Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Jakie "największe" opony na lato?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400] Jakie "największe" opony na lato?
Autor Wiadomość
JeRRy3D 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 258
Skąd: Wałbrzych



Wysłany: Sro Kwi 08, 2009 13:33   [R400] Jakie "największe" opony na lato?
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Witam,

Jakie "najwyższe" opony można założyć do R400?
W moim mieście mam masakrycznie paskudne drogi.
Dziura na dziurze. Wolałbym mieć jak największą przestrzeń guma/felga.

Jaki max wymiar jest bezpieczny?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Mar 16, 2011 22:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 08, 2009 13:33   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
fearless
[Usunięty]






Wysłany: Sro Kwi 08, 2009 13:41   

Osobiście uważam, że na nasze drogi bezpieczny będzie standardzik dla R 400 czyli klik
Choć ja akurat zakładam 195/50/R15
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 08, 2009 13:41   

może byś podał rozmiar felgi :wink:
stalówka?
 
 
JeRRy3D 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 258
Skąd: Wałbrzych



Wysłany: Sro Kwi 08, 2009 14:33   

A jaki rozmiar powinienem brać żeby było "miękko" na dziurach?

Nie mam wcale, więc trzeba coś kupić do gum.
Myślę, że stalówka, choć i alus by przypasił jakiś.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sro Kwi 08, 2009 14:52   

Jeśli przede wszystki "miętko" ma być, to ja bym wziął felgi 14 i do tego opony np. 185/65/14 .... zależy jakie felgi dostaniesz .... na felgach 15 bedzie troche twardziej.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 08, 2009 15:07   

Brt napisał/a:
ja bym wziął felgi 14 i do tego opony np. 185/65/14

zgadzam się że w tym rozmiarze jest miękki :smile:
Brt napisał/a:
na felgach 15 bedzie troche twardziej

ale na pewno lepiej niż ja mam na 16 :razz:
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1134 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10938
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Kwi 08, 2009 21:02   

zważywszy na to, ze zawieszenie (przynajmniej standardowe) w Roverkach jest z tych komfortowych to opony 195/55/15 jeszcze daja radę profil 50 juz daje odczyć dziury :/
ale jeśli nie chcesz słyszeć o dziurach to tak jak koledzy proponują 185/65r14 jest super :D
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
JeRRy3D 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 258
Skąd: Wałbrzych



Wysłany: Czw Kwi 09, 2009 05:51   

Wielkie dzięki chłopaki.
 
 
 
Stacho 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 233
Skąd: Leżajsk



Wysłany: Czw Kwi 09, 2009 07:26   [R45 1,4 16V, 2001r]

Witam,
Radzę rozważyć rozmiar 195/60R15, bedą nieco większe od zalecanych (~3%, tj.19mm na średnicy - dopuszczalna różnica to niby 2%), tym samym bardziej wypełnią nadkole, a i komfort będzie wiekszy. Fakt, że o 9,5mm zwiększy się przeswit pod autem, ale coś za coś. Zależy jeszcze jakie masz felgi - wymagane 6J 15".
Ja jednak, gdy na przyszły sezon bedę kupował nówki do swojego, to w takim rozmiarze jak proponuję, są nawet nieco tańsze niż w rozm.195/55R15 na których obecnie jeżdżę :wink: pozdr.....
 
 
 
JeRRy3D 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 258
Skąd: Wałbrzych



Wysłany: Czw Kwi 09, 2009 08:36   

Właśnie błąkam się po allegro i nie chciałbym dać ciałka.
Chcąc kupić felgi pod kapcie muszę jeszcze znać rozstaw śrub.
O co biega z tym rozstawem? Gdzie wyczytam, co mam u mnie?
Nie chciałbym kupić felg i kapci z różnych parafii, żeby mnie oponiarz nie pogonił do domu :D

I jeszcze jedno.
Alu 14 pod 185/65/14, to chyba wywalenie kasy, bo efekt i tak będzie pokraczny (???)

- Rozumiem, że im mniejsza felga i wyższa opona - tym przyjemniej na dziurach.

- Im niższa i szersza opona (i większa felga) - tym przyjemniej dla oka, ale jazda po dziurach to samobój?
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Kwi 09, 2009 08:48   

Cytat:
O co biega z tym rozstawem? Gdzie wyczytam, co mam u mnie?

http://www.roverki.pl/article.php?sid=86
JeRRy3D napisał/a:
Alu 14 pod 185/65/14, to chyba wywalenie kasy, bo efekt i tak będzie pokraczny (???)

moim zdaniem nie ... będziesz miał po prostu ładne felgi, tyle, że odrobine mniejsze. popatrz na R400 kasjopei i wolarza np. ;) (fotki znajdziesz w spotach - poznań, włocławek, toruń lub w galerii klubowej)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
srbenda 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 191
Skąd: Chorzów



Wysłany: Czw Kwi 09, 2009 08:48   

rozstaw 4x100
otwór centralny 56,1
ET - nie jestem pewien, niech się wypowiedzą właściciele R400 (obstawiam 35-45)
_________________
Już nie mam Roverka...
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Kwi 09, 2009 08:49   

Cytat:
- Rozumiem, że im mniejsza felga i wyższa opona - tym przyjemniej na dziurach.

- Im niższa i szersza opona (i większa felga) - tym przyjemniej dla oka, ale jazda po dziurach to samobój?


dokładnie tak ... musisz znaleźć kompromis pod swoje wymagania ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
fearless
[Usunięty]






Wysłany: Czw Kwi 09, 2009 09:06   

srbenda napisał/a:

ET - nie jestem pewien, niech się wypowiedzą właściciele R400 (obstawiam 35-45)


ET 45 :)
 
 
JeRRy3D 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 258
Skąd: Wałbrzych



Wysłany: Czw Kwi 09, 2009 09:12   

No to wiem wszystko.
Dziękuję Panowie.
Forum i aktywność forumowiczów są doprawdy nieocenione.

Niemal jak hot line ;)

PS.
Żeby ktoś mi jeszcze podpowiedział, gdzie szukać instrukcji dla szympansa, opisującej sposób wyjęcia listew podokiennych z drzwi zanim je doszczętnie zdemoluję:). Biję się z nimi od jakiegoś czasu i zawsze chowam się do nory pokonany :) z tekstem... e... jutro to zrobię :)
 
 
 
krzysztof_ns 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 367
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Pią Kwi 10, 2009 06:19   

ja wlasnie zakupilem 195/60/15 do alu i uwazam ze zarowno cenowo (przede wszystkim uzywki), komfortowo (dziury na drogach) jak i "wizualnie" (195) jest to wybor najbardziej optymalny...
 
 
Stacho 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 06 Mar 2007
Posty: 233
Skąd: Leżajsk



Wysłany: Pią Kwi 10, 2009 07:11   [R45 1,4 16V, 2001r]

JeRRy3D napisał:
"Właśnie błąkam się po allegro i nie chciałbym dać ciałka."

Szukaj orginalnych felg Rovera i nie bedziesz miał problemów (z rozstawem śrub, ET, otworem centrujacym, nakrętkami), np. takie:
http://moto.allegro.pl/it..._alumfelgi.html

Zwracaj uwagę na szerokość felgi: dla opony 195 - szer. felgi to 6J, dla opony 185 - 5,5J.... to po to, aby koło miało odpowiedni wygląd i nie tylko :wink: , pozdr....
 
 
 
kornik11 




Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 73
Skąd: Myślenice



Wysłany: Pią Kwi 10, 2009 08:20   

Witam Panie i Panowie :grin:

Ja obecnie jeżdżę na 205/50/15 ale niestety oponki powoli się kończą, więc rozglądam się za czymś nowym. A ponieważ na tym profilu jest troszkę twardo to myślę o zmianie na 205/55. Czy takie oponki wejdą spokojnie i nic nie będzie obcierać przy założeniu że Silverstone jest ciut niższy?
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Pią Kwi 10, 2009 10:12   

A ja mam takie pytanko:
Jeśli fabryczne felgi mają ET 45, to jest jakaś istotna różnica jeśli kupi się felgę z osadzeniem ET 35? :hm:
pozdr :wink:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2124
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Pią Kwi 10, 2009 10:18   

felga tak jakby wyjdzie od 10mm na zewnatrz 45-35-10mm:)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: !! ZASADY KĄCIKA "Porady techniczne" !!
Przeczytaj, zanim napiszesz PIERWSZEGO posta!!!
kasjopea Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Czw Lis 18, 2010 02:41
kasjopea
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [Rover 45, 1.4 2004 rok po liftingu] Jakie opony na lato
latoking Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pią Wrz 28, 2012 13:48
leszczu
Brak nowych postów [R400*2.0*98] "wzmocniona" tuleja wahacza - opinie
JeRRy3D Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sro Wrz 08, 2010 11:02
JeRRy3D
Brak nowych postów [R400 SDi 99r] drzenie, pukanie przy "gajdze" od b
michal_w Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pią Cze 19, 2009 09:41
sTERYD
Brak nowych postów [solved][R400 95-99] "awaria" pokrętła kierunku na
tetryk Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Sro Cze 24, 2009 23:02
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink