Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25 '03 K16 1.6 LPG] Jakiś dziwny HGF?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25 '03 K16 1.6 LPG] Jakiś dziwny HGF?
Autor Wiadomość
vanish 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 19
Skąd: Wrocław



  Wysłany: Wto Maj 05, 2009 18:34   [R25 '03 K16 1.6 LPG] Jakiś dziwny HGF?

Witam wszystkich!

Temat mocno już eksploatowany, jednak nie zawsze wszystko jest, przynajmniej jak dla mnie, jasne.

Od czasu jak założyłem LPG (przy przebiegu 70k, teraz ma 90k) zauważyłem utraty płyny chłodniczego
(za pierwszym razem troszkę się zagrzał :lol: , ale nie zagotował), poza tym trzyma temperaturę jak powinien. Gdzieś czytałem, że może się tak dziać.
Sprawdziłem przewody i żadnych przecieków nie znalazłem.
Od tego czasu pilnuję po prostu żeby nie jeździć na sucho.
Międzyczasie przejechałem ok 5kkm po południowej europie i nie dolałem więcej niż z 1 litr płynu,
ostatnio tyle dolewam na 500 km.
W płynie chłodniczym jednak zaczęła się pojawiać taka jasnobrązowa maź. Ostatnio zrobiło jej się sporo ( przepłukałem w weekend zbiorniczek).
Jeśli chodzi o olej wszystko jest w jak najlepszym porządku, tzn. majonezu nie ma i nie było (wymieniałem jesienią i niedawno ),
utraty mocy żadnej, siwego dymu też nie.

Co z tym robić?
Czeka mnie wymiana uszczelki pod głowicą czy to jednak nie TO?
Nie chcę doprowadzać do jakiś skrajnych sytuacji.
Przedmuch podobno może być na początku w jedną stronę (stąd olej w płynie chłodniczym), ale co się dzieje z taką ilością płynu?

Pozdrawiam i czekam na wasze sugestie. Może ktoś zna jakiegoś speca w okolicach Wrocławia?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Maj 05, 2009 18:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Wto Maj 05, 2009 18:41   Re: [R25 '03 K16 1.6 LPG] Jakiś dziwny HGF?

posprawdzaj kolanka na przewodach ktore ida do reduktora moze tam cieknie :(
a co do kolorku plynu to tez ciekawe :neutral:
 
 
vanish 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 19
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Maj 05, 2009 18:46   

Sęk w tym,że sprawdzałem. Przed zimą zalałem go nawet nowym Borygo (bo nie wiadomo na czym poprzednik jeździł).
 
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Wto Maj 05, 2009 18:48   

vanish napisał/a:
Sęk w tym,że sprawdzałem. Przed zimą zalałem go nawet nowym Borygo (bo nie wiadomo na czym poprzednik jeździł).


a uklad przeczysciles czy tylko zlales stary i nalales nowy ?? ?
moze to one sie wymieszaly :(
 
 
vanish 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 19
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Maj 05, 2009 18:50   

Starałem się to zrobić jak należy: przeczyściłem. Większe ilości tej mazi pojawiły się teraz na wiosnę. I jakby coraz więcej pić mu się chce.
 
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Wto Maj 05, 2009 18:51   

vanish napisał/a:
Starałem się to zrobić jak należy: przeczyściłem. Większe ilości tej mazi pojawiły się teraz na wiosnę. I jakby coraz więcej pić mu się chce.

no to pozostaje obserwowac i nic nie ruszac :cry:
 
 
azor77 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 757
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Maj 05, 2009 19:19   

vanish napisał/a:
W płynie chłodniczym jednak zaczęła się pojawiać taka jasnobrązowa maź. Ostatnio zrobiło jej się sporo ( przepłukałem w weekend zbiorniczek).
Jeśli chodzi o olej wszystko jest w jak najlepszym porządku, tzn. majonezu nie ma i nie było (wymieniałem jesienią i niedawno ),
utraty mocy żadnej, siwego dymu też nie.


Mam podobnie nie mam czasu zająć się tym HGF-em osobiście. Przejechałem z objawami HGF już 35 tyś. Zrobiłem dwie wymiany, olej idzie do płynu w takim stopniu że, dolewam około 1 litra na 15 tys.
Czyszczę zbiorniczek z majonezu raz na miesiąc, poza tym wszystko inne gra jak w zegarku.
Czekam na większe objawy :>
_________________
Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
 
 
vanish 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 19
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Maj 05, 2009 19:29   

Może tak właśnie należy zrobić i nie martwić się zawczasu. Poza tym dolewam tylko wodę a nie olej.
 
 
 
ash 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 587
Skąd: Civitas Kielcensis



Wysłany: Wto Maj 05, 2009 19:30   

ja bym nie czekal. Kupic uszczelke, szpilki glowicy i zmieniac, predzej czy pozniej i tak pusci - mozliwe, ze bardzo mocno w najmniej sprzyjajacym czasie (podroz), poza tym bedziesz czekal az zasyfi Ci caly silnik i uklad? Odzaluj kilku stowek, kup co trzeba i bierz sie do roboty!
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Wto Maj 05, 2009 19:33   

ash napisał/a:
ja bym nie czekal. Kupic uszczelke, szpilki glowicy i zmieniac, predzej czy pozniej i tak pusci - mozliwe, ze bardzo mocno w najmniej sprzyjajacym czasie (podroz), poza tym bedziesz czekal az zasyfi Ci caly silnik i uklad? Odzaluj kilku stowek, kup co trzeba i bierz sie do roboty!


tylko ze tak robota to kosztuje kolo 1 tys chyba ze sie myle to mnie popraw :roll:
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Wto Maj 05, 2009 19:37   

Tez juz tak przejezdzilem 2 lata. Na sciance zbiorniczka robi sie maz wiec co jakis czas demontaz, setka paliwka do srodka i machamy szejkerem ;) (zbiorniczek jak ze sklepu). Przez ten czas mialem dodatkowo ze dwa razy olejowe oczka w plynie ktore sie na palcu oblepialy. Plynu minimalnie ubywa a oleju ani milimetra. Na dniach sie biore za zwalanie glowicy i stawiam na te plastikowe tulejki ustalajace. Gdyby nie dluga wakacyjna trasa wcale bym sie za to nie bral.
Ostatnio zmieniony przez Lechos Wto Maj 05, 2009 19:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
vanish 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 19
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Maj 05, 2009 19:38   

BoloSr napisał/a:
ash napisał/a:
ja bym nie czekal. Kupic uszczelke, szpilki glowicy i zmieniac, predzej czy pozniej i tak pusci - mozliwe, ze bardzo mocno w najmniej sprzyjajacym czasie (podroz), poza tym bedziesz czekal az zasyfi Ci caly silnik i uklad? Odzaluj kilku stowek, kup co trzeba i bierz sie do roboty!


tylko ze tak robota to kosztuje kolo 1 tys chyba ze sie myle to mnie popraw :roll:


nie chce niestety być inaczej
 
 
 
ash 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 587
Skąd: Civitas Kielcensis



Wysłany: Wto Maj 05, 2009 20:21   

150 uszczelka, 200 szpilki, dolot 20zl, wylot 10, papierek scierny 3zl, nasadka torx 30zl, olej plus filtr, plyn chlodniczy tego nie licze, no i przy okazji mozesz zmienic rozrzad ale to zalezy od jego stanu. Planowac glowice czy nie oraz jaki typ uszczelki to juz Twoja decyzja.
Robocizna okolo 200-400 a najlepiej samemu i zaoszczedzone! Gdzie ten 1000?
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Wto Maj 05, 2009 20:27   

ash napisał/a:
150 uszczelka, 200 szpilki, dolot 20zl, wylot 10, papierek scierny 3zl, nasadka torx 30zl, olej plus filtr, plyn chlodniczy tego nie licze, no i przy okazji mozesz zmienic rozrzad ale to zalezy od jego stanu. Planowac glowice czy nie oraz jaki typ uszczelki to juz Twoja decyzja.
Robocizna okolo 200-400 a najlepiej samemu i zaoszczedzone! Gdzie ten 1000?


samemu :rotfl: nie mam takich mozliwosci a po drugie to sam uszcelka i szpilki to nie wszystko planowac to trzeba bo inaczej nie widze sensu wsadzania nowej uszczelki a koszta takiej roboty umnie to raczej w granicach 400 musialbym liczy jak nie wiecej :(
wiec to spokojnie bedzie 1 tys a nie to co ty piszesz niesttey chyba ze wiesz lepij bo robiles to juz wiele razy :)
a tu jest caly zestaw http://www.tomateam.pl/sk...l=silnik&c=1115 i to bym zakladal jakbym mial takie cos robic nic innego :)
plus szpilki za 199.99 to juz daje razem 800 a gdzie robocizna :rotfl: i do tego plyny toc to wyjdzie 1500 zeta jak sie policzy dobrze :rotfl:
Ostatnio zmieniony przez BoloSr Wto Maj 05, 2009 20:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ash 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 587
Skąd: Civitas Kielcensis



Wysłany: Wto Maj 05, 2009 20:35   

BoloSr Widze, ze nie jestes pierwszy raz na forum ale uzywaj prosze znakow interpunkcyjnych.
Czy planowac czy nie to juz indywidualna sprawa, tak samo z typem uszczelki!
A skoro w Twoim przypadku wezma wiecej niz 400zl za robote to wg mnie jeszcze wieksza motywacja do wziecia sprawy w swoje rece! :smile:
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Wto Maj 05, 2009 20:38   

ash napisał/a:
BoloSr Widze, ze nie jestes pierwszy raz na forum ale uzywaj prosze znakow interpunkcyjnych.
Czy planowac czy nie to juz indywidualna sprawa, tak samo z typem uszczelki!
A skoro w Twoim przypadku wezma wiecej niz 400zl za robote to wg mnie jeszcze wieksza motywacja do wziecia sprawy w swoje rece! :smile:


oki doki :)
bede probowal bo polonista to ja nie jestem :(
ale jeszce raz ci mowie ze tego nigdy sam nie zrobie bo nie ma takiej mozliwosci technicznej :) ,
w bloku mieszkam i grazu nie wiec tylko zaufany mechanik wchodzi w gre :roll:
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Sro Maj 06, 2009 08:49   

vanish, Kolego wybierz zestaw i Tomiego, głowicy nie planuj, tylko zabiel papierem sciernym 1000 na mokro, tak jak Kolega Oprawca radzi.
I złóż najlepiej sam.
Mnie cała zabawa z płynami i filtrami i jeszcze z paskiem rozrządu i kompletem TORX wyniosła jakoś ponad 800zł. I jest :ok:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
vanish 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 19
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sro Maj 06, 2009 09:09   

Dzięki za rady. Wygląda, że trzeba się tym zająć.
Sam raczej tego nie zrobię, ani nie mam garazu, ani doświadczenia w grzebaniu w silniku.
 
 
 
Mariusz418 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 26 Gru 2004
Posty: 371
Skąd: Warszawa,



Wysłany: Sro Maj 06, 2009 09:23   

WITAM


LUDZIE JAKIM PAPIEREM A POTEM PISZECIE ŻE ROBILIŚCIE 1000KM TEMU I ZNOWU TO SAMO . ZAPYTAJCIE SIĘ KRUSZONA JAK U NIEGO BYŁO ZROBIONE TEŻ PAPIEREM .
PŁYN UCIEKAŁ NIEWIADOMO GDZIE .

CYTAT Z FORUM ....MUSZĘ SPRZEDAC DEGO PARCHA MAM DOŚ NIGDY WIĘCEJ ROVERA


POZDRAWIAM
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1452
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Sro Maj 06, 2009 09:37   

mariusz418, dlaczego krzyczysz?

Fabryczny nadmiar materiału do równania głowicy wynosi 0,2mm. To naprawdę mało. Ciężko znaleźć obrabiarkę która to zachowa.
Nasze głowice się zabiela, a nie planuje.
Najlepiej to robić na płycie trazerskiej, albo innej plaskiej powierzchni.
Z resztą, jak kto woli. :roll:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rover 214] Jakis dziwny spaw znaleziony w roverku :(
pioneer_SRT Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 24 Pią Lip 18, 2008 11:31
marcin_przybys
Brak nowych postów [r200] Jest na to jakiś patent ?
Jak pozbyć sie (zasłonić) dziur po korbkach otwierania szyb?
lbeska Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Nie Lip 05, 2009 22:15
Artu
Brak nowych postów [rover 25 2.0 idt 2003r]jakis czujnik nie podpiety??
pitero11 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Wto Paź 06, 2009 18:43
Brt
Brak nowych postów [R200/400] Jest jakiś sposób na cewke ???
RAFEK Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Maj 27, 2009 08:00
mielony22
Brak nowych postów [MG ZR 160] Pompa paliwa nie zalacza sie co jakis czas
rieger Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Nie Lip 29, 2012 21:00
slav-kiler



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink