Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 All] Wpływ kół na przyśpieszenie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 All] Wpływ kół na przyśpieszenie
Autor Wiadomość
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Czw Kwi 02, 2009 21:46   [R200 All] Wpływ kół na przyśpieszenie

Witam
Zastanawiam się jaki wpływ na przyśpieszenie mają opony/ koła. Niby powszechnie mówi się, że im większe tym gorzej samochód przyśpiesza ale o jaką wielkość chodzi. O szerokość, wysokość gumy czy średnicę koła? Czy wpływ na przyśpieszenie ma również zużycie opony np. mocno zużyta a nowa? Jeszcze inna kwestia. Planuję za jakiś miesiąc powymieniać opony na nowe. Przednie są już mocno zjechane ale tył jest OK. Czy mógłbym do tego czasu zamienić przednie koła z tylnymi? Napęd idzie na przednie więc wydaje mi się, że tylne mogą być bardziej zużyte. Czy są jakieś przeciw takim zabiegom?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Kwi 02, 2009 21:46   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Kwi 02, 2009 21:52   

Botanix napisał/a:
Niby powszechnie mówi się, że im większe tym gorzej samochód przyśpiesza ale o jaką wielkość chodzi. O szerokość, wysokość gumy czy średnicę koła?

O średnicę koła.
Botanix napisał/a:
Czy wpływ na przyśpieszenie ma również zużycie opony np. mocno zużyta a nowa?

w teorii tak .. zużycie opony powoduje zmniejszenie średnicy co poprawia przyspieszenie, ale .... w praktyce tego nie wyczujesz ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
fearless
[Usunięty]






Wysłany: Czw Kwi 02, 2009 21:53   Re: [R200 All] Wpływ kół na przyśpieszenie

Botanix napisał/a:
Napęd idzie na przednie więc wydaje mi się, że tylne mogą być bardziej zużyte. Czy są jakieś przeciw takim zabiegom?


Zgłaszam brak sprzeciwu - możesz zmieniać :D

Tak serio - to normalna praktyka, wymiana opon z tyłu na przód, dzięki temu oszczędzasz dziengi, które musiałbyś wydać na nowe opony.

Co do tego przyspieszenia, ja nie odczułem różnicy przy zmianie profilu opony z wyższego na niższy, czy też jej szerokości z mniejszej na większą, zapewne można uznać, że różnica w przyspieszeniu mieści się w granicach błędu - no chyba że ścigasz się na 1/4 mili - wtedy to nawet 0,05m/100km się liczy :D
 
 
namiko 




Pomogła: 17 razy
Dołączyła: 26 Sty 2009
Posty: 392
Skąd: Toruń



Wysłany: Czw Kwi 02, 2009 22:28   

Jak wymieniałam opony to Panowie, którzy mi sprzedawali i wymieniali opony poradzili mi, żeby najpierw wymienić tylne, bo tyłem może zarzucać na zakrętach jeśli będą w złym stanie. Ale to była zima, więc może to teraz bez znaczenia...
 
 
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Czw Kwi 02, 2009 22:32   

Jeszcze jedna sprawa, przednie są bardzo zużyte w porównaniu do tylnych które niemalże wyglądają jak nówki. Czy to normalne?
_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
fearless
[Usunięty]






Wysłany: Czw Kwi 02, 2009 22:35   

Botanix napisał/a:
Jeszcze jedna sprawa, przednie są bardzo zużyte w porównaniu do tylnych które niemalże wyglądają jak nówki. Czy to normalne?


Raczej bardzo normalne - masz napęd przedni, co oznacza , że opony przedni, zużywają się szybciej niż tylne.
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Czw Kwi 02, 2009 22:58   

Nie zakładaj zużytego przodu na tył - na mokrym auto FWD zachowuje się wtedy bardzo nieprzewidywalnie - zarzuca tyłkiem bez wcześniejszej sygnalizacji. A wracając do wpływu opon na przyśpieszenie. Generalnie przyjmuje się że wzrost masy koła ma ileś razy większe znaczenie niż wzrost masy reszty samochodu. Czym lżej tym lepiej dla przyspieszenia. Dodatkowo ma znaczenie szerokość opon - tutaj chodzi o opory toczenia. Natomiast co do wpływu zmniejszania średnicy koła to jest on dyskusyjny :/ niby mniejsze koło zapewnia lepsze przyśpieszenia, ale też tracisz na wcześniejszej zmianie biegów - producent zazwyczaj dość trafnie dobiera przełożenia do silnika i masy samochodu.
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Pią Kwi 03, 2009 00:11   

popieram marcinmarcin, !! !!

ZAWSZE LEPSZY BIEZNIK DAWAJ NA TYL

to jest taka zasada jak "nigdy cholero nie dizel przez zero" albo "pamietaj chemiku mlody zawsze dodawaj kwas do wody":D:D:D

Ja do tego wszystkiego, wbrew zasadom ecodrivingu, dociazam tyl czyli mam kolo zapasowe, jakies graty i butle lpg:)

kiedys innym autem przelozylem tyl z przodem i wpadlem w poslizg!!!

Zamieniaj opony osiami wtedy gdy tyl jest w lepszym stanie od przodu ale gdy ten przod jest w porzadnym stanie! Gdy nie ma duzej roznicy w zuzyciu gum.
Dzieki temu zachowujesz stabilnosc i masz w miare rownomierne zuzycie opon:D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
namiko 




Pomogła: 17 razy
Dołączyła: 26 Sty 2009
Posty: 392
Skąd: Toruń



Wysłany: Pią Kwi 03, 2009 07:22   

namiko napisał/a:
poradzili mi, żeby najpierw wymienić tylne, bo tyłem może zarzucać na zakrętach jeśli będą w złym stanie

marcinmarcin i faecd, czyli Panowie z mojej "wymienialni" mieli rację.....?
 
 
kzrr 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 2080
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 200

Wysłany: Pią Kwi 03, 2009 07:31   

tak może nie do końca w temacie, kiedyś ktoś (nie wiem kto) gdzieś (nie wiem gdzie) powiedział/napisał że koła to jedyne elementy które łączą auto z nawierzchnią :) więc wbrew pozorom sa zaje**** ważne.
_________________
Bo fruwać jest generalnie nieroztropnie, więc nie pijcie przy otwartym oknie!
 
 
 
Viniu 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 470
Skąd: Żagań



Wysłany: Pią Kwi 03, 2009 07:36   

namiko napisał/a:
Jak wymieniałam opony to Panowie, którzy mi sprzedawali i wymieniali opony poradzili mi, żeby najpierw wymienić tylne, bo tyłem może zarzucać na zakrętach
marcinmarcin napisał/a:
Nie zakładaj zużytego przodu na tył
Jest dokładnie jak piszą przedmówcy... Dawno już obalono teorię, że skoro napęd na przód, to z przodu powinny być "lepsze" gumy... Zdecydowanie ważniejsza jest przyczepność tyłu niż przodu, a tym samym ważniejszy jest stan ogumienia na tylnej osi.
_________________
S(z)koda Roverka...
 
 
namiko 




Pomogła: 17 razy
Dołączyła: 26 Sty 2009
Posty: 392
Skąd: Toruń



Wysłany: Pią Kwi 03, 2009 07:36   

kzrr, nic dodać - nic ująć :ok2:
 
 
Viniu 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 470
Skąd: Żagań



Wysłany: Pią Kwi 03, 2009 07:38   

kzrr napisał/a:
koła to jedyne elementy które łączą auto z nawierzchnią :) więc wbrew pozorom sa zaje**** ważne.
Oczywiście w połączeniu ze sprawnym układem zawieszenia, a zwłaszcza amortyzatorami ;) Przy zużytych amortyzatorach styk koła/opony z podłożem jest mocno utrudniony. Dlatego też ja mimo, że sprawność amorków mam ok. 50%, postanowiłem już je wymienić. Bezpieczeństwo ponad wszystko ;)
_________________
S(z)koda Roverka...
 
 
Stacho 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 233
Skąd: Leżajsk



Wysłany: Pią Kwi 03, 2009 08:50   [R45 1,4 16V, 2001r]

Witam,
Zmiana przód/tył winna być kontynuowana corocznie od nowości opon, by kpl. opon zużyć optymalnie/maksymalnie. Należy jednak pamiętać o zasadzie zmiany: prawy przód z prawy tył i lewy przód z lewy tył. Zmiana kół stronami jest niewskazana, bo wówczas zmienia się kierunek ich obrotu, a to jest niedobre dla opon - przy oponach kierunkowych to jest wręcz niemożliwe. Ponadto, niektóre opony mają oznaczone stronę zewnętrzną i wewnętrzną opony i przy zamianie należy o tym pamietać, :wink: pozdr...
 
 
 
kostas 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 30 Wrz 2008
Posty: 228
Skąd: Kłodzko

Rover 400

Wysłany: Pią Kwi 03, 2009 11:28   

Logicznie rzecz biorąc LEPSZE opony powinny byc na tyle ponieważ przód kiedy wpadnie w poślizg podsterowny (przednie koła uciekają) to uderzysz w przeszkodę PRZODEM, a jak wiadomo samochód jest bardziej odporny na uderzenia czołowe. Natomiast mając Słabsze opony na tyle samochód może zrobić się nadsterowny (tył wyprzedza przód) i wtedy uderzamy w ewentualną przeszkodę bokiem, jak się kazdy domyśla bok auta mamy mniej odporny na uderzenia i łatwiej nam o uszkodzenie ciała potencjalnego pasażera bądź kierowcy. Bo chyba każdy ze mną się zgodzi, że ważniejsze jest, żeby za przeproszeniem uratować własną dupę od uszkodzeń, niż kupe blachy i plastiku. :)
_________________
Najlepszym dowodem na to, że w kosmosie istnieje inteligecja jest to, że się z nami nie kontaktują.
 
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Pią Kwi 03, 2009 12:28   

A ja jednak myślę, że to dlatego, że poślizg przodu jest zdecydowanie łatwiejszy do opanowania niż nagłe zarzucenie tyłu. Wystarczy czasem odruchowe zdjęcie nogi z gazu i już po poślizgu :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200] Czujnik załączający wentylator - Wpływ na spalanie.
Saaphyri Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Sob Gru 16, 2017 21:03
NoPE
Brak nowych postów [R200] Słabe przyspieszenie
KNA Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 25 Pią Lis 18, 2011 10:59
sobrus
Brak nowych postów [R200 SDI] Słabe przyśpieszenie
mario4133 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Wto Lut 19, 2013 08:57
kruszan
Brak nowych postów [R200] większe koła a przyspieszenie ?
kamilosbos Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 19 Pią Maj 13, 2011 14:21
kamilosbos



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink