Wysłany: Czw Kwi 09, 2009 11:08 [R all PB] spalanie zależne od rodzaju benzyny i stacji
Ostatnio zauważyłem pewną prawidłowość, otóż jak zatankuję pod korek mojego R 416Si na stacji paliw Orlen, auto pokonuje mniejszą odległość niż przy zatankowaniu pod korek na BP.
Na jednej i drugiej stacji tankuję tzw. paliwa ulepszone - na Orlenie 98 Verva, na BP 98 Ultimate.
I teraz tak: pełny zbiornik zatankowany na Orlenie wystarcza na pokonanie 550 - 600 km.
: pełny zbiornik zatankowany na BP wystarcza na 650 - 700 km.
I teraz powstaje pytanie, czy ilość spalonego paliwa może być spowodowana jego składnikami i/lub jakością
Teoretycznie oba rodzaje posiadają tę samą liczbę oktanową, oba rodzaje to niby paliwa z ulepszaczami, tylko teraz biorąc pod uwagę, że na paliwie z Orlenu pokonuje się mniejsze odległości - to czy tak naprawdę to paliwo w ogóle ma jakieś ulepszacze i czy w ogóle posiada te 98 oktan......
SPAMU¦
Wysłany: Czw Kwi 09, 2009 11:08 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
ja tam za bardzo nie wierze w takie teorie....
ale raz zatankowałem na statoil i wyszło mi spalanie prawie 10 l......normalnie w mieści pali max 8......warunki takie same,temp.też.styl jazdy też......zawsze tankowałem na neste i po ponownym tankowaniu wróciło do normy.......
w tym silniku lanie paliwa 98 oktanów nie daje kpl.nic......nie ma czujnika spalania stukowego,ani recznej zmiany (przez zworkę) kąta wyprzedzenia zapłonu...(jak w starych vectrach)........
fearless [Usunięty]
Wysłany: Czw Kwi 09, 2009 11:21
tetryk, generalnie ja też nie wierzę w takie rzeczy, ale fakt jest faktem - nie wymyślam sobie tego - tylko takie wyszło spalanie.
tetryk napisał/a:
w tym silniku lanie paliwa 98 oktanów nie daje kpl.nic
tu może się troszkę nie zgodzę, ale bardziej ze względu na to, że miałem planowana głowicę, w związku z czym lanie PB 98 może skutecznie ograniczać spalanie stukowe, w konsekwencji pewnie też zmniejszyć ryzyko wystąpienia kolejnego HGF.
Edit - powyższe wyczytałem gdzieś tu na forum i ślepo w to wierzę, przynajmniej poprawia mi to samopoczucie
Reklama mówi, że na jednym baku można przejechać do 36km więcej (choć nie mówi, ile litrów ma ten testowy bak i jakiego auta). W materiałach reklamowych jest mowa o maksymalnie 5% zmniejszeniu zużycia paliwa oraz do 15% więcej mocy.
Wysłany: Pią Kwi 10, 2009 09:01 Re: [R all PB] spalanie zależne od rodzaju benzyny i stacji
yoonior napisał/a:
W materiałach reklamowych jest mowa o maksymalnie 5% zmniejszeniu zużycia paliwa oraz do 15% więcej mocy.
A Świstak siedzi i zawija .......
fearless, ogólnie twoj samochod przejezdza ci tyle samo.... poprostu niektóre stacje mają "poprzekręcane" liczniki mierzące ilość paliwa w dystrybutorze (oczywiście w dół czyli mniej paliwa za tą samą cene) przykład na liczniku masz ze wlałeś 1 l natomiast w rzeczywistości zalałeś 0.9l
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
yoonior napisał/a:
W materiałach reklamowych jest mowa o maksymalnie 5% zmniejszeniu zużycia paliwa oraz do 15% więcej mocy.
A Świstak siedzi i zawija .......
-masz całkowitą i absolutną rację,nawet gdyby deklarowane oszczędności były wiarygodne-to nie są do uchwycenia w normalnej,codziennej ,ekspolatacji.....no chyba że ktoś tankuje auto przez menzurkę wyskalowaną w mililitrach........
p.s.jedyny efekt tankowania takiego paliwa ,to tzw.efekt placebo...
Ostatnio zmieniony przez tetryk Pią Kwi 10, 2009 09:17, w całości zmieniany 1 raz
fearless [Usunięty]
Wysłany: Pią Kwi 10, 2009 09:15 Re: [R all PB] spalanie zależne od rodzaju benzyny i stacji
Raptile napisał/a:
niektóre stacje mają "poprzekręcane" liczniki mierzące ilość paliwa w dystrybutorze (oczywiście w dół czyli mniej paliwa za tą samą cene)
Wyraźnie napisałem że na pełnym baku, pod korek - ja to rozumiem w ten sposób, że jak tankuję to wlewam do momentu aż jest odcięcie i delikatnie paliwo wyleje się przez wlew - nie biorę pod uwagę tego za ile zatankowałem i ile weszło(nie patrzę na dystrybutor). Zbiornik to zbiornik i raczej się nie kurczy na jednej stacji a rozciąga na innej - ma 55 litrów pojemności i jak jest pod korek to jest te 55 litrów.
yoonior napisał/a:
Reklama mówi, że na jednym baku można przejechać do 36km więcej (choć nie mówi, ile litrów ma ten testowy bak i jakiego auta). W materiałach reklamowych jest mowa o maksymalnie 5% zmniejszeniu zużycia paliwa oraz do 15% więcej mocy.
No właśnie, mówi to nam tylko o tym, że można uzyskać spadek spalania(wzrost mocy), ale z drugiej strony, czy słabe jakościowo paliwo z Orlenu nie może zwiększyć spalania....(może to bardziej chodzi o słabą jakość paliw orlenu)
I już czysto teoretycznie rozważając, jeśli paliwa BP pozwalają zmniejszyć spalanie o około 5 %, a słabe jakościowo paliwo (chrzczone) z Orlenu, może zwiększyć spalanie powiedzmy o około 10 % to różnica wychodzi nam 15 % ....
fearless, a jak sprawdzisz tankując następnym razem - ile zużyłeś paliwa? Właśnie patrząc na dystrybutor na stacji. No, chyba że za każdym razem jeździsz aż w baku jest pusto
_________________ It's all right...
fearless [Usunięty]
Wysłany: Pią Kwi 10, 2009 09:19
tetryk napisał/a:
Raptile napisał/a:
yoonior napisał/a:
W materiałach reklamowych jest mowa o maksymalnie 5% zmniejszeniu zużycia paliwa oraz do 15% więcej mocy.
A Świstak siedzi i zawija .......
-masz całkowitą i absolutną rację,nawet gdyby deklaorawe oszczędności były wirygodne-to nie są do uchwycenia w noramlnej,codziennej ,ekspolatacji.....no chyba że ktoś tankuje auto przez menzurkę wyskalowaną w mililitrach........
Nie do końca się zgodzę, bo jednak wskazówka zużycia paliwa mówi coś innego, licznik przejechanych kilometrów też wskazuje na spadek zużycia paliwa zatankowanego na BP w stosunku do tego zatankowanego na Orlenie. Warunki eksploatacji są podobne. Noga raczej lżejsza się nie zrobiła, trasy te same.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
fearless [Usunięty]
Wysłany: Pią Kwi 10, 2009 09:22
wild_weasel napisał/a:
fearless, a jak sprawdzisz tankując następnym razem - ile zużyłeś paliwa? Właśnie patrząc na dystrybutor na stacji. No, chyba że za każdym razem jeździsz aż w baku jest pusto
Dla potrzeby tego mojego doświadczenia, za każdym razem jeżdżę do chwili, aż kontrolka rezerwy pali się ciągle (nawet przy nagłym przyspieszeniu) - fakt, jest to obarczone błędem, ale raczej w wielkości 1 - 1,5 litry. Od chwili zapalenia kontrolki w sposób ciągły, w zbiorniku powinno zostać 5 - 6 litrów paliwa.
Ps znajomy pracuje na BP i mówi że te ultra super BP Power Ropa to nic innego jak ta sama tylko ze bez "ultra super BP Power" tylko cena + 30 g czy ile tam
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Wyraźnie napisałem że na pełnym baku, pod korek - ja to rozumiem w ten sposób, że jak tankuję to wlewam do momentu aż jest odcięcie i delikatnie paliwo wyleje się przez wlew - nie biorę pod uwagę tego za ile zatankowałem i ile weszło(nie patrzę na dystrybutor). Zbiornik to zbiornik i raczej się nie kurczy na jednej stacji a rozciąga na innej - ma 55 litrów pojemności i jak jest pod korek to jest te 55 litrów.
-a wziąłeś pod uwagę to że na różnych stacjach mają różne dystrybutory nie dość że mogą się różnić długością rurki w pistolecie to i momentem "odbicia" przy nalaniu...niby różnica niewielka,ale zawsze coś......litrażować to można auto na jednej stacji,na jednym dystrybutorze,bo tak to dostajemy wynik w spalaniu +/- 0.5 litra.....i jak wtedy jesteśmy w stanie okreslic tą osczędność rzedu 5% ?
Wysłany: Pią Kwi 10, 2009 09:24 Re: [R all PB] spalanie zależne od rodzaju benzyny i stacji
Raptile napisał/a:
A Świstak siedzi i zawija .......
fearless, ogólnie twoj samochod przejezdza ci tyle samo.... poprostu niektóre stacje mają "poprzekręcane" liczniki mierzące ilość paliwa w dystrybutorze (oczywiście w dół czyli mniej paliwa za tą samą cene) przykład na liczniku masz ze wlałeś 1 l natomiast w rzeczywistości zalałeś 0.9l
Zauważ, że każdy producent (Shell, BP, Statoil, Orlen) tych "nowoczesnych" paliw pisze, że spalanie może być mniejsze oraz moc może być wyższa. Co nie oznacza, że zawsze będzie, ot język reklamy
I założe się, że w pewnych przypadkach (np. nowe auto z silnikiem nowoczesnej konstrukcji) rzeczywiście spalanie zmaleje a moc wzrośnie - skoro takie informacje firmy podają.
Żadna z tych firm nie mogłaby pozwolić sobie na kłamstwa w drukowanej formie, bo za to grozi proces i odszkodowania jeśli firmy kłamią w materiałach informacyjnych.
A odnośnie tych "przekręconych" liczników, to żadna szanująca się duża stacja czegoś takiego nie zrobi. Każdy dystrybutor jest homologowany i legalizowany. A różnice w ilości zatankowanego paliwa w każdym aucie zależą od wielu czynników - temperatury powietrza, ciśnienia powietrza itp.
Wysłany: Pią Kwi 10, 2009 09:25 Re: [R all PB] spalanie zależne od rodzaju benzyny i stacji
fearless napisał/a:
I teraz powstaje pytanie, czy ilość spalonego paliwa może być spowodowana jego składnikami i/lub jakością
TAK.
A co do spalania to najłatwiej sprawdzić to inaczej. Tankujesz auto po korek, robisz równe 100km, ponownie tankujesz po korek i patrzysz na dystrybutor ile weszło do zbiornika.
Jednak w twoim przypadku może ten sposób się nie sprawdzić, gdyż jak zalewasz różne rodzaje paliw na róznych stacjach to ta benzyna w baku się wymiesza i nie będziesz wiedział czy w danej chwili jedziesz na paliwie z orlenu czy z BP.
generalnie to byłbym za tym żeby własnie tankować dobrej jakości,sprawdzone 95-i tu pewnie pojawią się oszczcędności w spalaniu pomiedzy paliwem dobrym jakościowo,a "chrzczonym"......,oczywiście można tankować 98 ,ale w silnikach serii k,ani zwiekszenia mocy,ani tym bardziej obniżenia spalania to bym się nie spodziewał......... -poprostu taka konstrukcja samego silnika jak i jego ukłądu zapłnowego (brak możliwości zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu,tak i recznego jak i za pomocą czujnika spalania stukowego)........
fearless [Usunięty]
Wysłany: Pią Kwi 10, 2009 09:31
tetryk napisał/a:
-a wziąłeś pod uwagę to że na różnych stacjach mają różne dystrybutory nie dość że mogą się różnić długością rurki w pistolecie to i momentem "odbicia" przy nalaniu...
Tak dlatego tankuję:
Cytat:
wlewam do momentu aż jest odcięcie i delikatnie paliwo wyleje się przez wlew -
Nawet jak jest pierwsze odbicie, wyciągam pistolet do góry i dolewam po woli, aż benzyna pokaże się we wlewie.
Nawet jak jest pierwsze odbicie, wyciągam pistolet do góry i dolewam po woli, aż benzyna pokaże się we wlewie.
-i tu niestety dystrybutor najwiecej "oszukuje"-ma najmniejszą dokładność wskazań,każdy dystrybutor ma odpowiedni bład pomiarowy przy pewnym przepływie minimalnym....,poniżej tego punktu dokładność wskazań drstycznie maleje......to tak jak przy wodomierzach i innych "mierzach" które służą do pomiaru przepływu cieczy....
fearless [Usunięty]
Wysłany: Pią Kwi 10, 2009 09:40
tetryk napisał/a:
oczywiście można tankować 98 ,ale w silnikach serii k,ani zwiekszenia mocy,ani tym bardziej obniżenia spalania to bym się nie spodziewał......... -poprostu taka konstrukcja samego silnika jak i jego ukłądu zapłnowego (brak możliwości zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu,tak i recznego jak i za pomocą czujnika spalania stukowego)........
Nie chodzi mi o jakieś zwiększenie mocy, to co jest pod maską wystarcza w zupełności, natomiast zastanowiło mnie to, że jednak na paliwie z BP, przejeżdżam więcej km niż na orlenowskim - i to jest fakt.
yoonior napisał/a:
Żadna z tych firm nie mogłaby pozwolić sobie na kłamstwa w drukowanej formie, bo za to grozi proces i odszkodowania jeśli firmy kłamią w materiałach informacyjnych.
Firma pewnie nie, ale czy właściciel stacji benzynowej też jest taki prawo-bojny Może właśnie z tego względu paliwo na tym konkretnie orlenie jest słabe jakościowo(o ile rzeczywiście jest) i może właśnie ten fakt powoduje wzrost spalania.
[ Dodano: Pią Kwi 10, 2009 10:45 ] tetryk, nie sprawdzam wskazania dystrybutora - bak ma pojemność 55 litrów, jak wlejesz pod korek aż benzyna wystrzeli wlewem, to znaczy że jest pełny - czyli jest wlane te 55 litrów (pomijam pojemność wlewu), nie ważne czy jest długi pistolet, czy krótki, czy dystrybutor kłamie i wskaże mi że wlałem 100 litrów, czy też że wlałem 20 i mam bak pełny. Tankuję od chwili ciągłego świecenia kontrolki rezerwy, istnieje błąd, ale wielkości 1 - 1,5 litra.
Nie chodzi mi o jakieś zwiększenie mocy, to co jest pod maską wystarcza w zupełności, natomiast zastanowiło mnie to, że jednak na paliwie z BP, przejeżdżam więcej km niż na orlenowskim - i to jest fakt.
A tankujesz Verve 98 i Ultimate 98?
fearless napisał/a:
Firma pewnie nie, ale czy właściciel stacji benzynowej też jest taki prawo-bojny Może właśnie z tego względu paliwo na tym konkretnie orlenie jest słabe jakościowo(o ile rzeczywiście jest) i może właśnie ten fakt powoduje wzrost spalania.
Wszystko zależy od przyjętego 'modelu biznesowego'. W zagranicznych koncernach większa część stacji należy do koncernu, który jest właścicielem takiej stacji. Są oczywiście też stacje gdzie właścicielem jest osoba prywatna lub takiej, gdzie jest ajent.
Generalnie stacje wielkich koncernów dają większą gwarancję jakości. Paliwo i tak wszyscy mają z tych samych źródeł, przecież żadna z firm nie sprowadza sobie osobnym tankowcem benzyny do Polski
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum