Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Posiadam roverka R75 2.0CDT '00 z manualną skrzynia biegów. Znalazłem na złomie roverka R75 2.0CDTi z 2004 roku z automatem, Auto po wypadku ale silnik nie ruszony, rozwalony bok. Moje pytanie, Czy jest możliwaść przekładki z tego rozbitego do mojego, silnika wraz z automatem i całym osprzętem, czy raczej to nie możliwe ze względu na automat. Zastanawiam sie nad tym ponieważ mam do wymiany pomke sprzęgła i wentylator a może w cenie zakupu nowej pompki udało by sie dostać cały silnik. Z góry dzięki.
Ostatnio zmieniony przez apples Wto Lut 28, 2012 10:44, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Wto Kwi 21, 2009 18:44 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Chce przełożyć bo mam do wymiany pompke, wetylator nie kręci na pierwszym biegu i silnik też nie najlepiej chodzi. Jak bym miał to wszystko wymieniać to wyjdzie na to samo a przerabiać na podróbki z innych aut to nie chce. A ten silnik jest z mnieszym przebiegiem i oczywiscie 131km.
[ Dodano: Sro Kwi 22, 2009 19:12 ]
A jeszcze jedno przy przekładce z CDT na CDTi też musze wymienić komputer i elektronike bo czytałem że róznica to tylko taka że są wgrane inne ustawienia.
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Sro Kwi 22, 2009 19:55
No właśnie, rożnica silników polega na innej mapie wtrysku, gdybyś przeczytał temat o chip tuningu to byś wiedział
Co masz na myśli pisząc, że silnik nie najlepiej chodzi? Pompka, nie jest elementem silnika... Wentylator, to pewnie szczotki padły, a nawet jeśli cały, to kup od Vectry za 50zł masz silnik. A przekładając sam silnik bedziesz miał nadal 116km. Trzeba przełożyć komp, ale wtedy immo będzie wariować, trzeba programować, itd. Hocki, klocki itp. Szkoda zachodu, lepiej zrobić na glanc to co się ma
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Czw Kwi 23, 2009 07:42
Też mi się tak wydaje,bo nie bardzo kumam jak silnik może nieciekawie chodzić-co masz na myśli.Co do wentylatora,to sprawa w 90% polega na zużyciu szczotki masowej(koszt ok. 7 zeta+kilka godzin roboty).Tak czy inaczej zdejmujesz przedni pas.Robiłem to tydzień temu i mam nadzieję,że pochodzi kilka lat.
silnik nie najlepiej chodzi tak jak by mu ubyło pare koni. Dodaje gazu i nie ciągnie tak jak wcześniej. Musze jechać podpiąć go do ASO i wtedy zobacze co jest grane. Chyba macie racje za dużo zabawy z tą przekładką. Dzięki.
Pomógł: 20 razy Dołączył: 08 Mar 2008 Posty: 85 Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw Kwi 23, 2009 17:54
kristohuliciu napisał/a:
silnik nie najlepiej chodzi tak jak by mu ubyło pare koni. Dodaje gazu i nie ciągnie tak jak wcześniej. Musze jechać podpiąć go do ASO i wtedy zobacze co jest grane. Chyba macie racje za dużo zabawy z tą przekładką. Dzięki.
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Czw Kwi 23, 2009 20:44
kristohuliciu, chłopie, jakbyś cokolwiek miał chęci to byś znalazł, na 90% to przepływka. Potem czyszczenie EGR i zaworka, i będziesz się cieszył znów ładnym ciągiem, a jak mało to polecam wycieczkę do Dominika, cały następny tydzień będzie w Częstochowie, ja też się chyba wybiorę.
Byłem podpiąć roverka pod komputer i miałemś racje przepływka. Została odpięta i okazało się że auto pali mniej, narazie tak pokazuje komputer. Czy można tak jeździć na odpietej czy lepiej wymienić.
Można jeździć z odpiętą - nic się nie stanie - poza teoretycznie większym spalaniem.
Przepływomierz informuje komputer ile powietrza i o jakiej temperaturze wpada do silnika - na tej podstawie komputer dopiera dawkę paliwa, po odpięciu przepływomierza komputer wpada w lekkie zmieszanie i zwiększa dawkę paliwa aby zrównoważyć informację o braku powietrza - całość skutkuje tym że samochód "lepiej się zbiera".
Mechaników proszę o nie bicie za powyższy opis
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 166 razy Dołączył: 27 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Wto Maj 05, 2009 15:02
argail napisał/a:
"lepiej się zbiera"
No tutaj to już się nie zgodzę. Bo to wtedy ustalana jest dawka tzw bezpieczna, a nie ta obliczona do powietrza, nie będzie to dawka większa, od tej, która będzie podawana przy w 100% sprawnej przepływce na wciśniętym gazie do oporu, ale daka będzie większa przy spokojnej jeździe, stąd wyższe spalanie.
A tak BTW, to "lepiej się zbiera" na sprawnej w 100% przepływce. Sprawdzone!
Cóż, jak odpiąłem uszkodzony przepływomierz, to zdecydowanie lepiej się zbierał
Z podpiętym nowym ... nie wiem, ale wydaje się mi jednak że bez przepływomierza był delikatnie żwawszy.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Dziś musiałem podpiąć przepływomierz bo nie chciał jechać, dławiło go ale teraz jest ok. Próbowałem dostać się do zaworu wys ciśnienia w celu przedmuchania ale nie mogę odkręcić śrub od plastikowej rury tej nad kolektorem, kręcą sie cały czas i nic. Bede musiał chyba poodkręcać pare plastkików żeby to rozebrać.
[ Dodano: Sro Maj 06, 2009 18:27 ]
Chyba jednak wezmę ten silniki o którym pisałem wczesniej. Jak go nie przełoże to będzie na części.
[ Dodano: Sro Maj 06, 2009 21:39 ]
Chodzi mi o rurę która jest przykręcona do przedniego pasa trzema śrubami. Chyba pobiera powietrze do turbiny. Nie mogę odkręcić tych śrób, krecą się i kręcą i nie wychodzą.
[ Dodano: Czw Maj 07, 2009 10:49 ]
próbuje odkrecić zawór wys ciśnienia i chyba nic z tego bo nie ma miejsca a śruby trzymają mocno. Boje sie że obrobie. Jak ty to odkręciłeś
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum