Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
witam,
jest taki problem:
pękła mi sprężyna z tyłu to kupiłem nową pod ten model w intercarsie.
założyłem ale po jakimś czasie widze że auto jest lekko przechylone na stronę tej nowej.
Dziś Podniosłem auto i sprawdziłem:
stara: ma nadruk: RC czerwona kropka +zielola kropka grubość 14 mm
nowa: bez nadruków 13mm
ma ktoś pojęcie co jest nie tak? stara za gruba czy nowa za cienka ?
jaka powinna być grubość tej sprężyny ?
dodam tylko że w sklepach (w intercarsie) nie rozróżniają żadnych kolorów. Jest tylko do modelu i rocznika i koniec.
dzieki z góry
m
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 09, 2010 20:14, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pon Maj 11, 2009 20:36 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 16 razy Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 114 Skąd: Lubaczów
Wysłany: Wto Maj 12, 2009 06:32
Też kupiłem w intercarsie i też oryginalne wydawały mi się grubsze ale jak zmierzyłem to było ok. Ja wymieniłem obydwie i nie miałem takich problemów.
A, i stare miały identyczne nadruki, co Twoje.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
No tak ale wtedy obie strony byłyby niższe, a wolałbym żeby były wyższe takie jak na starych
SeniorA napisał/a:
Pod tylną kanapą na etykiecie
Jesli chodzi o to, to chyba i tak nie ma to znaczenia bo sklepy w ogóle tych kolorów/oznaczen nie respektują. sprężyna jest do modelu i koniec. O wydziwianiu z twardościami / kolorami nie ma mowy.
zaczynam myśleć o gumowej podkładce pod tą nową sprężynie (ok 15mm).
co myślicie?
Nawet jak kupisz taką samą to i tak wyjdzie lipa ,nowa bedzie twardsza od starej i o ile samochód utrzyma poziom to w czasie pracy samochód bedzie bardzie przysiadał na stronę starej. Załatwienie tego wymaga wymiany parami. Oryginały sa niestety drogie ,ja 1,5 roku temu za jedna na przód płaciłem 360 zlotych bo zachciało mi sie wymieniac zgodnie z etykieta kodową a i tak dałem dupy bo wymieniłem tylko jedna i teraz jak auto przysiada po uskoku to kładzie się bardziej na strone starej
Mam sprężyny przednie z R75 oznaczone kropką żółtą i brązową (na upartego może być pomarańcz). Czy ktoś wie z jakiej wersji silnikowej pochodzą? Zamontowane były w ZT 1.8, ale auto stało tak wysoko jak zwykły R75 i komfort jazdy był praktycznie identyczny.
Panowie wczoraj doładowałem płytek do bagażnika tak ok 0,5T( bardzo głupi!!! pomysł odradzam auto bardzo siadło) i po przejechaniu paru kilometrów usłyszałem brzdąknięcie dochodzące z lewej tylnej strony w sumie nie za mocne ale wyraźnie słyszalne, i chce dziś podjechać na stacje żeby dokonali oględzin, dodam ze autko jeździ normalnie nic xłego sie nie dzieje nie przechyla się.
Czy jest jakaś możliwość że brzdąknęło coś innego niż sprężyna, a jeśli to ona to jak długo moge tak jeździć bo w weekend czeka mnie trasa ok 700km
[ Dodano: Pią Lip 22, 2011 08:58 ]
Na diagnostyce nic nie wyłapali wydruk z kompa książkowy ,sugerując diagnoscie ze konkretnie ta sprężyna jest pęknieta, chciałem zeby ja obejzał ale niczego sie nie dopatrzył.
A ja w domu zdjąłem koło i znalazłem 2 pęknięcia jedno świeże u dołu i drugie bardzo już skorodowane (moze pękło ze 2 lata temu) u góry.
W poniedziałek zostawiam auto w warsztacie, ale mimo tak połamanej sprężyny w autku nic nie puka.
To moze zastanów sie czemu w ciagu roku 2 ci pękły moze amortyzatory są do bani i pomagają umrzeć sprężynom
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Amory napewno nie bo zakładałem nowe na jesien a w tamtym miesiacu bylem na przegladzie oba po 95%. takze nie wiem. jak znowu bede jezdzil z peknietymi to opony bedzie ciąc. takze nie wiem co robić i tak kminie własnie czy by jakies inne nie podeszły
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Mar 2011 Posty: 17 Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sro Kwi 04, 2012 17:05
kiedyś uczono na kursach prawa jazdy, że amortyzatory i sprężyny wymienia się parami z uwagi na dopasowanie parametrów i rodzaj pracy. Inny typ jest w samochodach kombi i w sedanach a inny w zawieszeniu sportowym. Kolor, o którym pisałeś musi odpowiadać oznaczeniu dla drugiej sprężyny. Jeżeli jest inaczej to masz efekt. powodzenia
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Sro Kwi 04, 2012 17:53
ale kolega nic nie napisał czy pękła mu sprężyna która była nowa czy wymienił parami czy z przodu czy z tyłu... swoją drogą 350 za sztuke to trza mieć fantazje... a zapytam kolegów którzy wymieniali tylne- amory tylko odkręcić i wszystko opadnie i zluzuje sprężyny? jakieś uwagi jak bede wymieniał??bo już leżą i czekają razem z tuleją tylnego wahacza na montaż
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
W R z tylu trudno dopatrzec sie pekniecia, zwykle peka ostatni zwoj gdyz jposiada wzery korozjii i jest to zamaskowane blotem w zaglebieniu wahacza lub w kielichu nadwozia. Jechac z reguly mozna, ale ostre zakonczenie sprezyny tnie podkladki gumowe i kaleczy powloke lakiernicza gniazda osadczego, a przy jezdzie po glebokich dolkach, sprezyna taka moze wypasc gdy kolo opusci sie wzgledem nadwozia.
[ Dodano: Sro Maj 15, 2013 18:50 ]
Zauwazylem ze miejsca pekania sprezyn to te skorodowane punkty na zwojach, glownie u dolu sprezyn tylnych. Winie za to zalegajace bloto i brak splywu z loza sprezyny w wahaczu. Gdzie jest dobra powloka lakieru,sprezyna nie peka. Wiec dzieje sie to z powodu oslabienia stali przez glebokie wzery korozji.
potwierdzam, co mówi kolega wyżej. u mnie w R75 właśnie tylna sprężyna jest pęknięta na samym dole, niemal na końcu ostatniego zwoju. + ogólna korozja sprężyny zmusza mnie to do ich wymiany (oczywiście na osi - 2 sztuki)
Ja też jestem po wymianie sprężyn z tyłu i potwierdzam ,że pękają u dołu ale...
-są przypadki ,że pękają po środku i wtedy sprężyna przebija oponę
-z przodu widzę ,że mam skorodowane u góry przy samym łożysku
Sam zmieniam koła więc dwa razy w roku warto sprawdzić łoża i stan sprężyn. Pęknięta u dołu nie powinna wypaść sama na dziurze bo ogranicza ją amortyzator.
Zrobiłem przy wymianie parę fotek więc spróbuję wrzucić.
[ Dodano: Czw Maj 16, 2013 07:24 ]
Zrobiłem ostatnio wymianę amorków i innych rzeczy więc często pojawiające się pytania odnośnie tylnej osi wyjaśni najlepiej parę fot.
Wymiana amortyzatorów ,sprężyn , tarcz ,klocków ,szczęk ręcznego tylnej osi [R75].
Co będzie potrzebne?
Młotek ,szczotka druciana ,komplet kluczy nasadowych ,komplet kluczy płaskich ,klucze imbusowe, klucze torx ,szczotka druciana ,kombinerki ,kleszczyki z cienkimi końcami ,śrubokręty płaskie i krzyżaki ,pędzelki do malowania i odrdzewiania ,dodatkowy lewarek ,czyściwo ,rękawice ,smar ,podkłady klinujące pod koła ,stojaki pod auto.
1.Nowe części amortyzatory KYB ,sprężyny Lesjofors ,tarcze Mintex ,klocki Mintex ,szczęki ABE ,odboje i osłony Febi Bilstein
2.Nowy komplet sprężynek do ręcznego.
3.Stara i nowa tarcza
4.Złom.
Zaczynamy
Kliny pod koło ,lewarkiem auto w górę ,odkręcamy koło ,podstawiamy stojak dla bezpieczeństwa.
5.Odkręcamy górną śrubę zacisku
6.Odkręcamy dolną śrubę zacisku
7.Śruby są trudno dostępne więc najlepiej użyć przedłużki z końcówką przegubową.
8.Zdejmujemy zacisk z tarczy wyjmujemy stare klocki i popuszczamy odpowietrznik. Wciskamy tłok hamulca do końca i zakręcamy odpowietrznik. Zakładamy nowe klocki.
9.Demontujemy tarczę i stare szczęki hamulca ręcznego. Zwracamy szczególną uwagę na te dwa elementy na zdjęciu nr.9. Musimy je dokładnie oczyścić aby swobodnie działały
10.Gniazdo mechanizmu linki musi się dobrze spasować z gniazdem szczęki.
11.I na odwrót.
12.Zakładamy szpilkę z sprężynką i obracamy imbusem o 90 stopni.
13.Zakładamy prawą szczękę gniazdo w gniazdo
14.Zakładamy zębatkę mechanizmu regulacji oraz sprężynę górną
15.Zakładamy sprężynę dolną wspomagając się starą sprężyną (dolna sprężyna jest mocniejsza)
16.Zamontowane szczęki.
17.Na osłonie zaznaczamy miejsce regulacji przez otwór śruby
18. Przez otwór regulujemy rozwarcie i zwarcie szczęk kręcąc zębatką jak na zdjęciu 14 R- rozwarcie ,Z-zwarcie. Kręcimy tarczą aby sprawdzić czy ociera. Delikatnie może ocierać ale nie może całkowicie jej zatrzymać.
19.Przykręcamy tarczę do piasty. Zakładamy zacisk.
20.Zakładamy sprężynę.
21.Popuszczamy amortyzator w bagażniku. Podkładamy lewarek pod wahacz i delikatnie podnosimy. Zapobiegnie to gwałtownemu opadnięciu całego zespołu.
22.Odkręcamy amortyzator od zwrotnicy i całkowicie w bagażniku. Opuszczamy lewarek.
23.Jak widzimy skorodowany trzon amortyzatora ,podkładka odboju i poduszka amortyzatora.
24.Odkręcamy nakrętkę z trzonka amortyzatora. Elementy skorodowane najlepiej oczyścić i zabezpieczyć środkiem antykorozyjnym oraz farbą.
25.Pęknięta sprężyna
26.Gniazdo wahacza oczyszczamy i malujemy
27.Podkłady oczyszczamy
28.Pamiętamy o otworach odprowadzających wodę aby je zgrać z wycięciami podkładu.
29.Aby wyjąć sprężynę trzeba odkręcić wahacz od zwrotnicy ,drążek stabilizatora od stabilizatora oraz gumę stabilizatora od ramy. Wypinamy przewód hamulcowy z zaczepu ,opuszczamy wahacz na maxa i wyciągamy sprężynę.
30.Zakładamy podkłady na sprężynę.
31.Zakładamy odbój z osłoną (pasuje od BMW E46 jest trochę krótszy ale o oryginał ciężko) ,podkładkę oraz poduszkę na trzonek amortyzatora i skręcamy.
32.Zakładamy uszczelkę gumową i wtykamy w kielich. Skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności. Producent amortyzatorów zaleca czterokrotne przepompowanie ich przed założeniem.
Właśnie podczas tygodniowego nie używania auta pękła mi sprężyna, lewy przód i w związku z tym pytanie czy nie została komuś kto zmieniał dwie lewa przednia sprężyna do R75 V6?
Przygarnął bym w dobrej cenie.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum