Wysłany: Sob Lis 29, 2008 22:31 [R 400 2.0 D 99r.] Zmiana koloru podświetlania zegarów - FOT
Wszyscy posiadacze Roverków 400 wiedzą jakie jest podświetlanie zegarów
Od początku miałem w planie zrobienia coś na wzór VW passata, czyli niebieskie podświetlenie cyfr od spodu oraz czerwone wskazówki.
Kilka razy przerabiałem podświetlanie ponieważ efekt nie był zadowalający. Przedstawię foto relację różnych wariantów podświetlania aż do uzyskania końcowego efektu.
Ja jestem zadowolony
Co sądzicie o tym??????????????????????
Początkowo zegary wyglądały tak:
Pierwsza koncepcja oświetlenia tarcz opierała się na zastosowaniu modułów FLUX jednak ze względu na gabaryty i ilość miejsca w liczniku a co za tym idzie nierównomierne oświetlenie licznika - zrezygnowałem. A wyglądało to tak:
Zastosowałem wskazówki od Forda Focusa II:
Do 2 koncepcji zastosowałem diody flux, które umieściłem na wyciętej wcześniej plexie o odpowiednim promieniu. Oświetlenie było już lepsze ale problem polegał na tym że przewody po pewnym czasie się rozłączały.
Teraz przedstawię rozmieszczenie diód na poszczególnych tarczach licznika.
Diody łączyłem zgodnie z rys. poniżej (rys. zapożyczony od fotografa, który zmieniał podświetlenie w swojej Corsie - wielkie :
Rozmieszczenie diód w wskaźniku od temp. cieczy chłodzącej oraz wskaźnika paliwa:
Obrotomierz:
Prędkościomierz:
3 koncepcja dała pożądany efekt. Do podświetlenia zastosowałem wodoodporne listwy silikonowe, które pojawiły się na allegro:
Widok zamontowanej listwy w zegarach:
Zegary za dnia:
Widok wieczorem:
A tu z zamontowanym wskaźnikiem do wyświetlania biegów - taki bajer
Kolego a z kąd wziąłeś wskazówki przewodzące światło bo ja w R600 mam takie całe czarne z białym paskiem ale one nie będą świeciły. Nie wiesz jak tam to zrobić
Kolego a z kąd wziąłeś wskazówki przewodzące światło bo ja w R600 mam takie całe czarne z białym paskiem ale one nie będą świeciły. Nie wiesz jak tam to zrobić
Wskazówki pochodzą od Forda Focusa II 2007r. Zegary zakupiłem uszkodzone - chodziło głównie o wskazówki. Bo z wskazówkami od R nie da się nic zrobić. Trzeba szukać wskazówek przezroczystych np: od Astry I F.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sie 2007 Posty: 277 Skąd: zamość/lubelskie
Wysłany: Nie Lis 30, 2008 11:51
fajnie to wygląda chyba dużo czasu poświęciłeś żeby uzyskać taki efekt końcowy , ja chyba zakupie jakiś licznik i bedę próbował też zrobić coś takiego bo nie chce uszkodzić mojego licznika jeszcze jedno co to za wskazówki bo to nie orginalne pozdrawiam
fajnie to wygląda chyba dużo czasu poświęciłeś żeby uzyskać taki efekt końcowy , ja chyba zakupie jakiś licznik i bedę próbował też zrobić coś takiego bo nie chce uszkodzić mojego licznika jeszcze jedno co to za wskazówki bo to nie orginalne pozdrawiam
Post wyżej masz odpowiedź
Ja też zaczynam szukać wskazówek i zaczynam kombinować
Jeśli macie jakieś pytania co i jak zrobiłem - pisać, służę pomocą
Dodam może jeszcze jedno zdjęcie z wyświetlaczem cyfrowym do biegów zrobionym własnoręcznie.
Tak to wszystko się prezentuje
Jeśli chodzi o wyświetlacz to muszę zrobić schemat podłączenia i fotki jak i co bo nie zrobiłem.
Natomiast jeśli chodzi o podświetlenie zegarów to tak:
1. wskazówki stare ściągamy przy pomocy widelca bądź 2 noży płaskich jak na rys.1
2. najważniejsze to posiadać wskazówki przepuszczające światło - tak jak w moim przypadku Ford Focus II 2007r. Wcześniej pisałem
3. Ustalamy otwory pod diody:
- w przypadku wskaźników od temp. cieczy chłodzącej oraz paliwa (ja mam w połowie podziałki wskaźnika po 1 diodzie na wskaźnik)
- obrotomierz: na wysokości 1000 , 3000 , 5200 obr. mam wstawione diody
- prędkościomierz: w miejscu spoczynku 40 , 120, 180 km/h
Każdy może sobie sam ustalić miejsce w zależności jak ma być oświetlona wskazówka. Ja mam zgodnie z rys. 2
4. Otwory pod diody wykonujemy przy pomocy kwadratowego pilnika na wymiar diody
5. Następnie wklejamy diody w miejsca wcześniej przygotowane.
UWAGA!
Diody będziemy łączyć szeregowo więc ważne jest jak je wklejamy. Najlepiej wcześniej posprawdzać gdzie dioda ma "+" a gdzie "-" aby móc później po wklejeniu podłączyć zgodnie z zasadą plus-minus i znowu plus -minus. Trzeba uważać podczas klejenia aby nie nanieść kleju na miejsca do lutowania rys.3
Różnicę otworów nowych wskazówek do trzpieni od licznika zredukowałem drutem 0,2 mm.
Wskazówki zakładamy dopiero jak podłączymy licznik i rozgrzejemy samochód. Dlaczego tak piszę ??. Ponieważ zaznaczyłem położenie przez zdemontowaniem i zamontowałem po skończeniu, i co się okazało?. Wskazówki źle pokazywały więc postanowiłem je ustawić na rozgrzanym aucie. Temp w połowie, paliwo ( trzeba pamiętać ile było przed demontażem), obroty ok 950, prędkościomierz na zero. I pora na test. Rozpędziłem się do 100 km/h jeśli obrotomierz pokazywał ok 2200 obr. to znaczy że jest właściwie ustawione. Jeśli obroty były większe trzeba było jeszcze raz uszykować wskazówkę od prędkościomierza. Powodzenia życzę. Proszę się pochwalić jak Wam wyszło.
Diody do podswietlania wskazowek
Ostatnio zmieniony przez michu1123 Pią Lut 27, 2009 23:25, w całości zmieniany 1 raz
Dzięki bardzo Piter34. Od początku miałem zamiar zrobić niebiesko-czerwone podświetlenie na wzór VW. Może nie jest identyczne jak w VW ale bliskie ideałowi. Ja jestem zadowolony.
Pomógł: 63 razy Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 1452 Skąd: Busko-Zdrój
Wysłany: Sro Kwi 15, 2009 20:08
Witam michu1123, Bardzo zaciekawil mnie ten wskaźnik biegow, gdybyś mógł, to napisz co i jak z nim.
Z jakiego źródła bierze on sygnał co do faktycznego biegu? Będzie działał w "benzyniaku"? Chyba powinien...
Pozdr.
_________________ >lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum