Forum Klubu ROVERki.pl :: [ 420 DI 97] Temperatura, gotowanie się wody
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Pią Lis 19, 2010 10:21
[ 420 DI 97] Temperatura, gotowanie się wody
Autor Wiadomość
SeevS 




Pomógł: 19 razy
Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 285
Skąd: Poznań



Wysłany: Wto Kwi 14, 2009 15:44   [ 420 DI 97] Temperatura, gotowanie się wody

Hello wszystkim po świętach :)

Wczoraj wróciłem właśnie moim R z Szklarskiej poręby i podczas trasy niestety zdarzyła się pewna sytuacja. Wyjeżdżając z Poznania autko prowadziło się świetnie lecz na trasie po ok 150km zauważyłem że temperatura silnika znacznie się podnosiła myślałem że to chwilowe jednak w pewnym momencie dochodziła do czerwonego pola, więc zatrzymałem się na stacji i otworzyłem maskę, otwierając kurek od zbiornika wyrównawczego płyn zaczął po prostu wylewać się ze zbiornika co mnie bardzo zaniepokoiło, poczekałem aż wszystko ostygnie kupiłem płyn i wyrównałem stan. przez 50 km wszystko było ok lecz kiedy silnik zaczął się znowu mocno nagrzewać sytuacja powtórzyła się po prostu się gotował płyn, w 1 chwili myślałem że z niego coś leci lecz pod autem było sucho. Po następnym postoju wszystko było ok więc dojechałem do miejsca docelowego. Kiedy chciałem wracać miałem obawy, płyn był w normie silnik pracował równo. Wracając wszystko było w normie. Lecz kiedy włączyłem klimatyzację i moja prędkość na autostradzie przekroczyła 140 km wskazówka automatycznie podnosiła się i wskazywała wysoką temperaturę. Płyn znowu się gotował. Dojechałem jednak na miejsce.

I teraz mam rożne koncepcje co mogło się stać
1. Zepsuty termostat- czujnik temperatury.
2. Wentylator ?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Kwi 14, 2009 15:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Wto Kwi 14, 2009 17:25   

Pompa padła? Termostat? Układ zapowietrzony?
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Kwi 14, 2009 18:11   

SeevS napisał/a:
2. Wentylator ?

w naszych DI bardzo rzadko załącza się wentylator bo nie ma takiej potrzeby :smile:
może faktycznie termostat się przycina bądź pompa nie spełnia już swojej roli :/
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Kwi 14, 2009 22:42   

korek ..... może wystarczy wymienić korek, bo nie trzyma cisnienia :roll: przegrzać tego klekotka to sztuka ;)

PS. jak sie przegrzewa, to ogrzewanie na full + nadmuch na kabine i powinno pomóc ;) zobacz też czy przy otwartym zbiorniczku i dodaniu gazu płyn wylatuje rurką przelewową :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Kwi 14, 2009 23:34   

Brt napisał/a:
korek ..... może wystarczy wymienić korek, bo nie trzyma cisnienia :roll: przegrzać tego klekotka to sztuka ;)
Moim skromnym zdaniem chyba nie ma się co łudzić - można nie dokręcić korka i będzie gitara (bardziej optuję za zbyt wysokim ciśnieniem), ja tak jeżdżę bo mi też gdzieś wywala płyn, chyba na pompie, a zmniejszenie ciśnienia poprzez niedokręcenie korka likwiduje objaw. Ja stawiam na pompę lub zator w chłodnicy czy gdzieś tam, aczkolwiek nie przesądzam, trzeba najpierw sprawdzić.
 
 
rtworek 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 423
Skąd: Brzeg Dolny



Wysłany: Sro Kwi 15, 2009 07:08   

Ja opstawiam termostat, na moje kaprawe oko to sie przysioł, przy prędkości 140 km pend powietrza powinien wychlodzić czynnik chłodący. Co do korka odpada z właściwości fizyko-chemicznych wynika iz wyższe ciśnienie tym wyższa temperatura. pompa tez raczej nie ponieważ działo by sie to za kożdym razem.
 
 
 
SeevS 




Pomógł: 19 razy
Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 285
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Kwi 26, 2009 13:05   

przy włączonej klimatyzacji temperatura od razu rośnie, mam nadzieję że to termostat chociaż zauważyłem że wskazówka temp. nie podnosi się a w zbiorniku i tak już jest bardzo gorąco więc może ta pompa ?
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Kwi 26, 2009 13:22   

Ja tez obstawiam termostat co z nim nie tak jest jak nie zawsze się tak dzieje.

rtworek napisał/a:
pompa tez raczej nie ponieważ działo by sie to za kożdym razem.

Tez o tym właśnie myślałem.

[ Dodano: Nie Kwi 26, 2009 14:23 ]
No i chyba termostat jest tanszy koszt niz pompa wody, a jak bedzie to ejdnak pompa to bedzies mial juz dwie rzeczy wymienone i spokoj na dlugi czas :razz:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
SeevS 




Pomógł: 19 razy
Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 285
Skąd: Poznań



Wysłany: Pon Kwi 27, 2009 07:17   

[quote="Remi55"]Ja tez obstawiam termostat co z nim nie tak jest jak nie zawsze się tak dzieje.

rtworek napisał/a:
pompa tez raczej nie ponieważ działo by sie to za kożdym razem.

Tez o tym właśnie myślałem.

w sumie to dzieje się za każdym razem tylko, temperatura aż tak bardzo nie rośnie na wskazówce. Wiem że na wskazówkę nie mogę patrzeć.
 
 
WKAMIL 



Dołączył: 16 Cze 2009
Posty: 2
Skąd: Makowisko



Wysłany: Wto Cze 16, 2009 17:55   

mam ten sam problem w swoim roverku i dopiero sie bede za to zabierał wymienie wszystko
 
 
 
hrv 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 97
Skąd: Leeds/Poznan



Wysłany: Wto Cze 16, 2009 18:08   

Tez to mialem.Termostat byl sprawny, a jednak chlodnica caly czas zimna.Najprawdopodobnie pompa wody, tylko ciekawi mnie jak ona moze sie nagle zepsuc.
Ale rowniez slyszalem wersje ze koles wymienial po kolei korek,termostat,pompe wody a przyczyna byla peknieta glowica.
Dlatego tez wyjelem na stale termostat,przegrzewanie sie skonczylo, a auto sprzedalem.Kupie sobie cos innego. :grin:
 
 
grecki 




Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 35
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Nie Lip 11, 2010 18:59   

Miałem a w zasadzie mam taki sam problem. Wymieniłem chłodnice (była już troszkę połatana i mogła być niedrożna). Wentylatory załączają się dosyć późno czyli bardzo blisko czerwonego pola i temperatura nie spada. Wcześniej działo się tak tylko przy dużych obrotach silnika, na autostradach obwodnicach, w tej chwili problem jest także po mieście. W najbliższym czasie chcę wymienić termostat i po przeczytaniu tematu zastanawiam się także nad pompą wody oraz korkiem.

[ Dodano: Nie Lip 11, 2010 19:56 ]
SeevS czy wyjaśniła się już przyczyna skaczącej temperatury? Zaczął się upał, dłuższa jazda w trasy i problem mi powrócił. Termostat wymieniony, korek również, przymierzam się teraz do wymiany pompy wody. Grzeje się przy dużych prędkościach i czasami w korku. Dziś w trasie przy włączonym gorącym nawiewie temp opadała jednak w mieście przy jeździe w korkach nawet to nie pomagało. Czy pompa wody może nie dawać rady? Może kolejny termostat się przycina... Proszę pomóżccie bo nie mam już pomysłu...

[ Dodano: Nie Lip 11, 2010 19:57 ]
SeevS czy wyjaśniła się już przyczyna skaczącej temperatury? Zaczął się upał, dłuższa jazda w trasy i problem mi powrócił. Termostat wymieniony, korek również, przymierzam się teraz do wymiany pompy wody. Grzeje się przy dużych prędkościach i czasami w korku. Dziś w trasie przy włączonym gorącym nawiewie temp opadała jednak w mieście przy jeździe w korkach nawet to nie pomagało. Czy pompa wody może nie dawać rady? Może kolejny termostat się przycina... Proszę pomóżccie bo nie mam już pomysłu...

[ Dodano: Nie Lip 11, 2010 19:59 ]
SeeveS, czy uporałeś się już z tymi skokami temp?
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Lip 11, 2010 20:53   

Dzsi to samo miałem w R 45 nagle się zaczęła woda gotować, został nowy korek wymieniony ale nic to nie dalo. pompa rczej pracuje bo wode wypycha z powrotem do zbiorniczka. Jak silnik ostygł to już w sumie problem znikną i raczej termostat do wymiany będzie :neutral:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
grecki 




Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 35
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Pon Lip 12, 2010 07:15   

Kurde to już drugi czy trzeci termostat, który wymieniam, za każdym razem kupowany od Tomiego. Czy jest możliwe że nowy termostat się zacina? Może jest jakaś inna przyczyna...
 
 
mirwin 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 628
Skąd: Wołomin

Rover 400

Wysłany: Pon Lip 12, 2010 07:31   

Ja w takim wypadku przed wymiana termostatu przepłukałbym cały układ. Może coś w nim pływa co powoduje zacinanie sie termostatu.
 
 
grecki 




Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 35
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Pon Lip 12, 2010 10:01   

Być może coś tam siedzi, sprawdzę najpierw układ, chociaż po wymianie chłodnicy w tamtym roku wszystko było przepłukiwane i problem nie zniknął... Może auto nie jest przystosowane do jazdy w wysokiej temperaturze i powinno się jeździć tylko jesień-wiosna (wtedy ów problem nie występuje :grin:
 
 
mirwin 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 628
Skąd: Wołomin

Rover 400

Wysłany: Pon Lip 12, 2010 11:55   

grecki napisał/a:
Być może coś tam siedzi, sprawdzę najpierw układ, chociaż po wymianie chłodnicy w tamtym roku wszystko było przepłukiwane i problem nie zniknął... Może auto nie jest przystosowane do jazdy w wysokiej temperaturze i powinno się jeździć tylko jesień-wiosna (wtedy ów problem nie występuje :grin:

U mnie przy tych temperaturach to "check engine" sie zapala ale temperatura wg wskazań na połowie pola. Jak jest chłodniej to sie nie zapala.
 
 
staffer 



Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 94



Wysłany: Wto Lip 13, 2010 09:14   

A może ludziki pada Wam czujnik temperatury? Decha ma własny, jeśli mnie pamięć nie myli. Poprawne wskazywanie temperatury - działa czujnik temperatury od deski, późne włączanie się wentyla - czujnik od niego już nie bardzo bangla. Ofc odnoszę się do pierwszego, starszego problemu, ale u Was sprawdzić to nie zaszkodzi :)
_________________
Był R400
 
 
mirwin 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 13 Lis 2009
Posty: 628
Skąd: Wołomin

Rover 400

Wysłany: Wto Lip 13, 2010 11:15   

staffer napisał/a:
A może ludziki pada Wam czujnik temperatury? Decha ma własny, jeśli mnie pamięć nie myli. Poprawne wskazywanie temperatury - działa czujnik temperatury od deski, późne włączanie się wentyla - czujnik od niego już nie bardzo bangla. Ofc odnoszę się do pierwszego, starszego problemu, ale u Was sprawdzić to nie zaszkodzi :)

No może tak być, trzeba to sprawdzić. Z tego co rozmawiałem z uzytkownikami diesli, to wentylatory u nich włączaja sie przy temperaturze wody ok. 100 st.C nie tak jak w benzynowych ok. 85 st.C.
 
 
grecki 




Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 35
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Wto Lip 13, 2010 13:27   

W tym przypadku wszystko warto sprawdzić :) Z tego co zauważyłem wczoraj wentylator załącza się bardzo późno. W przypadku korków może rzeczywiście czujnik szaleje, ale w jeździe na trasie przy prędkości ok 90 -100 km/ h wydaje mi się że wystarczy chłodzenie pędem powietrza ale mogę się mylić...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [ 420 DI 97] Gotowanie się płynu cz. 2, brak mocy
SeevS Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 23 Pią Lip 24, 2009 22:21
bartek24
Brak nowych postów [45]Temperatura silnika
arti99 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Kwi 16, 2020 21:11
arti99
Brak nowych postów [R45] Temperatura silnika
szymonenek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Czw Kwi 11, 2019 11:55
szymonenek
Brak nowych postów [R45] Temperatura silnika
Cherman Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 46 Nie Lip 20, 2008 14:10
sTERYD
Brak nowych postów [R45] rośnie temperatura
ebson Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Maj 03, 2013 14:27
Patriko2009



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink