Forum Klubu ROVERki.pl :: [ford fiesta 1.3 monowtrysk] problemy z odpalaniem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: walkie
Pią Lis 19, 2010 23:02
[ford fiesta 1.3 monowtrysk] problemy z odpalaniem

Magicy mechanicy :) - autko narzeczonej
Autor Wiadomość
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Czw Maj 07, 2009 14:44   [ford fiesta 1.3 monowtrysk] problemy z odpalaniem

Niestety na forum fiesty klub polska ciezka sprawa z pomoca :/ postanowilem problem opisac tutaj gdyz różni magicy są wśród nas :)

Problem - fiesta po nocy nie odpala kreci i nie odpala :/ w godzinach popoludniowych odpala bez problemu. Autko stało przez 6 miesiecy w garazu.

Co zostało zrobione :
- nowy akumulator
- swiece ngk + kable janmor wymienione w zeszlym roku
- wyczyszczony silnik krokowy i czujnik polozenia przepustnicy
- przeczyszczone wszystkie mozliwe kostki w kabinie silnika
- filt powietrza wymieniony w zeszlym roku
- olej wymieniony w zeszlym roku

(od wymian zostalo zrobione z 1000-2000km)

Po rozmowie z kilkoma osobami wysunieto nastepujace wnioski:
1. autko stalo dlugo i wytracila sie woda w baku i skrapla sie przez noc i dupa
2. zdemontowac cewke + kable + świece i wyczyscic (posiadam preparat za ok 100zl do czyszczenia i zabezpieczania silnikow elektrycznych i innych urzadzen dzialajacych pod napieciem wypiera wode i zostawia warstwe ochronna)
3. sprawdzic cisnienie na cylindrach bo pierscienie mogl szlak trafic (aczkolwiek autko nie puszcza ani dymka)
4. sprawdzic polaczenia masy

Ma ktos jakies inne propozycje??
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Maj 07, 2009 14:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Maj 07, 2009 14:51   

Cytat:
1. autko stalo dlugo i wytracila sie woda w baku i skrapla sie przez noc i dupa

0,5l denaturatu powinno załatwić sprawę.
michone napisał/a:
2. zdemontowac cewke + kable + świece i wyczyscic (posiadam preparat za ok 100zl do czyszczenia i zabezpieczania silnikow elektrycznych i innych urzadzen dzialajacych pod napieciem wypiera wode i zostawia warstwe ochronna)
[...]
4. sprawdzic polaczenia masy

Ale jeśli pali to chyba nie prąd, zwłaszcza, że przez ostatni kilka tygodni noce są suche, więc raczej nie powinno być problemów z elektryką...
michone napisał/a:
3. sprawdzic cisnienie na cylindrach bo pierscienie mogl szlak trafic (aczkolwiek autko nie puszcza ani dymka)

To też chyba nie powodowałoby sytuacji, w której rano nie pali, a po południu pali.

Ja bym raczej szukał w okolicach czujnika temperatury silnika i "urządzenia rozruchowego" - ssania.

Jeśli np. czujnik temperatury pokazuje wyższą temperaturę niż jest naprawdę, to rano parametry mogą się mocno nie zgadzać, a jak się auto od słoneczka nagrzeje, to już jest bliżej i pali.

Poszukaj mojego wątku o przygodach z obrotami w R623 - w PGM-FI koło przepustnicy jest zaworek termiczny, który ma przelot płynu chłodniczego, żeby się nagrzewał równomiernie z całym silnikiem. U mnie ten przelot jest zatkany i jak jest zimno na dworze, to obroty szaleją. Jak jest ciepło, to zaworek ogrzewa się od powietrza i jest ok.

Może w Fordziaku jest podobnie...
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Czw Maj 07, 2009 15:19   

[quote]

kobita zala go pol godziny temu jakims wynalazkiem z BP do usuwania wody (nigdzie nie mogla kupic denaturatu :)

Cytat:
Ale jeśli pali to chyba nie prąd, zwłaszcza, że przez ostatni kilka tygodni noce są suche, więc raczej nie powinno być problemów z elektryką...
Ale jak wiadomo wilgoc roznie wplywa, zobacze w sobote rano czy jest iskra na siwecach

Cytat:
To też chyba nie powodowałoby sytuacji, w której rano nie pali, a po południu pali.
w starszych silnikach (szczgólnie diesla) gdy brak cisnienia to ciezko rano pali.

Cytat:
Poszukaj mojego wątku o przygodach z obrotami w R623 - w PGM-FI koło przepustnicy jest zaworek termiczny, który ma przelot płynu chłodniczego, żeby się nagrzewał równomiernie z całym silnikiem. U mnie ten przelot jest zatkany i jak jest zimno na dworze, to obroty szaleją. Jak jest ciepło, to zaworek ogrzewa się od powietrza i jest ok.
fiesta zbyt uboga na takie konstrukcje :) znalazlem opis jak zrobic tester komputera z buzzera na 12V :)


aczkolwiek dzieki i czekam na inne propozycje :)
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Maj 07, 2009 16:03   

michone napisał/a:
w starszych silnikach (szczgólnie diesla) gdy brak cisnienia to ciezko rano pali.

Bo tak ciśnienie jest niezbędne do zapłonu. :D
michone napisał/a:
fiesta zbyt uboga na takie konstrukcje :) znalazlem opis jak zrobic tester komputera z buzzera na 12V :)

No ale jakieś "urządzenie rozruchowe" musi mieć - każde auto ma układ typu "ssanie", tylko od wielu lat te układy są automatyczne.
Jeśli silnik jest zimny, a mieszanka nie została wzbogacona, to będzie problem z zapaleniem, który ustąpi, gdy słoneczko podgrzeje silnik.

Wilgoć oczywiście może byc powodem, ale ja bym raczej szukał w "ssaniu" - wystarczy niekontakt w kablach do czujnika temperatury, który uruchamia automatyczne wzbogacanie mieszanki zależnie od temperatury silnika i już "na zimno" będzie problem...
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
BetJar 
Klubowicz





Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 629
Skąd: Gliwice



Wysłany: Czw Maj 07, 2009 16:23   

michone napisał/a:
fiesta po nocy nie odpala kreci i nie odpala

Sprawdź, czy nie cofa się paliwo do baku. Może przez noc cofnie się i rano musi zasysać na nowo?
_________________
ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Czw Maj 07, 2009 16:29   

Cytat:
Wilgoć oczywiście może byc powodem, ale ja bym raczej szukał w "ssaniu" - wystarczy niekontakt w kablach do czujnika temperatury, który uruchamia automatyczne wzbogacanie mieszanki zależnie od temperatury silnika i już "na zimno" będzie problem...
pompowanie pedalem niestety nie pomaga :/ a jak autko sie odpali to elegancko trzyma 1200 obr a pozniej spada na 800-900.

Cytat:
Sprawdź, czy nie cofa się paliwo do baku. Może przez noc cofnie się i rano musi zasysać na nowo?


Jak to spawdzic ??
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
BetJar 
Klubowicz





Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 629
Skąd: Gliwice



Wysłany: Czw Maj 07, 2009 16:50   

michone napisał/a:
Jak to spawdzic

Dołożyć kawałek przezroczystego przewodu lub założyć filtr paliwa.
_________________
ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Czw Maj 07, 2009 18:19   

zobaczymy jak jutro bedzie, na weekend bede walczyl :/
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Ford Fiesta mkIII] Zapieczone koło?
mietekpl Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 35 Czw Cze 10, 2010 21:54
apples
Brak nowych postów [Ford fiesta mk6] nie działa podrzewana przednia szyba
Harry Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 0 Wto Sie 27, 2013 18:33
Harry
Brak nowych postów [Ford Focus 2.0 zetec] Kopci na zimnym silniku
tomimacko Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 0 Czw Wrz 22, 2011 06:39
tomimacko
Brak nowych postów [Ford focus 1.6 TDCi] Schemat elektryczny, wyjścia z ECU
ADI-mistrzu Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 0 Czw Maj 17, 2012 20:11
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [Ford Focus 1.6 Zetec-s] Duże obroty przy odpalaniu, dym...
Adrian355 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 12 Sro Sty 27, 2010 16:35
Adrian355



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink