Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 400 2.0 SDi] Jak efektownie przyśpieszać
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Pią Lis 19, 2010 10:21
[R 400 2.0 SDi] Jak efektownie przyśpieszać
Autor Wiadomość
bartoszek_m 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 138
Skąd: Szczytno

Rover 400

Wysłany: Pon Kwi 20, 2009 06:39   [R 400 2.0 SDi] Jak efektownie przyśpieszać

Przy jakich obrotach powinno się zmieniać bieg na wyższy, aby jak najbardziej efektywnie przyśpieszyć do setki.
Mam tu na myśli silnik 2.0 SDi 105KM i przyśpieszanie aby sprawdzić w ile sekund do setki pójdzie.
Ostatnio zmieniony przez Brt Pon Kwi 20, 2009 08:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Kwi 20, 2009 06:39   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Kwi 20, 2009 08:43   

start z ok 2500 - 3000 obr. .... 1 jest króka to tak do 4500 obr nawet nie zauważysz kiedy dojdzie, na 2 do 4000 też pociągnij ... wyzej nie ma sensu wielkiego, a na 3 już ciśnij aż dojdzie do 100km/h (gdzieś przy 4300obr) powinieneś się w jakieś 12 sekund wyrobić :) .... zmierz se przyspieszenie od 60-100km/h na 4 biegu do porównania .... tu jakieś 8 sekund powinno trwać ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
fearless
[Usunięty]






Wysłany: Pon Kwi 20, 2009 08:57   Re: [R 400 2.0 SDi] Jak efektownie przyśpieszać

bartoszek_m napisał/a:
Przy jakich obrotach powinno się zmieniać bieg na wyższy,
Mam tu na myśli silnik 2.0 SDi 105KM i przyśpieszanie aby sprawdzić w ile sekund do setki pójdzie.


Gdybyś miał 1.6 K series to bym poradził, że do odcinki :D

Co do dieselka - to tak jak BRT radzi. To on tu jest specjalistą od "klekociszów" ;)
 
 
bartoszek_m 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 138
Skąd: Szczytno

Rover 400

Wysłany: Pon Kwi 20, 2009 09:57   

Okej sprawdzę dziś i podam dla ciekawych wyniki.
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pon Kwi 20, 2009 10:06   

Brt napisał/a:
a na 3 już ciśnij aż dojdzie do 100km/h (gdzieś przy 4300obr) powinieneś się w jakieś 12 sekund wyrobić :) .... zmierz se przyspieszenie od 60-100km/h na 4 biegu do porównania .... tu jakieś 8 sekund powinno trwać ;)


A jest sens? Najwyższy moment obrotowy jest przy 2k rpm, a samochód najlepiej ciągnie od 2 do 3,5k rpm, potem kręcenie go nie ma sensu... Tak przynajmniej jest w iDT.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Kwi 20, 2009 10:14   

Krzysi3k5 napisał/a:
a samochód najlepiej ciągnie od 2 do 3,5k rpm

zgadzam się z tobą :smile:
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Kwi 20, 2009 10:16   

czego sens ?? ;) W SDi jest trochę szerzej moment rozłożony i w miarę równo jest od ok 1800 do 3800 obr .... gdzieś są skany z hamowni mojego i Skibowego R.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pon Kwi 20, 2009 10:21   

Niby prawie takie same silniki, a jednak coraz więcej różnic wychodzi ;)
 
 
bartoszek_m 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 138
Skąd: Szczytno

Rover 400

Wysłany: Pon Kwi 20, 2009 15:08   

Brt napisał/a:
start z ok 2500 - 3000 obr. .... 1 jest króka to tak do 4500 obr nawet nie zauważysz kiedy dojdzie, na 2 do 4000 też pociągnij ... wyzej nie ma sensu wielkiego, a na 3 już ciśnij aż dojdzie do 100km/h (gdzieś przy 4300obr) powinieneś się w jakieś 12 sekund wyrobić
No tu powiem że miałem nawet poniżej 12 sekund gdzieś w granicach 11,5


Brt napisał/a:
:) .... zmierz se przyspieszenie od 60-100km/h na 4 biegu do porównania .... tu jakieś 8 sekund powinno trwać ;)
a w tym pomiarze niestety miałem trochę ponad 8 sekund nawet powiedziałbym, ze 9 sekund, powiem szczerze że jak przy tych 60km wcisnołem gaz to zanim zaczął tak naprawdę przyśpieszać to musiał się długo naczłapać jeszcze.

Ale ogólnie chyba dobre wyniki co?
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Kwi 20, 2009 15:13   

Cytat:
Ale ogólnie chyba dobre wyniki co?

dobre :ok: :brawa: :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Kwi 20, 2009 15:13   

bartoszek_m napisał/a:
No tu powiem że miałem nawet poniżej 12 sekund gdzieś w granicach 11,5

no to dobry wynik bo według danych technicznych jest 11,2 :smile:
 
 
bartoszek_m 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 138
Skąd: Szczytno

Rover 400

Wysłany: Pon Kwi 20, 2009 16:52   

to się ciesze!!! :grin:
 
 
krzysztof_ns 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 367
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Pon Kwi 20, 2009 19:54   

hmm...60-100 na 4 biegu ok 8-9s?! wydaje mi sie ze u mnie w SD jest znacznie wiecej...w najblizszym czasie postaram sie zmierzyc - chyba ze ktos juz mierzyl (lub moze zmierzyc) jak to jest w SD...?
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Pon Kwi 20, 2009 20:17   

krzysztof_ns napisał/a:
wydaje mi sie ze u mnie w SD jest znacznie wiecej


A SD chyba nie ma intercoolera i ma mniejszą moc od SDi

[ Dodano: Pon Kwi 20, 2009 21:31 ]
Brt napisał/a:
było kilka wersji silnika ...
SD - pompa mech. 86KM
SDi - pompa elekktroniczna 105KM
iDT - pompa elektroniczna 101KM i 113KM
 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pon Kwi 20, 2009 20:37   

Krzysi3k5 napisał/a:
Brt napisał/a:
a na 3 już ciśnij aż dojdzie do 100km/h (gdzieś przy 4300obr) powinieneś się w jakieś 12 sekund wyrobić :) .... zmierz se przyspieszenie od 60-100km/h na 4 biegu do porównania .... tu jakieś 8 sekund powinno trwać ;)


A jest sens? Najwyższy moment obrotowy jest przy 2k rpm, a samochód najlepiej ciągnie od 2 do 3,5k rpm, potem kręcenie go nie ma sensu... Tak przynajmniej jest w iDT.


Sens jest taki, ze obojetnie czy diesel czy benzyna ciagnac trzeba do max mocy a nawet troche wiecej zeby po zmianie biegu na wyzszy miec jak najwyzsze obroty.
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Pon Kwi 20, 2009 20:51   

gpredki napisał/a:
Sens jest taki

...że,jak podkręcisz diesla powyżej 4000 rpm to "fajnie" kopci.
Przydaje się do okopcania natrętnych rowerzystów po ich wyprzedzeniu ,którzy omijają cię,trącając twoje lusterka gdy stoisz w korku a później gdy ich dogonisz to wleczesz sie za nimi 20 km/h bo nie ma ich jak wyprzedzić... :mrgreen:
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pon Kwi 20, 2009 21:22   

gpredki napisał/a:
Krzysi3k5 napisał/a:
Brt napisał/a:
a na 3 już ciśnij aż dojdzie do 100km/h (gdzieś przy 4300obr) powinieneś się w jakieś 12 sekund wyrobić :) .... zmierz se przyspieszenie od 60-100km/h na 4 biegu do porównania .... tu jakieś 8 sekund powinno trwać ;)


A jest sens? Najwyższy moment obrotowy jest przy 2k rpm, a samochód najlepiej ciągnie od 2 do 3,5k rpm, potem kręcenie go nie ma sensu... Tak przynajmniej jest w iDT.


Sens jest taki, ze obojetnie czy diesel czy benzyna ciagnac trzeba do max mocy a nawet troche wiecej zeby po zmianie biegu na wyzszy miec jak najwyzsze obroty.


Brednie kolego gadasz. Trzeba tak zmieniać, żeby po wbiciu następnego było trochę ponad 2k rpm - max moment obrotowy.

[ Dodano: Pon Kwi 20, 2009 22:36 ]
To co mówisz sprawdza się w benzynie...
 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pon Kwi 20, 2009 21:36   

Krzysi3k5 napisał/a:
gpredki napisał/a:
Krzysi3k5 napisał/a:
Brt napisał/a:
a na 3 już ciśnij aż dojdzie do 100km/h (gdzieś przy 4300obr) powinieneś się w jakieś 12 sekund wyrobić :) .... zmierz se przyspieszenie od 60-100km/h na 4 biegu do porównania .... tu jakieś 8 sekund powinno trwać ;)


A jest sens? Najwyższy moment obrotowy jest przy 2k rpm, a samochód najlepiej ciągnie od 2 do 3,5k rpm, potem kręcenie go nie ma sensu... Tak przynajmniej jest w iDT.


Sens jest taki, ze obojetnie czy diesel czy benzyna ciagnac trzeba do max mocy a nawet troche wiecej zeby po zmianie biegu na wyzszy miec jak najwyzsze obroty.


Brednie kolego gadasz. Trzeba tak zmieniać, żeby po wbiciu następnego było trochę ponad 2k rpm - max moment obrotowy.



Taaaa, nastepny ktory mysli, ze moment jest od przyspieszania a moc od predkosci max...

Cytat:
To co mówisz sprawdza się w benzynie...


A dlaczego nie w dieslu? Jakies inne prawa fizyki tam obowiazuja czy jak? Jedyne co sie moge zgodzic to, ze diesla nie ma sensu ciagnac tak dlugo jak benzyne ponad moc max - inna charakterystyka mocy. I tyle.
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pon Kwi 20, 2009 21:55   

Prawa fizyki te same, lecz silniki i paliwo inne.
Raz mówisz, żeby ciągnąć diesla do oporu, potem zgadasz się, że jednak nie ma sensu - zdecyduj się. Poza tym to ja mam iDT czy Ty? Jeździłeś kiedyś dieslami? Bo ja mam do czynienia z wieloma i każdy dusi się przy wysokich obrotach...
 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pon Kwi 20, 2009 22:14   

Krzysi3k5 napisał/a:
Prawa fizyki te same, lecz silniki i paliwo inne.
Raz mówisz, żeby ciągnąć diesla do oporu, potem zgadasz się, że jednak nie ma sensu - zdecyduj się. Poza tym to ja mam iDT czy Ty? Jeździłeś kiedyś dieslami? Bo ja mam do czynienia z wieloma i każdy dusi się przy wysokich obrotach...


Benzyne spokojnie pociagniesz z 500rpm ponad max moc bez wiekszych strat. Diesla nie, bo w pewnym momencie moc gwaltawnie spada co zreszta widac na wykresach. Dieslem jezdzilem niejednym, w tej chwili dosyc czesto e60 535 z automatem i tam jakos ciagnie do prawie 5k rpm. Cud jakis czy jak? A moze w fabryce sie nie znaja?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r45] nie chce przyśpieszać przy wyprzedzaniu
darood Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Wto Wrz 04, 2012 15:04
darood



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink