Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25]uszczelka pod glowica - 3eci raz
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25]uszczelka pod glowica - 3eci raz
Autor Wiadomość
monkal 



Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 5
Skąd: Szkocja



Wysłany: Sob Kwi 25, 2009 14:34   [R25]uszczelka pod glowica - 3eci raz

Witam

W zeszlym roku w listopadzie zmianialem uszczelke pod glowica. wszystko wg podrecznika, glowica planowana, nowe sruby itp. I bylo ok. az do wielkanocy. Wtedy znowy zauwazylem ze kopci na bialo a w zbiorniku na plyn chlodzacy jest olej. Wiec znowu zmienilem uszczelke. tym razem bez planowania glowicy. I bylo dobrze przez jakies 2 tyg. I znowu to samo.
Wiec zrobilem wszystko raz jeszcze.- nowe sruby, uszczelka planowanie, plukanie silnika i ukladu chlodzacego, nowe plyny itp.

Wszystko pieknie ladnie- az przejechalem 50 km. I znowu zaczelo dymic i pojawil sie olej w ukladzie chlodzacym i do tego swieci sie kontrolka silnika. Samochód na pewno sie nie przegrzal. naklejka wskazujaca temp. na blowu sinika wskazuje 92C.

Jest to rover 25 1.4 paliwo, manualna skrzynia biegów, 2001.

Jakies rady. Bo mi juz reca opadaja.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Kwi 25, 2009 14:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Sob Kwi 25, 2009 15:39   Re: [R25]uszczelka pod glowica - 3eci raz

monkal napisał/a:
glowica planowana

I tu może być cały problem. Te głowice nie nadają się właściwie do planowania.
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Kwi 25, 2009 17:57   

Witam
Po zdjęciu głowicy zlokalizowałeś przeciek ?
Jeśli planowałeś głowice na maszynie to zapewne nadaje się do skupu metali kolorowych :/
Czytałeś na forum 0,2 mm na planowanie. Na maszynie i "specjalistach" obsługujących teoretycznie i praktycznie nie możliwe do zrealizowania chyba że, jest to szlifierka płaszczyznowa ale i to nie daje gwarancji że, zmieścisz się w 0.2mm .
Jaką uszczelkę zastosowałeś.
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
monkal 



Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 5
Skąd: Szkocja



  Wysłany: Sob Kwi 25, 2009 18:24   

Przecieku nie zlokailizowalem. to jest wlasnie dziwne - uszczelka wygladala na szczelna. Jest to nowy ten nowszy typ uszczelki.
A jesli chodzi o planowanie to nie robilem tego sam. Oddalem to do servisu Land Rovera do tzw. fachowców.

hmm. ale skoro tego sie w zasadzzie nie szlifuje to moze byc to. wiec czeka mnie wymiana calej glowicy :mad: Sprawdze na szrocie moze wyjdzie mnie taniej.

W kazdym badz razie dzieki za pomoc.
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Kwi 25, 2009 18:50   

monkal napisał/a:
Oddalem to do servisu Land Rovera do tzw. fachowców.


hmm :/ to może jest zrobiona fachowo prześwietlona na pęknięcia i szczelność.
monkal napisał/a:
Sprawdze na szrocie moze wyjdzie mnie taniej.


tylko nie dostań takiej samej lub gorszej :wink:
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
lamer 



Pomógł: 29 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 423
Skąd: Zachodniopomorskie



Wysłany: Nie Kwi 26, 2009 06:35   

monkal napisał/a:
Oddalem to do servisu Land Rovera do tzw. fachowców.

No to teraz im oddaj na poprawkę w ramach gwarancji a nie szukaj innej głowicy!
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Nie Kwi 26, 2009 08:12   

azor77 napisał/a:
Witam
Po zdjęciu głowicy zlokalizowałeś przeciek ?
Jeśli planowałeś głowice na maszynie to zapewne nadaje się do skupu metali kolorowych :/
Czytałeś na forum 0,2 mm na planowanie. Na maszynie i "specjalistach" obsługujących teoretycznie i praktycznie nie możliwe do zrealizowania chyba że, jest to szlifierka płaszczyznowa ale i to nie daje gwarancji że, zmieścisz się w 0.2mm .
Jaką uszczelkę zastosowałeś.

Boszeee o czym Wy gadacie??
Jak głowica nie jest krzywa (po przegrzaniu) to 0,2mm to aż nadto . Robię w obróbce metali i chyba wiem co mówię. Jak chcesz to i 0,02mm można bez problemu na frezarce zebrać. Przecież to nie dłuto tylko w miare precezyjna maszyna.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Kwi 26, 2009 09:28   

Kolego Zukowaty, swego czasu dawno temu też robiłem w obróbce metali tylko na maszynach z minionej epoki i widziałem różne rzeczy i na szczęście już w tym nie robię.
Jasne można zebrać i 0,01mm tylko czy, na całej powierzchni. Wszystko zależy od klasy obrabiarki, osoby która ją obsługuje "specjalisty" myślącego i elementu obrabianego.
Co innego jest planować głowicę z Ursusa a co innego z Rovera.
Teraz są obrabiarki z wyższych półek, sterowane numerycznie itp. Tylko ludzie nie odpowiedzialni na danym stanowisku czasami. Praca załatwiana po znajomości i np. Student ekonomii któremu załatwiono robotę aby mógł studiować, szlifuje głowice itp.

Ok nie piszę więcej bo to nie na temat .

Pozdrawiam.
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Nie Kwi 26, 2009 09:55   

azor77 napisał/a:
Kolego Zukowaty, swego czasu dawno temu też robiłem w obróbce metali tylko na maszynach z minionej epoki i widziałem różne rzeczy i na szczęście już w tym nie robię.
Jasne można zebrać i 0,01mm tylko czy, na całej powierzchni. Wszystko zależy od klasy obrabiarki, osoby która ją obsługuje "specjalisty" myślącego i elementu obrabianego.
Co innego jest planować głowicę z Ursusa a co innego z Rovera.
Teraz są obrabiarki z wyższych półek, sterowane numerycznie itp. Tylko ludzie nie odpowiedzialni na danym stanowisku czasami. Praca załatwiana po znajomości i np. Student ekonomii któremu załatwiono robotę aby mógł studiować, szlifuje głowice itp.

Ok nie piszę więcej bo to nie na temat .

Pozdrawiam.


Potwierdzam w pełni, z osobistych doświadczeń. Liczy się człowiek, jego wiedza i umiejętności. A to, czy ma frezarkę do płaszczyzn, która kosztuje tyle, co mała wieś, czy kawałek papieru ściernego i czegoś płaskiego - to już szczegół.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
krysrov 



Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 32
Skąd: ze wsi



Wysłany: Nie Kwi 26, 2009 17:55   

Na co dzień też pracuje na maszynkach cnc i też stwierdzam ,że 0,2 to kupa materiału ale nie chyba w przypadku głowicy !!
W tym przypadku inżynierowie rovera można tak powiedzieć nie przewidzieli ponownej wymiany uszczelki pod głowicą bo myśleli chyba ,że zrobili silnik doskonały !!
Gdyby nie ta często padająca uszczelka ( zależy głównie chyba od sposobu jazdy właściciela ) to silnik byłby jednym z lepszych w tamtym okresie !! :smile:
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Kwi 26, 2009 19:24   

krysrov napisał/a:
zależy głównie chyba od sposobu jazdy właściciela ) to silnik byłby jednym z lepszych w tamtym okresie !! :smile:


Ten silnik jest dobry i jedyny w swoim rodzaju. Tylko nie lubi złego traktowania przez "specjalistów" mechaników i kierowców użytkowników którzy lubią dawać w palnik na zimnym silniku i nie zaglądają często pod maskę celem sprawdzenia podstawowych płynów eksploatacyjnych :wink:
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Nie Kwi 26, 2009 19:53   

azor77 napisał/a:
krysrov napisał/a:
zależy głównie chyba od sposobu jazdy właściciela ) to silnik byłby jednym z lepszych w tamtym okresie !! :smile:


Ten silnik jest dobry i jedyny w swoim rodzaju. Tylko nie lubi złego traktowania przez "specjalistów" mechaników i kierowców użytkowników którzy lubią dawać w palnik na zimnym silniku i nie zaglądają często pod maskę celem sprawdzenia podstawowych płynów eksploatacyjnych :wink:


Wszystko. Absolutnie nie potwierdzam, że uszczelka w tych silnikach pada często. Mi strzeliło przy przebiegu 102 kkm, samochód miał wtedy 10 lat. Do dziś przejechałem nim przez ten okres czasu - dwa i pół roku prawie 60 tysięcy km i silnik działa jak powinien, żadnych przecieków, żadnych przedmuchów, żadnego mieszania się oleju z borygiem i odwrotnie.
Jeśli przestrzega się kilku podstawowych prawideł, które są zresztą niezmienne od chwili skonstruowania spalinowego silnika tłokowego, czyli ponad sto lat, będą one pracować dobrze i pewnie całe lata.
Byle właśnie, nie dobrał się do silnika "specjalista" czy inny "mechanik" oraz jego użytkownik nie był niszczycielem.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
wwekol 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 202
Skąd: Wrocław



Wysłany: Nie Kwi 26, 2009 20:07   

Nie wiem od czego to zależy ale kazdy Rover mial wydmuchana uszczelke chociaz raz, a mam paru kolegow posiadajacych polonezy z silnikiem Rovera to jedyne na co narzekali to nie wytrzymujący most i to ze rdza wczesniej zjadła auto niz silnik padł (co oczywiscie nie wyklucza ze nikomu w polonezie nie wydmuchalo uszczelki). Mielismy pomysly ze silnik ten w polonezie wolniej sie wkreca na obroty bo skrzynia wał i most pochlaniaja duzo energii (maja duzy moment bezwladnosci) i moze to wplywa na wieksza zywotnosc silnika w polonezach. taka moja mala teoria :razz:
_________________
1,1 mały ale wariat;-) (2 mandaty za prędkość ;-Di jedna stłuczka (szajse);-)
 
 
 
Raffaele 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 76
Skąd: Rabka-Zdrój



Wysłany: Nie Kwi 26, 2009 21:02   

Mój Roverek przejechał 208 k km i dopiero teraz wysiadła uszczelka. Ale po rozbiórce mechanik stwierdził, że nie miał wcześniej HGF - jeździł na fabrycznej uszczelce 12lat.
Oddałem głowicę do zabielenia na szlifierce do płaszczyzn i mam nadzieję że będzie OK, w przypadku gdyby znowu próbował mi nawalić HGF - po prostu go sprzedam ASAP, naprawa HGF kosztować mnie będzie 1300zł, drugiego takiego wydatku nie zdzierżę.
 
 
srbenda 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 191
Skąd: Chorzów



Wysłany: Nie Kwi 26, 2009 21:32   

U mnie fabryczna wytrzymała prawie 250.000km (już sam nie pamiętam) - a nie miał lekkiego życia. Samochód sprzedany rok temu po dzwonie ale bez HGF ;)
_________________
Już nie mam Roverka...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200 1.6Si 97r] Uszczelka pod Glowicą
Mam pytanie odnośnie uszczelki pod nieszczęsną głowicą.
blizniak63 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Czw Cze 25, 2009 12:24
Viniu
Brak nowych postów [R200 1.4 8V] uszczelka pod glowica
finger Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sob Maj 08, 2010 17:42
domel101
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [ R214] uszczelka pod glowica
npp Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Nie Lis 30, 2014 20:19
Adrian
Brak nowych postów [R220D 2.0TD] uszczelka pod glowica
fornal Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 17 Pią Sty 11, 2008 23:43
ADAM1
Brak nowych postów [R214 Si] mam problem z uszczelka pod glowica
olo911 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Nie Gru 02, 2007 19:39
Paul



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink