Forum Klubu ROVERki.pl :: [MGF] Diagnostyka mocy silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MGF] Diagnostyka mocy silnika
Autor Wiadomość
domeryk 



Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 15
Skąd: Creswell



Wysłany: Pon Mar 09, 2009 17:17   [MGF] Diagnostyka mocy silnika
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: wszystkie

[ Posiadam MGF 1.8i VVC jak rozpoznać silnik 150 konny oraz jak sprawdzić jego osiągi czy w silniku 120 konnym także istnieje możliwość pociągnięcie obrotomierza do 7500rpm czy tylko to możliwe w mocniejszym silniku 150 konnym proszę o jakieś szczegóły jak można to rozpoznać podnosząc tylnią klapę ? ]
Ostatnio zmieniony przez emes Wto Lis 23, 2010 21:28, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Mar 09, 2009 17:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pon Mar 09, 2009 17:25   

A mam pytanie z całkiem innej beczki, choć tożsamej nieco - po ile chodzą te silniki - 1.8 bez VVC i z VVC (zmienne fazy rozrządu) na Wyspach? Chodzi mi o silnik z np. wydmuchniętą uszczelką pod głowicą. Z tego, co słyszałem, bardzo mało ludzi je naprawia w UK i skazuje na złom albo szrocik. Prawda li to jest, czy plotken?
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Mar 09, 2009 17:31   

domeryk napisał/a:
czy w silniku 120 konnym także istnieje możliwość pociągnięcie obrotomierza do 7500rpm

tak, max. obroty są takie same
ale wygląda na to, że 120KM nie miały VVC :cool:
http://www.roverki.pl/article.php?sid=281
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Pon Mar 09, 2009 17:36   

sTERYD napisał/a:
domeryk napisał/a:
czy w silniku 120 konnym także istnieje możliwość pociągnięcie obrotomierza do 7500rpm

tak, max. obroty są takie same
ale wygląda na to, że 120KM nie miały VVC :cool:
http://www.roverki.pl/article.php?sid=281


a MG ZS 120 to ile mam w koncu KM bo jakos znalesc nigdzie tego nie moge ale sadze ze pewnie bedzie 117 standardowe no chyba ze tam cos MG zrobil zeby bylo 120 :bezradny:
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Pon Mar 09, 2009 17:46   Re: [ MGF 1.8] Diagnostyka mocy silnika

domeryk napisał/a:
o jakieś szczegóły jak można to rozpoznać podnosząc tylnią klapę ? ]


plastikowy kolektor dolotowy - wersja bez VVC,
metalowa puszka (może być pomalowana na czarno), na kolektorze dokolotowym (i sam kolektor metalowy) - wersja VVC.
 
 
domeryk 



Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 15
Skąd: Creswell



Wysłany: Pon Mar 09, 2009 19:28   

Tak mój ma pod maską napisane na tablice srebnego koloru MGF 1.8i VVC a kolektor dolotowy mam plastikowy i właśnie nie widziałem jak mam to rozpoznać onieważ brak Loga VVC na silniku lecz kręcił mi się na obrotach przed remontem silnika do 7500rpm.
 
 
 
trollbee 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 102
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Kwi 23, 2009 16:04   

domeryk napisał/a:
... lecz kręcił mi się na obrotach przed remontem silnika do 7500rpm.

To znaczy że co?? Po remoncie odcinał przy 6000rpm??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Czw Kwi 23, 2009 16:28   

BoloSr napisał/a:
pewnie bedzie 117 standardowe no chyba ze tam cos MG zrobil zeby bylo 120

różnicy trzech koni mechanicznych nie odczujesz ;]
MG ZS 120 ma 117 km, MG ZS 180 ma 177 km
cyferki służą do identyfikacji z jaką wersją mamy do czynienia
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
domeryk 



Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 15
Skąd: Creswell



Wysłany: Sro Kwi 29, 2009 19:16   

Odebrałem samochód po remoncie faktycznie chodzi teraz dobrze kręci sie do 7600rpm , pytanie mam następujące czy jest gdzieś włącznik lub wyłącznik SRS i czy to normalne że od 4000rpm dopiero czuć moc tego samochodu , mam do zakupienia możliwość VVC czy to podniesie mi dużo moc samochodu i czy bez problemu idzie to zmienić ?
 
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Sro Kwi 29, 2009 19:41   

domeryk napisał/a:
Posiadam MGF 1.8i VVC
domeryk napisał/a:
mam do zakupienia możliwość VVC

to jaki masz silnik, z VVC czy bez ? bo nie rozumiem
domeryk napisał/a:
czy to normalne że od 4000rpm dopiero czuć moc tego samochodu

jak masz bez VVC to normalne ;)
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
domeryk 



Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 15
Skąd: Creswell



Wysłany: Sro Kwi 29, 2009 23:21   

Tak mam VVC lecz silnik został zmieniony i obecnie nie posiadam VVC a to normalne dziwi mnie to, że nie ma auto takiego porządnego kopa powinno wgniatać w siedzenie a tu takiego rezultatu niema dopiero czuć wartość przyspieszenia od 4000rpm co może być przyczyną tego np. ? obecna jednostka którą mam ma podajże 125 koni , wcześniej posiadałem kilka lat do tylu Kadeta GSI i miał 125 koni i bez porównania.
 
 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Czw Kwi 30, 2009 19:45   

domeryk napisał/a:
cześniej posiadałem kilka lat do tylu Kadeta GSI i miał 125 koni i bez porównania.

kadeta GSI objechałem moim Roverem ;) (minimalnie ale jednak) nie możesz porównywać tak aut bo w każdym uczucie prędkości jest inne
domeryk napisał/a:
czuć wartość przyspieszenia od 4000rpm co może być przyczyną tego

to jest normalne, po prostu musisz kręcić ten silnik do nieba ;P
domeryk napisał/a:
Tak mam VVC lecz silnik został zmieniony i obecnie nie posiadam VVC

a to tak sie da dokupić VVC i włożyć do silnika? u mnie dało by rade?
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
domeryk 



Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 15
Skąd: Creswell



Wysłany: Sro Maj 06, 2009 15:29   

Rozumie czyli głowice wymieniam na VVC a co daje VVC to Turbina ? sory za pytania lecz ogólnie nić nie wiem na temat tego wozu, jeśli polepszy to przyspieszenie to zakupie sobie. , Zastanawia mnie czy spalanie o dużo się zwiększa obecnie na całym baku robie 450mil wiec ile zrobię zmieniając na VVC dużo większe spalanie
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Maj 06, 2009 16:32   

VVC-Variable valve control - zmienna kontrola zaworów- zmienne fazy rozrządu. Torbo nie ma nic do tego ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
domeryk 



Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 15
Skąd: Creswell



Wysłany: Pon Maj 11, 2009 13:26   

[MGF 1.8i 99'] problem z odpaleniem w samochodzie zostały zmienione następujące elementy splanowana głowica , wymiana uszczelki pod głowica, pompa wody , po przejechaniu 2000mił mechanik wymienił mi olej na nowo lekki wyciek miałem na chłodnicy od starości lecz kontrolowałem płyn i 2 dni temu pojechałem do Hipermarketu oddalonego 30km robiąc zakupy wróciłem do samochodu po upływie 3 godz samochód odpaliłem lecz popatrzyłem na obrotomierz i zawsze trzymał na 1000rpm dodałem mu gazu podniosła się wskazówka do 2500 i opadła do 800rpm po 10 sek zgasł , odpaliłem poraz kolejny tak 10 razy i mogole nie mogłem gazu dodać były odczuwalne cząsy silnika po upływie od oddalenia 10 sek silnik gasł. Nic innego nie pozostało go holować ponieważ w tym momencie nie odpala silnik kręci i nie może zaskoczyć co to może być cewka za plonowa jakiś moduł poleciał umówiłem się na 21 maja do Serwisu Bosch aby prze skanowali go na skanerze i stwierdzili co się stało mechanik mój Angielski jest bezradny.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [mgf] Nie równa praca silnika, zaniki mocy
Falek MGF i MG TF 4 Pią Wrz 29, 2017 19:52
Falek
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [spadek mocy ]
adamz5 MGF i MG TF 1 Nie Maj 17, 2015 11:04
sTERYD
Brak nowych postów [MGF] Brak mocy na niskich obrotach
telworld MGF i MG TF 12 Czw Gru 20, 2012 19:52
telworld
Brak nowych postów [ZR MGF itp.]Podobieństwo silnika MG ZR i MGF
jerzu MGF i MG TF 16 Pią Paź 12, 2007 16:03
jerzu
Brak nowych postów [PLANOWANIE BLOKU SILNIKA]
JERRY1 MGF i MG TF 18 Sro Maj 10, 2023 10:10
MultecFSO



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink