Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416 ??] Awaria uszczelki pod głowicą HGF
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416 ??] Awaria uszczelki pod głowicą HGF
Autor Wiadomość
dsawa 



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 2
Skąd: Słubice



Wysłany: Sro Kwi 15, 2009 20:17   [R416 ??] Awaria uszczelki pod głowicą HGF

Proszę o pomoc.

Jestem użytkownikiem Rover 416

Mam właśnie HGF – cały płyn chłodniczy wyciekł do oleju, olej jest koloru kakaowego, a pod korkiem wlewu oleju zebrala się biala maź (jak majonez).
Dziś auto mi się mocno zagrzało i szarpało jak dawniej diesel. Dojechałem do parkingu pod domem. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu gasło – to chyba oznaka przegrzania?
Czy to musi już oznaczać wielkie wydatki?

Mieszkam w Słubicach i nie wiem czy znajdę na miejscu kogoś, kto zająłby się autem. Rozważam warsztaty w Zielonej Górze (90km od Słubic)
Czy w obecnej sytuacji – naturalnie po uzupełnieniu płynu chłodniczego – mogę poruszać się autem w celu dojazdu do warsztatu? Czy właściwości smarowne oleju zostały na tyle zmienione, że było by to bardzo ryzykowne?
Proszę o radę.

Może mi ktoś polecić warsztaty w okolicach Słubic?

AndrewS: post wydzielony z przyklejonego tematu "Nowy typ uszczelki, prosze uzupelnic temat na zgodny z zasadami"
Ostatnio zmieniony przez AndrewS Czw Kwi 16, 2009 21:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 15, 2009 20:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Kwi 16, 2009 21:35   

z racji tego ze olej w takim wypadku ma pogorszone wlasciwosci smarne, to odradzam taka jazde,
ja co prawda przejechalem 5 km, ale moj silnik sie nie grzal, wiec ubytek nie byl az taki duzy
a przegrzanie moze doprowadzic do skrzywienia glowicy, a jej nie mozna za bardzo planowac( serwisowka podaje 0,2mm)

polecam zapoznanie sie z technicznym FAQ na stronie www.roverki.pl
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Lukasz17i 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Maj 2008
Posty: 84
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Kwi 20, 2009 00:13   

Ja też robiłem hgf w 416 koszt częsci z nowymi szpilkami i rozrzadem to jakieś 650 zł plus robota 300 i plan głowicy 50- 80 zł
 
 
 
greg_szczytno 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 277
Skąd: Szczytno

Rover 400

Wysłany: Pon Kwi 20, 2009 11:33   

Na pewno nie próbuj teraz nim jeździć jak chcesz mieć tylko wydatki związane z uszczelką. Poszukaj na forum lub niech koledzy z twojej okolicy napiszą gdzie do warsztatu. Oddaj niech dobrze zrobią i śmigaj dalej. Ten typ tak ma - po naprawie dbaj o stan chłodziwa i smarowania i będziesz cieszył się bezawaryjną jazdą.

Koszt naprawy pomiędzy 600 - 1000 zl zależnie kto jak cię skasuje. Pamiętaj że będą też koszty uszczelniaczy, uszczelki kolektorów, chłodziwa, oleju, filtrów, może magistrala, szpilki - chociaż magistrala i szpilki to zależnie do stanu Twojego silnika. Co do planowania głowicy poczytaj posty użytkownika "oprawca" (opcja szukaj) i uważaj na "zakłady fachowe".
_________________
Pozdrawiam
Szczytno warmia - mazury
 
 
 
dsawa 



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 2
Skąd: Słubice



Wysłany: Pią Maj 22, 2009 13:40   

Dziękuję za powyższe rady.
U mnie uszczelka pod głowicą była w porządku, a puściły uszczelki pod tulejami.
Całkowity koszt naprawy 1600 zł w warsztacie w Torzymiu.
Uszczelka Głowicy
Uszczelka tuleji
wymina 3 hydrauliki
Filtr olejowy
olej i płyn chłodzący


Dziwny objaw po naprawie, to że auto szczególnie na zimnym silniku opornie odpala, na biegu jałowym silnik chodzi nierówno (potrafi zgasnąć). Jak silnik się zagrzeje nie ma problemu z odpaleniem. Przy przyspieszaniu z niskich obrotów szarpie (przerywana praca). Podobne objawy przy wjeździe pod ostrą górkę na drugim biegu w dolnym zakresie obrotów. Objawy słabną, choć nie ustępują przy zagrzanym silniku. Na wyższych biegach czuć także szarpnięcia przy przyspieszaniu w szczególności z niższego zakresu obrotów. Na wysokich obrotach nie obserwuję objawów.
Problemy te pojawiły się po naprawie.
Wymieniłem filtr powietrza i paliwa. (paliwa chyba niepotrzebnie :( )
Podejrzewam, że problem może leżeć w złym ustawieniu rozrządu. Czy powinieniem też szukać w innym miejscu.
Dziś byłem umówiony w warsztacie - nie mieli prądu po burzy (2 x 40km na darmo). Jadę znów poniedziałek. Proszę o wskazówki.
 
 
ash 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 587
Skąd: Civitas Kielcensis



Wysłany: Pią Maj 22, 2009 14:20   

Nic, nie poradzisz - jak warsztat wzial tyle kasy to niech sie martwia oni. A jak nie dadza rady to na testbook i kasowanie bledow.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Wymiana uszczelki pod głowicą
Holbo Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Lis 21, 2007 23:04
Holbo
Brak nowych postów [R416] Wymiana uszczelki pod głowicą
po miesiacu znowu ubywa mi plynu i czesto sie gotuje
TomekBugajski Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 17 Wto Kwi 28, 2009 10:18
picia82
Brak nowych postów [R416 '99]Nie odpala po wymianie uszczelki pod głowicą
kpt Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sob Kwi 23, 2011 23:27
Artu
Brak nowych postów [R416] Po wymianie uszczelki pod głowicą auto nie odpala
LU Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Czw Mar 04, 2010 23:23
AndrewS
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R416]Wymiana uszczelki pod głowicą zbiór tematów.
najko Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Mar 09, 2011 23:44
kasjopea



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink