Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 214 Si '97 16v] Drgania, nierówna praca
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 214 Si '97 16v] Drgania, nierówna praca
Autor Wiadomość
blackbetty 




Dołączyła: 15 Maj 2008
Posty: 90
Skąd: Grodzisk Wlkp.



Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 10:54   [R 214 Si '97 16v] Drgania, nierówna praca

Witam

Około 3 tygodni temu mialam zrobiony gruntowny przegląd przed dłuższą trasą - wymienione zostały świece, bo przed przegladem nierówno pracował - okazało się że pali na 3 cylindry.

Wszystko było ok - ale w trasie po przejechaniu 200km zaczeła się znów nierowna praca - co dało sie czuć wewnątrz auta - drgania kierownicy, drązka zmiany biegów...
Zazwyczaj następowało to powyżej 3tys obrotów, a także przy hamowaniu-zatrzymywaniu się, na 1, na postoju- jak wciskałam sprzęgło to auto jakby traciło moc (ale nie gasło, bo to nie było aż tak mocno) a potem obroty były w normie 1-1,2tys, ale drgania lekkie były i słychac było że coś jest nie tak.

Teraz nie wiem czy to znowu któraś świeca padła (po 3tygodniach)? i czy to wogóle coś z prądem... :bezradny:
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 10:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 11:01   

A sprawdzal ktos przewody, cewka, kopulka, palec... ?

Moze byc jeszcze czujnik polozenia przepustnicy, co ostatnio zwalilo sie w Roverku mojej mamy, a objawy byly b. podobne do Twoich.

Zeby to sprawdzic to trzeba wykluczac wszystko po koleji.

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 11:07   

Witam
Sprawdziłbym również przewody do świec WN, kopułkę i palec rozdzielacza.
Kopułkę i palec może wystarczy wyczyścić, lubi się często w tych miejscach zabrudzić i są problemy.
Przewody WN wymienić na nowe.
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
blackbetty 




Dołączyła: 15 Maj 2008
Posty: 90
Skąd: Grodzisk Wlkp.



Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 11:07   

Cytat:
A sprawdzal ktos przewody, cewka, kopulka, palec... ?
no wszystko było sprawdzane na tym ostatnim przeglądzie i czyszczone, a świece wymienione...
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 11:19   

Przewody byly czyszczone ;D ?
Palec byl czyszczony?

Czasami czyszczenie nie wystarczy, zwlaszcza jak sie juz zuzylo.
Zaczalbym od wymiany przewodow. Potem palec i kopulka.

Cewka z uwagi na cene zostawilbym na koniec.

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
blackbetty 




Dołączyła: 15 Maj 2008
Posty: 90
Skąd: Grodzisk Wlkp.



Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 11:23   

MaReK napisał/a:
Przewody byly czyszczone ;D ?
Palec byl czyszczony?

ja tam nie wiem co sie czysci a co nie, :lol:
wiem, że rozbierane były te elementy, a świece wymienione.

kable WN średnio ile kosztują?
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 11:50   

100 - 200 zl?
A to nawet nie masz 100% pewnosci ze ktokolwiek cos sprawdzal i wymienial ;D ?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
blackbetty 




Dołączyła: 15 Maj 2008
Posty: 90
Skąd: Grodzisk Wlkp.



Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 11:55   

Mam pewnośc, że to było sprawdzane, bo rozmawiałam z mechanikiem, a nawet jeszcze wczoraj dzwoniłam się upewnić co robił :)
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 12:29   

blackbetty napisał/a:
Mam pewnośc, że to było sprawdzane, bo rozmawiałam z mechanikiem, a nawet jeszcze wczoraj dzwoniłam się upewnić co robił :)


Jeśli sprawdzałaś pracę "mechanika" w ww. sposób - to nie na 100% ale na 1000% albo jeszcze więcej, NIC on nie zrobił, a tylko pieniążki wziął za wirtualną "pracę".
Taka jest smutna rzeczywistość w zdecydowanej większości polskich warsztatów.

Jak nie stoisz nad gościem jak kapo nad więźniem, jak go nie poganiasz, nie popychasz palcem, patrząc mu ciągle na łapy - i jeśli masz pojęcie, co ma zrobić- to tylko wtedy można mieć pewność, że coś będzie zrobione.

Dla tego też, ja każdemu, nie tylko posiadaczom roverków, gorąco zawsze radzę - w miarę swoich możliwości i umiejętności - naprawiajcie swoje samochody samemu, wszystko, co tylko będziecie w stanie sami zrobić.

Jak potrafią "mechanicy" "naprawiać" samochód, to chociażby moja trofiejna, od ojca, Nexia rocznik 1998 - jest tego przykładem, jak można człowieka, który się nie zna i który wierzy na "słowo" tzw. "mechanikom", rąbać na kasę, oszukiwać w żywe oczy i po prostu - w rozumieniu prawa- wyłudzać nienależne pieniądze i popełniać wielokrotnie przestępstwa POŚWIADCZANIA NIEPRAWDY - w tzw. "wirtualnych" wpisach w książeczce serwisowej pojazdu czy fakturach, ujmujących nie wykonana pracę i nie wymienione elementy.
Prawo karne się kłania - kodeks karny.

Gdy dostałem ten samochód od ojca, porozmawiałem sobie z tymi "specjalistami" w tej materii. Jakaś dziwna nerwowość ich opanowała, a potem nie chcieli już ze mną rozmawiać, uciekali, a szef stacji serwisowej był że tak powiem, technicznie uprzejmy.

Nie dajmy się nabrać! A jak się damy - i mamy na to kwit - to postraszmy nim tych, którzy go podpisali, powołując się na stosowne paragrafy KK. Zobaczycie, co się będzie działo.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
blackbetty 




Dołączyła: 15 Maj 2008
Posty: 90
Skąd: Grodzisk Wlkp.



Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 12:39   

oprawca_1978 napisał/a:
Jeśli sprawdzałaś pracę "mechanika" w ww. sposób - to nie na 100% ale na 1000% albo jeszcze więcej, NIC on nie zrobił, a tylko pieniążki wziął za wirtualną "pracę".
Taka jest smutna rzeczywistość w zdecydowanej większości polskich warsztatów.

nie rozumiem takiego podejścia!! :|

Skoro mowilam że to było zrobione to BYŁO. Mechanik jest znajomy i w trakcie przeglądu kilka razy tam też zagladalam.

Trudno mnie jako kobiecie NAPRAWIAĆ SOBIE OSOBIŚCIE. A nie każdy jest taki jak mowisz.
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Kwi 19, 2009 18:21   

Spokojnie, kolega Oprawca ma jakies problemy z dziecinstwa i traktuje wszystkich mechanikow jak zlo konieczne ;) Oczywiscie ja nie podwazam kompetencji Twojego mechanika, ale byc moze nie sprawdzil do konca wszystkiego a rutynowo powiedzial ze jest okej :)

Podjedz do niego i przy Tobie niech zmieni palec, kopulke i kable przede wszystkim.
U mnie kable wygladaly na super! Czysciutkie, przejscie bylo na kazdym z nich ale... po wymianie bylo okej.

Pozniej stalo sie to samo, ale tym razem musialem wymieniac palec i kopulke...
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
blackbetty 




Dołączyła: 15 Maj 2008
Posty: 90
Skąd: Grodzisk Wlkp.



Wysłany: Pon Kwi 20, 2009 09:08   

MaReK napisał/a:
Podjedz do niego i przy Tobie niech zmieni

gdyby to było mozliwe to bym nawet nie wspominala o tym na forum.

Przeprowadziłam się 600km no i mechanik pozostał a ja póki co szukam innego, w miedzyczasie pisząc z Wami ;)

jeśli to kable WN to znalazlam w necie kilka i niby pisze że do R200 ale rzućcie okiem
http://moto.allegro.pl/it..._rover_200.html
http://moto.allegro.pl/it..._zaplonowe.html
http://moto.allegro.pl/it...niej_bytom.html

osobiście lubie marke Bosch, ale czekam na sugestie o w/w
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Kwi 20, 2009 09:15   

wolałbym kupić kable BERU niż w/w :wink:
 
 
blackbetty 




Dołączyła: 15 Maj 2008
Posty: 90
Skąd: Grodzisk Wlkp.



Wysłany: Pon Kwi 20, 2009 09:20   

jakieś namiary na te kabelki?
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Kwi 20, 2009 09:21   

pierwsze są dobre, ale do ośmiozawrowego silnika ;)
drugie nawet jakby pasowały to przewodów bosch Ci nie polecam :/
Jeśli chodzi o trzecie to poproś o NGK i będzie ok :)

[ Dodano: Pon Kwi 20, 2009 10:27 ]
śmiało mozesz brać te:
http://moto.allegro.pl/it...416_krakow.html
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Kwi 20, 2009 09:38   

blackbetty napisał/a:
jakieś namiary na te kabelki?

na allegro ich nie widzę ale powinnaś je dostać w sklepie z częściami :smile:
przewody BERU były zakładane na pierwszy montaż w Volkswagenie i Audi
w Audi miałem nabite 300.000km i miałem jeszcze fabryczne przewody BERU
w sumie NGK też nie są takie złe ale BERU lepsze :wink:
 
 
blackbetty 




Dołączyła: 15 Maj 2008
Posty: 90
Skąd: Grodzisk Wlkp.



Wysłany: Pon Kwi 20, 2009 09:41   

no własnie bo nie moge ich znaleźć na necie.
A cenowo to dużo droższe od ngk?
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Kwi 20, 2009 09:44   

blackbetty napisał/a:
A cenowo to dużo droższe od ngk?

jak się nie mylę to coś około 200zł ale musiałabyś to sprawdzić i porównać :smile:
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Kwi 20, 2009 10:15   

blackbetty napisał/a:
gdyby to było mozliwe to bym nawet nie wspominala o tym na forum.

Przeprowadziłam się 600km no i mechanik pozostał a ja póki co szukam innego, w miedzyczasie pisząc z Wami ;)

Sprobuj znalezc kogos w okolicy, byc moze ktos polecal kogos na forum...
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
blackbetty 




Dołączyła: 15 Maj 2008
Posty: 90
Skąd: Grodzisk Wlkp.



Wysłany: Pon Kwi 20, 2009 13:36   

miałam założone świece NGK nr14 zamiast 28 - więc może tu tkwiła przyczyna. :|

Świece zmienione na 28, przewiozłam go troche i przyznam że czuć różnice. Mam nadzieje że pożegnałam w tym momencie nierówna prace.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25 1.4 01] nierówna praca silnika
na luzie silnik pracuje nierówno
wlk Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Wto Sie 19, 2008 09:07
Brt
Brak nowych postów [R25] Nierówna praca silnika
faster123 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pon Gru 17, 2012 20:39
Adrian
Brak nowych postów [R25]Nierówna praca silnika
Kopys Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Gru 08, 2014 18:42
Kopys
Brak nowych postów [r25]nierówna praca silnika po nagrzaniu
buqa123 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Nie Sie 24, 2014 21:32
buqa123
Brak nowych postów [R214] Nierówna praca silnika
waldi80 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Pon Sty 10, 2011 20:45
ADI-mistrzu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink