Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sie 2007 Posty: 277 Skąd: zamość/lubelskie
Wysłany: Sob Kwi 25, 2009 20:01 [R420] Czyszczenie przepływki
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997
Witam ostanio zaglądajac do filtra powietrza zauwzylem ze krateczki co sa przed przepływka sa strasznie zasyfione i zastanawiam sie czy nie wykrecic przeplywki i jej nie wyczyscić?? teraz pytania czy to wogole mozna wyczyscic jakims rozpuszczalnikiem i czy nic nie uszkodzi sie??
oto zdjecie przepływki
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Maj 22, 2011 19:29, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Kwi 25, 2009 20:01 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 16 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 920 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Kwi 25, 2009 20:32
Nie ma sensu. Przeplywomierz (MAF) w starych (przed 99) SDi wplywa tylko na zawor EGR. Nie ma zwiazku ze zwiekszonym/zmniejszonym spalaniem.
To pisze Rover_ron z forum mg-rover.org, tworca MAFAMu czyli tanszego zastepcy przeplywomierza, ekspert tuningu roverowych diesli. Ma wlasny dzial na forum mg-rover.org.
"The 4 pin maf fitted to the '95-99 Sd, sdi and early (L series) Freelanders is only used for egr control so they are not affected. Any minor improvment by disconnecting the sensor is due to the egr valve being disabled."
"The maf on the pre '99 L series does only control the egr valve so when you disconnect it, the only reason you feel any improvement, which is usually small, is because the egr valve remains closed.
You can prove this by reconnecting it and instead disconnecting the small vacuum tube (3mm dia) from the egr actuator. The same small improvement will be felt. This is my preferred way to disable the egr valve.
It's therfore not necessary to replace the maf. If it fails and the engine warning light comes on, you can unplug it.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sie 2007 Posty: 277 Skąd: zamość/lubelskie
Wysłany: Nie Kwi 26, 2009 12:49
Dzieki kolego ze pomogles ale ja z anglika to biedny:p no filtr powietrza wlasnie wymieniam myslaem ze jak wyczyszcze prezpływke to bedzie troszke lepiej szedl czy cos w tym stylu
Pomógł: 16 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 920 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Kwi 26, 2009 13:07
Wyczyscic mozesz, ale osiagow to nie poprawi.
To ja przetlumacze tekst
4-pinowy przepływomierz stosowany w dieslach z lat '95-'99' (seria L) oraz Freelanderów wpływa tylko na funkcjonowanie zaworu EGR (recyrkulacja spalin). Polepszenie po odpieciu przeplywomierza jest zwiazane tylko z wylaczeniem zaworu EGR.
Przeplywomierz w L-serii sprzed '99 roku kontroluje tylko zawór EGR, więc minimalna poprawa po odpięciu go jest spowodowana zamknięciem zaworu EGR.
Taką samą minimalną poprawę możesz uzyskać odłączając rurkę średnicy 3mm od zaworu. To jest mój preferowany sposób na wyłączenie EGR
I jeszcze to:
"Which models suffer from maf sensor deterioration affecting the performance?
All 5pin maf sensors fitted to post 99 L series i.e. the 25/45//Zr/Zs
All R75, ZT and Mk2 Freelander Td4s (same BMW engine)."
Które modele dotyka pogorszenie osiągów przez przeplywomierz?
Te z 5pinowym zlaczem przeplywomierza - seria L po '99 roku - 25/45/Zr/Zs, wszystkie R75, ZT, Mk2 Freelander Td4s (ten sam silnik BMW).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum