Ostatnio dały mi się we znaki nasze polskie drogi. Wjechałem w dziurę, wprawdzie z niewielką prędkością, ale po tej przygodzie usłyszałem niepokojący dźwięk (coś jakby uderzenie w sprężynę). Po jakimś czasie stwierdziłem, że przy ostrzejszym zakręcaniu w prawo słyszę rytmiczne stukanie w prawym kole.
Przy wymianie opon, mechanik stwierdził, że widzi jakiś wyciek w okolicy przegubu i że cały przegub jest do wymiany. Co ciekawe, po wspomnianej wymianie, stukanie ustało... Jestem więc odrobinę skołowany.
Moje pytanie:
1. Czy rzeczywiście konieczna jest wymiana przegubu?
2. Czy dostęp do tej części jest problematyczny? (w dwóch warsztatach mieli problem z określeniem jej ceny, bo dostawcy nie mieli jej w katalogach; postraszyli mnie nawet, że może będzie trzeba wymienić całą półoś)
Pozdrawiam!
SPAMU¦
Wysłany: Pią Kwi 10, 2009 22:57 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Przegubu nie należy lekceważyć, szczególnie, że jego cena jest niska w porównaniu do tego, co się stanie gdy owy przegub rozleci się w trakcie jazdy.
Nie trzeba wymieniać całej półośki, chociaż przy wymianie przegubu można ją wyjąć, i przy okazji wymienić osłonę przegubu wewnętrznego jak i jego smar. I przyjrzeć się czy nie cienie uszczelnienie skrzyni.
Jeśli nie boisz się odrobiny mechaniki, ten przegub spokojnie wymienisz samemu. Największym problemem będzie odkręcenie wielkiej nakrętki na przegubie.
Mi udało się to pokonać przed blokiem i nie zajęło jakoś tragicznie dużo czasu (z tym, że ja wymieniałem oba przeguby).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum