawię tu listę wszystkich.
Co do oleju to różnie mówią. Sprzedawca w sklepie mówił, że można spokojnie na półsyntetyk przejść a mechanik powiedział, że lepiej już zostawić na mineralnym. I bądź tu mądry...
Bardziej martwi mnie to , że kolejny czujnik temperatury wody nie pasuje! tym razem gwint nie taki... już nie wiem co mam z tym zrobić. No i czeka mnie jeszcze wymiana reflektorów...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum