Pomógł: 63 razy Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 1452 Skąd: Busko-Zdrój
Wysłany: Sro Kwi 15, 2009 22:20
Właśnie doczytałem
Tylko on nie zakładał tej wkładki rozpraszającej, a ja myślałbym żeby założyć diodki UV i tą wkładkę żeby ograniczyć promieniowanie.
_________________ >lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
truten23 na 3 stronie mojego tematy wszystko jest opisane, o jaką wkładkę i chodzi?????? Jeżeli o tą plastikową w kolorze pomarańczowym to ona nic nie daje tylko zabiera światło. Ja zlikwidowałem tą plastikową podkładkę od góry tam gdzie masz podświetlenie na 2 diody i do tego podkleiłem srebrną folią która powoduje efekt lustra, fakt nie zastosowałem diod UV bo mnie o się nie podoba mam 2 białe które dają bardzo dobry efekt i wskazówki są podświetlone aż nadmiar. Reasumując podświetlenie wskazówek mam zrobione tak że jeżeli ci to nie odpowiada to pozostaje ci włożenie nowych podświetlanych wskazówek od innego samochodu. Przeczytaj moje porady z danego postu a wszystko będziesz wiedział i widział na zdjęciach.
A co się tyczy farbki którą pokazałeś z aukcji, to właśnie taką zakupiłem, bardzo polecam jest dobra i daje pożądany efekt.
Także myślę że już wszystko wiesz co i jak w temacie jak jakieś nowe będą pytania to może warto podczepić się do tamtego tematu aby nie nadrabiać niepotrzebnie kolejnych.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez camaro17 Czw Kwi 16, 2009 11:49, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 297 razy Dołączył: 24 Mar 2007 Posty: 1792
Wysłany: Czw Kwi 16, 2009 11:41
truten23 napisał/a:
a ja myślałbym żeby założyć diodki UV i tą wkładkę żeby ograniczyć promieniowanie.
Gdzies czytalem, ze daja na diody UV oporniki w zaleznosci jakiej sily swiatlo chca uzyskac (najlepsze jak dla mnie efekt to minimalne swiatlo a dobrze podswietlone wskazowki). Mi to poswietlenie z gory (zewnetrzne) wcale nie podchodzi, gdyby nie to, ze podswietlane sa przez to wskazowki to juz dawno by te zarowki poszly do kosza. Minimalnie swiecaca dioda UV ktora by podswietlala pomalowane wskazowki to jest to.
No właśnie MINIMALNE ale po przez diody UV takiego czegoś się nie osiągnie bo świecą dosyć mocno. Dla porównania mam taką rurkową zamontowaną w podsufitce i jak wjeżdżam do garażu gdzie jest ciemno i wyłączam światła to moc z sufitu i kąt padania światła wystarczy aby wskazówki zaczęły być widoczne i jarzyły się poświatą tak jak fosfor czy wskazówki zegarka na ręku.
Pomógł: 63 razy Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 1452 Skąd: Busko-Zdrój
Wysłany: Czw Kwi 16, 2009 19:59
Właśnie ja będę chciał ograniczyć jaksność diod rezystorkami, w praniu wyjdzie jakiej będą wartości. Ta przekładkę plastikową będę chciał zachować, ona zatrzyma nadmiar światła z diod
Kolego, czytałem Twój tutek z licznikiem, dobra robota
_________________ >lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
truten23 spoko, ale ten plastik jest przy najmniej w moim przypadku pomarańczowy nie wiem jak u ciebie i ciekawe jak zapodasz diody UV jak dostanie kolor ostateczny???
truten23 no ładnie, widzę że pomysł z sreberkiem i wymiana żaróweczek od podświetlenia wskazówek podłapany od mego tutka. No ale po to go sam zrobiłem aby ułatwić innym, a co z podświetleniem zegarów??? Na jaki kolor.
Powiedzcie mi panowie 2 rzeczy.
1. Czy zarowki odpowiedzialne za podswietlenie zegarow to W5W? Na allegro diody w5w sa dosc drogie po 4zl za sztuke:/ kiedys chyba znacznie taniej kupowalem.
2. Czy te diodki podswietlajace wskazowki od gory sa tam na miejscu w standardzie czy dokladaliscie je? Pod co je podlaczaliscie?
Mysle nad bialym ledowym podwietleniem zegarow+ wskazowki czerwone+to oswietlenie z góry UV:)
[ Dodano: Sro Kwi 22, 2009 14:25 ]
PS ile sztuk wchodzi?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
faecd Ad1. Tak żarówki to 5w5 ja mam zwykłe malowane na kolor czerwony, zresztą wszystko masz w moim TUTKU podesłanego przez pietro w 2 odpowiedzi.
Ad2. Będę się powtarzał wszystko jest w moim TUTKU czarno na białym, widzę że nie rozkręcałeś jeszcze swoich zegarów w R400 a szkoda bo byś wiedział. Tak oryginalnie jest podświetlenie od góry na wskazówki, kolega truten23 zrobił to inaczej bo je troszeczkę nachylił na dół a ja mam w oryginalnej oprawcę. I też dla twojej ciekawości tez białe diodowe. Sztuka na allegro czerwonej żarówki to 1,45 zł. Polecam to :
Pomógł: 63 razy Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 1452 Skąd: Busko-Zdrój
Wysłany: Czw Kwi 23, 2009 09:42
Witam Koledzy , diodki podświetlające zegary to W5W, a te id góry, to typ T5. Ale ja nie kupowałem T5-ek, tylko zaszlifowałem zwykłe diody na taki kształt, jak na rysunku.
Niebieskie diody zastąpiłem diodami UV, efekt jest naprawdę miły oku
Zastanawiam się czy nie usunąć tej blyszczącej taśmy, bo ona odbija światło tak bardziej kierunkowo, a dobrze by bylo żeby światło z diod było rozproszone. Właśnie po to szlifowałem diody, światło rozprasza się właśnie na tych szlifowanych powierzchniach
oceńcie
[ Dodano: Czw Kwi 23, 2009 10:50 ]
Aha, koledzy, po tym malowaniu spotkałem się z tym, że jak auto postoi na gorącu, to wskazówki od obrotów i prędkości przyklejają się do ograniczników. Należy nożykiem zetrzeć troszkę farby z tej krawędzi, którą styka się wskazówka z ogranicznikiem
camaro17 napisał/a:
bo je troszeczkę nachylił na dół
Ja nachyliłem diodki w górę, tzn, "frontem-przodem" do powierzchni odbijającej światło w tej białej ramce. Kombinowałem też z odpowiednim kątem ustawienia diod, żeby światło było jak najlepiej rozprowadzone.
Ale taśma za dobrze odbija światło (jak lusterko) i z tąd te "place" na zegarach.
Myślę, że sam plastik lepiej rozproszy światło...
_________________ >lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
truten23 śmiem twierdzić że na żywo wygląda to o wiele lepiej niż na tym ostatnim zdjęciu. Czy zegary były od tyłu skrobane?????? Co do wskazówek ja nie mam takich problemów z przyklejaniem się do ograniczników, gdyż jak malowałem pozwoliłem im dobrze wyschnąć i były lekko podniesione, nie opierały się na ogranicznikach.
Pomógł: 63 razy Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 1452 Skąd: Busko-Zdrój
Wysłany: Czw Kwi 23, 2009 10:14
camaro17 napisał/a:
truten23 śmiem twierdzić że na żywo wygląda to o wiele lepiej niż na tym ostatnim zdjęciu.
Dokładnie
camaro17 napisał/a:
Czy zegary były od tyłu skrobane?
Nie skrobałem ich, po skrobaniu bylo by chyba za dużo białego światła... Mogło by to męczyć...
Co do klejenia, malowałem je w poniedziałek, a wczoraj jeszcze się "chwytały" ograniczników jak było gorąco... A w dotyku farbka była całkowicie wyschnięta...
Może mięknie na gorącu...
Na żywo wyglądają baardzo przyjemnie
Aha, już ciekawy efekt daje samo pomalowanie wskazówek na inny kolor
_________________ >lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
Pomógł: 47 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 1080 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Czw Kwi 23, 2009 15:44
truten23, białe podświetlanie zrobiłeś wsadzając tylko białe żarówki?
I jak zrobiłeś czerwony paseczek na 50km/h? Wiąże się to z rozbieraniem całych zegarów?
Bardzo mi się to podoba z tymi czerwonymi wskazówkami.
aiwer odpowiedz jest prosta aby białe podświetlenie mieć wystarczy zwykłe żarówki w5w, a to na 50 km/h to kolega truten23 pewnie lekko maznął farbka jak malował wskazówki.
Pomógł: 47 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 1080 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Czw Kwi 23, 2009 17:58
No właśnie nie wiem czy takie proste bo na obrotomierzu widać że co drugie kreski są białe, a reszta jakby w ogóle nie była podświetlana. No chyba że tak jest fabrycznie w co wątpię.
_________________ Był --> Rover 400 1.6 LPG 1999
Jest --> Audi A4 Avant 1.8T LPG 1999
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum