Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Chwilowy spadek mocy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Chwilowy spadek mocy
Autor Wiadomość
chrummen 



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 5
Skąd: Gniezno



Wysłany: Pon Maj 04, 2009 17:47   [R75] Chwilowy spadek mocy
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2000

Witam wszystkich.

Od ponad roku posiadam roverka jak w temacie (Automat).
Ostatnio po kilku kilometrach od ruszenia auto traci moc, na tyle mocno, że ma problem z rozpędzeniem. Po przekroczeniu ok 3tys obr/min nagle odzyskuje ciąg i wszystko jest OK.
Jednak jak wiadomo automat przy spokojnej jeździe utrzymuje ok 2 tys obr więc trudno się wydostać z tej dziury.
Po przejechaniu kilkunastu kilometrów auto wraca do normy.
Po gwałtownym dodaniu gazu (oczywiście na luzie) też na chwile wraca do normy.
Rzecz się robi coraz bardziej dokuczliwa.
Po podłączeniu jakiegoś niededykowanego programu diagnostycznego są błędy:

P0151 O2 Sensor Circuit Low Voltage (Bank 2 Sensor 1)
P0153 O2 Sensor Circuit Slow Response (Bank 2 Sensor 1)
P0155 O2 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 2 Sensor 1)

Dodam jednak, że błąd na temat tego czujnika już wyświetlał mi jeszcze zimą a dopiero od kilku tygodni auto nie jedzie. Auto nie szarpie, po prostu nie ciągnie lub ciągnie powiedzmy na 20-30%.

Czy możecie mi coś doradzić, jakie są Wasze opinie na ten temat?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Gru 08, 2010 23:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Maj 04, 2009 17:47   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pon Maj 04, 2009 17:51   

Hmm, może pompa paliwa się kończy?
Bo wtryski lub zawór wysokiego ciśnienia to inne objawy - raczej brak mocy i brak możliwości wejścia na wyższe obroty. Zawór EGR też raczej tak się nie zachowuje. Lub coś z potencjometrem od gazu ?? Hmm, poczekajmy na inny opinie.
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Maj 04, 2009 17:55   

se7en86, nie ten silnik :mrgreen:
To benzyna.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Pon Maj 04, 2009 21:52   

No tak :D to wybaczcie :) na benzynie się nie znam :P I myślałem, że to CDT :P a to fajne 2,5 180KM mhhhh, polatałbym takim czymś :]
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Maj 04, 2009 22:14   

A jak się zachowuje po włączeniu opcji ''sport'' i jak przy nagłym przyspieszaniu metodą ' Kick-down' ?.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
chrummen 



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 5
Skąd: Gniezno



Wysłany: Wto Maj 05, 2009 16:34   

Witam ponownie
Sorki, że nie napisałem że to benzyna ale R75 2.5 to tylko benzyna.
Tryb sport o tyle pomaga, że utrzymuje auto na nieco wyższych obrotach więc łatwiej dojść do tych obrotów gdzie auto zaczyna jechać ale to i tak niewiele pomaga.
' Kick-down' też działa raczej poprawnie, czasem szarpnie ale myślę, że to przez niepewne działanie silnika (i jest mało przydatny w mieście bo kop którego auto dostanie jest całkiem spory a inne auta tuż przed maską :mrgreen: ). Skrzyni raczej bym się tu nie czepiał.
Zastanawiający jest fakt regularności niedyspozycji auta. Zaczyna się to po kilku kilometrach, po kilkunastu wszystko wraca do normy. Gdy nie chce mu się jechać to tylko przy obrotach <3000 - powyżej jest OK
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Maj 05, 2009 17:22   

chrummen napisał/a:
. Skrzyni raczej bym się tu nie czepiał.
Pytałem o opcje sport i kopnięcie , bo tu nie można rozpatrywać osobno silnika osobno automatu. Na efekt ma wpływ komunikacja między silnikiem i skrzynią (sterownik ECU ). Np. niski poziom oleju w skrzyni czy niewydajna chłodnica oleju może powodować takie zachowanie zespołu silnik - skrzynia. Sprawdziłbym jednak połączenia i okablowanie skrzyni pod filtrem powietrza.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
chrummen 



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 5
Skąd: Gniezno



Wysłany: Wto Maj 05, 2009 18:32   

Muszę przyznać SeniorA że Twoje uwagi są dość cenne i oczywiście sprawdzę połączenia elektryczne. Jednak nie obstawiam na to, ponieważ połączenia elektryczne w bardziej przypadkowych sytuacjach dają się we znaki.
Poziom oleju powinien być OK, ponieważ nie zauważyłem wycieku a była zmiana kilka miesięcy temu - ale nigdy nic nie wiadomo.
Oczywiście nie mam pojęcia jak sprawdzić wydajność wspomnianej chłodnicy :???:
Zapomniałem dodać, że w tych słabych momentach również silnik pracuje nierówno na luzie (N) co bardziej na silnik rzutuje. Chociaż za to na obroty wchodzi dość normalnie - dziwna sprawa.
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Maj 05, 2009 19:53   

chrummen napisał/a:
Poziom oleju powinien być OK,
A wiesz ile dokładnie oleju wlano do skrzyni i ile spłynęło przy ustalaniu poziomu ?.
chrummen napisał/a:
Zapomniałem dodać, że w tych słabych momentach również silnik pracuje nierówno na luzie (N)
czyli coś w rodzaju niedostatecznej iskry,przebić na kablach czy ubogiej mieszanki ?.
olej i chłodnica ( myślałem o jej zewnętrznej czystości ) były tylko przykładem możliwej przyczyny.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Krawcu 



Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 3
Skąd: Tomaszów Maz



Wysłany: Sro Lip 22, 2009 15:27   

Witam
Posiadam Rovera 75 diesel automat
Mam taki problem iz gdy jade z predkoscia 80km/h i chce wyprzedzic samochod nie zbiera mi sie i obroty dochodza do 2300obr/min i mimo tego ze nadal wciskam pedal gazu, dalej nie idzie. Jak odpuszcze gaz i dodam ponownie zbiera sie i normalnie idzie a takze przyspiesza i reszta normalnie chodzi.
Jesli ktos wie co moze byc to prosze o pomoc.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Chwilowy spadek mocy przy ruszaniu
rafal_s Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Kwi 28, 2011 15:07
Boncky
Brak nowych postów [R75] gaśnie przerywa-chwilowy brak mocy.
arturfirlit Rover serii 75, MG ZT 3 Sob Mar 14, 2015 22:18
dawidd
Brak nowych postów [R75] trzecia sonda i chwilowy brak mocy.
Ramzes120 Rover serii 75, MG ZT 4 Wto Maj 28, 2019 14:45
Ramzes120
Brak nowych postów [R75] Spadek mocy
Przeplywka a moze cos innego?
plombos Rover serii 75, MG ZT 10 Wto Lis 11, 2008 21:22
Dam-Kam
Brak nowych postów [R75] Spadek mocy
mignone Rover serii 75, MG ZT 7 Sob Lis 24, 2007 19:03
mignone



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink