Wysłany: Pon Kwi 13, 2009 16:30 [R620] Przegląd po zakupie
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Witam
Kupiłem swojego pierwszego Roverka model 620 Si wg książki serwisowej nawet wersja Lux, czym się taki różni od zwykłego Si? Pierwsza rejestracja sierpień 1997 listwy i lusterka ma czarne. Stan licznika 103 tyś km wygląd samochodu wskazuje, że może to być autentyczny przebieg. Skóra na fotelach i kierownicy jest w idealnym stanie, wszystkie elementy nadwozia mają oryginalny lakier szyby też oryginalne. Silnik pracuje jak zegarek. Przegląd przeszedł bez problemu na szarpakach i rolkach wszystko w porządku. Chcę w nim powymieniać co trzeba czyli pełny przegląd i rozrząd. Zrobiłem już wstępne rozeznanie proszę o sugestie co należy jeszcze sprawdzić lub wymienić.
1. Olej silnikowy Mobil 10W40 Super S - taki jest teraz wlany
2. Świece zapłonowe - NGK ZFR6F-11
3. Filtry powietrza, oleju, paliwa - nie wiem jakiej firmy natknąłem się na Filtron, Ashika oraz Jaco (zasłyszane w sklepie nie wiem jaka pisownia)
4. Paski rozrządu - Mitsuboshi
5. Napinacze - GMB
6. Pompa wody GMB
7. Paski klinowe - Mitsuboshi
8. Olej do skrzyni biegów (ręczna) - MFT-94
9. Płyn hamulcowy - ATE TYP 200 DOT 4
10. Nie działa alarm jest prawdopodobnie fabryczny, na pilocie dioda świeci centralny z kluczyka działa z pilota nie. Zaplanowałem wizytę w Autoelektronika Domański w Chorzowie.
11. Przegląd klimatyzacji
12. Przy okazji jak będę miał gdzie chciałbym profilaktycznie podłączyć silnik pod komputer
13. Przy rozgrzanych hamulcach podczas ostrego hamowania telepie samochodem. Z zewnątrz tarcze wizualnie jak nowe , klocki jeszcze dość grube żal to rozkręcać nie mówiąc o wymianie.
14. Trochę ciężko wchodzą biegi szczególnie na zimno, im niższy bieg tym trudniej nie jest to duży problem ale coś jest nie tak jak trzeba. Chcę wymienić olej, jakie jeszcze sugestie?
15. W tej chwili są oryginalne felgi aluminiowe 15" opony 185/65 myślę żeby kupić na lato felgi 16" opony 205/55 chyba nie będzie żadnych problemów?
16. Chodzi mi po głowie przyciemnienie szyb
17. Chcę rozbudować instalację audio nowe radia pasują tutaj jak wół do karety wg mnie są dwie opcje jakieś radio Nakamichi z bursztynowym wyświetlaczem lub firmowe radio Rover + zewnętrzny przetwornik D/A nie wiem jakiej jakości są oryginalne radia kto jest ich producentem?
18. Na koniec drażliwa sprawa tzn zagazowanie Roverka w grę wchodzi instalacja sekwencyjna BRC firma Czakram w Mysłowicach.
Wady modelu? Przedni napęd i trochę ciasne wnętrze, brakuje mi też kilku centymetrów żebym mógł jeszcze trochę odsunąć fotel kierowcy do tyłu.
Z góry dziękuję za wszelką pomoc
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Lut 02, 2011 21:07, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Kwi 13, 2009 16:30 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
a co masz do przedniego napędu? w czym ci przeszkadza? jaka to wada?
w 600 ciasne wnętrze? ja w 400 mam dużo miejsca a co mowa o 600
600 to już duża gablota
nawet wersja Lux, czym się taki różni od zwykłego Si?
Wyposażeniem ... LUX może posiadać elektryczne i podgrzewane fotele i szyberdach ...
Cytat:
Pierwsza rejestracja sierpień 1997 listwy i lusterka ma czarne.
Czyli masz model przed liftem ... Do tego np. brak regulowanych zagłówków z tyłu i np uchwytów na napoje w boczkach z przodu ...
Cytat:
10. Nie działa alarm jest prawdopodobnie fabryczny, na pilocie dioda świeci centralny z kluczyka działa z pilota nie.
A jak go sprawdzasz ? z daleka ? jeżeli masz auto przed liftem, to masz stary typ alarmu z pilotem na podczerwień. Musisz pilota wycelować w odbiornik przy lusterku środkowym ...
Cytat:
13. Przy rozgrzanych hamulcach podczas ostrego hamowania telepie samochodem. Z zewnątrz tarcze wizualnie jak nowe , klocki jeszcze dość grube żal to rozkręcać nie mówiąc o wymianie
.
Telepie ? Czy może bardziej czuć bicie na kierownicy ?
Cytat:
15. W tej chwili są oryginalne felgi aluminiowe 15" opony 185/65 myślę żeby kupić na lato felgi 16" opony 205/55 chyba nie będzie żadnych problemów?
Będzie OK
Cytat:
16. Chodzi mi po głowie przyciemnienie szyb
Zgodnie z prawem ?
Cytat:
18. Na koniec drażliwa sprawa tzn zagazowanie Roverka w grę wchodzi instalacja sekwencyjna BRC firma Czakram w Mysłowicach.
Silniki te dość dobrze znoszą instalację, oczywiście dobrze założoną
Cytat:
Wady modelu? Przedni napęd
Rozwiń ...
Cytat:
i trochę ciasne wnętrze
Zgadzam się, mi też brakuje troszkę miejsca zwłaszcza dla pasażerów z tyłu. Rover niestety pod względem miejsca nie dorównuje takim jak VW, MB czy Audi
nawet wersja Lux, czym się taki różni od zwykłego Si?
Wyposażeniem ... LUX może posiadać elektryczne i podgrzewane fotele i szyberdach ...
fotele są regulowane ręcznie bez grzałek szyberdach jest sprawny suchy i czysty
Cytat:
10. Nie działa alarm jest prawdopodobnie fabryczny, na pilocie dioda świeci centralny z kluczyka działa z pilota nie.
A jak go sprawdzasz ? z daleka ? jeżeli masz auto przed liftem, to masz stary typ alarmu z pilotem na podczerwień. Musisz pilota wycelować w odbiornik przy lusterku środkowym ...
sprawdzałem na wszelkie możliwe sposoby nie działa
Cytat:
13. Przy rozgrzanych hamulcach podczas ostrego hamowania telepie samochodem. Z zewnątrz tarcze wizualnie jak nowe , klocki jeszcze dość grube żal to rozkręcać nie mówiąc o wymianie
.
Telepie ? Czy może bardziej czuć bicie na kierownicy ?
czuć na kierownicy czuć na pedale hamulca czuć na fotelu pasażera
Cytat:
16. Chodzi mi po głowie przyciemnienie szyb
Zgodnie z prawem ?
tylko zgodnie z prawem
Cytat:
Wady modelu? Przedni napęd
Rozwiń ...
wpływ napędu na koła kierowane co ogranicza trakcję samochodu brak możliwości kontrolowania poślizgu gazem nie czuć samochodu całym ciałem
[ Dodano: Pon Kwi 13, 2009 19:25 ]
szosownik napisał/a:
mistabron napisał/a:
Przedni napęd i trochę ciasne wnętrze
a co masz do przedniego napędu? w czym ci przeszkadza? jaka to wada?
w 600 ciasne wnętrze? ja w 400 mam dużo miejsca a co mowa o 600
600 to już duża gablota
wnętrze relatywnie ciasne jak na tę wielkość i klasę samochodu
[ Dodano: Pon Kwi 13, 2009 19:30 ]
szosownik napisał/a:
mistabron napisał/a:
Mitsuboshi
a co to za firma?
szczerze to nie słyszałem o takiej
sprawdzałem na wszelkie możliwe sposoby nie działa
W kwestii upewnienia - pilota masz w dwoma przyciskami ? Kluczyk jest gruby gumowany, czy cienki ?
Cytat:
czuć na kierownicy czuć na pedale hamulca czuć na fotelu pasażera
Masz bicie na tarczach, wiec tarcze do wymiany co za tym idzie komplet klocków ... przy okazji warto wymienić płyn hamulcowy ..
Cytat:
tylko zgodnie z prawem
Czyli tylko tył ? + czujniki parkowania, bo w nocy to nic nie zobaczysz, a kształty R600 znasz i wiesz jak w lusterkach dupcie widać ( a bardziej nie widać)
pilot Valeo MPT 1340 przyciski dwa naciskając jeden dioda świeci na zielono drugi na czerwono kluczyki mam trzy w tym jeden czerwony wszystkie grube i gumowe
Ostatnio zmieniony przez Skiba Wto Kwi 14, 2009 10:49, w całości zmieniany 2 razy
pilot Valeo MPT 1340 przyciski dwa naciskając jeden dioda świeci na zielono drugi na czerwono kluczyki mam trzy w tym jeden czerwony wszystkie grube i gumowe
Czyli masz alarm radiowy (nowszy, ten po lifcie). Prawdopodobnie wystarczy tylko zsynchronizowac pilota z centralką (poszukaj info na forum, było troszkę o tym - tylko szukaj konkretnie o R600). Możesz także, dla pewności sprawdzić połączenia przy centralce. Znajdziesz ją w bagażniku, pod tapicerką po prawej stronie.
Czerwony kluczyk, to kluczyk "uczący". Służy tylko i wyłącznie do progranmowania układu immo i nie nalezy go używać, jeżli nie wie się jak !
może trochę za bardzo się rozpisałem jak na jedno pytanie i ważne rzeczy utonęły w świecach filtrach oraz paskach najważniejszy jest dla mnie punkt:
14. Trochę ciężko wchodzą biegi szczególnie na zimno, im niższy bieg tym trudniej nie jest to duży problem ale coś jest nie tak jak trzeba. Chcę wymienić olej, jakie jeszcze sugestie?
narazie żadnyej innej ... zobacz czy po wymienie się poprawi Polecam MTF94, na forum ktoś niedawno podawał miejsce gdzie można go nabyć, poszukaj . Pamiętam, że Piter34 mówił, że po wymianie na MTFa w swoim 620Si poprawiła sie znacznie praca skrzyni
1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 11. zrobiony pełen przegląd oleje filtry płyny oraz kompletny rozrząd wszystko na dobrych Japońskich częściach
8. 14. olej w skrzyni wymieniony na MTF wyraźna poprawa jest dużo lepiej
9. 13. z przodu wymienione tarcze na TRW Lucas + klocki Kashiyama z tyłu same klocki Kashiyama objawy zniknęły ciekawe że oryginalne tarcze po przebiegu 100 tyś km miały praktycznie taką samą grubość jak nowe płyn hamulcowy ATE drogi ale i tak trochę żałuje że nie kupiłem tarcz i klocków tej firmy
10. alarm założony nowy plus syrena i czujniki teraz działają oba fabryczny i dołożony z jednego pilota
15. 16. 17. nadal myślę
18. Jest Gaz BRC SEQUENT 24
No i wyszedł pewien problem. Jest szarpanie, przy wchodzeniu na obroty pojawia się kangurek. Na benzynie wyraźne przy zimnym silniku, później w czasie jazdy szarpanie jest bardzo delikatne i nie zawsze. Gorzej na gazie. Przy wolnym rozpędzaniu podczas wchodzenia na obroty z niewielkim gazem szarpie. Przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu jest wyraźnie lepiej. Objaw pojawia się najczęściej na drugim i trzecim biegu przy obrotach 2500 - 3000. Czasami też w innych sytuacjach ale rzadziej. Świece są nowe NGK przewody zapłonowe też nowe czarne NGK. Przypuszczam że będzie to coś z prądem. Proszę o sugestie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum