Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Czyszczenie przepływki
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420] Czyszczenie przepływki

czy robic??
Autor Wiadomość
lukasz17 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 277
Skąd: zamość/lubelskie



Wysłany: Sob Kwi 25, 2009 20:01   [R420] Czyszczenie przepływki
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Witam ostanio zaglądajac do filtra powietrza zauwzylem ze krateczki co sa przed przepływka sa strasznie zasyfione i zastanawiam sie czy nie wykrecic przeplywki i jej nie wyczyscić?? teraz pytania czy to wogole mozna wyczyscic jakims rozpuszczalnikiem i czy nic nie uszkodzi sie??
oto zdjecie przepływki
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Maj 22, 2011 19:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Kwi 25, 2009 20:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Kwi 25, 2009 20:32   

Nie ma sensu. Przeplywomierz (MAF) w starych (przed 99) SDi wplywa tylko na zawor EGR. Nie ma zwiazku ze zwiekszonym/zmniejszonym spalaniem.

To pisze Rover_ron z forum mg-rover.org, tworca MAFAMu czyli tanszego zastepcy przeplywomierza, ekspert tuningu roverowych diesli. Ma wlasny dzial na forum mg-rover.org.

"The 4 pin maf fitted to the '95-99 Sd, sdi and early (L series) Freelanders is only used for egr control so they are not affected. Any minor improvment by disconnecting the sensor is due to the egr valve being disabled."

"The maf on the pre '99 L series does only control the egr valve so when you disconnect it, the only reason you feel any improvement, which is usually small, is because the egr valve remains closed.
You can prove this by reconnecting it and instead disconnecting the small vacuum tube (3mm dia) from the egr actuator. The same small improvement will be felt. This is my preferred way to disable the egr valve.

It's therfore not necessary to replace the maf. If it fails and the engine warning light comes on, you can unplug it.

Ron"

http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=153010

Za to filtr powietrza wyglada u Ciebie na dosc zmeczony ;)
 
 
lukasz17 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 277
Skąd: zamość/lubelskie



Wysłany: Nie Kwi 26, 2009 12:49   

Dzieki kolego ze pomogles ale ja z anglika to biedny:p no filtr powietrza wlasnie wymieniam :mrgreen: myslaem ze jak wyczyszcze prezpływke to bedzie troszke lepiej szedl czy cos w tym stylu :razz:
 
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Kwi 26, 2009 13:07   

Wyczyscic mozesz, ale osiagow to nie poprawi.

To ja przetlumacze tekst ;)

4-pinowy przepływomierz stosowany w dieslach z lat '95-'99' (seria L) oraz Freelanderów wpływa tylko na funkcjonowanie zaworu EGR (recyrkulacja spalin). Polepszenie po odpieciu przeplywomierza jest zwiazane tylko z wylaczeniem zaworu EGR.

Przeplywomierz w L-serii sprzed '99 roku kontroluje tylko zawór EGR, więc minimalna poprawa po odpięciu go jest spowodowana zamknięciem zaworu EGR.
Taką samą minimalną poprawę możesz uzyskać odłączając rurkę średnicy 3mm od zaworu. To jest mój preferowany sposób na wyłączenie EGR

I jeszcze to:

"Which models suffer from maf sensor deterioration affecting the performance?

All 5pin maf sensors fitted to post 99 L series i.e. the 25/45//Zr/Zs
All R75, ZT and Mk2 Freelander Td4s (same BMW engine)."

Które modele dotyka pogorszenie osiągów przez przeplywomierz?

Te z 5pinowym zlaczem przeplywomierza - seria L po '99 roku - 25/45/Zr/Zs, wszystkie R75, ZT, Mk2 Freelander Td4s (ten sam silnik BMW).
 
 
lukasz17 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 277
Skąd: zamość/lubelskie



Wysłany: Nie Kwi 26, 2009 16:19   

dzieki kolego za pomoc skoro to nic nie poprawi to go nie bede ruszal
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Czyszczenie układu chłodniczego
gacek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 19 Czw Paź 06, 2011 10:15
Remigiusz
Brak nowych postów [R420 Si 99'] Czyszczenie silnika krokowego i przepustnicy
Micros Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Czw Wrz 15, 2011 13:41
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [Rover 420 Di]błędy przepływki
arkadis Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pią Lut 25, 2011 00:50
adamsky
Brak nowych postów [MG ZS] Czyszczenie przepływomierza
bad_gs Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Pią Sie 30, 2013 17:21
marcinZG
Brak nowych postów [R45] Czyszczenie lampy
Cherman Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Wto Sty 27, 2015 01:02
grincz1



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink