Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416 '97] HGF - już wymiana uszczelki czy jeszcze coś kombi
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 22:10
[R416 '97] HGF - już wymiana uszczelki czy jeszcze coś kombi
Autor Wiadomość
chrzanek 



Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 25
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Mar 01, 2009 20:03   [R416 '97] HGF - już wymiana uszczelki czy jeszcze coś kombi

Witam,

na początek objawy:
- samochód "bierze" płyn chłodniczy, około litra na 500 km
- "masełko" pod kapslem i delikatnie na dnie, na wskazówce poziomu oloju

Pytanie do znawców czy już tylko uszczelka do wymiany czy szukać jeszcze innych rozwiązań ?
A jeżeli uszczelka to co jeszcze razem z nią należy wymieniać ?

Seria artykułów o HGF jest niedokończona więc nie wiem co robić.
Dzięki za pomoc
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Mar 01, 2009 20:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
wild_weasel 




Pomógł: 114 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 807
Skąd: Poznań

Rover 200

Wysłany: Nie Mar 01, 2009 20:25   

Nie ma co wymyślać - moim zdaniem HGF. W Puszczykowie masz bardzo dobrego mechanika link.
_________________
It's all right...
 
 
 
chrzanek 



Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 25
Skąd: Poznań



Wysłany: Pon Mar 09, 2009 18:52   

OK odpaliłem w sobotę auto. Stał 3 tygodnie po stłuczce - wymienianie były miedzy innymi chłodnice no i zaczęło się.

Teraz gdy silnik trochę pochodzi to zaczyna dymić z wydechu, takimi seriami jakby z karabinu i kapie z rury delikatnie woda.

Gdy ruszam na światłach to zostawiam dymówę za sobą i co najbardziej mnie przeraża, czasami po ruszeniu ze świateł silnik dziwnie pracuje, takimi dziwnymi obrotami rwącymi jakby bez mocy, gdy przejadę kawałek i kilka razy zmienię bieg to zaczyna pracować normalnie.

Kumpel zwrócił mi uwagę, że górna rura z chłodnicy do silnika jest pusta nie zawiera wody, twierdzi że układ jest zapowietrzony i mogę usmażyć uszczelkę, tymczasem magik, który zakładał chłodnicę twierdzi, że układ jest dobrze odpowietrzony i mam jedynie dbać aby był płyn w zbiorniczku wyrównawczym. Temperatura silnika w normie, ogrzewanie grzeje. Gdy po przejechaniu 15 km odkręciłem zbiorniczek aby sprawdzić poziom płynu, zauważyłem, że płyn jest ale leci z niego dym, jakby się zagotował.

Dla mnie to jakiś kosmos, boję się jutro odpalać auto.
Co o tym sądzicie?
 
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Pon Mar 09, 2009 18:54   

chyba jednak HGF :(
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
chrzanek 



Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 25
Skąd: Poznań



Wysłany: Pon Mar 09, 2009 19:00   

1. czyli dymienie, dziwna praca silnika itp zniknie po wymianie uszczelki ??

2. Co z tym wężem i odpowietrzaniem układu ? czy to normalne że wąż jest pusty ?

3. Na ile pilna jest sprawa wymiany uszczelki ?

4. Jaką uszczelkę kupić ?

5. Z czym jeszcze należy się liczyć przy takiej wymianie ? koszt uszczelki,robocizny, co jeszcze ?
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Mar 09, 2009 19:05   

chrzanek napisał/a:
2. Co z tym wężem i odpowietrzaniem układu ? czy to normalne że wąż jest pusty ?

ewidentnie masz źle odpowietrzony układ i nie tylko uszczelkę mozesz usmażyć... :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
chrzanek 



Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 25
Skąd: Poznań



Wysłany: Pon Mar 09, 2009 19:09   

sTERYD napisał/a:
chrzanek napisał/a:
2. Co z tym wężem i odpowietrzaniem układu ? czy to normalne że wąż jest pusty ?

ewidentnie masz źle odpowietrzony układ i nie tylko uszczelkę mozesz usmażyć... :/



co z tym zrobić ?? dolałem płynu, mam jeszcze litr w zapasie.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Mar 09, 2009 21:45   

http://www.roverki.pl/article.php?sid=467
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
chrzanek 



Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 25
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Maj 14, 2009 11:14   

Auto poszło do mechanika, jednego z tych polecanych na forum.

Dziś telefon z informacją że do wymiany są popychacze a głowica już była robiona i wymaga spawania bo są jakieś żłobienia, do wymiany jakieś gumki itp i zażądał 1000 zł, całkowity koszt naprawy przekroczył 2000 zł.

Co o tym myśleć ? Możliwe żeby wszystko tak padło ?

Zastanawiam się czy warto to naprawiać.
 
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Czw Maj 14, 2009 12:39   

chrzanek napisał/a:
Auto poszło do mechanika, jednego z tych polecanych na forum.

Dziś telefon z informacją że do wymiany są popychacze a głowica już była robiona i wymaga spawania bo są jakieś żłobienia, do wymiany jakieś gumki itp i zażądał 1000 zł, całkowity koszt naprawy przekroczył 2000 zł.

Co o tym myśleć ? Możliwe żeby wszystko tak padło ?

Zastanawiam się czy warto to naprawiać.


jak byla juz raz robiona a ztego co mi wiadomo jak ktos to spie... to juz jest pozamiatane alego grubo sie placi bo trza robic tak jak mowi twoj mechanik :(
przy takiej kwocie to ja bym wolal znalesc silnik ktory nie byl robiony i zapodac go do auta albo od razu wymienic to co trza i bedziesz mial problem z glowy tylko ze koszta beda wieksze troche :(
 
 
wild_weasel 




Pomógł: 114 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 807
Skąd: Poznań

Rover 200

Wysłany: Czw Maj 14, 2009 14:58   

chrzanek, jeśli ten mechanik to p. Wojtek z Puszczykowa, to chyba nie ma co kombinować. Warto wziąć pod uwagę jego zdanie. Zagadaj go o jakieś alternatywne wyjście z sytuacji.
_________________
It's all right...
 
 
 
fearless
[Usunięty]






Wysłany: Czw Maj 14, 2009 15:01   

chrzanek napisał/a:
zażądał 1000 zł, całkowity koszt naprawy przekroczył 2000 zł.

Myślę, że to jest przesłanka do tego, aby rozejrzeć się za kompletnym silnikiem i zrobić przekładkę.
 
 
chrzanek 



Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 25
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Maj 14, 2009 16:26   

fearless napisał/a:
chrzanek napisał/a:
zażądał 1000 zł, całkowity koszt naprawy przekroczył 2000 zł.

Myślę, że to jest przesłanka do tego, aby rozejrzeć się za kompletnym silnikiem i zrobić przekładkę.



No właśnie zastanawiam się nad tym, ale za silnik wołają 1000-1500 zł + robota i nie wiem czy za pół roku nie będę miał tego samego problemu.
 
 
 
fearless
[Usunięty]






Wysłany: Czw Maj 14, 2009 17:00   

Wszystko się zgadza, ale ten silnik który masz, w zasadzie już nie nadaje się do planowania głowicy, dochodzi jeszcze jakieś spawanie itp. Nie ma pewności, że nawet dobrze zrobiony HGF nie pojawi się zaraz po naprawie, za dużo już było tam grzebane. Sam napisałeś:
chrzanek napisał/a:
Dziś telefon z informacją że do wymiany są popychacze a głowica już była robiona i wymaga spawania bo są jakieś żłobienia, do wymiany jakieś gumki itp
Ja bym nie pchał kasy w ten silnik. Za 1500,00 możesz dostać silnik w rozsądnym stanie i co ważne, młodszy od Twojego, prawdopodobieństwo HGF-u mniejsze, a nawet jak wystąpi, to śmiało można zrobić porządnie i przez następnych parę lat mieć spokój.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Wymiana uszczelki pod głowicą
po miesiacu znowu ubywa mi plynu i czesto sie gotuje
TomekBugajski Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 17 Wto Kwi 28, 2009 11:18
picia82
Brak nowych postów [R416] Wymiana uszczelki pod głowicą
Holbo Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Lis 21, 2007 23:04
Holbo
Brak nowych postów [R416] Wymiana uszczelki kolektora ssącego
zboral Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sob Lip 28, 2007 12:38
piter34
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R416]Wymiana uszczelki pod głowicą zbiór tematów.
najko Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Mar 09, 2011 23:44
kasjopea
Brak nowych postów [R416] Wymiana uszczelki miski olejowej+filtr oleju
faecd Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Wto Lip 23, 2013 21:59
PiterSK



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink