Wysłany: Pon Maj 04, 2009 11:56 [R214] Nie chce odpalić :(
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1997
Mam taki problemik:
Jak odpalilem w Roverku było wszystko Ok po zgaszeniu silnika i po probuje odpalenia go nie chce odpalic silnik sie
co to moze byc?
[ Dodano: Pon Maj 04, 2009 12:56 ]
Prosze o szybko pomoc bo mnie to zmartwilo
Jak chcesz, zebyśmy Ci pomogli, to opisz objawy:
- co już sprawdziłeś
- czy rozrusznik kręci
- czy kontrolki zapalają się poprawnie
- czy były jakieś inne objawy
- czy jest iskra
- czy podawane jest paliwo
- czy komputer sygnalizował jakieś błędy
- jaki dokładnie masz silnik (bo podałeś R200, w profilu masz R214, a nie napisałeś który rok, jaki dokładnie silnik itp.)
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
mam 1,4 75KM 1997r.
-ZAPAlily sie te co wylaczaja sie po ilus sekundach po odpaleniu
-Oj nie wiem czy sie kreci bo nie ma iskry
-zadnych innych objawów nie było
-chyba jest bo jest paliwko w polowie
[ Dodano: Pon Maj 04, 2009 13:04 ]
Kukałem do silnika
i sprawdzalem olej
oraz plyn chlodniczy
[ Dodano: Pon Maj 04, 2009 13:06 ]
i do dzialu technicznego zagladalem i go troche nie skumalem
No ale jak przekręcasz kluczyk to słychać rozrusznik?
Czy spróbowałeś np. zakręcić rozrusznikiem na biegu z częściowo wciśniętym sprzęgłem?
Wiem, ze to brutalna metoda, ale wtedy będziesz więdział, czy rozrusznik działa.
Z iskrą, to poprostu wykręć świecę i przytykając do bloku zobaczysz, czy w czasie kręcenia rozrusznikiem przeskakuje iskra, a jednocześnie będziesz czuł zapach paliwa.
W silnikach serii K ztcp jedną z przyczyn nieodpalania jest awaria czujnika położenia wału, ale to już niech się specjaliści od serii K wypowiedzą.
Zresztą wszystko to masz wymienione w w podanym przeze mnie linku.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
A tego nie wie nikt, bo skoro nie pali i nie wiadomo dlaczego, to nie wiadomo jak go odpalić.
pioneer_SRT napisał/a:
dojechac do jakiegos Serwisu specjalistów od czesci Japonskich
A dlaczego od części japońskich, jak Ty masz w 100% angielską konstrukcję?
Prędzej pomoże Ci serwis FSO lub Land Rover'a niż serwis japończyków.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Jeśli nie podasz żadnych bliższych danych, to pozostaje Ci tylko "sznurek", co ja bym zrobił, bo w najgorszym razie możesz mieć np. HGF lub pęknięty pasek rozrządu (szanse znikome, ale są) i każde ruszanie silnika może spowodować dalsze uszkodzenia.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Jeśli silnik był nagrzany, to pewnie był jaśniejszy?
To normalne.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Ale jak wrócił do normy, to znaczy, że woda wyparowała i jej nie przybywa, czyli, że może po zimie albo kiepsko zrobionej wymianie dostało się tam trochę wody i teraz już jest ok.
A nie ubywa Ci płynu chłodniczego?
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Pomogła: 70 razy Dołączyła: 24 Sie 2007 Posty: 1716 Skąd: Zabrze
Wysłany: Pon Maj 04, 2009 13:34
pioneer_SRT, Dawid mówi całkiem poważnie, szczotki mogły się po prostu zawiesić. Poza tym rozrusznik to nie silnik, poza tym nikt nie każe ci go zmasakrować tylko klepnąć.
Nic nie rozwalisz. Uzyj, mlotka, klucza do kol. Postukaj go z kazdej strony i sprawdz.
Mozesz tez sprobowac odpalic go na biegu bez wlaczonego sprzegla, czyli. tzw. zabi skok, ale wtedy trzeba miec pewnosc, ze to na pewno rozrosznik.
Mi taka metoda ratowala czesto zycie, jak padal rozrusznik a nie bylo czym walnac.
Pozdrawiam,
Ps.
Wiesz gdzie jest rozrusznik?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum