Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Czy da sie ustawic dawkę paliwa?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Czy da sie ustawic dawkę paliwa?
Autor Wiadomość
napek 



Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 35
Skąd: olsztyn

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 09, 2009 09:19   [R75] Czy da sie ustawic dawkę paliwa?
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam wszystkich.Mam pytanko.Ostatnio pojechalem do znajomego na komputer zeby sprawdzic w jakim stanie mam autko.Sprawdził mi wszystko wykasowal jakies stare błedy.Sprawdził stan turbiny przepływki itd.I chcialem zeby zmniejszył mi dawkę paliwa.
A on na to ze w silniku common rail czyli miedzy innymi naszym CDT nie da rady ustawic dawki paliwa:/ czy to prawda czy znajomy ma poprostu nietaki sprzęt jak trzeba?dodam ze kumpel pojechal octavia TDI i była opcja zmiejszenia dawki a w moim CDT nie bylo tej opcji dostepnej.Moj ojciec ma mondeo TDci tez common rail i jak palił mu przyduzo to w serwisie mu zmiejszyli jak dobrze pamietam.Jak to sie ma do roverka?

a Przy okazji zapytam czy 498 czegośtam to jeszcze w miare stan przepływomierza?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 09, 2010 21:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Maj 09, 2009 09:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Maj 09, 2009 09:52   

napek, da się to tylko i wyłącznie zmieć po przez modyfikacje mapy wtrysku, tak samo w TDCI i w TDI, choć do tego ostatniego nie mam pewności.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
napek 



Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 35
Skąd: olsztyn

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 09, 2009 10:11   

no to skoro przez mape wtrysku to czyli chyba to samo co działa Dominik z Łodzi? chiptuning on zmienia mape wtrysku przy tym dodając jakąs moc jak przeczytalem te 50 stron o jego modyfikacjach:) czy mozna jeszcze wgrac gdzies mape na same zmniejszenie dawki?bo rozumiem ze gdy zwiekszy sie moc to jednocześnie dawka paliwa musi byc wieksza?A Ty Rowan jako spec tutaj moze podpowiesz coś na temat mojej przepływki? jeszcze pojeździ?
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Maj 09, 2009 12:41   

napek, niby jeszcze pojeździ, ale to już jest sporo mniej niż powinno być. Przez to może być już wyższe spalanie, nie wiele, ale wyższe. A co do spalania, to mi po chipe pali około pół litra mniej jak się w miarę spokojnie jeździ tzn bez ciśnięcia do oporu na każdej prostej :mrgreen:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Maj 09, 2009 13:21   

a czemu chcesz zmniejszac dawkę ?? ? za duzo pali ?? może filtr powietrza jest do wymiany, on dość mocno wpływa na spalanie w 75 CDT.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
napek 



Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 35
Skąd: olsztyn

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 09, 2009 13:57   

filtr powietrza wymieniłem,paliwa tez, wyczyściłem też zawór EGR był bardzo mocno zabrudzony.do dzis nie moge domyć rąk:P hehe w trasie na długim odcinku ok 300km jadąc ok 120km/h palił mi 5,5 jak jechalem do 140 juz kolo 6l. natomiast same miasto 7km ok 20min jazdy rano i po pracy.pali juz ok 9,5 mysle ze to troche przydużo szczególnie ze staram sie jeździc do 2tys obrotów spokojnie przetoczyć sie przez miasto.i tak średnia 300km po mieście 300 km w tzw trasie 70km w jedną strone x4. wyszlo mi średnie spalanie 8l mysle ze to troche przydużo dlatego starałem sie cos z tym zrobić ale nie wiem czy w tym modelu to normalne.bo kolega kupił taki sam ten sam silnik itd i zrobil w trybie mieszanym 800km i została mu jeszcze jedna całą kreska na wzkaźniku a u mnie przy 800km to juz ani kropla nie zostanie dlatego tak sie zastanowiłem dlaczego jego mniej pali:/
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Maj 09, 2009 14:02   

eee
napek napisał/a:
bo kolega kupił taki sam ten sam silnik itd

tzn. co za auto kolega kupił ?? iDT roverkowy, to zuuupełnie inny silnik i nie ma nic wspónego z CDT.

5,5 - 6 w trasie to bardzo dobry wynik ... nie oczekuj po 1,5 tonowym aucie, że bedzie palił 4 litry ;) w mieście mógłby odrobine mniej palić ... ale moze właśnie spróbuj pokręcić go trochę wyżej (do 2500 obr), żeby to turbo mogło siętrochę rozkręcić i wtedy sprawdź spalanie :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
napek 



Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 35
Skąd: olsztyn

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 09, 2009 14:21   

no kupił takiego samego roverka z takim samym silnikiem nawet kolor podobny hehe i jego jakos mniej palił a co do krecenia do 2,5 tys to sprobuje tak pokręcić ale chyba im większe obroty tym większą dawkę paliwa potrzebuje tak?hehe ale skoro w trasie pali mało a w mieście zadużo to musi chyba leżeć problem w mojej jeździe?dodam ze to moj pierwszy dieselek.
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Maj 09, 2009 14:33   

napek, a skąd wiesz, że mniej? Komp tak pokazuje?
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Maj 09, 2009 14:35   

Ale kręcąc wyżej szybciej rozpędzisz auto a później toczysz się pobierając niewielkie ilości paliwa .... reztę porad znajdziesz w googlach pod hasłem "ecodriving" ... Nie wszystko musisz sobie brać do serca ... ale kilka zasad pomaga oszczędzić trochę i samochodu i paliwa ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
napek 



Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 35
Skąd: olsztyn

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 09, 2009 14:42   

Rowan, widzialem ile miał nakręcone na komputerze wtedy mial 800km a spalanie miał kolo 6,7 średnie jakos tak i miał jeszcze całą jedną kreskę.Może mi kit wcisnąl ze te 800km było zrobione moze poprostu licznik nie skasowany nie wiem ale sam tak mówił a po co miałby mnie kłamać.nie wiem hehe myśle ze minie jakiś czas to może naucze sie smigać troche oszczędniej.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Jak ustawić rozrząd w KV6 2.0?
sz4jb4 Rover serii 75, MG ZT 0 Czw Sie 15, 2013 08:58
sz4jb4
Brak nowych postów [R75] Jak ustawić czas zegarka?
rado82 Rover serii 75, MG ZT 3 Czw Kwi 30, 2009 15:27
rado82
Brak nowych postów [R75] Jaki płyn i jak ustawić zbierzność
Physixc Rover serii 75, MG ZT 5 Wto Lut 03, 2015 15:57
Physixc
Brak nowych postów [R75] W jakiej pozycji ustawić pokrętło pod zegarem?
Flora Rover serii 75, MG ZT 7 Wto Lip 17, 2007 14:24
Marian_K
Brak nowych postów [Jak ustawić rozrząd wroverze r75 2.0v6 bez BLOKADY RORZADU]
maxkb88 Rover serii 75, MG ZT 3 Czw Lut 05, 2015 13:22
rafalmis1



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink