Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Opinie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400] Opinie
Autor Wiadomość
tkuboszek 




Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 21
Skąd: Wałbrzych



Wysłany: Sro Mar 25, 2009 01:25   [R400] Opinie
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam właśnie stałem się posiadaczem Rovera 400 póki co szczęśliwym posiadaczem z samochodem nic się nie dzieje wymieniłem tylko olej i chodzi jak należy. Silnik chodzi bardzo równo na największych mrozach odpala na dotyk co bardzo mnie cieszy. Piszę do was ponieważ moja wiedza na temat tego samochodu jest bardzo mała i chciał bym zasięgnąć waszych porad. Dodam że jestem bardzo młodym kierowcą i nie ukrywam iż jest to moje pierwsze auto.

PYTANIA:

1. Jakie są częste usterki jeśli chodzi o ten model samochodu, silnika jak i samego nadwozia
2. Czy silnik ten jest wersji K ? słyszałem iż jest ona dość awaryjna
3. Jak eksploatować ten silnik aby służył jak najdłużej ?
(nigdy nie jeździłem dieslem wiec potrzebuje ogólnych porad eksploatacyjnych)
4. Mechanik powiedział mi że w tym silniku są 2 paski rozrządu czy to prawda ? (zawołał 350zl za sama wymianę)
5. Na co mam zwracać szczególną uwagę w pracy silnika jak i zawieszenia ?
6. Jak wygląda sprawa korozyjna blachy w tym samochodzie? ( podłoga już trochę gniję od strony pasażera jak będzie lato zabieram się za zabezpieczenia antykorozyjnę)
7. Czy to prawda że ten silnik jest z Accorda a zawieszenie Civic ?
8. Jakie jest prawdziwe spalanie w cyklu miejskim?

DANE TECHNICZNE:

Silnik: 2L SDI (turbo) diesel
Przebieg: 151 000 km
Rok: 1998r

Szczerzę liczę na wasze ogólne opinie jak i doświadczenia dotyczące tylko i jedynie tego modelu samochodu.

Z góry dziękuje i serdecznie pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Mar 15, 2011 21:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Mar 25, 2009 01:25   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
funfel 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Kwi 2006
Posty: 323
Skąd: eeyy



Wysłany: Sro Mar 25, 2009 06:41   

2. to jest seria L, i z wlasnego doswiadczenia moge napisac ze praktycznei bezawaryjny :)
3. Tu to mozna duzo napisac i duzo juz jest napisane, w skrocie:
a) wymieniaj olej (ja co 10tys)
b) nie wkrecaj na duze obroty ( powyzej 2tys) jak jest zimny, czyli wskazowka nie osiagnie polowy skali.
4. sa dwa, jeden jest od pompy a drugi od.. hm klimy? na forum jest.
7. silnik diesla jest rovera, w accordach V tez jest silnik rovera
8. spalanie nie jest duze, dokladnie nie napisze, ale wiem ze duzo nie pali

P.S. maly przebieg, kręcony? :)

Pozdrawiam.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Mar 25, 2009 09:16   

ad4. http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#28
ad3. do wypisanych wyzej dodam jeszcze, że po ostrej jeździe nei gasić od razu, tylko dać zejsc turbinie z obrotów i pozwolić jej sie schłodzić (minutka na wolnych obrotach) i czasem trzeba troszkę dać w palnik :]
ad5. W silniku warto kontrolować stan napinacza paska wieloklinowego ... dość częsta usterka, a brak paska = postój auta, gdyż napędza on pompę wody !

Ogólnie poszperaj po stronie klubowej i forum .... jest sporo o tych autach i silnikach napisane :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Mar 25, 2009 09:42   

tkuboszek napisał/a:
6. Jak wygląda sprawa korozyjna blachy w tym samochodzie? ( podłoga już trochę gniję od strony pasażera jak będzie lato zabieram się za zabezpieczenia antykorozyjnę)

jedni mówią że one mają ocynk a drudzy że nie :smile:
ale blachy dobrze się trzymają :smile:
a z podłogą mam to samo ale u mnie jest troszkę korozji ale jeszcze nie gnije :wink:
tkuboszek napisał/a:
8. Jakie jest prawdziwe spalanie w cyklu miejskim?

u mnie to jest 7-8l ale ja jeżdżę w tym za miasto i mam ciężką nogę :smile:
 
 
tkuboszek 




Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 21
Skąd: Wałbrzych



Wysłany: Sro Mar 25, 2009 09:45   

http://www.allegro.pl/ite...sdi_tdi_td.html


Panowie myślicie że taki zestaw będzie jak najbardziej na miejscu ?

Czy można w jakiś sposób samemu poznać czy pasek rozrządu jest do wymiany ?

[ Dodano: Sro Mar 25, 2009 09:47 ]
szosownik napisał/a:
tkuboszek napisał/a:
6. Jak wygląda sprawa korozyjna blachy w tym samochodzie? ( podłoga już trochę gniję od strony pasażera jak będzie lato zabieram się za zabezpieczenia antykorozyjnę)

jedni mówią że one mają ocynk a drudzy że nie :smile:
ale blachy dobrze się trzymają :smile:
a z podłogą mam to samo ale u mnie jest troszkę korozji ale jeszcze nie gnije :wink:
tkuboszek napisał/a:
8. Jakie jest prawdziwe spalanie w cyklu miejskim?

u mnie to jest 7-8l ale ja jeżdżę w tym za miasto i mam ciężką nogę :smile:


No gnije w sensie że jest korozja :P chce to zabezpieczyć ale to w lato jak samochód porządnie przeschnie :)

pozdro
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Mar 25, 2009 09:48   

tkuboszek napisał/a:
http://www.allegro.pl/ite...sdi_tdi_td.html
Panowie myślicie że taki zestaw będzie jak najbardziej na miejscu ?
Czy można w jakiś sposób samemu poznać czy pasek rozrządu jest do wymiany ?

to bardzo dobry zestaw rozrządu :smile:
jeszcze taki się nie urodził co by po pasku doszedł że jest do wymiany :wink:
po kupnie autka zawsze zmieniamy rozrząd by mieć pewność i żeby nie narazić się na większe koszty jak pasek pęknie :/
 
 
rtworek 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 423
Skąd: Brzeg Dolny



Wysłany: Sro Mar 25, 2009 10:45   

ad 5. Pasek wieloklinowy tez napędza pompe oleju, bardzo ważna żecz.
_________________
ROVER 420 SDi zmienił właściciela 28.07.2012r.
Mazda 6 sport kombi
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Mar 25, 2009 10:48   

pompa oleju jest napędzana bezpośrednio z wału korbowego :ok: :) pasek klinowy napędza: alternator, vacum pompę wspomagania hamulców i zaworu EGR, pompę wspomagania kierownicy, pompę cieczy chłodzącej i (opcjonalnie) spreżarkę klimatyzacji :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
rtworek 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 423
Skąd: Brzeg Dolny



Wysłany: Sro Mar 25, 2009 10:55   

O dziwna sprawa, a co to jest za koło przy filtrze oleju?
_________________
ROVER 420 SDi zmienił właściciela 28.07.2012r.
Mazda 6 sport kombi
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Mar 25, 2009 10:57   

koło pasowe wału korbowego ... z niego jest odbierana moc przez pasek i przekazywana na pozostałe elementy. Za tym kołem pasowym, jest koło zębate paska rozrządu, następnie uszczelniacz wału korbowego i elementy pompy oleju itd. :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
rtworek 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 423
Skąd: Brzeg Dolny



Wysłany: Sro Mar 25, 2009 11:02   

OK, przeprzaszam masz racje.
_________________
ROVER 420 SDi zmienił właściciela 28.07.2012r.
Mazda 6 sport kombi
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Mar 25, 2009 11:05   

kto pyta nie błądzi :) :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
zdenek 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 121
Skąd: Gliwice



Wysłany: Pią Mar 27, 2009 00:09   

A czy ten konkretny zestaw z allegro http://www.allegro.pl/ite...sdi_tdi_td.html będzie też pasował do diesla R45? Bo od tego sprzedającego znalazłem tylko zestaw do R45 ale benzyny. No i czy muszę też wymienić pompę wody? Z tego co wyniuchałem to jest ona na jednym wałku z alternatorem.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Mar 27, 2009 09:02   

zdenek napisał/a:
A czy ten konkretny zestaw z allegro http://www.allegro.pl/ite...sdi_tdi_td.html będzie też pasował do diesla R45? Bo od tego sprzedającego znalazłem tylko zestaw do R45 ale benzyny. No i czy muszę też wymienić pompę wody? Z tego co wyniuchałem to jest ona na jednym wałku z alternatorem.

zapytaj się sprzedającego czy będzie pasowało :wink:
a pompy wody się nie rusza jeśli nie trzeba bo ona nie ma nic wspólnego z rozrządem :smile:
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Mar 27, 2009 09:59   

zdenek napisał/a:
Z tego co wyniuchałem to jest ona na jednym wałku z alternatorem.
na jednym wałku z pompą wspomagania kierownicy ;) i nie wymienia się z rozrządem :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] naprawa po stłuczce-prośba o opinie
szymon1805 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Pią Gru 10, 2010 08:57
szymon1805
Brak nowych postów [R400] Opinie o warsztacie w Łodzi. Czy to HGF? wyciek płynu
LuQas Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Sob Lut 04, 2012 23:41
demerzel
Brak nowych postów [R400] jakiej firmy zarówki mijania - Proszę o wasze opinie.
makupl Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 69 Pią Gru 25, 2009 14:06
marcin316
Brak nowych postów [R400*2.0*98] "wzmocniona" tuleja wahacza - opinie
JeRRy3D Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sro Wrz 08, 2010 11:02
JeRRy3D
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R400] Prośba o opinie wart czy nie wart ???
sobon Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Sie 05, 2012 09:47
szoso



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink