Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Witam właśnie stałem się posiadaczem Rovera 400 póki co szczęśliwym posiadaczem z samochodem nic się nie dzieje wymieniłem tylko olej i chodzi jak należy. Silnik chodzi bardzo równo na największych mrozach odpala na dotyk co bardzo mnie cieszy. Piszę do was ponieważ moja wiedza na temat tego samochodu jest bardzo mała i chciał bym zasięgnąć waszych porad. Dodam że jestem bardzo młodym kierowcą i nie ukrywam iż jest to moje pierwsze auto.
PYTANIA:
1. Jakie są częste usterki jeśli chodzi o ten model samochodu, silnika jak i samego nadwozia
2. Czy silnik ten jest wersji K ? słyszałem iż jest ona dość awaryjna
3. Jak eksploatować ten silnik aby służył jak najdłużej ?
(nigdy nie jeździłem dieslem wiec potrzebuje ogólnych porad eksploatacyjnych)
4. Mechanik powiedział mi że w tym silniku są 2 paski rozrządu czy to prawda ? (zawołał 350zl za sama wymianę)
5. Na co mam zwracać szczególną uwagę w pracy silnika jak i zawieszenia ?
6. Jak wygląda sprawa korozyjna blachy w tym samochodzie? ( podłoga już trochę gniję od strony pasażera jak będzie lato zabieram się za zabezpieczenia antykorozyjnę)
7. Czy to prawda że ten silnik jest z Accorda a zawieszenie Civic ?
8. Jakie jest prawdziwe spalanie w cyklu miejskim?
2. to jest seria L, i z wlasnego doswiadczenia moge napisac ze praktycznei bezawaryjny
3. Tu to mozna duzo napisac i duzo juz jest napisane, w skrocie:
a) wymieniaj olej (ja co 10tys)
b) nie wkrecaj na duze obroty ( powyzej 2tys) jak jest zimny, czyli wskazowka nie osiagnie polowy skali.
4. sa dwa, jeden jest od pompy a drugi od.. hm klimy? na forum jest.
7. silnik diesla jest rovera, w accordach V tez jest silnik rovera
8. spalanie nie jest duze, dokladnie nie napisze, ale wiem ze duzo nie pali
ad4. http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#28
ad3. do wypisanych wyzej dodam jeszcze, że po ostrej jeździe nei gasić od razu, tylko dać zejsc turbinie z obrotów i pozwolić jej sie schłodzić (minutka na wolnych obrotach) i czasem trzeba troszkę dać w palnik
ad5. W silniku warto kontrolować stan napinacza paska wieloklinowego ... dość częsta usterka, a brak paska = postój auta, gdyż napędza on pompę wody !
Ogólnie poszperaj po stronie klubowej i forum .... jest sporo o tych autach i silnikach napisane
6. Jak wygląda sprawa korozyjna blachy w tym samochodzie? ( podłoga już trochę gniję od strony pasażera jak będzie lato zabieram się za zabezpieczenia antykorozyjnę)
jedni mówią że one mają ocynk a drudzy że nie
ale blachy dobrze się trzymają
a z podłogą mam to samo ale u mnie jest troszkę korozji ale jeszcze nie gnije
tkuboszek napisał/a:
8. Jakie jest prawdziwe spalanie w cyklu miejskim?
u mnie to jest 7-8l ale ja jeżdżę w tym za miasto i mam ciężką nogę
Panowie myślicie że taki zestaw będzie jak najbardziej na miejscu ?
Czy można w jakiś sposób samemu poznać czy pasek rozrządu jest do wymiany ?
[ Dodano: Sro Mar 25, 2009 09:47 ]
szosownik napisał/a:
tkuboszek napisał/a:
6. Jak wygląda sprawa korozyjna blachy w tym samochodzie? ( podłoga już trochę gniję od strony pasażera jak będzie lato zabieram się za zabezpieczenia antykorozyjnę)
jedni mówią że one mają ocynk a drudzy że nie
ale blachy dobrze się trzymają
a z podłogą mam to samo ale u mnie jest troszkę korozji ale jeszcze nie gnije
tkuboszek napisał/a:
8. Jakie jest prawdziwe spalanie w cyklu miejskim?
u mnie to jest 7-8l ale ja jeżdżę w tym za miasto i mam ciężką nogę
No gnije w sensie że jest korozja chce to zabezpieczyć ale to w lato jak samochód porządnie przeschnie
http://www.allegro.pl/ite...sdi_tdi_td.html
Panowie myślicie że taki zestaw będzie jak najbardziej na miejscu ?
Czy można w jakiś sposób samemu poznać czy pasek rozrządu jest do wymiany ?
to bardzo dobry zestaw rozrządu
jeszcze taki się nie urodził co by po pasku doszedł że jest do wymiany
po kupnie autka zawsze zmieniamy rozrząd by mieć pewność i żeby nie narazić się na większe koszty jak pasek pęknie
koło pasowe wału korbowego ... z niego jest odbierana moc przez pasek i przekazywana na pozostałe elementy. Za tym kołem pasowym, jest koło zębate paska rozrządu, następnie uszczelniacz wału korbowego i elementy pompy oleju itd.
Pomógł: 7 razy Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 121 Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią Mar 27, 2009 00:09
A czy ten konkretny zestaw z allegro http://www.allegro.pl/ite...sdi_tdi_td.html będzie też pasował do diesla R45? Bo od tego sprzedającego znalazłem tylko zestaw do R45 ale benzyny. No i czy muszę też wymienić pompę wody? Z tego co wyniuchałem to jest ona na jednym wałku z alternatorem.
A czy ten konkretny zestaw z allegro http://www.allegro.pl/ite...sdi_tdi_td.html będzie też pasował do diesla R45? Bo od tego sprzedającego znalazłem tylko zestaw do R45 ale benzyny. No i czy muszę też wymienić pompę wody? Z tego co wyniuchałem to jest ona na jednym wałku z alternatorem.
zapytaj się sprzedającego czy będzie pasowało
a pompy wody się nie rusza jeśli nie trzeba bo ona nie ma nic wspólnego z rozrządem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum