Wysłany: Pią Maj 15, 2009 13:54 [R25- 2,0 TD]- wspomaganie
Witam wszystkich serdecznie, jestem nową posiadaczką Roverka 25 diesel 2,0 74 kW.
Mam dwa pytanka:
- niestety odezwała mi się (chyba) pompa wspomagania, ponieważ na postoju, bądź przy małej prędkości słychać dziwny szum przy kręceniu kierownicą (bardziej buczenie)
- oraz mam do wymiany rurę ponoć do tzw. inter coolera (po otwarciu maski pierwsza gruba gumowa rura)- póki co jest sklejona na taśmę power tape (skandal)
Jak się zabrać do sprawdzenia czy to pompa czy coś innego ( płyn w zbiorniczku jest ok)
i jak fachowo w sklepie określić nazwę tej rury....
Czy w razie wymiany pompy wspomagania musi być ona typowo do diesla i R25 czy pewne modele mają je takie same.
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i wybaczcie tak pernamentny brak wiedzy. Pozdrawiam wszystkich.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Maj 15, 2009 13:54 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Pią Maj 15, 2009 15:33
Przewód gumowy intercoolera najlepiej zamów w Tomateam ( www.tomateam.pl). Taniej raczej ciężko będzie znaleźć, no chyba, że używkę. Aby zamówić najlepiej zadzwonić (nr na stronie sklepu).
Być może układ wspomagania tylko się zapowietrza i trzeba by sprawdzić czy jest szczelny, spróbuj na postoju obrócić kilkakrotnie kierownicą w lewo i w prawo do oporu i zobaczyć czy choć na chwilę dźwięk ucichnie. pooglądaj też przewody w komorze silnika, może będzie gdzieś widać miejsce wycieku.
Podepnę się pod temat, bo nie ma sensu nowego zakładać.
U mnie rura coraz mocniej się poci.
Jak myślicie, czy wymienić ją?
Doskonale widać po tym jednym suchym miejscu.
Rura już wymieniona napociliśmy się z mężem, ale na szczęście wystarczyło poodkręcać kilka śrubek wejść pod Roverka i razem uporaliśmy się z problemem, zostało tylko wspomaganie:)
[ Dodano: Sob Maj 16, 2009 23:25 ]
Nasza rura wyglądała podobnie, tylko w gratisie dostaliśmi !@!$#... dziurę zaklejoną taśmą, kupiliśmy nową za 270 zł, a wymiana trwała 30 minut w zaciszu własnego garażu. Niestety bez odkręcenia dolnej osłony silnika nic nie da sie zrobić, więc kanał musi być:) Życzę powodzenia
Ja nie mam dolnej osłony silnika... jeszcze
czyli mówisz, że wymiana nie taka trudna? Mam kanał, więc luzik, tylko zastanawiałem się jak z dostępem, bo ciasno jest dość... Coś się wymyśli
Da radę weź tylko długi śrubokręt, no i przede wszystkim wpierw ściągnij tę górną rurę (krutszą) moze to nie do końca załatwi sprwę z trudnym dostępem, ale napewno pomoże. Mówię Ci nie jest tak źle, troszkę roboty i po sprawie:) Skoro ja dałam radę, to Ty chyba nie powinieneś mieć problemów:) Pozdrawiam.
Witam wszystkich serdecznie, jestem nową posiadaczką Roverka 25 diesel 2,0 74 kW.
Mam dwa pytanka:
- niestety odezwała mi się (chyba) pompa wspomagania, ponieważ na postoju, bądź przy małej prędkości słychać dziwny szum przy kręceniu kierownicą (bardziej buczenie)
Witam!
Czy buczenie ustępuje przy jeździe?, i czy przypadkiem podczas buczenie nie zanika ci wspomaganie?. W 25 pada najczęściej pada rolka z napinaczem i wtedy mogą się pojawić problemy w postaci buczenia i "zanikania" wspomagania.
Czy takie buczenie może objawiać się też przy włączonej klimie na wolnych obrotach?
Bo u mnie właśnie buczy coś na klimie a od razu przestaje gdy wyłączę klime. Dodam, że nie kręcę wtedy kierownicą więc wspomaganie nie pracuje a to buczenie jest nie regularne czyli raz buczy a raz nie.
_________________ Jest R 25 iDT 00r.
Był R 220 SD 96r.
Buczenie? Ale to nie chodzi o wspomaganie, po prostu jak stoisz na luzie i włączysz klimę to czuć, że zaczyna pracować. U mnie też samochód zaczyna jakby trochę bardziej drżeć, ale doszedłem do wniosku, że to normalne, ponieważ klima dopiero w pełni działa, jak silnik wchodzi na obroty z tego, co wiem...
Krzysi3k5 zgadzam się z tobą ale pytam o coś innego. To buczenie zaczyna sie zawsze długo po włączeiu klimy i np. po jeździe 50km staje na czerwonym i po 30sek. zaczyna buczeć ( czy dudnić ), no i nie dzieje się tak zawsze tylko np. co drugi dzień.
_________________ Jest R 25 iDT 00r.
Był R 220 SD 96r.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 272 Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Sro Maj 20, 2009 21:25
Krzysi3k5 napisał/a:
Ja nie mam dolnej osłony silnika...
Ja się dołączę do tej kwestii. Też nie mam tej dolnej osłony silnika. Czy jest to element jakiś konieczny i niezbędny i co ta osłona daje No i ewentualnie ile kosztuje
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Poszukaj na allegro. Osłona silnika wymagana nie jest, aczkolwiek jest przydatna, ponieważ chroni elementy silnika przed zabrudzeniami
Jak już zrobię wszystko co sobie zaplanowałem, to kupię osłone silnika
Ja się dołączę do tej kwestii. Też nie mam tej dolnej osłony silnika. Czy jest to element jakiś konieczny i niezbędny i co ta osłona daje No i ewentualnie ile kosztuje
Konieczny nie jest, ale jednak polecam. Ja jeździłem parę miesięcy bez później wyczaiłem na allegro firmę która robi nowe osłony do 200(pasują do 25) i zamówiłem u nich.
Koszt jak pamiętam 100-150zł. Z tego co pamiętam mieli robić również taką osłonę silnika która miała przykryć trochę rozrząd.
Jak nie znajdziesz na allegro daj znać to poszukam w poczcie namiarów do nich.
A osłona daje tyle że syf nie leci na silnik
[ Dodano: Czw Maj 21, 2009 08:17 ]
bora napisał/a:
Czy takie buczenie może objawiać się też przy włączonej klimie na wolnych obrotach?
Bo u mnie właśnie buczy coś na klimie a od razu przestaje gdy wyłączę klime. Dodam, że nie kręcę wtedy kierownicą więc wspomaganie nie pracuje a to buczenie jest nie regularne czyli raz buczy a raz nie.
Sciągnij rave i zobacz jak idą paski i rolki, być może któraś z rolek jest do wymiany. Na twoim miejscu pierw bym podjechał gdzieś do serwisu klimy i niech sprawdzą klimatyzacje. Koszt nie wielki więc warto, u mnie w Olsztynie koło 120zł
[ Dodano: Czw Maj 21, 2009 08:19 ]
bora napisał/a:
Tak tylko na włączonej klimie. Muszę się temu głębiej przyjrzeć bo mnie to troche niepokoi... tylko nie wiem od czego zacząć?
Tak jak mówiłem pojedz do serwisu, niech sprawdzą klimatyzację, przy okazji niech odgrzybią i sprawdzą stan czynnika, powinni również przeczyścić chłodnicę.
[ Dodano: Czw Maj 21, 2009 08:25 ]
Krzysi3k5 napisał/a:
Podepnę się pod temat, bo nie ma sensu nowego zakładać.
U mnie rura coraz mocniej się poci.
Jak myślicie, czy wymienić ją?
Doskonale widać po tym jednym suchym miejscu.
Witam!
Troszke mnie nie było, wiec nie miałam jak odpisać. Już precyzuje o co mi chodzi:
W momencie obracania kierownicą słychac buczenie, lecz pojawia sie ono tylko gdy kręcę kołami w miejscu lub przy niskich obrotach silnika, czyli w początkowej fazie jazdy. Podczas ruszania zdaje mi się, ze nie do końca działa wspomaganie tzn. działa skokowo, czuć kiedy zanika i pojawia się spowrotem. Nie wiem do końca o co może chodzić? Jak ma ktoś jakiś pomysł, to prosze o podpowiedź:) Z góry wielkie dzięki:)
Witam!
Troszke mnie nie było, wiec nie miałam jak odpisać. Już precyzuje o co mi chodzi:
W momencie obracania kierownicą słychac buczenie, lecz pojawia sie ono tylko gdy kręcę kołami w miejscu lub przy niskich obrotach silnika, czyli w początkowej fazie jazdy. Podczas ruszania zdaje mi się, ze nie do końca działa wspomaganie tzn. działa skokowo, czuć kiedy zanika i pojawia się spowrotem. Nie wiem do końca o co może chodzić? Jak ma ktoś jakiś pomysł, to prosze o podpowiedź:) Z góry wielkie dzięki:)
Rolka z napinaczem, najdroższa z całego rozrządu ok 350zł, miałem to samo
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum