Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Świece zapłonowe
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Świece zapłonowe

pomocy!!! czy koniecznie NGK???
Autor Wiadomość
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Mar 25, 2009 09:10   

BoloSr napisał/a:
z tymi nr to jakos dziwnie jest bo wedlug katalogu NGK Vline 28 wystepuje do starszych modeli a do nowszysch inne sa nie wiem czym sie one roznia

No w starszych są świece zwykłe, a w nowszych platynowe :ok: ot cała różnica ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Mar 25, 2009 09:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Sro Mar 25, 2009 09:15   

Brt napisał/a:
BoloSr napisał/a:
z tymi nr to jakos dziwnie jest bo wedlug katalogu NGK Vline 28 wystepuje do starszych modeli a do nowszysch inne sa nie wiem czym sie one roznia

No w starszych są świece zwykłe, a w nowszych platynowe :ok: ot cała różnica ;)


czyli jak ktos che zmieniac swiece i jezdzic na LPG powienein zwykle zakaldac i sie nie przejmowcac tym ze mam jakies super chiper swiece :)
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Mar 25, 2009 09:26   

BoloSr napisał/a:
czyli jak ktos che zmieniac swiece i jezdzic na LPG powienein zwykle zakaldac i sie nie przejmowcac tym ze mam jakies super chiper swiece :)

dokładnie
ja miałem 3 auta z LPG i zawsze kupowałem świece jakie wyszły z katalogu i autka latały :smile:
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Sro Mar 25, 2009 09:27   

szosownik napisał/a:
BoloSr napisał/a:
czyli jak ktos che zmieniac swiece i jezdzic na LPG powienein zwykle zakaldac i sie nie przejmowcac tym ze mam jakies super chiper swiece :)

dokładnie
ja miałem 3 auta z LPG i zawsze kupowałem świece jakie wyszły z katalogu i autka latały :smile:


no ale w tym wypadku trzeba by platynowe swiece wkladac gdzie ich koszt jest w granicach 45-60 zeta sztuka :( a tak mozna zapodac zwykle w cenei 45 zeta :)
 
 
buja4 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 94
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sro Mar 25, 2009 09:46   

BoloSr napisał/a:
szosownik napisał/a:
BoloSr napisał/a:
czyli jak ktos che zmieniac swiece i jezdzic na LPG powienein zwykle zakaldac i sie nie przejmowcac tym ze mam jakies super chiper swiece :)

dokładnie
ja miałem 3 auta z LPG i zawsze kupowałem świece jakie wyszły z katalogu i autka latały :smile:


no ale w tym wypadku trzeba by platynowe swiece wkladac gdzie ich koszt jest w granicach 45-60 zeta sztuka :( a tak mozna zapodac zwykle w cenei 45 zeta :)

Ja wolę kupić normalne tanie świece i wymienić je raz na 20,30kkm niż kupić jakieś super co wytrzymują 100kkm, a później po 40kkm jak któraś jednak nie wytrzyma nie móc jej wykręcić bo się zapiekła.
 
 
Stacho 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 233
Skąd: Leżajsk



Wysłany: Sro Mar 25, 2009 09:58   

Ja bym w życiu tyle kasy za świece nie dał, przecież one rakiety Ci z auta nie zrobią, najwyżej ich żywotność będzie nieco dłuższa, chyba że chcesz mieć lepszy komfort psychiczny.
Kup zwykłe, pojeździsz, zobaczysz - jak takie zalecają to chyba były one testowane i sprawują się dobrze (chodzi o NGK) :wink: ,pozdr....
 
 
 
buja4 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Posty: 94
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sro Mar 25, 2009 10:06   

Stacho napisał/a:
Ja bym w życiu tyle kasy za świece nie dał, przecież one rakiety Ci z auta nie zrobią, najwyżej ich żywotność będzie nieco dłuższa, chyba że chcesz mieć lepszy komfort psychiczny.
Kup zwykłe, pojeździsz, zobaczysz - jak takie zalecają to chyba były one testowane i sprawują się dobrze (chodzi o NGK) :wink: ,pozdr....

Z tymi NGK to róźnie bywa miałem dwa komplety jedne były ok, a na drugich silnik szarpał i się zraziłem do tych NGK.
 
 
orson 



Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Cze 2006
Posty: 147
Skąd: Wrocław

Rover 25

Wysłany: Sro Mar 25, 2009 11:08   Re: [r45] 2000 1,8 lpg

[quote="dasiem"][quote="BoloSr"]
dasiem napisał/a:
pomocy - jakie świece? czy koniecznie muszą być zalecane orginalne NGKPFR6N11. Przeraża mnie wydatek 240 zł.
PS. Czy zużyte świece w aucie z instalacją LPG mogą być przyczyną szarpania, gaśnięcia?


Jesli chcesz zajebiste platynowe:
http://motoplatforma.com/...wa-beru-uxf-79p


W przypadku innego wyboru posluchaj kolegow i kup swiece ktore pasuja do: R400 z silnikami 1.4 i 1.6 lub R45 z silnikami 1.4; 1.6; 1.8 i z tego co pamietam nawet 2.0L V6. Wazne zeby mialo to:

Tightening Torque [Nm] 25
Port Type SAE/M4
Thread Length [mm] 19
Thread Size M 14x1,25
Spanner Size 16 mm
Spark Plug 1 - Earthed Electrode -> patrzec na opis nizej
Electrode Gap [mm] 1,1 - tutaj akurat w zaleznosci od swiec i ich budowy bywa roznie :) i tym sie nie sugerowac w przypadku np.: swiec do ktorych link podalem wyzej :)

Pozrdrawiam
 
 
 
snake0908 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 371
Skąd: Pszczyna



Wysłany: Sro Mar 25, 2009 20:00   

dasiem napisał/a:
pomocy - jakie świece? czy koniecznie muszą być zalecane orginalne NGKPFR6N11. Przeraża mnie wydatek 240 zł.
PS. Czy zużyte świece w aucie z instalacją LPG mogą być przyczyną szarpania, gaśnięcia?


Witam

Ja u siebie wymienilem na platynowe brski i nie mam zadnego problemu, cena 20zl sztuka. pozdrawiam
_________________
[R 45 1.8 00r]
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1079



Wysłany: Sro Mar 25, 2009 20:11   

Kupiłbym miedziane NGK v-line, albo zamiast platynowych wolałbym już dopłacić do irydowych bo do LPG się lepiej nadają. Elektrody irydowe są najbardziej odporne wysokie temperatury, mają najmniejszą rezystancję co przekłada się na lepszą i pewniejszą iskrę co jest ważne przy lpg. właśnie dlatego zaleca się zmniejszanie odstępu na miedzianych świecach jeśli układ zapłonowy jest słaby.

a odnośnie oleji do lpg to porównywałem kiedyś parametry i te dedykowane do lpg mają mniejszą liczbę zasadową, coś ok ~6 , czyli mniejsze właściwości myjące i neutralizujące kwaśne produkty spalania, bo lpg nie zasyfia tak silnika jak benzyna. Ale i tak wolałbym normalny używać bo przecież i tak silnik się rozgrzewa na benzynie.
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Sro Mar 25, 2009 21:00   

Hmmm a ja się zastanawiam czy platynowe nie mają innych parametrów (np. cieplnych, opór itd) od zwykłych. I czy zmiana świec na platynowe nie była również związana ze zmianą układów zapłonowych dla K-Series... Wydaje mi się że nie powinno się zmieniać zalecanego przez producenta typu na inny. Ja mam teraz NGK platynowe i złego słowa powiedzieć nie mogę, inna sprawa że na poprzednie stare też nic złego powiedzieć się nie dało ;) a jako ciekawostka - na moich NGK jest zakaz regulacji szczeliny - grozi uszkodzeniem świecy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] LPG, a świece zapłonowe
k3master Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Pią Lut 08, 2008 15:17
k3master
Brak nowych postów [R420] Świece zapłonowe
GG Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Pią Lis 02, 2007 22:17
przemo285
Brak nowych postów [Rover 45] Świece zapłonowe
Brabciu Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Kwi 27, 2016 12:55
sknerko
Brak nowych postów [R416] LPG Przewody zapłonowe, świece
kris88 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 19 Pon Gru 03, 2007 12:59
piter34
Brak nowych postów [MG ZS] Ile kabli i jakie świece zapłonowe
BoloSr Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Wto Lis 25, 2008 14:48
Gość



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink