Typ: Di Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996
Witam wszystkich,
w ciągu ostatniego miesiąca mam kolejny problem z autkiem
Podczas dodawania gazu tak jakby odcinane jest paliwo i zaświeca się check. Sprawdzałem błędy i wyskoczył błąd 23 - "Czujnik położenia pedału gazu (APP)- bardzo prawdopodobne uszkodzenie". Było już wczoraj ciemno i nie zaglądałem nigdzie, dzisiaj po pracy może będzie czas popatrzeć. Mam tylko pytanie, czy prze pedale gazu jest jakaś kostka, którą należałoby sprawdzić? Domyślam się, że przyczyna może być w kabelkach, lub sam czujnik odmówił posłuszeństwa. Jeżeli czujnik, to można gdzieś takowy zakupić nowy? Czy może używka na allegro?
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Maj 21, 2011 15:03, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Kwi 16, 2009 08:53 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Mam tylko pytanie, czy prze pedale gazu jest jakaś kostka, którą należałoby sprawdzić?
nie. Czujnik jest pod maską z lewej strony (patrząc od przodu) za silnikiem obok pompy ABSu w takiej osłonie termicznej. Do niego dochodzi linka od pedału gazu i chyba 4 przewody w wiązce. Popatrz, czy gdzieś się nie przetarły/ułamały Raczej używka i pewnie też od 220SDi będzie pasować
Pomógł: 8 razy Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 125 Skąd: Kraków
Wysłany: Czw Kwi 16, 2009 09:20
OK, dzięki.
Jak będzie chwila wolnego czasu to popatrzę na te przewody. Dodam jeszcze, że ostatnio miałem problemy z wiązką i niektóre kable zostały wymienione na nowe. Również ta wtyczka od czujnika była naprawiana, bo przewody były ułamane zaraz przy niej. Więc może po prostu gdzieś coś nie łączy. Przy bardzo delikatnym naciskaniu pedału gazu auto bardzo powoli przyspiesza, przy minimalnie szybszym dodaniu gazu zapała się check i auto zwalnia.
Aaa, teraz sobie przypomniałem, że ta wtyczka co była naprawiana to miała dwa przewody, a nie 4. Więc to pewnie nie jest ten czujnik. Może ktoś opisać jak dokładniej on wygląda?
[ Dodano: Czw Kwi 16, 2009 19:40 ]
Odnalazłem ten czujnik i wtyczkę z czterema kablami. Kable wyglądają, że są ok.
Można wykręcić sam czujnik, czy jedynie cały potencjometr? W weekend jak będzie więcej czasu, to spróbuję się jeszcze raz konkretnie zmierzyć z tym problemem.
Póki co punkcik dla Brt za podpowiedź, gdzie szukać przyczyny
[ Dodano: Sob Kwi 18, 2009 10:59 ]
Witam ponownie,
sprawdziłem przewody dokładnie i wygląda na to, że są OK. Ciągłość obwodów została również sprawdzona miernikiem. Czyli zaczynam poszukiwania potencjometru.
Czy przy zamontowaniu drugiego potencjometru trzeba coś regulować? Czy tylko podpinamy linkę od pedału gazu, przykręcamy wszystko i ma działać?
Pomógł: 8 razy Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 125 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Kwi 18, 2009 10:13 [R420 Di 96r] montaż potencjometru gazu
Witam,
ostatnio pisałem o problemach z czujnikiem położenia pedału gazu, ale temat gdzieś już się zapodział i nikt nie odpisuje na moje wiadomości, więc pozwoliłem sobie założyć nowy
Posprawdzałem kable od potencjometru, wyglądają że są OK. Ciągłość obwodu między potencjometrem a sterownikiem silnika również została sprawdzona miernikiem. Czyli obstawiam, że winny jest sam potencjometr.
Mam pytanko - czy jak kupię drugi, to przy wymianie trzeba coś dodatkowo ustawiać? Czy wystarczy przykręcić, podpiąć linkę (ewentualnie ją wyregulować) i wszystko będzie działać prawidłowo?
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Sob Kwi 18, 2009 10:43
laskarm napisał/a:
temat gdzieś już się zapodział i nikt nie odpisuje na moje wiadomości, więc pozwoliłem sobie założyć nowy
Temat można bardzo prosto znaleźć wchodząc do własnego profilu i otwierając link "znajdź wszystkie posty ..", ewentualnie przewinięcie dwóch czy trzech stron w dziale, to chyba też nie problem . Aby "zapomniany" temat znalazł się "na wierzchu" najlepiej poprosić kogoś na SB o "up" wklejając do niego linka. Tworzenie kolejnych wątków na temat tej samej usterki w tym samym samochodzie stwarza tylko niepotrzebny śmietnik .
Pomógł: 8 razy Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 125 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Kwi 18, 2009 10:55
OK, jak znaleźć temat to wiem. Bardziej chodziło mi o to, że był już właśnie na kolejnych stronach forum i nikt nie odpowiadał
Ale w przyszłości się zastosuję do uwag
A jak z tym potencjometrem? Wystarczy tylko wymienić i będzie hulać
Pomógł: 8 razy Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 125 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Kwi 18, 2009 11:08
OK, dzięki
Potencjometr będę miał w poniedziałek, mam nadzieję że to tylko jego wina
Pozdrawiam
[ Dodano: Sob Kwi 18, 2009 12:27 ]
Jeszcze tylko jedna kwestia mnie zastanawia.
Otóż podczas sprawdzania ciągłości obwodu było przejście z pinu 3 (potencjometr) do pinu 33 (sterownik silnika), oraz analogicznie z pinu 4 do 37. Pomiędzy pinami 3-37 i 4-33 nie było połączenia, a wg schematów właśnie między tymi pinami powinno być połączenie, a miedzy 3-33 i 4-37 nie.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Sob Kwi 18, 2009 12:16
Hmm, a czy ktoś przy wcześniejszej naprawie przewodów, o której wspominałeś nie zamienił kabelków w którejś wtyczce? Może potencjometr jest tak w ogóle sprawny, tylko źle podpięty do komputera?
Pomógł: 8 razy Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 125 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Kwi 18, 2009 12:34
Od ostatniej naprawy kabelków minęło jakieś 3 tygodnie i auto spisywało się dobrze, dopiero w środę zaczęło nawalać. Poza tym wtyczka od potencjometru wyglądała jak nigdy nie ruszana, a podpięcie do sterownika wątpię, żeby ktoś przerabiał. Wydaje mi się, że problemy byłyby od razu, jeżeli byłby potencjometr źle podpięty.
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Sob Kwi 18, 2009 12:38
Może jest błąd na schemacie w oznaczeniu pinów. Poszukaj, może na jakimś innych schemacie będzie poprawnie, a może jest też w rave jakiś opis procedury sprawdzania działania tego czujnika i tam będzie info na ten temat.
Pomógł: 8 razy Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 125 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Kwi 18, 2009 12:55
A czy ktoś kiedyś sprawdzał to połączenie? Albo np się poświęci, sprawdzi i później porównamy wyniki Może to jakiś ogólny błąd w schematach.
[ Dodano: Sob Kwi 18, 2009 14:10 ]
Znalazłem w Rave schemat, na którym jest podłączenie potencjometru takie, jak w moim autku. Tylko, że jest to schemat dla aut od rocznika 1997.5, a moje to rocznik 96, na schematach którego jest inaczej. No cóż, autko mam dwa lata, całej jego przeszłości nie znam
[ Dodano: Wto Kwi 21, 2009 11:52 ]
Witam
Wymieniłem wczoraj potencjometr gazu no i po problemie
Mam nadzieję, że mój Roverek przestanie mnie już niemile zaskakiwać
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum