Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 1 Skąd: Wioska Z Tramwajami
Wysłany: Czw Kwi 02, 2009 19:48 [R200 1.4Si 99r] prędkość a obroty
Witam wszystkich bardzo serdecznie to chyba mój pierwszy post więć zaczne od zwklego witajcie... ale do rzeczy. mam pytanie: jestem posiadaczem rovera 200, '99, 1,4Si, 103KM. chcialbym abyście się wypowedzieli na temat piątego biegu oraz prędkości jaka osiągacie. Nie chodzi mi tu o prędkośc max ale o typową prędkość na prostej drodze, bez wiatru, na piątym biegu przy 3000obr/min. wydaje mi sie ze u mnie jest troche za malo (ok 90km/h) ale moge sie mysli. byc moze te roverki tak maja... jesli wy macie inaczej to co moze powodowac taki efekt oraz jak to usunac?
z gory dzięki...
SPAMU¦
Wysłany: Czw Kwi 02, 2009 19:48 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
mifek, ja na 3000 obtotów mam dobrze ponad 100km/h. Prawie 110. 90-tkę autko osiąga jadąc spokojnie piątką i nie przekraczając 2500 obrotów. Ale przyznam, że nie jeżdżę szybciej niż 110, więc jutro spróbuję - może da się jeszcze szybciej nie przekraczając tej wartości obrotów. Mam takie same opony jak azor77 - 185/55/15. mifek może to kwestia komputera? Może jakieś błędy trzeba skasować?
Przy 2500 obr/min mam niecałe, leciutko mniej, jak 80 km/h - o ile można wierzyć wskaźnikowi prędkości w trzynastoletnim polonezie z drgającą wskazówką prędkościomierza z racji niewspółosiowości rzemieślniczej linki, którą wymieniłem prawie dwa lata temu, jak stara się rozpołowiła na dwie części i wypadła sobie na ulicę radośnie gdzieś.
Wbrew panującym opiniom, silnik w tym samochodzie jest zestrojony raczej bliżej ciągnika niż samochodu z mocną jednostką.
Do tego, oczywiście, dochodzi okoliczność właściwego zasilania tego silnika w paliwo, ale na 100% silnik jest zawsze "na głodzie" jakoże jeżdżę już tylko na gazie (układ benzynowy definitywnie padł już w zeszłym roku) a samą gazownię przykręciłem i to mocno.
Po wczorajszym wyczyszczeniu filtra gazu (po ponad roku i ponad 20 kkm przebiegu nieczyszczenia) i wysypaniu z niego wprost zadziwiająco dużej ilości nagromadzonych opiłków i innego syfu (zero mazi, glutów i nagaru) silnik odzyskał moc na wyższych obrotach. Bardzo przyjemnie kładzie w fotel przy kręceniu powyżej 3500 rpm, nawet na czwórce.
Wbrew pozorom, czystość i przepustowość filtra gazu czy benzyny oraz sama sprawność układu zasilania silnika w paliwo jest bardzo ważna, jeśli chodzi o moc, osiągi i dynamiczność silnika.
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
Jesli ktoś zmieniał skrzynię biegów lub impulsator prędkościomierza, to takie rzeczy mogą się dziać. Dobrze by było jeszcze sprawdzić jaka jest prędkosć rzeczywista (najłatwiej GPS) .... bo może rzeczywista jest ok, tyko predkościomierz przekłamuje.
Żeby miały sens jakieś porównania to wypadałoby wpisać: model auta, predkość licznikową przy 3000obr. na 5 biegu, opony i predkość rzeczywistą GPS i mozna by było wysnuć jakieś rozsądne wnioski
mifek, ja jak miałem sprawne sprzęgło ( ), to przy 3000 miałem w zasadzie 102km/h, a GPS pokazywał 99-101km/h.
Wydaje mi się że taka prędkość jest poprawna przy takich obrotach.
A tak jak klasuje się prędkość na biegach:
1 - 7000obr - 58km/h
2 - 7000obr - 100km/h
3 - 7000 - 145km/h (chyba)
4 - 6000 - 165-170km/h
5 - najszybciej jechałem jakieś 208km/h pod berlinem i brakło mi pasa startwego
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum